grammatica vraagjes engels

20-11-2011 09:51 18 berichten
Mijn Engels is helemaal niet slecht, maar als ik dan een tekst moet schrijven, kom ik toch op een paar vragen/twijfels waarvan ik niet zeker weet hoe het moet en waarom dan.

Als ik wil zeggen 'ik werkte als leraar en als reisgids in ...' Zeg je dan: I worked as a teacher and as a guide in ...' of laat je de 'a's weg?

En als je een opsomming van werkzaamheden geeft, herhaal je dan steeds de 'to'? Dus bijvoorbeeld: I travelled to Germany in order to contact with clients, to test new products, to control the product'... enz.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen , i worked as a teacher and a ... Net als je in het NL zou zeggen ik werkte als leraar en reisgids..
Internagelaktisch
A's behouden, to's herhalen. To contact clients, niet with clients.
Ga in therapie!
As zou ik herhalen als het twee verschillende functies waren. Als het twee taken binnen één functie waren, kun je het weglaten. Dat is mijn idee, maar ik ben geen native speaker
Ga in therapie!
To contact clients = contact opnemen met. Als je ze daar bezocht, kun je beter schrijven 'I went to Germany for client visits'.

To control a product = meer een product onder controle hebben. Als je wilt aangeven dat je controleerde of het product goed was, dan schrijf je liever 'to check the working of the product' to 'to check te quality of the product' etc.
To contact is inderdaad op afstand.
Ga in therapie!
I used to work as a teacher and as a touring-guide.

I travelled to Germany in order to visit clients, to test new products and to control the product.

? Zo zou ik hem doen!
Ik zou geen 'to check' of 'control' gebruiken, maar 'to examine' of 'to assess'
quote:maaique schreef op 20 november 2011 @ 09:54:

Ik zou zeggen , i worked as a teacher and a ... Net als je in het NL zou zeggen ik werkte als leraar en reisgids..Wel met een hoofdletter I!
Bedankt voor alle reacties (en sorry voor mijn late reactie)!!

Ik zie overigens nog niet heel veel consensus tussen sommige opties...

Het lastige is, dat dit niet eens de originele zinnen zijn, maar een beetje verzonnen, wegens herkenbaarheid... Maar ik heb al veel aan de tips!
Via Google kun je verschillende voorbeeldbrieven in het Engels vinden. Misschien heb je daar iets aan.
Nog een kleine toevoeging, maar misschien heb je daar zelf ook al aan gedacht; Britse spelling is soms anders dan Amerikaanse, alsook zaken als de briefaanhef.

Engels

Dear Mr Smith

Amerikaans

Dear Mr Smith:

http://educatie-en-school ... rieven-in-het-engels.html
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Nee Aubrey, het gaat namelijk niet om een standaard tekst. Het is een tekst die ik voor een vriend nakijk, die ernstig dyslexie heeft (en nooit zo goed Engels heeft gehad op school). Maar ik ben nu klaar ermee, bedankt hoor!
Heb je geen oud-collega Engels die het even voor je na wil kijken? Lijkt mij de kortste klap. En betrouwbaar.
Ergens staat touring guide, maar het is tourguide.
quote:_kara_ schreef op 20 november 2011 @ 18:48:

Heb je geen oud-collega Engels die het even voor je na wil kijken? Lijkt mij de kortste klap. En betrouwbaar.Eh... ik ben geen docent, dat heb ik veranderd vanwege de herkenbaarheid (en sowieso gaat de tekst niet over mezelf )
Oh, wil je nog wel advies?

Ik zou iets schrijven in de trant van:

I have had different jobs like teaching children and I've guided people. I also I travelled to Germany in order to contact with clients, to test new products, to control the product enz.
quote:Kastanjez schreef op 20 november 2011 @ 18:47:

Nee Aubrey, het gaat namelijk niet om een standaard tekst. Het is een tekst die ik voor een vriend nakijk, die ernstig dyslexie heeft (en nooit zo goed Engels heeft gehad op school). Maar ik ben nu klaar ermee, bedankt hoor!Ik moet leren lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven