Merendeel vrouwen vindt leven saai

15-11-2010 14:08 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
De seks is saai, het huishouden zwaar, elke dag verloopt hetzelfde, het uiterlijk is ook niet meer wat het is geweest en er is een chronisch gebrek aan geld en avontuur. 60 Procent van de vrouwen is ontevreden over haar leven.

Dit blijkt uit een Brits onderzoek waar meer dan 4.000 vrouwen aan meededen. Ze werden ondervraagd over hoe gelukkig ze al dan niet zijn met verschillende aspecten van hun leven.

Sekspret

28 Procent vindt het leven, in vergelijking met vijf jaar geleden, een stuk saaier. Er is volgens deze groep minder sekspret, hun sociale leven is beperkt en er is gebrek aan avontuur. Vier op de tien vrouwen voelt zich extra somber in de winter.

Opzienbarend is het dat veel vrouwen onzeker zijn over hun uiterlijk en intelligentie.

Vrouwen vinden dat sleur vooral wordt veroorzaakt door: gebrek aan geld, routine, saaie kleding, bijna geen sociaal leven, huishouden, altijd hetzelfde eten, weinig vakanties, saaie baan, geen nieuwe hobby's of interesses en een saai seksleven.

En wat vinden jullie?
...Is dit nu weer zo'n specifieke donkere dagen gedachte...een winterdipje?

Wat maakt het leven voor jezelf saai en wat kun je er in veranderen?

Zo saai is het toch allemaal niet?

Tja na jaren van welvaart en luxe,speelt er nu een tijd van 1 of misschien wel 5 stappen terug....en dat is voor veel mensen heel lastig.

Niet kunnen genieten van de kleine dingen....geen genoegen kunnen nemen met minder.

En wanneer die gevoelens je humeur en gedrag gaan bepalen...is het wel hééééél lastig om nog te kunnen genieten van elkaar en met elkaar in de breedste zin des woords.
quote:rider schreef op 15 november 2010 @ 14:14:

[...]

Rozen verwelken

Schepen vergaan

Dus lig niet te melken

Maar doe er wat aan

(auteur mij onbekend)

Ook al zo saaaai. Gaap.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Murdoch schreef op 15 november 2010 @ 14:13:

Ik vind dat als je iemand een vragenlijstje voorhoudt waarin de mogelijkheid van verbetering benadrukt wordt, dat mensen dan opeens heel veel te zeuren hebben.Inderdaad, veel wordt bepaald door de vraagstelling en door de interpretatie en verwoording van de resultaten. Ik zou dat onderzoek wel eens willen zien.
quote:rider schreef op 15 november 2010 @ 14:14:

[...]

Rozen verwelken

Schepen vergaan

Dus lig niet te melken

Maar doe er wat aan

(auteur mij onbekend)Mij niet, het is een parodie van Cees Nooteboom op het bekende poeziealbumversje. Hij ondertekende het overigens met Coos Neetebeem.
quote:toetyfroety schreef op 15 november 2010 @ 14:23:

Geldt niet voor Nederland, wij hebben immer het Viva-forum!
Het valt te bezien of een onderzoek als dit , niet ook van toepassing is op de Nederlandse en Belgische vrouw. Uit onderzoek is gebleken dat er in ons oppervlaktewater zich volop sporen bevinden van anti depressiva, die mensen hebben uitgeplast, er gaat ongelooflijk veel geld op aan dat medicijn. Je kan je dus afvragen of we het hier wel zo naar ons zin hebben.

Individueel gezien hoef je natuurlijk niet verder te kijken dan je neus lang is en is het misschien gemakkelijk praten, nationaal gezien, daarentegen, denk ik dat het algemene geluksgevoel , aardig tegenvalt
quote:Mlle_j schreef op 15 november 2010 @ 14:24:

Oveirgens, vroeger, toen ik losvast werkte, vier keer per week tot bloedens toe uitging, de ijskast alleen maar witte wijn bevatte en ik steeds in slaapkamers in andere stadsdelen wakker werd vond ik dat trouwens ook saai. Gelukkig ben ik niet zo bevattelijk voor saaiheid omdat ik vrij gelukkig ben :-)
quote:Cateautje schreef op 15 november 2010 @ 14:38:

Het valt te bezien of een onderzoek als dit , niet ook van toepassing is op de Nederlandse en Belgische vrouw. Denk dat het voor veel van de Belgische vrouwen nog wel meevalt. Een halve meter water in je huis is toch weer eens iets anders, sleurdoorbrekend kun je wel zeggen.
Hoe zit het met mannen dan? Zijn die wel gelukkig?

Ik denk dat de moderne maatschappij gewoon saai is. We hoeven niet meer bang te zijn voor beren, wolven, hekserij, god, de kerk, de pest, de pokken, geslachtsziektes, kraamvrouwenkoorts, de bom, de derde wereldoorlog...
Rider en Mlle_J, wat zijn jullie fijn op dreef vandaag (heb ook net het hele minderwaardig-want-geen-vriend-topic doorgeworsteld)
quote:dippy schreef op 15 november 2010 @ 14:53:

Hoe zit het met mannen dan? Zijn die wel gelukkig?

Ik denk dat de moderne maatschappij gewoon saai is. We hoeven niet meer bang e zijn voor beren, wolven, hekserij, god, de kerk, de pest, de pokken, geslachtsziektes, kraamvrouwenkoorts, de bom, de derde wereldoorlog...Wel voor geslachtsziektes toch? Een hoop van die saaie vrouwen zullen het immers wel aanleggen met een buurman/collega/etc. omdat ze vinden dat ze ook wel eens iets leuks voor zichzelf verdienen.
quote:Moosey schreef op 15 november 2010 @ 14:57:

Rider en Mlle_J, wat zijn jullie fijn op dreef vandaag (heb ook net het hele minderwaardig-want-geen-vriend-topic doorgeworsteld)Ah dank. Zal wel komen omdat mijn leven zo saai en gelijkwaardig als wat is..
Je hebt het zelf in de hand, als je het zo saai vindt, doe er dan wat aan.
quote:Zamirah schreef op 16 november 2010 @ 08:20:

Je hebt het zelf in de hand, als je het zo saai vindt, doe er dan wat aan.

Dat gebeurt dus al:

quote:Cateautje schreef op 15 november 2010 @ 14:38:

Uit onderzoek is gebleken dat er in ons oppervlaktewater zich volop sporen bevinden van anti depressiva, die mensen hebben uitgeplast, er gaat ongelooflijk veel geld op aan dat medicijn.
quote:Zamirah schreef op 16 november 2010 @ 08:20:

Je hebt het zelf in de hand, als je het zo saai vindt, doe er dan wat aan.Da's wel waar. Denk dat als je mobiel bent je leven tegenwoordig niet saai hoeft te zijn. Zoveel mogelijkheden om de boel op te spicen, van cultureel verantwoorde dagtripjes tot gezellie in je leren ponnetje naar de sexboerderie.
quote:Murdoch schreef op 16 november 2010 @ 08:51:

[...]

Dat gebeurt dus al:

[...]

Iwannelive: daar heb je wel een groot punt, je moet wel mobiel zijn.
quote:roosje4 schreef op 16 november 2010 @ 09:21:

Iwannelive: daar heb je wel een groot punt, je moet wel mobiel zijn.Ja precies. Als je gezond bent vergeet je dat weleens, maar zo is het wel.
I know....
quote:roosje4 schreef op 16 november 2010 @ 09:35:

I know....Kan me ook best pissig maken als ik zie dat iets niet toegankelijk is voor mindervaliden... kleine moeite groot plezier voor meer mensen.
Uiteraard binnen de mogelijkheden.
quote:Vl43inder schreef op 15 november 2010 @ 14:57:

Wel voor geslachtsziektes toch?Daar zijn tegenwoordig pilletjes voor, je gaat zelfs aan hiv niet dood meer.
quote:Iwannalive schreef op 16 november 2010 @ 09:17:

gezellie in je leren ponnetje naar de sexboerderie.
zou de oplossing gezocht kunnen worden in het feit dat veel vrouwen te weinig aandacht krijgen, en dit vertalen als saai. Ik merk bij mijn eigen vrouw wanneer ik haar iets mooi mee breng, dat ze daar geweldig blij om kan zijn. Het hoeft niet vreselijk duur te zijn, maar het idee voor haar dat ik in de stad, toch aan haar gedacht heb, maakt heel veel goed. Deze topic zou vooral heel nuttig voor mannen moeten zijn, want af en toe verkloten wij (mannen) een hele hoop door alleen alles als van zelf sprekend te vinden.
Het verbaasd mij ook, hoe krijg je het voor elkaar?

Waarschijnlijk zijn deze dames saai geboren, totaal geen eigen initiatieven.

Mile jij hebt he-le-maal gelijk..

Doorbreken die saaie sleur.

jiiiihaa:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven