Miauwend beest

16-11-2011 14:18 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb sinds een jaar een superleuke kat. Mijn gehele omgeving vind het de leukste kat die ze ooit hebben meegemaakt, en dat is hij ook =)

Hij heeft alleen 1 ding wat minder leuk is. En dat is miauwen als er deuren dichtzijn. Ik woon op kamers, dus heb er daar geen last van. heb maar 1 deur xD Maar als ik hem bij mijn vriend heb omdat ik daar ook een weekje ben, worden ik mijn vriend, en zijn huisgenoot er helemaal gek van dat hij voor dichte deuren zit te miauwen.

Nou hebben we ze een tijdje allemaal open gelaten, maar dan worden ik en mijn vriend gestoord tijdens ons pleziertje. Of hij krijgt het voor elkaar ergens naar binnen te lopen en de deur bijna dicht te krijgen. En dan krijgt hij hem ook niet meer open. En begint dan klagelijk te miauwen. Negeren heeft geen zin, hij houd het sowieso 40 minuten vol. ( Ik hield het niet langer vol )

Het begint vervelend te worden. En het zorgt voor slapeloze nachten.

Weet iemand hoe ik dit misschien zou kunnen oplossen?

Mijn vriend en ik gaan samenwonen, en eigenlijk wil ik voor die tijd er iets aan hebben gedaan.

Dank je wel alvast!
Avril, ik ben het helemaal met je eens. Mijn katten krijgen ook de ruimte in huis, hoe relaxter je ermee omgaat hoe minder last. Als een deur open is en gewoon toegankelijk voor een kat dan gaat hij even kijken en is het over. Maar een dichte deur

betekent krabben en mauwen. Dan kies ik ervoor de deur open te houden.
quote:Djuuls04 schreef op 16 november 2011 @ 14:39:

Het zit in de aard van een kat om door een dichte deur te willen. Nieuwsgierigheid en om zijn territorium te inspecteren. Dat houd je niet tegen. Het makkelijkste is om de deur gewoon open te laten, dan heb je er het minste last van.Klopt, dat zou ook mij eerste oplossing zijn, maar als je het echt niet wilt kun je het hem wel afleren.
quote:lovelycomplex wrote on 16 November 2011 @ 14:40:

Hmm nja mijn vriend moet er iedere ochtend om 5 uur uit. dus uiteindelijk geef je wel op, omdat je je nachtrust nodig hebt, en thuis kan ik dus er niet op oefenen, Moet ook rekening houden met 2 mannen in huis. Pff, lastig... Ik ga iig zo deurstoppers halen, en overleggen met vriend of het een probleem is dat we het negeren gaan oefenen. Desnoods neem ik hem 's weekends mee daarvoor Ik heb ook heel vaak opgegeven, maar als jij uiteindelijk gegarandeerd wilt slapen, zul je moeten proberen...
quote:Djuuls04 wrote on 16 November 2011 @ 14:44:

Avril, ik ben het helemaal met je eens. Mijn katten krijgen ook de ruimte in huis, hoe relaxter je ermee omgaat hoe minder last. Als een deur open is en gewoon toegankelijk voor een kat dan gaat hij even kijken en is het over. Maar een dichte deur

betekent krabben en mauwen. Dan kies ik ervoor de deur open te houden.Ik ben zó relaxt dat ik 's nachts mijn hand er niet meer voor omdraai om urenlang in de negeermodus te gaan áls een kat even een periode heeft (dat komt gelukkig niet mee zo vaak voor, dankzij mijn volhardendheid, dus er is hoop, TO). Slapen doe ik daar ook nog eens bij...
Katten kunnen veel meer leren dan je denkt:

Kat die trucjes kan (vergeet dat achtelijke jurkje haha)

Instructiefilmpje van een clicker training van een kat
Ik heb het trouwens over de nachtelijke uren en alleen de nachtelijke uren. Misschien hebben jullie het over voornamelijk overdag?...
Hij kan overdag en savonds door het hele huis banjeren. alleen als we naar bed gaan, gaat de douche deur dicht, omdat hij zichzelf daar al 5 x in heeft opgesloten omdat de deur openstond. deur van hjuisgenoot is dicht, die houd niet van kattenharen op zn kamer. Daar heb ik dus niks over te zeggen. Veder kan hij in de gang, andere gang, keuken huiskamer, en onze slaapkamer komen. Het is een best groot huis, alleen kan hij niet naar buiten. maar dat is geen punt volgens mij. Hij ligt nu ook lekker te slapen.

Kan het ook verlatingsangst zijn bij een kat? Ik ben veel samen met dat beestje, en als ik douche ofzo, en de deur staat op een kier, is het prima. dan blijft hij netjes voor de deur staan, stil! Totdat ik klaar ben. Maar zodra de deur dicht is, begint het.
het kan dus echt....

geweldig dit filmpje!! Weet iemand welk ras dit is? Vind het zo'n mooi beesie!
quote:lovelycomplex schreef op 16 november 2011 @ 14:52:

Kan het ook verlatingsangst zijn bij een kat? Ik ben veel samen met dat beestje, en als ik douche ofzo, en de deur staat op een kier, is het prima. dan blijft hij netjes voor de deur staan, stil! Totdat ik klaar ben. Maar zodra de deur dicht is, begint het.Nee hoor dat is pure conditionering. Hij weet dat je hierop zal gaan reageren.
De slaapkamerdeur gaat trouwens ook alleen maar dicht omdat slapen anders onmogelijk is met katten die doodleuk over je gezicht racen. Ik ben al een keer als Scarface door het leven gegaan, dat is dus de reden van 's nachts geen toegang. Het liefste had ik ze ook dan bij me hoor...
quote:Bella1 schreef op 16 november 2011 @ 14:55:

het kan dus echt....

geweldig dit filmpje!! Weet iemand welk ras dit is? Vind het zo'n mooi beesie!

Dat is een Exotic, een kortharige Pers.

Er zit oorspronkelijk Britse Korthaar in gekruist, maar nu fokt men langharige Pers met Exotic of soms Exotic met Exotic.
ik vind ze zo mooi....maar ben ook blij met mijn eigen huis,tuin en keuken kat hoor!!
quote:lovelycomplex schreef op 16 november 2011 @ 14:52:

Ik ben veel samen met dat beestje, en als ik douche ofzo, en de deur staat op een kier, is het prima. dan blijft hij netjes voor de deur staan, stil! Totdat ik klaar ben. Maar zodra de deur dicht is, begint het.Klinkt bekend. Ik ben nogal lui aangelegd, dus ik heb het opgelost door kattendeurtjes in te bouwen. Kan de deur dicht (had last van tocht en veel verlies van warmte) en kat kan in en uit en sluit zichzelf niet op. Werkt natuurlijk niet als je de kat niet in die kamer wilt hebben, dan zit je idd vast aan de negeermethode.
Haha mijn katten presteren het op de een of andere manier regelmatig om het kattenluikje op slot te doen!
Als je gaat samenwonen kunnen de deuren misschien gewoon open (geen huisgenoten meer)?

Of anders kattenluikjes in jullie nieuwe huis maken, kan hij er toch door zonder jullie te storen?

Het is mij in ieder geval nog nooit gelukt mijn kat iets te leren wat ik wil, wel andersom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven