ArkeFly

17-11-2011 11:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vliegt dat? Lees veel zeikverhalen, is het echt zo slecht?
Jamaica.
Ja echt crap. Nooit meer.
Nooit met Arke Fly vliegen, dat zeg ik altijd tegen iedereen.

Vooral niet naar verre bestemmingen.

Heb jaren op schiphol gewerkt en heb elke dag klagende passagiers gehad die uren vertraging hadden en die waren standaard van Arke fly.

Mensen die om 6 uur in de ochtend zouden vliegen naar Suriname of Aruba en die er om elf uur in de avond nog zaten en vervolgens helemaal nooit weg gingen.

Altijd gezeik met Arke fly, in al die jaren op schiphol. Standaard gezeik. Niet mee vliegen dus.

Tenzij je naar een bestemming redelijk dichtbij gaat, dat gaat af en toe nog wel eens goed.
Arkefly vliegt niet op Suriname.
Toen nog wel hoor.

En via de website kan je nog steeds naar Suriname vliegen met Arke.nl.

Ook Mexico was altijd een probleem geval, altijd vertragingen van minstens 10 uur. Probleem bij Arke is dat ze hun vliegtuigen overboeken en gebruiken voor meerdere vluchten en andere maatschappijen, waardoor de vliegtuigen dus vaak niet op tijd terug zijn op schiphol. Vaak zijn ze ook beschadigt.
Arke vliegt wel op suriname, maar arkefly niet. Alleen Surinam Airways en KLM vliegen naar Suriname. Reizigers die dus Suriname boeken bij Arke, vliegen met 1 van deze 2. Arkefly heeft nooit op Suriname gevlogen. Tegenwoordig vallen de vertragingen wel mee. Meer vliegtuigen, dus flexibeler. Tuurlijk zijn er nog vertragingen, maar dat heeft elke maatschappij. Ook bijvoorbeeld een KLM. Alleen valt het hier minder op, omdat ze veel meer vluchten per dag hebben.
Goh, ik krijg er echt zin in, haha! Wat ik wel stom vind, is dat ik nu begrijp dat er altijd een tussenlanding is? (we vliegen op Natal trouwens) In de reisbescheiden staat dat het een mogelijkheid is... Gatverdamme! Maarja, ik ga gewoon zitten, plant mn kind op schoot (met riem ) en zet mn verstand op nul.
Prima instelling ugglover! Het valt allemaal wel mee. Wij zijn met Arkefly naar Dominicaanse Republiek gereisd. We zijn op een prima tijdstip vertrokken, en hadden idd op de terugweg een tussenstop op Jamaica. Tsja, je bent op vakantie dus die extra tijd maakt me echt niet uit.

Fijne vakantie!
Hoe oud is het kind als je gaat vliegen?
Als je op korte termijn gaat (in de winter), heb je op de heenweg een tussenstop in Sal en op de terugweg eerst in Fortaleza en dan nog een in Sal.
Spectral, 23 maanden...

Papua, is 30 maart nog winter? Op de terugweg zelfs twee tussenstops??
2 jaar en dan uren op schoot?? Succes... waarom geen eigen stoel?
In principe is dat nog wel winterseizoen, maar is nog wel ver weg waardoor er wel kans is dat het nog veranderd. Goed nieuws; op vrijdag wordt er niet op Fortaleza gevlogen (op dit moment), waardoor je dus heen en terug alleen een tussenlanding op Sal hebt.
Zeer tevreden over Arke Fly! Ik heb een paar keer met deze maatschappij gevlogen naar bestemmingen buiten Europa. Geen vertraging, sterkter nog, een uurder eerder aangekomen op plaats van bestemming (2x meegemaakt).

Tja.. je krijgt nauwelijks iets te eten.. ach.. dat weet je en daar kan je rekening mee houden.

Prijs - kwaliteit vind ik prima
Oh fijn Papua, ik ben nu al blij met 1 tussenlanding, het moet niet gekker worden, haha!

Kessy74, fijn hoor een positieve reactie, ik houd hoop. Zorg voor genoeg te snaaien iig!
Spectral, ehm omdat hij nu nog gratis vliegt? Ik hou liever die honderden euro's in mn zak om caipirinha's van te kopen...
Eens maar nooit weer. Vreselijk. Comfort class gekozen, maar zoveel extra beenruimte had je niet. Onzettend onbeschoft en onbehulpzaam personeel. Nooit meer ArkeFly. Bah.

Maarreh, fijne vakantie :-D
Voor ons nooit meer Arkefly! 28 uur vertraging gehad toen we naar Curacao gingen vorig jaar. We hebben een landing op de azoren moeten maken en daar overnacht, wegens een brandlucht in het vliegtuig. Begrijp ik ook veiligheid van de passagiers gaat voor alles, alleen vind ik dat een vliegtuig in orde hoort te zijn op een vlucht van 7 uur.. overigens ook niks vergoed gekregen, hebben avond en dag gemist van onze vakantie.. .arke wil niets betalen (adv ingeschakeld), want was volgens hun sprake van buitengewone omstandigheden
Wij vliegen sowieso nooit meer met lowcostcarriers.... kans op vertraging is veel groter, ze vliegen vaak op onmogelijke tijden, bagage is altijd gedoe en het lijkt meer op veevervoer.
't ik ook wat je verwacht van een vlucht en waarmee (met welke maatschappij) je het vergelijkt.. ik heb veel gevlogen en als ik kan kiezen, kies ik niet meer voor de KLM. Daar heb ik geen leuke ervaringen mee. Arkefly is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Malyasian Airlines.. da's echt super!
Wij zijn naar curacao gevlogen met arke. Heen comfort class heerlijk terug economy, vreselijk. Geen ruimte etc. Verder staat arke erom bekend vertraging te hebben.
Ok ok ok.... Ik geloof dat ik geen negatieve reacties meer wil horen haha....
Net terug van een ArkeFly vlucht (9 uur vliegen) en ook ik had eerder veel negatieve verhalen gelezen, dus verwachtte er niet te veel van.

Normaal gesproken vliegen wij nooit met lowcost maatschappijen, maar ik moet eerlijk toegeven dat het ons erg meeviel!

Op de heenreis hadden wij comfort class geboekt, op de terugreis economy. Bij comfort class zouden we meer beenruimte moeten hebben, maar er zat echt geen verschil in! Omdat ons vliegtuig half leeg was hebben we de comfort class goed vergeleken met de economy class en daar zat bij ons dus helemaal geen verschil in, echt vreemd.

Verder kon je gedurende de hele reis water kijgen en appelsap/sinaasappelsap en kregen we 1 keer een snack (gevulde koek of ijsje) en een volledige maaltijd met een drankje en 2 keer koffie/thee. Viel ons dus erg mee.

Je betaalt wel voor als je iets anders wil drinken/eten en voor een entertainmentset. Ook vooraf je stoelen reserveren kost geld.

Al met al waren wij behoorlijk huiverig vantevoren, maar we zijn aardig tevreden over de vlucht met ArkeFly. Maar misschien hebben wij een keertje geluk gehad...?
Vaag dat er geen verschil was maar wel fijn te horen dat het allemaal meeviel. Ik ga ervan uit dat het bij ons ook meevalt...
Verwacht er gewoon niet te veel van, dan kan het ook niet zo erg tegenvallen...

Trouwens, bij ons zat er dus blijkbaar geen verschil in economy en comfort, maar ik moet zeggen dat wij bij beide stoelen best veel beenruimte hadden. Het leek me eerder comfort-beenruimte dan economy-beenruimte zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven