Over vriendschappen gesproken...

15-11-2011 10:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk heb ik niet zoveel moeite met contact máken, heb meer moeite met leuk contact houden dus wat ik me heel erg afvraag...

Hoeveel mensen hebben jullie om je heen bij wie je echt jezelf kan zijn, die net zo geïnteresseerd zijn in jou als jij in hen bent, die op hetzelfde niveau denken en praten als jij, bij wie je niet alleen altijd terecht kan, maar ook echt het gevoel hebt dat je begrepen wordt?

Ik besef dat ik erg gevoelig kan zijn, dat ik wellicht veeleisend ben, misschien een beetje te serieus zo af en toe, denk wel dat dat dingen moeilijker maakt, maar vraag me dus af hoe dit zit bij anderen.

Ben overigens niet zo zeer op zoek naar tips en tricks, ben op dit moment vooral benieuwd naar ervaringen van anderen
Contacten onderhouden is veel belangrijker dan nieuwe contacten maken. Je dient namelijk eerst een band op te bouwen met mensen om je heen voordat je ze zodanig leert kennen (en zij jou) dat er echt vriendschap kan ontstaan. Je zult eerst moeten leren dingen met elkaar te delen.
Een paar, voornamelijk familie en een paar meiden die ik al heel lang ken
Internagelaktisch
Even tellen...zes. Toch nog vrij veel.

Ik besef dat ik erg gevoelig kan zijn, dat ik wellicht veeleisend ben, misschien een beetje te serieus zo af en toe, denk wel dat dat dingen moeilijker maakt, maar vraag me dus af hoe dit zit bij anderen.

Niet lullig bedoeld, maar ik snap de link van dit stukje met de vorige alinea niet zo. Waar wil je heen met dit topic? Wil je weten hoe het bij andere mensen zit of wil je proberen meer contacten te leggen? Dat zijn twee verschillende dingen.
Weinig
1 op het moment.
Als het niet kan zoals het moet
dan moet het maar zoals het kan !
quote:Liquorice schreef op 15 november 2011 @ 10:27:

Even tellen...zes. Toch nog vrij veel.

Niet lullig bedoeld, maar ik snap de link van dit stukje met de vorige alinea niet zo. Waar wil je heen met dit topic? Wil je weten hoe het bij andere mensen zit of wil je proberen meer contacten te leggen? Dat zijn twee verschillende dingen.

Het was meer een stukje over mezelf, niet zozeer om contacten te leggen maar onbewust misschien wel om te kijken of er herkenning was bij anderen.

Snap wel hoe het op je overkomt btw!

6 is inderdaad best een boel, lucky you (Y)
@Vlinder en TrieTrie, waar ligt het voor jullie gevoel bij jullie aan?

@Aubrey, ik snap wat je zegt, maar dat is het probleem niet, ik wil niet langer een praatpaal zijn, ben ook een mens met een leven waarin dingen ook weleens moeilijk zijn.

Daar loop ik dus oa in vast!
Ik heb 6 goede vriendinnen. De meeste ken ik al langer dan 10 jaar, sommige al 40 jaar.....Bij hen kan ik mezelf zijn, met hen kan ik praten, lachen en huilen...

En dat is heel waardevol, daarom koester ik deze vriendschappen en steek er energie in.
quote:maaique schreef op 15 november 2011 @ 10:27:

Een paar, voornamelijk familie en een paar meiden die ik al heel lang ken

Familie, dat zie ik om me heen ook wel idd, met je , zus, schoonzus, nicht de stad in, of op de koffie bij je tante...

Waarom is er geen thumbs up smiley hier?
quote:Nammma schreef op 15 november 2011 @ 10:47:

Ik heb 6 goede vriendinnen. De meeste ken ik al langer dan 10 jaar, sommige al 40 jaar.....Bij hen kan ik mezelf zijn, met hen kan ik praten, lachen en huilen...

En dat is heel waardevol, daarom koester ik deze vriendschappen en steek er energie in.Heerlijk zeg, dat is idd precies wat ik bedoel!
het worden er steeds minder dat weet ik wel, kindjes en werk enzo, in weekend verplichtingen..maar vind het wel ok, ik focus me vooral op mijn gezin nu, net als zij.
quote:Nammma schreef op 15 november 2011 @ 10:47:

En dat is heel waardevol, daarom koester ik deze vriendschappen en steek er energie in.

Ik ben ook gezegend met een stuk of 6 goede vriendinnen. Sommigen nemen soms wat meer afstand, soms spreken we elkaar een paar weken niet, maar het zijn stuk voor stuk vrouwen die ik midden in de nacht kan bellen en die midden in de nacht voor me in de auto zouden stappen om naar me toe te komen.

Wat anderen ook al zeggen, zulke vriendschappen heb je niet van de ene op de andere dag, dat moet groeien. daarvoor moet je je ook kwetsbaar op durven stellen. heel veel lachen met elkaar, maar ook je tranen durven te laten zien. en attent zijn, weten wat er in het leven van de anderen speelt, klaar staan als dat nodig is. geven en nemen. Mannen komen en gaan, vriendinnen zijn er altijid.
quote:missmiller schreef op 15 november 2011 @ 10:46:

@Aubrey, ik snap wat je zegt, maar dat is het probleem niet, ik wil niet langer een praatpaal zijn, ben ook een mens met een leven waarin dingen ook weleens moeilijk zijn.

Daar loop ik dus oa in vast!Ik ken de situatie niet maar misschien ben jij iemand die aan de buitenkant altijd vrolijk bent en dat veel mensen geen idee hebben met wat voor gevoel jij van binnen rond loopt. Geef aan dat jij je klote voelt en zie of er dan tijd en begrip is. Zou dat niet zo zijn, dat heb je met energiezuigers te maken, die ben je liever kwijt dan rijk.
Heb 1 echte vriendin en naast mijn partner 1 echte vriend. En daarmee bedoel ik dat ik bij hen altijd mezelf kan zijn en dat we op elkaar kunnen bouwen.
quote:Aubrey schreef op 15 november 2011 @ 11:05:

[...]

Ik ken de situatie niet maar misschien ben jij iemand die aan de buitenkant altijd vrolijk bent en dat veel mensen geen idee hebben met wat voor gevoel jij van binnen rond loopt. Geef aan dat jij je klote voelt en zie of er dan tijd en begrip is. Zou dat niet zo zijn, dat heb je met energiezuigers te maken, die ben je liever kwijt dan rijk.

Al was ik daar helemaal niet naar op zoek, daar zeg je wel iets heel raaks! (Is dat ned?)

Dank je wel, daar ga ik even over nadenken...
Afgezien van mijn partner en familie: 1. Haar ken ik sinds ik 7 ben en we zijn nog steeds beste vriendinnen, inmiddels 20 jaar nu. Ik ben blij en trots dat zij mijn vriendin is, en ik de hare!
quote:mamaria schreef op 15 november 2011 @ 11:22:

Afgezien van mijn partner en familie: 1. Haar ken ik sinds ik 7 ben en we zijn nog steeds beste vriendinnen, inmiddels 20 jaar nu. Ik ben blij en trots dat zij mijn vriendin is, en ik de hare!Dat is ook wel bijzonder, samen opgegroeid, samen volwassen geworden!
Ik denk dat als jij al die zaken in één persoon zoekt dat je dan snel teleurgesteld zult raken.

Bij mij staat op stip op 1: jezelf kunnen zijn en als compleet jezelf geaccepteerd worden. En dat geef ik ook terug.

Dat ik dan met de een niet over mijn hobbies kan praten, de ander op een wat ander niveau zit en je op de derde nooit hoeft te rekenen als er wat gedaan moet worden... soi. Ik ben ook niet perfect. Het zijn goede mensen en we houden van elkaar met alle minpunten.
Ik heb trouwens wel mensen waar ik dag en nacht bij aan kan kloppen, is in mn OP niet heel duidelijk, maar het gaat me meer om mensen met eenzelfde niveau, dus begrepen worden.

Je hebt wel de spijker op zn kop geslagen Aubrey!

Ik denk namelijk dat mensen helemaal niet aan me zien dat me iets dwars zit, en al weten ze het wel...ik denk zelfs dat ik het zelf doe, dat ik de aandacht op de ander vestig.

Zo, it's a life lesson, iets om eens goed te gaan kijken wat ik ermee wil.

Dank je wel
quote:bloemetje77 schreef op 15 november 2011 @ 11:28:

Ik denk dat als jij al die zaken in één persoon zoekt dat je dan snel teleurgesteld zult raken.

Bij mij staat op stip op 1: jezelf kunnen zijn en als compleet jezelf geaccepteerd worden. En dat geef ik ook terug.

Dat ik dan met de een niet over mijn hobbies kan praten, de ander op een wat ander niveau zit en je op de derde nooit hoeft te rekenen als er wat gedaan moet worden... soi. Ik ben ook niet perfect. Het zijn goede mensen en we houden van elkaar met alle minpunten.

Nee zo zit het niet hoor!!

Tuurlijk zoek je verschillende dingen bij verschillende mensen, dat houdt het toch ook leuk.
quote:beetjegek schreef op 15 november 2011 @ 10:51:

het worden er steeds minder dat weet ik wel, kindjes en werk enzo, in weekend verplichtingen..maar vind het wel ok, ik focus me vooral op mijn gezin nu, net als zij.Vrouwen zijn niet zo loyaal. Dat is ook waarom het merendeel van mijn vrienden mannen zijn, en 2 vrouwen.
Hoop dat je er wat aan hebt, MissMiller.
quote:missmiller schreef op 15 november 2011 @ 11:30:

Ik heb trouwens wel mensen waar ik dag en nacht bij aan kan kloppen, is in mn OP niet heel duidelijk, maar het gaat me meer om mensen met eenzelfde niveau, dus begrepen worden.

Wat bedoel je dan precies? Ben je hoger opgeleid, emotioneel verder ontwikkeld, heb je intellectuele hobby's die je graag wil delen?

Als jij met mensen over Sartre of je emoties wil praten dan moet je gewoon gaan studeren, verhuizen, naar lezingen gaan, lid worden van een debatclub, filosofieclub, yoga, therapiegroepje, kookclubje weet ik wat.

Maar dat staat toch los van vriendschap? Je houdt gewoon je oude vrienden en zoekt er wat nieuwe bij die meer op een lijn liggen met je op andere dingen.

Ik ben ook bewust naast mijn vrienden weer gaan studeren en heb daar mensen ontmoet, ook omdat ik behoefte had dat te delen , wat niet met mijn vrienden kan. Die kijken me glazig aan als ik vertel over mijn studie. Geeft niet, met hun deel ik andere dingen.

Maar misschien bedoel jij iets anders met niveau? Kan je het concreter maken? Wat zoek je?
Ja ik heb 8 vriendinnen, maar daarvan 4 waar ik echt mezelf wel bij kan zijn.

Bij de andere maak ik me vaak druk of ze me nog wel aardig vinden/leuk vinden. Dit zijn dan ook vriendinnen die ik niet zelf heb gekozen, maar die ik heb leren kennen via m'n vriend. Dat is altijd erg gezellig, maar zij zijn stukje ouder en best hard in oordelen over anderen.. Waardoor ik vaak stukje onzekerder ben bij hun. Echter toen ik ergens mee zat, hebben ze veel geluisterd. Dus het zijn wel lieverds, het zit meer bij mezelf dan... Ik ben gewoon wat onzeker daarover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven