Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Meisjes, het gaat even niet zo lekker hier. Ben nogal een emotieeter en dan helpt een sterfgeval in de vriendenkring niet echt mee. Dus ben even met andere dingen bezig dan met Amberen. Hoewel ik probeer de juiste keuzes te maken.

Ik kom volgende week wel weer actief meeposten (na de begrafenis)
Voor wat het waard is: de dikste die ik maar kan geven.
Plousje, ik miste je al! Sterkte wijffie
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Quinty schreef op 11 november 2011 @ 08:08:

Hier ook een havermout-groupie

Ik maak om de paar dagen een soort dikke havermoutkoek, waar ik dan een paar dagen van kan ontbijten.

Ik meng de volgende ingredienten door elkaar heen: ruim 100 gr havermout, 3 eetlepels lijnzaad, 2 eetlepels geraspte kokos, 1 geraspte appel, kaneel, 2 eieren, beetje zout en wat sojamelk om het iets minder droog te maken.

Dit mengsel in een pan met een goede anti-aanbaklaag bakken (zonder olie).

Zalig! (Meestal eet ik er twee kiwi's bij). Zorgt heel lang voor een verzadigd gevoel!

De appel vervang ik ook wel eens door bosbessen of banaan of nog wat anders, maar net wat ik in huis heb.Even, je kan hier 4 dagen van ontbijten, blijft het dan wel 'lekker'?
Een meelezende vriendin heeft de koek gemaakt en met slagroom gegeten, was een prima combi zei ze

( dinnie! )

Dank meisjes
quote:pilous1 schreef op 16 november 2011 @ 20:11:

[...]Even, je kan hier 4 dagen van ontbijten, blijft het dan wel 'lekker'?Yep! Als ik tijd heb warm ik de koek even op in de oven. Ik bewaar de stukken in een trommel in de koelkast.
@ Pilous: Sterkte...
@Pilous, sterkte!!!

@ Quinty, ik heb je koek gemaakt. Mmm jammie!! Ik heb er een heel klein beeje ahornsiroop doorheen gedaan. Verder had ik nog een restje soyaroom staan, dus dat zit er ook doorheen. Ik vond het in de koekenpan niet helemaal handig gaan en heb de koek (na een tijdje koekenpan) ook nog 10 minuten in de oven gedaan. Ik vind ' m heerlijk. Ik liet mijn vriend een stukje proeven en die heeft meteen 2 flinke stukken gepakt om morgen mee te nemen naar zijn werk. Dat zegt genoeg haha.

Vandaag heb ik voor het eers fysio gehad. Hopelijk kan ik zo het bewegen opbouwen en uiteindelijk gan sporten. Zou echt fijn zijn!

Het afvallen valt toch wel wat tegen. In de eerste week ben ik een kilo afgevallen, maar de tweede week helemaal niets. Nouja, niks aan te doen. Hopelijk gaat er straks weer wat af.....
Bleef die koek bij jullie ook zo ''nattig''?
bij mij niet SG, maar heb hem echt een poosje op laag vuur laten staan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Septembergirl, bij mij bleef de koek ook nat. Daarom heb ik het nog in de oven gedaan. Dat werkte goed.
Oké, werd ie toen lekker droog krokant?
Ik maak morgen mijn ontbijtsmoothie, met soyamelk, havermout en frambozen.

Hoeveel havermout 'moet' ik gebruiken?
Hè... sterkte pilous. Het is nu inderdaad van belang om je emoties voorrang te geven.
Van binnen bleef het een beetje zacht, maar de buitenkant is lekker knapperig.
Ik had niet gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar havermout met feta en pijnboompitten als ontbijt is heerlijk!!

Amandelpasta vond ik geen grote topper.

@Boebele, hoe maak je daar amandelmelk van, hoeveel water erbij? kort koken?

@Septembergirl: Griekse yoghurt gebruikt ze ook in een recept dus zal wel goed zijn... verder weet ik niet

Hebben jullie de 'werklunch' van bonen al eens gemaakt.. hoe beviel dat?
sorry, lees nu pas de laatste pagina. Pilous sterkte. Heftig.
Ayli, Ik doe iets van 2 of 3 eetlepels amandelpasta in de blender en dan gooi ik daar 400 ml water bij. En dan alles in de pan met de havermout erbij. Maar je moet wel de witte amandelpasta hebben hè?

pilous, sterkte!
Sjee, dat speltbrood is wel duur!! Drie euro voor een brood(je)!

Waarom was speltbrood ook alweer beter van volkoren?
Duur he dat speltbrood!

Ik betaal geloof ik iets mee dan 2 euro voor een half brood. Om die reden eet ik het speltbrood en mijn vriend gewoon tarwebrood. Hij werkt als timmerman en eet dus heel wat sneetjes brood op een dag.... Dan wordt het speltbrood ons echt te duur!
Spelt heeft veel meer voedingsstoffen dan tarwe, bevat niet of nauwelijk lectinen en heeft daarom niet het effect dat je bloedsuikerspiegel gaat stuiteren.
quote:pilous1 schreef op 17 november 2011 @ 19:10:

Spelt heeft veel meer voedingsstoffen dan tarwe, bevat niet of nauwelijk lectinen en heeft daarom niet het effect dat je bloedsuikerspiegel gaat stuiteren.Nou, zo toevallig dat je dat zegt. Ik heb dat echt heel sterk gemerkt. Ik dacht dat spelt meer zou vullen dan volkoren (at ik normaal). Maar ik merkte idd dat mijn bloedsuikerspiegel echt 'normaler' was, zo gek. Ik was in de stad,het was rond lunchtijd, en kon niet zo snel naar huis om wat te eten, normaal word ik dan draaierig en warm en moe en moet ik heel veel gapen, geen last van gehad. Goed!!
Het is wat duurder, maar dan heb je ook wat
Bij de natuurwinkel hebben ze ook van dat voorverpakte speltbrood, met zaden en pitten geloof ik. Erg lekker met amandelpasta. Of zal ik een keertje ophouden over die amandelpasta die ik overal opsmeer:

En er bestaat ook rogge-speltbrood, ook voorverpakt. Vult als een tierelier.
Die amandelpasta, is dat hetzelfde als tahin?

Want zo'n pot kostte 6 euro bij onze EkoPlaza...

Op dit soort momenten mis ik Marqt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven