Merendeel vrouwen vindt leven saai

15-11-2010 14:08 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
De seks is saai, het huishouden zwaar, elke dag verloopt hetzelfde, het uiterlijk is ook niet meer wat het is geweest en er is een chronisch gebrek aan geld en avontuur. 60 Procent van de vrouwen is ontevreden over haar leven.

Dit blijkt uit een Brits onderzoek waar meer dan 4.000 vrouwen aan meededen. Ze werden ondervraagd over hoe gelukkig ze al dan niet zijn met verschillende aspecten van hun leven.

Sekspret

28 Procent vindt het leven, in vergelijking met vijf jaar geleden, een stuk saaier. Er is volgens deze groep minder sekspret, hun sociale leven is beperkt en er is gebrek aan avontuur. Vier op de tien vrouwen voelt zich extra somber in de winter.

Opzienbarend is het dat veel vrouwen onzeker zijn over hun uiterlijk en intelligentie.

Vrouwen vinden dat sleur vooral wordt veroorzaakt door: gebrek aan geld, routine, saaie kleding, bijna geen sociaal leven, huishouden, altijd hetzelfde eten, weinig vakanties, saaie baan, geen nieuwe hobby's of interesses en een saai seksleven.

En wat vinden jullie?
quote:Alfons schreef op 17 november 2010 @ 08:07:

zou de oplossing gezocht kunnen worden in het feit dat veel vrouwen te weinig aandacht krijgen, en dit vertalen als saai. Ik merk bij mijn eigen vrouw wanneer ik haar iets mooi mee breng, dat ze daar geweldig blij om kan zijn. Het hoeft niet vreselijk duur te zijn, maar het idee voor haar dat ik in de stad, toch aan haar gedacht heb, maakt heel veel goed. Deze topic zou vooral heel nuttig voor mannen moeten zijn, want af en toe verkloten wij (mannen) een hele hoop door alleen alles als van zelf sprekend te vinden.Klopt, wij vrouwen hebben totaal geen controle over ons eigen geluk, maar zijn ook weer heel makkelijk: bring something shiny en alle existentiele twijfels verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Tegenwoordig moet er elke dag een kers zijn om de taart mee te versieren...
Marielle, als je nou gewoon es stopt met iedere dag taart eten verwende doos
quote:Murdoch schreef op 18 november 2010 @ 10:35:

Marielle, als je nou gewoon es stopt met iedere dag taart eten verwende doos

Dat kan ik inderdaad wel eens proberen, want de kersen zijn op en dat kan natuurlijk niet..

Iedere dag waarin geen bruisende, spannende, spectaculaire dingen gebeuren en die niet wordt afgesloten met een romantisch diner bij kaarslicht, gevolgd door sex waar de buren u tegen zeggen, is een dag niet geleefd..

Ik vind mijn leven ook best saai. Ondanks mijn volle programma, de leuke kleren, net geëmigreerd, prachthuis, nieuwe vriendschappen, geld zat, lekker eten en prima sex.

Maar ja, ik ben dan ook eigenlijk in de wieg gelegd voor een groots en meeslepend leven. En da's het dus niet.
Yette, als je daar echt voor gemaakt was dan zou je dat toch wel voor jezelf gecreëerd hebben?
quote:yette schreef op 18 november 2010 @ 16:57:

Ik vind mijn leven ook best saai. Ondanks mijn volle programma, de leuke kleren, net geëmigreerd, prachthuis, nieuwe vriendschappen, geld zat, lekker eten en prima sex.

Maar ja, ik ben dan ook eigenlijk in de wieg gelegd voor een groots en meeslepend leven. En da's het dus niet.Je leven klinkt niet saai maar je bent misschien niet gelukkig met 1 of meerdere dingen die je noemt?
Nou, eigenlijk is het enige dat ontbreekt een leuke carriere als buitenlandcorrespondent of zo. Als ik niet óók een bovengemiddeld aantal kinderen had gewild, was dat makkelijker geweest. Je moet kiezen, hè?
wij hebben bijna elke dag sex, maken elkaar vele complimentjes, af en toe een cadeautje, en lachen veel. dus bijna perfect!
Oververzadiging maakt immobiel en blasé. En dat is saai. Dat klopt.
Inderdaad, saai is in deze synoniem voor verwend.
Ach, het is maar net hoe je er tegen aan wilt kijken he? En wat je er zelf van maakt!

Een aantal factoren, tja, daar heb je zelf de hand in en een aantal niet. Waar je zelf invloed op uit kunt oefenen , dàt behoeft dus niet saai te zijn en de rest heb je gewoon maar te nemen!
mijn leven is ook saai , elke dag maar weer hetzelfde,kinderen ,huishouden,honduitlaten bah!!!

ach het feit dat ik op dit forum zit zegt ook wel dat ik een saai leven heb.als ik een groot en meeslepend leven zou hebben zou ik hier ook niet zitten.
Mijn leven is ook best saai, maar dat vind ik juist fijn. Mag dat ook?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Damm Damaris?
zie net dat het een topic uit 2010 is

wat saai...
quote:enter schreef op 14 november 2011 @ 22:26:

zie net dat het een topic uit 2010 is

wat saai...

Krijg nou wat!

We zijn zo saai, dat we zelfs op stokoude topics reageren.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Djeez, vertel mij wat zeg!

Is het nou ècht zo vreselijk doods aan het worden dat een oud topic van stal gehaald wordt?

* alhoewel dit onderzoek onlangs nog ergens anders besproken werd.... *
hahahahahah ik moet zo lachen hahhh om jullie reacties haahhah
hahaahhahahahaha ik ook

Ik vind mijn leven trouwens niet saai op dit moment, eerder wat te druk af en toe.. Maar ik ben dan ook nog geen moeder, heb nog geen eigen huis,niet elke dag seks enz. Zou dat het zijn?
quote:Zamirah schreef op 20 november 2010 @ 14:58:

Inderdaad, saai is in deze synoniem voor verwend.

Mijn oma heeft mij jaaaren terug toevertrouwd dat zij het leven ook saai vond. Vooral toen de kinderen klein waren en je als (huis-)vrouw eigenlijk elke dag hetzelfde doet. Oh, zij zat wel middenin de oorlog toen. Of het moet juist na de oorlog en verhuizing naar de andere kant van het land saai geworden zijn, dat weet ik helaas niet.

Maar saaiheid van het bestaan is dus niet persé van deze tijd. Af en toe zit je gewoon in een bepaalde sleur, deze wordt soms vanzelf doorbroken (kinderen groter, andere levensfase, meer vrijheid voor de moeder) andere keren moet je zelf gewoon dingen ondernemen.

En niet iedereen zal een vast ritme, waarin bijna steeds hetzelfde gebeurd ervaren als saai.
Later is nu
quote:evelynsalt schreef op 15 november 2010 @ 14:10:

Mja, ik denk altijd dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Ik vind in ieder geval niet dat ik een saai leven heb met mijn gezin. Je moet er zelf wat van maken, anders wordt het inderdaad nooit wat.Vind ik ook! Je weet zelf wat je wilt, make this happen:) Heel vaak denken mensen aan verandering maar dan vinden ze het te veel moeite. Heel jammer, verandering op zijn tijd komt een persoon vaak alleen ten goede!
Saai is fijn! Mensen verwachten zo verschrikkelijk veel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven