Poesiealbum
zaterdag 19 november 2011 om 22:44
Gisteren kreeg ik bezoek van een meisje van bijna zes. Ze had een poesiealbum gekregen en vroeg of ik er iets in wilde schrijven.
Ik meteen zoeken naar mijn oude album wat een tijdje geleden bij de verhuizing na jaren weer boven water was gekomen.
In mijn poesiealbum staan die standaard versjes van vroeger (ik bedoel dan, mijn album is uit de jaren 80), maar bijvoorbeeld ook een gedicht van Toon Hermans of zelfgeschreven stukjes. Vooral zo'n gedichtje van mijn oude omaatje is bijzonder om terug te lezen.
Mijn vraag is, zien jullie nog wel eens een poesiealbum langskomen? Wat schrijf je er in?
Ik ben op zoek naar een mooi gedichtje!
En zijn die echt ouderwetse plaatjes nog ergens te koop?
Ik meteen zoeken naar mijn oude album wat een tijdje geleden bij de verhuizing na jaren weer boven water was gekomen.
In mijn poesiealbum staan die standaard versjes van vroeger (ik bedoel dan, mijn album is uit de jaren 80), maar bijvoorbeeld ook een gedicht van Toon Hermans of zelfgeschreven stukjes. Vooral zo'n gedichtje van mijn oude omaatje is bijzonder om terug te lezen.
Mijn vraag is, zien jullie nog wel eens een poesiealbum langskomen? Wat schrijf je er in?
Ik ben op zoek naar een mooi gedichtje!
En zijn die echt ouderwetse plaatjes nog ergens te koop?
zaterdag 19 november 2011 om 22:52
zaterdag 19 november 2011 om 22:53
zaterdag 19 november 2011 om 22:53
Haha, Liez. Dat komt wellicht door de uitspraak van jou (en die van mij en vele anderen): poe-zie-plaatjes. Dus geen poweezie-plaatjes (poëzie dus).
TO: Als je een mooi gedichtje wilt, dan zou ik er eentje nemen uit jouw eigen album. Die kennen ze nu vast niet meer en dus is het voor het kind dan heel origineel.
Tip tap top, mijn inkt is o....p. (en dan in langzaam minder sterk wordende inkt).
Of (zo ongeveer):
Op vaders boerenwagen,
tussen kool en biet.
Zat ons klein x-je.
Vader zei: alles kun je kopen,
maar ons x-je krijg je niet.
Eén twee drie vier vijf zeven,
waar is toch die zes gebleven?
Ik ben een jaren '70/'80 kind, dus misschien net wat andere versjes dan in jouw album TO. Ik zal morgen nog eens kijken. Leuk, jeugdsentiment. Gisteren ook in mijn dagboek zitten lezen toevallig. Járen niet gelezen, en wat je dán tegenkomt!!
TO: Als je een mooi gedichtje wilt, dan zou ik er eentje nemen uit jouw eigen album. Die kennen ze nu vast niet meer en dus is het voor het kind dan heel origineel.
Tip tap top, mijn inkt is o....p. (en dan in langzaam minder sterk wordende inkt).
Of (zo ongeveer):
Op vaders boerenwagen,
tussen kool en biet.
Zat ons klein x-je.
Vader zei: alles kun je kopen,
maar ons x-je krijg je niet.
Eén twee drie vier vijf zeven,
waar is toch die zes gebleven?
Ik ben een jaren '70/'80 kind, dus misschien net wat andere versjes dan in jouw album TO. Ik zal morgen nog eens kijken. Leuk, jeugdsentiment. Gisteren ook in mijn dagboek zitten lezen toevallig. Járen niet gelezen, en wat je dán tegenkomt!!
zaterdag 19 november 2011 om 22:54
zaterdag 19 november 2011 om 22:55
Feest is het, ik mag wat schrijven in jouw album, op een wit blad.
Zodat ik steeds bewaard zal blijven tussen anderen.
Lief is dat.
Als je weer eens bladeren wil en wat herlezen,
daar en hier,
sta dan nog een poosje stil bij de naam op dit papier.
Zodat ik steeds bewaard zal blijven tussen anderen.
Lief is dat.
Als je weer eens bladeren wil en wat herlezen,
daar en hier,
sta dan nog een poosje stil bij de naam op dit papier.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 19 november 2011 om 22:56
quote:neurogenesis schreef op 19 november 2011 @ 22:51:
Hier hebben ze plaatjes: klik
als je op poesiealbum gedichtjes zoekt vind je ook best veel.
Ik heb mijn album nog, staan ook hele leuke in
Dank!
Wat is voor jou het mooiste gedicht in je album?
Ik heb een rondje gezocht, veel versjes staan ook in mijn poesiealbum. Grappig om terug te lezen, maar ook een beetje uit de tijd. Ik vind het moeilijk om een mooi gedichtje te vinden voor dit meisje. Ben ook nog eens de eerste die in haar album mag schrijven!
Hier hebben ze plaatjes: klik
als je op poesiealbum gedichtjes zoekt vind je ook best veel.
Ik heb mijn album nog, staan ook hele leuke in
Dank!
Wat is voor jou het mooiste gedicht in je album?
Ik heb een rondje gezocht, veel versjes staan ook in mijn poesiealbum. Grappig om terug te lezen, maar ook een beetje uit de tijd. Ik vind het moeilijk om een mooi gedichtje te vinden voor dit meisje. Ben ook nog eens de eerste die in haar album mag schrijven!
zaterdag 19 november 2011 om 22:57
IK DROOMDE..
Ik droomde dat wij vleugels kregen,
Is dat niet spannend zeg!
En ´s morgens om half negen,
Vlogen wij samen weg.
We zwaaiden naar het schoolgebouw
En iedereen stond paf!
De zon, die scheen, de lucht was blauw
En toen .... En toen.....?
Wat jammer nou, toen liep de wekker af.
Ik droomde dat wij vleugels kregen,
Is dat niet spannend zeg!
En ´s morgens om half negen,
Vlogen wij samen weg.
We zwaaiden naar het schoolgebouw
En iedereen stond paf!
De zon, die scheen, de lucht was blauw
En toen .... En toen.....?
Wat jammer nou, toen liep de wekker af.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 19 november 2011 om 22:57
quote:Tomatensoep schreef op 19 november 2011 @ 22:52:
Oooh ja, mijn opa had voor mij een heel lang zelfverzonnen gedicht geschreven en de halve familie kent het nog uit het hoofd, mooi is dat. Opa leeft allang niet meer en is doodgegaan toen ik zeven was, maar zo zie ik toch nog een beetje hoe trots hij op me was Wat mooi!
Oooh ja, mijn opa had voor mij een heel lang zelfverzonnen gedicht geschreven en de halve familie kent het nog uit het hoofd, mooi is dat. Opa leeft allang niet meer en is doodgegaan toen ik zeven was, maar zo zie ik toch nog een beetje hoe trots hij op me was Wat mooi!
zaterdag 19 november 2011 om 22:58
http://poezieverzen.nl/in ... sk=view&id=3773&Itemid=44
zaterdag 19 november 2011 om 23:02
Je kunt geluk lief meisje
niet grijpen met je hand
niet zetten in een lijstje
niet binden in een band
Je kunt het zelf niet maken
van hout van steen of zand
niet breien en niet haken
niet knippen uit de krant
Je maakt het niet van aarde
ook niet van gras of hooi
en omdat je het niet kan maken