Wat zou het zijn?

15-11-2011 22:32 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen Donderdag heeft mijn zoon van 5 de griepprik gehad. Nou kreeg hij vanaf vrijdagmiddag behoorlijk hoge koorts tussen de 38,5 en 40 maar hij was niet ziek en hangerig, wel iets maar niet zoals hij anders is als hij ziek is. Ik dacht dus zal wel van de griepprik komen, koorts was maandagochtend over dus gewoon lekker naar school gebracht had ie ook helemaal zin in.

Haal ik hem 's middags uit school heeft ie hele droge rode gesprongen lippen, maar goed dat kan komen van de koorts. Juf vertelde me wel dat hij ook nu nog iets hangeriger was dan normaal maar niet heel erg wat verhoging maar geen koorts.

's Avonds zie ik dat zijn ogen rood zijn zeg maar zijn binnenste ooghoeken echt rood en het oogwit wat rooddoorlopen, bij het tandenpoetsen zie ik dat hij een hele wit uitgeslagen tong heeft. Ook dit schaar ik dan weer onder de nadelige gevolgen van hoge koorts (die is nog steeds weg ook geen verhoging meer)

Hij eet gewoon goed, drinkt goed, plast goed, (geen sterke geur of andere kleur) ook ontlasting is oke.

Maar nu vanavond na het douchen krijgt ie ineens allemaal kleine rode vlekjes over zijn hele lijf. het is niet de 5e ziekte en ook niet de 6e die heeft hij beide gehad en lijkt hier niet op, ook de waterpokken heeft ie gehad, lijkt dit ook niet op.

Hij heeft geen opgezette klieren, de uitslag jeukt niet.

Wat is dit nou toch? alergische reactie op de griepprik? Roodvonk?

Wie heeft er een idee
ik weet t niet. Morgen vroeg de huisarts meteen bellen!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
misschien een raar idee hoor, maar misschien even bellen met de HAP?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ik zou ook de hap even bellen..
het eerste wat ik dacht, is een allergische reactie op de griepprik, en toen was ik nog maar halverwege je verhaal. Ik zou vanavond nog even met de huisartstenpost overleggen, en de beoordeling van of hij vanavond nog langs moet komen aan hun overlaten. Anders morgen naar je huisarts gaan!
oke de smash arts denk aan een virusje of zoiets, was zowiezo al van plan om morgen de huisarts te bellen. En dat doe ik evengoed nog.
Gamina. Als je een glas pakt en de bodem op een vlekje drukt, verdwijnt het vlekje dan?
Krijgen kinderen altijd een griepprik? Of is er een bijzondere reden dat hij een griepprik krijgt?

Ik had na een antibiotica-kuur ook vlekjes over mijn hele lijf, allergische reactie.....
hij heeft vaak last van bronchitis ik ook en mijn man is asmatisch, vandaar dat hij (en wij ook) de griepprik krijgt.

Ik heb alleen glazen met een gekleurde onderkant.
En een glas met de zijkant op z'on vlekje duwen?

Daar dacht ik ook meteen aan, maar de hap kan dat beter beoordelen dan ik hier achter mn laptop..
Vlekjes en hoge koorts, zou je de HAP niet even bellen, iig om te overleggen?
voor zover ik zien kan (geen uitmuntend licht) verdwijnen ze niet.

Wat houd dat in dan?
Nu heeft ie geen koorts, sorry ik lees weer eens belabberd.

Toch zou ik de HAP even consulteren.
heb net gebeld zie eerdere post smash arts/ huisartsenpost
nee geen koorts
Heb je dat ook gemeld aan de dienstdoende arts, dat de vlekjes niet verdwijnen nadat je erop gedrukt hebt?
nee daar heeft hij niet om gevraagd en toen had ik al gebeld
Ik zou nog even bellen over dat niet wegdrukbaar
Als je nu blijkbaar nog met 'm opzit en je dus zorgen maakt, gewoon de hap bellen, beter voor niets dan niet terwijl het wel nodig was.
Dat zijn toch wel symptomen waarbij ik graag zou willen dat mijn kind zsm gezien werd namelijk.. Kun je niet even terug bellen, om nog even te overleggen?
Ik bedoelde dus weer bellen.
hij ligt gewoon lekker te slapen, ik was alle symptomen bij elkaar aan het leggen en aan het bekijken wat het wezen kon (vanwege die opgekomen rode vlekjes)

De arts dacht gewoon een virusje o.i.d.

Nu ga ik het risico lopen dat ie wakker wordt en nog eens goed naar die vlekjes kijken.
Het zou weleens Pfeiffer kunnen zijn, maar dat is zo maar een gok aan de hand van de symptomen, morgen maar even naar de HA.

Succes ermee!
ik kan het ook bij feller licht niet goed zien de vlekjes lijken nu ook minder erg dan dat ze eerder op de avond waren.

het zijn echt kleine vlekjes ongeveer hetzelfde als de 6e ziekte, dus geen bultjes het voelt ook niet echt ongelijk.

De arts houd het op zijn eerdere conclusie, virus. geen zorgen
Oh fijn dat je toch nog even hebt gekeken en gebeld. Veel succes vannacht en hopelijk knapt hij snel weer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven