Ik ben bekaf...

15-11-2011 12:16 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben een alleenstaande moeder en heb een hele lieve zoon van 10 maanden. Door omstandigheden heb ik niemand meer in mijn omgeving wat betreft familie en sta er alleen voor. Drie dagen in de week werk in en de rest van de dagen ben ik werkelijk alleen bezig met mijn zoontje! Hij kan zich niet alleen vermaken, heeft altijd aandacht nodig. Daarnaast zit hij in de ontdekkingsfase en zit overal aan. Ik zit vrijwel de hele dag achter hem aan. Heb geen tijd meer om te douchen (dit moet altijd gehaast of s'nachts als hij zeker slaapt) eens uitgebreid te koken. Als ik hem even in de box doe protesteert hij en schreeuwt alles bij elkaar. Ik hou ontzettend veel van hem en wil niet over mijn kindje klagen, maar dit is wel enorm zwaar. Ik zou willen dat hij zich ook eens even alleen kon vermaken en dat ik even niet naar hem hoef om te kijken en het huishouden kan doen en mezelf verzorgen. Wie herkent zich hierin en hoe kan ik dit oplossen?
Poeh, dat lijkt me zwaar zeg! Ik zou hem toch in de box zetten wanneer je moet douchen. Dan maar brullen, maar meid, je moet ook aan jezelf denken. Of neem hem mee onder de douche, doe ik ook weleens.

Wbt eten koken, tv even aan? Uitgebreid koken wanneer ik alleen ben met dochter zit er ook niet in hoor, maar een normale maaltijd moet kunnen.

Slaapt hij een beetje goed? Of is dat ook drama?
Ik wil je wel helpen. Als je in den haag woont.

Met vriendelijke groet,

Soulmate82
zorg dat je nooit in de Cul de sac terechtkomt. Je hebt je leven zelf in de hand.
Wanneer hij slaapt (ik neem aan dat hij ongeveer 2 keer 1,5 uur slaapt) het huishouden doen, douchen nam ik kind altijd mee of zette de maxicosi naast de douche.

Het is wel zwaar, maar geloof mij, deze leeftijd is killing, ze willen van alles maar kunnen nog niks, komt goed hoor.
Dat idd ook. De mijne is nu bijna 2 en dat is echt al een stuk makkelijker.
wat ik tegenwoordig doe als ik ga koken, (dochter is ruim 8 maanden) is haar op het aanrecht laten zitten. Natuurlijk wel uit het bereik van het gasfornuis..... Ze kan al erg goed zelfstandig zitten. Ik moet er wel op letten hoor, dat ze toch niet per ongeluk omvalt, maar ze vindt het super gezellig zo dicht bij mij. Ook geef ik dan soms iets van een soepstengel waarmee ze een tijd zoet is. In de box zetten terwijl ik kook gaat niet altijd goed, want de box staat om de hoek en dan ziet ze me dus niet en ook hier wil ze wel heel graag aandacht. Ook een optie is om hem in de kinderstoel erbij te zetten in de keuken.
Flowerfield: Ik zet hem ook in de box, maar dat schreeuwt hij enorm hard. De buren zijn zelfs een keer langsgeweest om te vragen of er iets is gebeurd. Wel heel aardig bedoeld, maar voelde me schuldig (alsof ik niet goed genoeg zorg voor mijn mannetje). Samen douchen is trouwens wel een leuk idee, doen we soms wel maar te weinig..

Trouwens met uitgebreid koken bedoel ik meer: geen snelle salade met brood met beleg.. Ik wil ook simpel koken. Dat bedoelde ik meer met uitgebreid koken

Soulmate82: Helaas woon ik niet vlakbij Den Haag, ik woon in het oosten van Nederland. Ivm herkenning wil ik niet de stad opnoemen.. Wel erg lief van je. Soms heb ik echt behoefte aan wat steun.
Ik woon in omg Eindhoven, wil je best wel helpen/ kind oppassen zodat je eems iets kunt doen (heb zelf ook een kleine) als het in de buurt is.

Kan hij zich nog niet voor de tv vermaken?

Zwaar hoor!
Ik maakte heel vaak gebruik van de kinderstoel. Ging ik koken dan kleintje erbij in de kinderstoel. Gaf ik ze wat in hun handen en kon ik op mijn gemak koken.

Ik heb best lang (tot 1,5 jr) gebruik gemaakt van de box. Consequent blijven doen en ze weten niet beter. In de maxi cosi/wippertje half uurtje voor de tv heb ik ook gedaan.

Zelfs een keer gedouched met de kinderstoel in de badkamer. Je moet toch wat.

En ja het gaat over.
Dat ook met koken gewoon in de wipstoel op het aanrecht, muziekje erbij en af en toe wat toestoppen.

Je zult moeten roeien met de riemen die je hebt en dan maar proberen het beste ervan te maken en kijken of je het ook nog met plezier kan doen, want hoe meer je denkt dat je alles alleen doet en nooit eens tijd voor jezelf hebt, hoe erger je gevoel voelt en hoe zwaarder je alles gaat ervaren, tenminste dat is mijn ervaring.
Ik weet uit eigen ervaring hoe zwaar het is als je alles alleen moet doen. Als je bij mij in de buurt woont, wil ik best af en toe eens oppassen. Voor wat betreft het douchen, misschien kun je het kleine mannetje dan tegelijk in bad doen even ervan uitgaande dat hij kan zitten en anders gewoon mee onder de douche nemen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Toen mijn dochter zo oud was als jouw zoon betrok ik haar overal bij. Samen koken, dus zij met haar pannen ik met de mijne. Of ze speelde met water, ook altijd een feestje.

Mijn dochter ging ook altijd huilen als ik ging douchen, dus pakte ik de wipper en zette haar in de douche en ging ik liedjes zingen etc. Het blijft behelpen, maar alles beter dan een krijsend kind.
Hier Enschede. Breng maar langs hoor, dan kan hij zo met de Hooligan mee het park in.

Zusenzoo: Hij is ook niet een makkelijke slaper. Hij huilt en schreeuwt altijd voor het slapen. Soms laat ik hem huilen, maar het doet me ook pijn. Hij krijgt vaak rode vlekken in zijn gezicht door de stress. Maar volgens het consultatiebureau moet ik hem laten krijsen. Probeer dat te doen.

Met de maxicosi heb ik het weleens geprobeerd, maar hij wilt eruit en krijst dan ook.. Hoop zo dat het op een dag zal omslaan..

Tulpje21: Goede tip! Dat zitten vind ik bij mijn zoontje wat gevaarlijk. Hij zit werkelijk niet stil! Maar de tip van het kinderstoeltje wil ik wel proberen. Mensen zeggen toch vaak: het ligt aan de opvoeding dat het kindje zo is. Maar ik weet echt niet wat ik verkeerd doe :(
samen douchen kan echt een uitkomst zijn. Is bij ons uit noodzaak geboren, maar dochter (nu 4 jaar) vindt het nog steeds leuk om samen met mij te douchen. Eigenlijk sta ik onder de douche en zit zij in een klein badje, in de badkuip, naast mij te spelen.

En samen koken is ook leuk, maar dan moet je hem iets te doen geven. Ik trok voor mijn dochter altijd een paar pannen uit de kast en gaf haar een paar houten lepels, daar was ze een hele tijd mee zoet.

Maar het lijkt me inderdaad erg zwaar om het helemaal in je eentje te doen. Kun je niet af en toe een dagje vrij nemen als je zoontje naar het kinderdagverblijf is? Dan heb je wel even tijd voor jezelf.
Je doet waarschijnlijk niks verkeerd! De mijne kon ik ook geen seconde alleen laten zonder dat ze begon te krijsen.

Heb je een draagdoek dan? Hielp hier enorm! En hem in de keuken op een kleed neerzetten met speelgoed?
dat brullen in de box zal best wel n keer overgaan als hij er achter komt dat jouw geduld groter is dan het zijne.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En iig je huis zo inrichten dat je niet de hele tijd achter hem aan hoeft. Ik ben doordeweeks alleen, en kon o die manier zoon even beneden laten, terwijl ik boven de was in de machine deed. En tijdens het koken zat hij met een soepstengel in der kinderstoel, zodat ik even kon koken.
quote:nlies schreef op 15 november 2011 @ 12:35:

dat brullen in de box zal best wel n keer overgaan als hij er achter komt dat jouw geduld groter is dan het zijne.ja, maar daar kunnen een paar weken overheen gaan. En als de buren al meteen bij de eerste keer komen kijken wat er aan de hand is...
Soms doe ik hem in een wipstoeltje en kijkt hij met geluk 15 min tv. Dat doe ik soms wel. Zoveel mogelijk dingetjes samen doen is dus de oplossing Vind het ontzettend fijn dat jullie met goede tips komen! Heb overigens een vriendin die af en toe oppast, maar merk aan haar dat ze het erg zwaar vindt! Op de dagen dat ik werk gaat ze naar het kinderdagverblijf. Gelukkig gaan ze daar heel geduldig met hem om. Je kan er natuurlijk niet de hele tijd bij zijn,maar als hij daar vandaan komt is hij altijd vrolijk. Heb soms het idee dat hij zich verveelt thuis.
Ik vind dat ook een non oplossing. (in de box zetten bedoel ik dus) Je baby wil op onderzoek uit, logisch toch? Je moet alleen wat manieren zien te bedenken waardoor je zelf ook nog je dingen kunt doen.
Daar zou ik idd ook zenuwachtig van worden, van zulke buren.

Weten zij dat je het zo zwaar hebt? Kunnen zij niet eens een rondje wandelen?
Ik zette mijn dochter in de kinderstoel bij tafel en gaf haar daar in een dienblad (met hoge randen) wat speelgoed. Ook had ik een nijntjespeeltje, die je met zo'n zuignap vast kon zetten. Vond ze hartstikke leuk! Weer eens wat anders dan de box

's Avonds zou ik niet laten huilen. Hebben mijn kinderen beide een tijdje gedaan, 's avonds rond die leeftijd, maar ging ook weer over.

Verder een aantal dingen misschien even minder belangrijk vinden (huishouden) zodat je meer rust voor jezelf hebt.

sterkte!
Later is nu
Dootje van 8 maanden houdt ook niet zo van de box. Nu gaat het beter omdat de box in de keuken staat en als ik ga koken ik gewoon alles aan hem laat zien. (Dit is de pan, hier gaat de pasta in, nu pak ik de saus uit de kast) Gaat dus ietsje langzamer maar zo hebben we allebei lol.

Als het lukt kook ik voor twee dagen in een keer.

Wasmachine is hij dol op. Dus die halen we samen leeg/of juist vullen. Als ik de was ophang, haalt hij het er weer af, daar houd ik dus rekening mee. Als een was draait, dan kijkt hij er heel geinteresseerd naar (nog leuker dan tv). Kan ik weer een paar broeken strijken.

Sokken/ondergoed kieper ik gezellig over hem heen. Dan scharrelt hij op de vloer en stopt een sok in zn mond, kan ik vouwen/bolletjes maken.

Zijn we ergens klaar, dan doen we samen de lampen uit. Komen we 's ochtends beneden, dan doen we samen de gordijnen open en de lampen aan.

Nou ja, veel samen doen en hem erbij betrekken. Dat helpt hier.

(O ja, en ik heb een robotstofzuiger. Weer een klus minder voor als ie eens slaapt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven