Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
tahin is sesampasta
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
En net zo duur
tahin is niet zo lekker als amandelpasta!
oke boebele, als m'n melk op is probeer ik dat een keer.
Ik ben een amandelpastagroupie geworden
Hm, ik had vandaag geloof ik iets teveel suiker op vergeleken bij wat ik tegenwoordig eet. Ik werd opeens hyperactief toen ik brood at en koffie dronk (kreeg een lunch waar ik was). Niet meer doen dus.

Verder heb ik netjes ontbeten en net een hele late avondmaaltijd op - witlof met walnoten en een beetje honing uit de oven. Erg lekker! Hoewel ik witlof met appel nóg lekkerder vind. Maarja, heb geen fruit in huis. Ben wel benieuwd naar die amandelpasta, als ik weer geld heb ga ik 't misschien wel eens proberen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Kookboek is binnen van abbo sante!!

Lekker lezen komend weekend!

GIsterenavond sushi gemaakt, mmm. Ook de kids hebben heerlijk zitten smullen. In plaats van Nori vellen, wortelpapier gebruikt en ei.

Als rijst heb ik bio zilvervliesrijst gebruikt en gewoon iets langer laten koken, dan wordt het ook plakkerig ;)

Vandaag als lunch restje zilvervliesrijst op met restje gerookte zalm en stukjes komkommer en een klein beetje soya saus.
Vanavond ga ik eens even bij lezen want dat is er de laatste dagen bij in geschoten!
Jeeeej hier is het boek ook binnen. Ga er zondag eens lekker voor zitten!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
De frietjes van knolselderij liggen in de oven...ik ben erg benieuwd hoe het gaat smaken. Ik heb laatst een keer iets van knolselderij gemaakt wat ik echt niet lekker vond. Hopen dus dat deze frietjes wel smaken.....
en alanabanana?

Ik had laatst frietjes van zoete aardappel, was heerlijk!! Hoorde eigenlijk van pastinaak, maar die zag ik niet.

Vanavond japanse pizza van haar site gegeten. Was lekkerder en beter gelukt dan ik had verwacht.. maar het is toch echt een lunchgerecht.

oooh en ik ben een havermout-met-feta-en-vijgen-als-ontbijt-groupie geworden
Nou, vond het geen succes. Misschien dat het wel lekker is als je van de smaak van knolselderij houdt, maar ik vond het -ondanks alle kruiden- echt helemaal niets. Jammer!

Ayli, ik ben benieuwd naar de havermout met feta. Vind havermout met fruit en kaneel echt heerlijk!

Binnekort de versie met feta maar eens proberen.
Gisteren soep op van oa rode linzen, met een speltbroodje.

Ik vond het niet echt bijzonder en bij de rest van de familie ging het er ook niet echt in. Na een uur had ik echt last van mijn maag.

Ik ga nog wel een andere poging met linzen wagen, maar ik krijg nu een beetje het idee dat het mijn ding niet is.

Ik ben al ver door het kookboek heen gelezen, wat ik eigenlijk mis is een soort dagindeling, wat eet je nou over een dag heen en in welke hoeveelheden. Met name het verschil tussen als je wilt afvallen en als je op gewicht wil blijven.

Ik ga nog maar eens op internet speuren naar een recpet met linzen.

Groetjes
Doe zelf niet aan AA (eet nl. wel voeding met suiker, vooral rondom wedstrijden) maar wel weg van havermout :-) vooral met muesli / studentenhaver / appel / cashewnoten / yoghurt is het heerlijk. Ook prima herstelvoedsel na 't sporten.
Kid73, meestal gooi ik een handjevol linzen door rijst. Dan merk je er niet heel veel van, maar krijg je toch de voedingsstoffen mee en ik vind het dan juist wel lekker. En met veel spinazie schijnt het ook lekker te zijn. Het is wel een peulvrucht (toch) dus dat kan wat zwaar vallen.

Vandaag ben ik niet zo strict, zeg maar 'even helemaal niet', behalve mijn favoriete ontbijt en een vrij goede volkorenpastamaaltijd en tussendoor naast minder goede dingen ook fruit. Maar het mag even van mezelf. Morgen proberen naast mijn favoriete gezonde dingen ook maar eens dingen ont-favorieten die ongezond zijn.....
Ik wil komende week dit gerecht maken (Italiaanse linzenburgers), AA-proof? Wie probeert mee?
Hm, dat lijkt me erg leuk SeptemberGirl, heb nog nooit zelfs vegaburgers gemaakt!
Ik ook niet!

Zo te zien kan je er 4 burgers van maken.

Ik denk dat ik er 2 maak zoals voorgeschreven, en dat ik bij de overige 2 alles in de blender gooi en er dan burgers van maak.
Hallo allemaal,

ik begin het lastig te vinden om deze manier van eten vol te houden. Ontbijt is geen probleem en lunch lukt meestal ook wel, maar de laatste dagen ben ik wat vaker van huis en dan eet ik dus niet AA-proof. gisteren bv geluncht bij Bagels & Beans. Superlekker, maar niet helemaal goed dus. 's avonds gegeten bij Vapiano, waar ik om volkoren pasta vroeg maar die was op... dus toen maar normale tagliatelle genomen.

Vraag me ook af of het heel erg is om op die manier te "zondigen". Soms komen al die volkoren produkten me ook een beetje de keel uit en heb ik gewoon behoefte aan een ordinaire pasta bolognaise!

Toch probeer ik wel gedisciplineerd te blijven, maar ik vind het dus wel lastig.
Kid, ik zal zo even overtypen uit haar boek over een dagindeling. Staat volgensmij in het eerste boek wel.
quote:SeptemberGirl schreef op 20 november 2011 @ 10:33:

Ik wil komende week dit gerecht maken (Italiaanse linzenburgers), AA-proof? Wie probeert mee?

Ik doe niet mee, het lijkt me heel goor

Maar zo te zien wel Amberproof
quote:boebele schreef op 20 november 2011 @ 11:02:

Hallo allemaal,

ik begin het lastig te vinden om deze manier van eten vol te houden. Ontbijt is geen probleem en lunch lukt meestal ook wel, maar de laatste dagen ben ik wat vaker van huis en dan eet ik dus niet AA-proof. gisteren bv geluncht bij Bagels & Beans. Superlekker, maar niet helemaal goed dus. 's avonds gegeten bij Vapiano, waar ik om volkoren pasta vroeg maar die was op... dus toen maar normale tagliatelle genomen.

Vraag me ook af of het heel erg is om op die manier te "zondigen". Soms komen al die volkoren produkten me ook een beetje de keel uit en heb ik gewoon behoefte aan een ordinaire pasta bolognaise!

Toch probeer ik wel gedisciplineerd te blijven, maar ik vind het dus wel lastig.

Boeb, proef jij echt verschil dan tussen wit en volkoren? Ik niet namelijk. Vriend weet niet eens dat hij nu volkoren/speltpasta krijgt

Probeer je voor te houden hoe goed het voor je lijf is.

Inspirerende site: http://missnatural.nl/

Ik heb er zelfs een prijs gewonnen *fan*
het verschil tussen wit en volkoren proef ik heeeel duidelijk.. verschil tussen spelt en wit dan weer minder.

Wat leuk dat je een prijs hebt gewonnen! hoe heb ej dat gedaan?
Boebele, ik hoorde pas van iemand dat eten gezond is zolang je er van geniet. Dat is geen ramp - ik denk dat het te maken heeft met genieten van tevoren, dat je er naar uitziet om iets te gaan eten - genieten op het moment - dat je het echt lekker vindt wat je eet - en ook genieten na afloop - dat je er geen kramp of andere dingen van krijgt. Daar geloof ik wel in. Zolang je dat via deze manier van eten kunt doen, is dat mooi en natuurlijk gezond. Zolang je geniet van een bord spaghetti bolognese vind ik dat je ook moet kunnen genieten en niet denken 'maar het is geen zus en zo....'. Zolang je na afloop darmkrampen krijgt (om maar wat te noemen) of je energielevel drastisch daalt dán is het denk ik tijd om wel even te bedenken hoe goed het voor je lichaam is - maar streng zijn is denk ik niet echt werkend.

Oeps, beetje lang verhaal - hoop dat je mijn punt snapt. Wees niet te streng voor jezelf maar geniet vooral en luister naar je lichaam.
Op de site plaatsen ze blogs of doen een review over een nieuw artikel en dan vragen ze je daar op te reageren en dan maak je kans op een prijs. En dat heb ik gedaan. Ik heb lippenolie gewonnen http://missnatural.nl/een-kusje-van-moeder-natuur/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven