Planning van het weekend - partner & feestje.

17-11-2011 21:06 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht. Even klagen.

Net met partner even vooruitgepraat, over hoe het komende weekend er hier uit gaan zien. Zaterdagavond staat er een verjaardagsfeest van een vriend van hem op de agenda, iemand die ik ook ken. Voor diens 40e verjaardag hebben ze een locatie afgehuurd, met eten en muziek, leuk. De oppas is geregeld, lekker een avond samen weg. Komt partner er nu mee, dat hij zaterdagmiddag ook een sportwedstrijd heeft. Dat staat ook op de kalender, zag ik pas net, na dit gesprek, maar in een onleesbaar kriegelschrift. Sportwedstrijd (teamsport) houdt in dat hij de hele zaterdagmiddag weg is, en normaal komt hij dan rond zevenen weer thuis. Toen we het er net over hadden, sloeg mijn hele zin in dat feestje dan ook om.

Want al met al gaat dit inhouden dat ik de hele zaterdagmiddag twee kinderen (1,5 en 3,5) mag entertainen, dan koken (terwijl zij de chaos in het huis nog verder vergroten), samen eten, dan hen beide richting bed dirigeren. Op dat moment ziet het huis eruit of er een explosie heeft plaatsgevonden, komt partner binnenrennen om te douchen en die hoopt dan te vertrekken richting feestje met een relaxte en happy me. Not.

Allereerst zuigt zo'n hele middag met 2 kinderen heel veel energie uit me. Ook wil ik liefst de grootste speelgoed en etenszooi uit de weg te hebben, zodat de oppas zich enigszins op z'n gemak voelt hier in huis. Al met al zie ik dit nog niet zo voor me

Ben ik nou zo'n zeikerd, dat ik hier over val? (Hahaha, dit vraagt om harde reacties!) Ik zie de mooie oplossing nog niet.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, in die zijn dat jij het misschien wel even fijn had gevonden als hij op de zaterdag de kinderen had vermaakt zodat jij tijd voor jezelf had. Als hij dat dan iedere keer doet in het weekend dan is dit gewoon de druppel. Dat moet mijn inziens worden afgewissel, dus hij de ene zaterdag en jij de andere zaterdag. Het gemak waarmee hij het dan doet zou mij ook storen!
dus man werkt fulltime, klust daarnaast nog in het nieuwe huis en het wordt hem kwalijk genomen dat hij een voetbalwedstrijd heeft want dan zit TO de hele middag alleen met de kinderen zodat ze niet relaxed naar een feestje kan gaan, want ze moet eerst tijd voor zichzelf hebben . Arme man.
quote:feeks schreef op 18 november 2011 @ 15:46:

dus man werkt fulltime, klust daarnaast nog in het nieuwe huis en het wordt hem kwalijk genomen dat hij een voetbalwedstrijd heeft want dan zit TO de hele middag alleen met de kinderen zodat ze niet relaxed naar een feestje kan gaan, want ze moet eerst tijd voor zichzelf hebben . Arme man.

Nou zeg dat wel..

Als er dan iemand een beetje tijd voor zichzelf moet hebben is hij het wel.
quote:superstar_2 schreef op 18 november 2011 @ 15:56:

[...]

Nou zeg dat wel..

Als er dan iemand een beetje tijd voor zichzelf moet hebben is hij het wel.Hij krijgt dat toch ook?
Je bent de hele week al thuis? Sorry, dan vind ik dat je inderdaad een beetje zeurt.
quote:justme27 schreef op 18 november 2011 @ 16:01:

[...]

Hij krijgt dat toch ook?de zaterdagmiddag en dat wordt hem ook niet gegund, want dan is TO niet relaxed voor het feestje
quote:justme27 schreef op 18 november 2011 @ 16:01:

[...]

Hij krijgt dat toch ook?

Ja en terecht maar daarnaast ook gezeur van zijn vrouw die op zaterdag de kinderen moet entertainen.

En ook dat snap ik wel,ik ben alleen met mijn kinderen en ik moet ze naast het werken ook vermaken,ook in het weekend.

Maar het is zoals het is en overal is wel een oplossing voor.

To lijkt meer te denken in problemen dan in oplossingen.
sleur die kinderen mee naar ballorig, koop een krant en chill...
Ik kan het me levendig voorstellen dat als TO de hele week thuiszit met de kinderen dat ze in het weekend ook wel eens iets anders wilt. In dit geval klinkt het alsof ze nogal in een sleur zit, ik zou toch je gevoel tegen je man proberen te uiten en wat meer een oppas laten komen. En dan op zondag samen klussen aan e nieuwe huis, heb je ook samen een doel.
quote:feeks schreef op 18 november 2011 @ 16:06:

[...]

de zaterdagmiddag en dat wordt hem ook niet gegund, want dan is TO niet relaxed voor het feestje

Zoals ik het lees gaat het vooral om het gemak waarmee HIJ dan tijd voor zichzelf neemt ten koste van tijd voor zichzelf voor haar.

Vaak doet een sorry, ik weet dat jij ook had gerekend op een momentje voor jezelf, had het duidelijker moeten vermelden/overleggen, al wonderen in een dergelijk geval.
Ik vind dat je enorm zeurt. Je kinderen entertainen.. ben je een clown ofzo?

Doe vanavond die boodschappen en maak het huis gezellig, ga zaterdagmiddag iets leuks doen elders met de kinderen, uur of vijf naar huis, kant en klaar maaltijd of patatjes erin, gaan ze ook niet dood aan voor een keer. Uur of zeven, achtkinderen naar bed. Mooie jurk aan, en uur of negen naar het feest

De oppas interesseert het geen fluit neem ik aan of er speelgoed in jullie huis ligt of niet, wat maakt dat nou uit?

Geef je man een zoen en een wijntje als ie thuiskomt, en je lekker ontspannen en dansen op het feest. Juist leuk toch!

Wat wil je dan? Uren stilte en rust en een model-woning omdat je naar zoiets gewoons als een feestje gaat s'avonds? Of na een normale vrije zaterdag niet naar een feestje gaan, want je hebt ook al tijd met je kinderen doorgebracht?

Rare alternatieven hoor.

Dit is toch een volkomen normaal leven met kinderen.

Ga je zondag lekker uitslapen.
quote:superstar_2 schreef op 18 november 2011 @ 16:07:

[...]

Ja en terecht maar daarnaast ook gezeur van zijn vrouw die op zaterdag de kinderen moet entertainen.

En ook dat snap ik wel,ik ben alleen met mijn kinderen en ik moet ze naast het werken ook vermaken,ook in het weekend.

Maar het is zoals het is en overal is wel een oplossing voor.

To lijkt meer te denken in problemen dan in oplossingen.

Overleggen is dan de sleutel.

Verbouwingen halen over het algemeen ook niet het beste in mensen naar boven.
quote:justme27 schreef op 18 november 2011 @ 16:11:

[...]

Zoals ik het lees gaat het vooral om het gemak waarmee HIJ dan tijd voor zichzelf neemt ten koste van tijd voor zichzelf voor haar.

Vaak doet een sorry, ik weet dat jij ook had gerekend op een momentje voor jezelf, had het duidelijker moeten vermelden/overleggen, al wonderen in een dergelijk geval.wat een onnadenkendheid van die man, na een week fulltime werken en daarnaast klussen zomaar tijd voor zichzelf nemen en wel een hele zaterdagmiddag terwijl TO iedere dag van de week thuis is.
Ik snap dat 'tijd voor jezelf' ook nooit zo goed.

Je kinderen zijn toch heel eigen en vertrouwd, het is geen visite ofzo, hoezo is de tijd dat je met je kinderen thuis of elders doorbrengt géén tijd voor jezelf?

Ik zat toen ze ze klein waren altijd (ja, in de zooi) heeeeerlijk uitgebreid de zaterdagkranten te lezen en koffie te drinken. En ze scharrelden wat rond, speelden. Je hoeft er alleen maar wat eten en drinken in te gieten zo nu en dan haha.

Op een gegeven moment een wandelingetje, of even naar de speeltuin... poe poe, vermoeiend zeg

Dat ís toch de defintie van een relaxte dag?
quote:feeks schreef op 18 november 2011 @ 16:15:

[...]

wat een onnadenkendheid van die man, na een week fulltime werken en daarnaast klussen zomaar tijd voor zichzelf nemen en wel een hele zaterdagmiddag terwijl TO iedere dag van de week thuis is.

Thuis zijn staat niet gelijk aan niets doen of relaxen hoor.

Continu in de weer met 2 kleintjes midden in een verbouwing, pak dan maar eens een momentje voor jezelf. Gok zomaar dat dat op het werk een stuk gemakkelijker gaat.
Tja, je hebt nu eenmaal voor die kinderen gekozen toch? Dat zijn toch de momenten van jezelf? Ik vind het altijd heel raar als mensen eerst heel graag kinderen willen hebben en ze daarna als ballast zien.
quote:justme27 schreef op 18 november 2011 @ 16:20:

[...]

Thuis zijn staat niet gelijk aan niets doen of relaxen hoor.

Continu in de weer met 2 kleintjes midden in een verbouwing, pak dan maar eens een momentje voor jezelf. Gok zomaar dat dat op het werk een stuk gemakkelijker gaat.

Dat ligt er maar aan wat voor werk je doet.

Ik kom op mijn werk in de zorg echt niet aan momentjes voor mezelf toe hoor.

Dan kom ik thuis en dan moet er nog gekookt worden,een was gevouwen/gedraaid,het huishouden etc.
De enige die je kan veranderen, ben je zelf. Je kan zeuren wat je wilt, maar dat verandert helemaal niks. Het enige wat helpt, is praten over wat je nou werkelijk voelt/wilt. Wil je tijd voor jezelf, zet het op de kalender, net zoals je man doet. Afwachten en gewoon de dingen doen, en dan gaan zeuren dat het zo is helpt niemand.
quote:Caviahaar schreef op 18 november 2011 @ 16:28:

De enige die je kan veranderen, ben je zelf. Je kan zeuren wat je wilt, maar dat verandert helemaal niks. Het enige wat helpt, is praten over wat je nou werkelijk voelt/wilt. Wil je tijd voor jezelf, zet het op de kalender, net zoals je man doet. Afwachten en gewoon de dingen doen, en dan gaan zeuren dat het zo is helpt niemand.Inderdaad. Plan voor jezelf eens iets leuks en zet het op de kalender. Misschien voel je je dan ook wat beter met dat in het vooruitzicht.
Niets doen en relaxen staan ook niet gelijk aan elkaar justme.

Je kunt prima relaxen in je veilige huis met je eigen lieve kinderen om je heen. Tenzij je enigszins neurotisch bent, denk ik.

Relaxen is voor mij je ontspannen, vrolijk voelen, en energie opdoen. Niet het gevoel hebben dat je van alles moet. Juíst met eigen kleine kinderen is dit het geval, toch, maakt allemaal niet zoveel uit wat je doet en ze vinden jou doorgaans hartstikke lief.
Kinderen krijg je toch ook met zijn tweeen? Wel een beetje makkelijk om maar te zeggen dat TO niet moet zeuren omdat ze de hele week thuis zit en manlief de hele week werkt. Alsof ze dan de hele week op de bank zit met kleine kinderen. Kan me echt wel voorstellen dat je dan ook eventjes weg wilt zonder kinderen, als is het maar eventjes naar de stad voor 2 uurtjes. Dus dan vind ik idd dat manlief ook wat meer rekening met TO mag houden ja en de kinderen even van vrouwlief kan 'overnemen' en dus niet zomaar plannen wat hem uitkomt. LIjkt me dat je zulke afspraken als je een gezin hebt even bespreekt ipv zomaar op de kalender zetten.
quote:boekje227 schreef op 18 november 2011 @ 16:39:

Kinderen krijg je toch ook met zijn tweeen? Wel een beetje makkelijk om maar te zeggen dat TO niet moet zeuren omdat ze de hele week thuis zit en manlief de hele week werkt. Alsof ze dan de hele week op de bank zit met kleine kinderen. Kan me echt wel voorstellen dat je dan ook eventjes weg wilt zonder kinderen, als is het maar eventjes naar de stad voor 2 uurtjes. Dus dan vind ik idd dat manlief ook wat meer rekening met TO mag houden ja en de kinderen even van vrouwlief kan 'overnemen' en dus niet zomaar plannen wat hem uitkomt. LIjkt me dat je zulke afspraken als je een gezin hebt even bespreekt ipv zomaar op de kalender zetten.ach kom op nou, TO heeft de hele week door vrije momentjes of entertaint ze de kinderen 24 uur per dag. De man van TO werkt fulltime en klust daarnaast ook nog eens, die heeft wat meer behoefte aan een momentje rust/ontspanning dan de o zo hard werkende thuismoeder.
Thuisblijfmoeder lijkt me om deze redenen echt killing voor jezelf, je gezin en je relatie. Waarom ga je niet werken TO en de zorg over je kinderen met je man verdelen? Lijkt me nu niet dat je echt gelukkig bent met hoe de zaken er nu voor staan.
Onder vrije momenten versta ik echt helemaal niks hoeven/nergens verantwoordelijk voor zijn, even alleen aan jezelf denken.
TO kan beter door de week gaan werken en de kinderen naar de opvang doen. Dan is het misschien weer wel leuk om zich in 't weekend bezig te moeten houden met kinderdingen. Kan me voorstellen dat je daar de balen van krijgt als het 24/7 is. En als ze wel huismoeder blijft gewoon voor de weekenden 'n oppas regelen zodat ze ook me-time heeft om dingen voor haarzelf (of met partner) te kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven