Amber Albarda
zaterdag 25 september 2010 om 17:31
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.
Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.
En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....
Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.
Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.
Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?
Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
donderdag 17 november 2011 om 23:26
Hm, ik had vandaag geloof ik iets teveel suiker op vergeleken bij wat ik tegenwoordig eet. Ik werd opeens hyperactief toen ik brood at en koffie dronk (kreeg een lunch waar ik was). Niet meer doen dus.
Verder heb ik netjes ontbeten en net een hele late avondmaaltijd op - witlof met walnoten en een beetje honing uit de oven. Erg lekker! Hoewel ik witlof met appel nóg lekkerder vind. Maarja, heb geen fruit in huis. Ben wel benieuwd naar die amandelpasta, als ik weer geld heb ga ik 't misschien wel eens proberen.
Verder heb ik netjes ontbeten en net een hele late avondmaaltijd op - witlof met walnoten en een beetje honing uit de oven. Erg lekker! Hoewel ik witlof met appel nóg lekkerder vind. Maarja, heb geen fruit in huis. Ben wel benieuwd naar die amandelpasta, als ik weer geld heb ga ik 't misschien wel eens proberen.
vrijdag 18 november 2011 om 13:00
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kookboek is binnen van abbo sante!!
Lekker lezen komend weekend!
GIsterenavond sushi gemaakt, mmm. Ook de kids hebben heerlijk zitten smullen. In plaats van Nori vellen, wortelpapier gebruikt en ei.
Als rijst heb ik bio zilvervliesrijst gebruikt en gewoon iets langer laten koken, dan wordt het ook plakkerig
Vandaag als lunch restje zilvervliesrijst op met restje gerookte zalm en stukjes komkommer en een klein beetje soya saus.
Kookboek is binnen van abbo sante!!
Lekker lezen komend weekend!
GIsterenavond sushi gemaakt, mmm. Ook de kids hebben heerlijk zitten smullen. In plaats van Nori vellen, wortelpapier gebruikt en ei.
Als rijst heb ik bio zilvervliesrijst gebruikt en gewoon iets langer laten koken, dan wordt het ook plakkerig
Vandaag als lunch restje zilvervliesrijst op met restje gerookte zalm en stukjes komkommer en een klein beetje soya saus.
vrijdag 18 november 2011 om 20:42
en alanabanana?
Ik had laatst frietjes van zoete aardappel, was heerlijk!! Hoorde eigenlijk van pastinaak, maar die zag ik niet.
Vanavond japanse pizza van haar site gegeten. Was lekkerder en beter gelukt dan ik had verwacht.. maar het is toch echt een lunchgerecht.
oooh en ik ben een havermout-met-feta-en-vijgen-als-ontbijt-groupie geworden
Ik had laatst frietjes van zoete aardappel, was heerlijk!! Hoorde eigenlijk van pastinaak, maar die zag ik niet.
Vanavond japanse pizza van haar site gegeten. Was lekkerder en beter gelukt dan ik had verwacht.. maar het is toch echt een lunchgerecht.
oooh en ik ben een havermout-met-feta-en-vijgen-als-ontbijt-groupie geworden
vrijdag 18 november 2011 om 21:14
Nou, vond het geen succes. Misschien dat het wel lekker is als je van de smaak van knolselderij houdt, maar ik vond het -ondanks alle kruiden- echt helemaal niets. Jammer!
Ayli, ik ben benieuwd naar de havermout met feta. Vind havermout met fruit en kaneel echt heerlijk!
Binnekort de versie met feta maar eens proberen.
Ayli, ik ben benieuwd naar de havermout met feta. Vind havermout met fruit en kaneel echt heerlijk!
Binnekort de versie met feta maar eens proberen.
zaterdag 19 november 2011 om 15:29
Gisteren soep op van oa rode linzen, met een speltbroodje.
Ik vond het niet echt bijzonder en bij de rest van de familie ging het er ook niet echt in. Na een uur had ik echt last van mijn maag.
Ik ga nog wel een andere poging met linzen wagen, maar ik krijg nu een beetje het idee dat het mijn ding niet is.
Ik ben al ver door het kookboek heen gelezen, wat ik eigenlijk mis is een soort dagindeling, wat eet je nou over een dag heen en in welke hoeveelheden. Met name het verschil tussen als je wilt afvallen en als je op gewicht wil blijven.
Ik ga nog maar eens op internet speuren naar een recpet met linzen.
Groetjes
Ik vond het niet echt bijzonder en bij de rest van de familie ging het er ook niet echt in. Na een uur had ik echt last van mijn maag.
Ik ga nog wel een andere poging met linzen wagen, maar ik krijg nu een beetje het idee dat het mijn ding niet is.
Ik ben al ver door het kookboek heen gelezen, wat ik eigenlijk mis is een soort dagindeling, wat eet je nou over een dag heen en in welke hoeveelheden. Met name het verschil tussen als je wilt afvallen en als je op gewicht wil blijven.
Ik ga nog maar eens op internet speuren naar een recpet met linzen.
Groetjes
zaterdag 19 november 2011 om 23:05
Kid73, meestal gooi ik een handjevol linzen door rijst. Dan merk je er niet heel veel van, maar krijg je toch de voedingsstoffen mee en ik vind het dan juist wel lekker. En met veel spinazie schijnt het ook lekker te zijn. Het is wel een peulvrucht (toch) dus dat kan wat zwaar vallen.
Vandaag ben ik niet zo strict, zeg maar 'even helemaal niet', behalve mijn favoriete ontbijt en een vrij goede volkorenpastamaaltijd en tussendoor naast minder goede dingen ook fruit. Maar het mag even van mezelf. Morgen proberen naast mijn favoriete gezonde dingen ook maar eens dingen ont-favorieten die ongezond zijn.....
Vandaag ben ik niet zo strict, zeg maar 'even helemaal niet', behalve mijn favoriete ontbijt en een vrij goede volkorenpastamaaltijd en tussendoor naast minder goede dingen ook fruit. Maar het mag even van mezelf. Morgen proberen naast mijn favoriete gezonde dingen ook maar eens dingen ont-favorieten die ongezond zijn.....
zondag 20 november 2011 om 11:02
Hallo allemaal,
ik begin het lastig te vinden om deze manier van eten vol te houden. Ontbijt is geen probleem en lunch lukt meestal ook wel, maar de laatste dagen ben ik wat vaker van huis en dan eet ik dus niet AA-proof. gisteren bv geluncht bij Bagels & Beans. Superlekker, maar niet helemaal goed dus. 's avonds gegeten bij Vapiano, waar ik om volkoren pasta vroeg maar die was op... dus toen maar normale tagliatelle genomen.
Vraag me ook af of het heel erg is om op die manier te "zondigen". Soms komen al die volkoren produkten me ook een beetje de keel uit en heb ik gewoon behoefte aan een ordinaire pasta bolognaise!
Toch probeer ik wel gedisciplineerd te blijven, maar ik vind het dus wel lastig.
ik begin het lastig te vinden om deze manier van eten vol te houden. Ontbijt is geen probleem en lunch lukt meestal ook wel, maar de laatste dagen ben ik wat vaker van huis en dan eet ik dus niet AA-proof. gisteren bv geluncht bij Bagels & Beans. Superlekker, maar niet helemaal goed dus. 's avonds gegeten bij Vapiano, waar ik om volkoren pasta vroeg maar die was op... dus toen maar normale tagliatelle genomen.
Vraag me ook af of het heel erg is om op die manier te "zondigen". Soms komen al die volkoren produkten me ook een beetje de keel uit en heb ik gewoon behoefte aan een ordinaire pasta bolognaise!
Toch probeer ik wel gedisciplineerd te blijven, maar ik vind het dus wel lastig.
zondag 20 november 2011 om 11:04
quote:boebele schreef op 20 november 2011 @ 11:02:
Hallo allemaal,
Boeb, proef jij echt verschil dan tussen wit en volkoren? Ik niet namelijk. Vriend weet niet eens dat hij nu volkoren/speltpasta krijgt
Probeer je voor te houden hoe goed het voor je lijf is.
Inspirerende site: http://missnatural.nl/
Ik heb er zelfs een prijs gewonnen *fan*
Hallo allemaal,
Boeb, proef jij echt verschil dan tussen wit en volkoren? Ik niet namelijk. Vriend weet niet eens dat hij nu volkoren/speltpasta krijgt
Probeer je voor te houden hoe goed het voor je lijf is.
Inspirerende site: http://missnatural.nl/
Ik heb er zelfs een prijs gewonnen *fan*
zondag 20 november 2011 om 11:09
Boebele, ik hoorde pas van iemand dat eten gezond is zolang je er van geniet. Dat is geen ramp - ik denk dat het te maken heeft met genieten van tevoren, dat je er naar uitziet om iets te gaan eten - genieten op het moment - dat je het echt lekker vindt wat je eet - en ook genieten na afloop - dat je er geen kramp of andere dingen van krijgt. Daar geloof ik wel in. Zolang je dat via deze manier van eten kunt doen, is dat mooi en natuurlijk gezond. Zolang je geniet van een bord spaghetti bolognese vind ik dat je ook moet kunnen genieten en niet denken 'maar het is geen zus en zo....'. Zolang je na afloop darmkrampen krijgt (om maar wat te noemen) of je energielevel drastisch daalt dán is het denk ik tijd om wel even te bedenken hoe goed het voor je lichaam is - maar streng zijn is denk ik niet echt werkend.
Oeps, beetje lang verhaal - hoop dat je mijn punt snapt. Wees niet te streng voor jezelf maar geniet vooral en luister naar je lichaam.
Oeps, beetje lang verhaal - hoop dat je mijn punt snapt. Wees niet te streng voor jezelf maar geniet vooral en luister naar je lichaam.
zondag 20 november 2011 om 11:10
Op de site plaatsen ze blogs of doen een review over een nieuw artikel en dan vragen ze je daar op te reageren en dan maak je kans op een prijs. En dat heb ik gedaan. Ik heb lippenolie gewonnen http://missnatural.nl/een-kusje-van-moeder-natuur/