scheiden, hoe?

20-11-2011 10:49 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil scheiden van mijn man ,

ik weet alleen niet hoe ik dat moet aanpakken,

nog nieteens het feit dat ik niet weet waar en hoe ik dat aanvraag maar waar moet ik heen met mijn dochter van 1 jaar, of beter gezegd waar kan ik heen, hij gaat namelijk niet weg, wil ook niet scheiden.

ik zet dit hier neer omdat ik hoop dat jullie tips voor mij hebben, ik doe dit ook niet voor mijzelf maar om mijn dochter te beschermen.

alvast heel erg bedankt!
Hoe bedoel je; je dochter te beschermen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
omdat hij mij mishandeld, niet lichamelijk maar emotioneel en geestelijk, verbaal agressief ook , en daarom moet ik mijn dochter beschermen toch?
In geval van (mentale/fysieke) mishandeling klik of klik.
Ga morgen langs bij het maatschappelijk werk in je woonplaats.
' toch? '

Dat klinkt alsof wij moeten bevestigen dat je daar weg moet. Als jij vind dat je dochter gevaar loopt dan moet jij actie ondernemen.

En dan zou ik beginnen met een advocaat bellen, en onderdak regelen.
alle stappen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is hij daar pas mee begonnen? Je kind is een jaar, waarom heb je besloten een kind met hem te krijgen? Besef je goed dat je kind recht heeft op haar vader, en dat hij vervelend doet tegen jou maakt hem nog geen slechte vader
Dus moet zij maar bij de vader van het kind blijven

Beetje raar.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2011 18:53
Reden: provocatie
% gewijzigd
bacchus ik zal uitleggen waarom ik dat dus wel vind,

ontbijt, hij is sagarijnig, dus ik hou daar een beetje rekening mee en dek de tafel, ik sta voor de servieskast en hij wil 3 borden pakken, en wel nu meteen, word boos als ik zeg , schat wacht even ik veeg de tafel even af want dat is gisteren niet gedaan, hij vliegt uit zijn vel, ik zeg op rustige toon, schat kind zit erbij hou je asjeblieft even in, hij gooit enorm hard met de deurtjes van de kast en trapt tegen de tafel waar kind aan zit, ik zeg rustig , ga afkoelen en laat kind hier nou in godsnaam eens buiten kijk eens hoe ze schrikt

en dit gebeurd vaak en dat vind ik kwalijk
aubrey ik vind je kortzichtig iedereen zou toch een relatie willen en op een duur ook kinderen daar hoef je toch niet jong voor te zijn en een slechte jeugd gehad te hebben?

jammer dat dit hier word neergezet want ik hier heb ik dus helemaal niets aan

toevallig ben ik 24 en valt dat jong dus heel erg mee , ik geen slechte jeugd gehad , ik heb helemaal geen kindertijd en jeugd gehad.
daarbij ik heb een aantal miskramen gehad en ik had toen een stabiele relatie, het ging toen echt heel goed , ik heb uiteindelijk een dochter gekregen en dat wou ik omdat ik mijn kindje het leven wil geven dat ik niet heb gehad en daar heeft ze geen vader voor nodig , die heb ik ook niet gehad en ik heb het ook gered, het was echter wel beter geweest daar ben ik het mee eens maar ze kan beter alleen een moeder hebben die alles voor haar doet en haar liefde geeft en beschermd dan een moeder en een vader die hele dagen ruzie hebben
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 11:25:

aubrey ik vind je kortzichtig iedereen zou toch een relatie willen en op een duur ook kinderen daar hoef je toch niet jong voor te zijn en een slechte jeugd gehad te hebben?

jammer dat dit hier word neergezet want ik hier heb ik dus helemaal niets aan

toevallig ben ik 24 en valt dat jong dus heel erg mee , ik geen slechte jeugd gehad , ik heb helemaal geen kindertijd en jeugd gehad.Nee, Evelyn, niet iedereen wil dat soort relaties en zeker niet iedereen wil kinderen. Ik zie bij jou compensatiegedrag en ik baseer het mede op jouw andere topics.
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 11:29:

daarbij ik heb een aantal miskramen gehad en ik had toen een stabiele relatie, het ging toen echt heel goed , ik heb uiteindelijk een dochter gekregen en dat wou ik omdat ik mijn kindje het leven wil geven dat ik niet heb gehad en daar heeft ze geen vader voor nodig , die heb ik ook niet gehad en ik heb het ook gered, het was echter wel beter geweest daar ben ik het mee eens maar ze kan beter alleen een moeder hebben die alles voor haar doet en haar liefde geeft en beschermd dan een moeder en een vader die hele dagen ruzie hebbenZoals ik al zei, compensatiegedrag. Is niks mis mee, maar je moet je er wel van bewust zijn.
hier vraag ik dus niet om ik vraag om tips , en ik ben me heel erg bewust van mezelf daar hoef je me echt niet op te wijzen tenzij ik daar om vraag.

ik vraag om tips en ik loop me gewoon weer te verdedigen het is echt niet te geloven
@bgb super, bedankt! aan de slag dan maar
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 11:35:

hier vraag ik dus niet om ik vraag om tips , en ik ben me heel erg bewust van mezelf daar hoef je me echt niet op te wijzen tenzij ik daar om vraag.

ik vraag om tips en ik loop me gewoon weer te verdedigen het is echt niet te gelovenEr worden tips/sites gegeven. Je kiest er zelf voor om in de verdediging te schieten.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2011 18:56
Reden: off-topic
% gewijzigd
ik heb goede tips gekregen ja maar niet van jou jij haalt er alleen maar dingen bij die er niet bij horen
Volgens mij denk je nogal lichtzinnig over het gele gezinsleven. Heb je werk? en besef je dat je je verdere leven aan je toekomstige ex vastzit? jullie hebben SAMEN een kind. Waarom probeer je geen relatietherapie?
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 11:43:

neee echt?

jij moet psycholoog gaan worden ofzo ik heb jou ook ff geloept en ik ben niet de enige die me aan jou irriteertJa, en? Jij opent toch een topic. Dan kun je reacties verwachten.
Natuurlijk hoort je motivatie waarom je een kind wilde hier wel bij. een kind verandert alles, maar je bent het aan je kind verplicht alles te doen om het gezin te redden
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 11:44:

ik heb goede tips gekregen ja maar niet van jou jij haalt er alleen maar dingen bij die er niet bij horenJaaah, houd vooral aan deze instelling vast, dan kun je lekker je hele leven in de slachtofferrol blijven zitten. Da's veel makkelijker dan jezelf onder de loep nemen en ervoor te zorgen dat je evenwichtig word.
Oops loepje.

Je hebt nog veel te leren to. Het lijkt wel of jij helemaal perfect bent en het allemaal zo goed weet.

Een gesprek met jou, man en een therapeut lijkt me heel verstandig om daar eens mee te gaan beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven