scheiden, hoe?

20-11-2011 10:49 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil scheiden van mijn man ,

ik weet alleen niet hoe ik dat moet aanpakken,

nog nieteens het feit dat ik niet weet waar en hoe ik dat aanvraag maar waar moet ik heen met mijn dochter van 1 jaar, of beter gezegd waar kan ik heen, hij gaat namelijk niet weg, wil ook niet scheiden.

ik zet dit hier neer omdat ik hoop dat jullie tips voor mij hebben, ik doe dit ook niet voor mijzelf maar om mijn dochter te beschermen.

alvast heel erg bedankt!
Zeg TO doe eens niet zo onaardig!

Ben het helemaal eens met Aubrey. Je gedraagt je als een kind. Ik ben ook 24 en heb ook amper een jeugd gehad en ik herken dus je compensatiegedrag ( wat je duidelijk laat zien ).

Ik vind dat een kind wel een vader nodig heeft, maar ja dat ben ik, een vrouw die zonder vader opgroeide ( overleden ) en ik kan je vertellen dat het geen pretje is.

Als je wil scheiden ga lekker scheiden, zoek een goede advocaat.

Enne als je geen jeugd gehad hebt had je dus nu nog even lekker moeten feesten en je jeugd moeten inhalen ( zoals ik nu doe aangezien ik ook geen jeugd heb gehad ) ipv meteen te settelen en een kind te krijgen.
ik open een topic omdat ik wil scheiden niet omdat ik een huwelijksprobleem heb.

daarbij als mijn man niets wil houd het op therapie moet je beiden willen jullie kennen mij niu=et en gaan meteen al lopen oordelen ik weet niet wat ik doe sodemieter toch op man ik neem toch mijn verantwoordelijkheid door weg te gaan bij deze man en dat ik aan hem vast zit ja hallo dat had ik me ook al wel bedacht hoor ik ben 24 geen 4

ik bedank iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag

ik weet nu genoeg ben aan de slag gegaan en dit was de laatste keer dat ik hier een topic heb geopend ga int vervolg wel naar een psycholoog ik zit zit al een tijd niet meer in therapie maar heb nog wel mijn contact persoon daar en die heb ook al een mail gestuurd met dit probleem dus daar hoeven jullie ook niet over te beginnen ik weet heel goed wat ik doe maar al ben je nog zo oud begeleiding kun je altijd gebruiken en leren doe je je hele leven

aubrey jij bent een misselijk mens om dat te zeggen ik zit niet in een slachtofferrol en daar heb ik nooit in gezeten ook en daar ben ik heel trots op

zielig dat jij meteen gaat afzeiken als iemand jou kritiek geeft denk dat eerder jij zelf in een slachtofferrol zit

waarom denk je dat ik wil scheiden????

juist omdat ik mijn evenwicht dreig te verliezen ja jezusmina zeg bedankt voor de spiegel die ik niet nodig heb
quote:roosdezoveelste schreef op 20 november 2011 @ 12:11:

ik open een topic omdat ik wil scheiden niet omdat ik een huwelijksprobleem heb.

daarbij als mijn man niets wil houd het op therapie moet je beiden willen jullie kennen mij niu=et en gaan meteen al lopen oordelen ik weet niet wat ik doe sodemieter toch op man ik neem toch mijn verantwoordelijkheid door weg te gaan bij deze man en dat ik aan hem vast zit ja hallo dat had ik me ook al wel bedacht hoor ik ben 24 geen 4

ik bedank iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag

ik weet nu genoeg ben aan de slag gegaan en dit was de laatste keer dat ik hier een topic heb geopend ga int vervolg wel naar een psycholoog ik zit zit al een tijd niet meer in therapie maar heb nog wel mijn contact persoon daar en die heb ook al een mail gestuurd met dit probleem dus daar hoeven jullie ook niet over te beginnen ik weet heel goed wat ik doe maar al ben je nog zo oud begeleiding kun je altijd gebruiken en leren doe je je hele leven

aubrey jij bent een misselijk mens om dat te zeggen ik zit niet in een slachtofferrol en daar heb ik nooit in gezeten ook en daar ben ik heel trots op

zielig dat jij meteen gaat afzeiken als iemand jou kritiek geeft denk dat eerder jij zelf in een slachtofferrol zit

waarom denk je dat ik wil scheiden????

juist omdat ik mijn evenwicht dreig te verliezen ja jezusmina zeg bedankt voor de spiegel die ik niet nodig hebRoos, ben je aan het dubbelnicken? Ik begon niet met afzeiken, ik zocht sites voor jou die jou zouden kunnen helpen. Maar....het is de toon die de muziek maakt. Ik zie het ook in jouw andere topics. Succes ermee.
Ik vind jou een misselijk mens omdat je Aubrey zo belachelijk behandeld. Moeilijk he een spiegel voor krijgen.

Waarom open je een topic hier als je toch geen kritiek wil krijgen. Waarom ben je aan het dubbelnicken.

Waarom doe je zo sneu?

Word lekker volwassen.
Ben jij nou serieus aan het dubbelnicken en anderen in het proces de grond in aan het trappen?
Goh, wat een ontwikkelingen hier. Ik denk trouwens Roos/Evelyn dat je die spiegel wel nodig hebt.
rogue nee bedankt ik was het feesten helemaal zat

daarbij heb ik genoeg gedaan om mijn jeugd in te halen en jij mag vinden dat ik mij als een kind gedraag ik heb gewoon even genoeg van alles

mijn beide ouders liggen op sterven ik ben bezig met een rechtszaak tegen de man die mij mijn kindertijd en jeugd heeft afgenomen en dat is nog niet alles wat mij is overkomen maar ik ben altijd blijven vechten ik heb gekregen wat ik wou , nu blijkt alleen dat mijn man een egoistische zak is en nee dat was hij voor ons huwelijk niet anders was ik niet met hem getrouwd en had ik al helemaal geen kind met hem gemaakt hij was te mooi om waar te zijn en niet iedereen die iets ergs heeft meegemaakt zit in een slachtofferrol hoor

in elk geval boeit het me geen hol wat jullie vinden , ik zit er door heen en dat mag ik ben niet perfect en heb ook welleens een moment waarop het me teveel word

ik doe wat ik kan voor mijn dochter en zij is mijn leven voor haar doe ik alles zij maakt mij altijd blij al doet ze stout ik hou van dat meisje en is zij en ik tegen de wereld en ik hoop heel erg dat het goed komt tussen mij en mijn man maar zijn ogen moeten geopend worden en dat kan ik duidelijk niet doen dus rest mij geen andere keus dan te doen wat ik het beste acht , weggaan bij mijn man.
dit is de nick van mn zus sorry

ik ben overigens weg want ik zit me hier alleen maar op te naaien

de groeten
quote:roosdezoveelste schreef op 20 november 2011 @ 12:18:

rogue nee bedankt ik was het feesten helemaal zat

daarbij heb ik genoeg gedaan om mijn jeugd in te halen en jij mag vinden dat ik mij als een kind gedraag ik heb gewoon even genoeg van alles

mijn beide ouders liggen op sterven ik ben bezig met een rechtszaak tegen de man die mij mijn kindertijd en jeugd heeft afgenomen en dat is nog niet alles wat mij is overkomen maar ik ben altijd blijven vechten ik heb gekregen wat ik wou , nu blijkt alleen dat mijn man een egoistische zak is en nee dat was hij voor ons huwelijk niet anders was ik niet met hem getrouwd en had ik al helemaal geen kind met hem gemaakt hij was te mooi om waar te zijn en niet iedereen die iets ergs heeft meegemaakt zit in een slachtofferrol hoor

in elk geval boeit het me geen hol wat jullie vinden , ik zit er door heen en dat mag ik ben niet perfect en heb ook welleens een moment waarop het me teveel word

ik doe wat ik kan voor mijn dochter en zij is mijn leven voor haar doe ik alles zij maakt mij altijd blij al doet ze stout ik hou van dat meisje en is zij en ik tegen de wereld en ik hoop heel erg dat het goed komt tussen mij en mijn man maar zijn ogen moeten geopend worden en dat kan ik duidelijk niet doen dus rest mij geen andere keus dan te doen wat ik het beste acht , weggaan bij mijn man.Maar dan klopt het verhaal verder toch niet? Jij bent toch geen 24, Roos? Of zit ik er zo naast?
quote:roosdezoveelste schreef op 20 november 2011 @ 12:19:

dit is de nick van mn zus sorry

ik ben overigens weg want ik zit me hier alleen maar op te naaien

de groetenOk.
Ik snap er niks meer van.

Maar goed See ya dan maar
Heb ik ook altijd, zit ik zomaar ineens te forummen onder de nick van mijn zuster
...ikben evelyn...ken jij ook hoofdletters, alinea's en/of punten en komma's???

Je schrijft kinderlijk! Verder vind ik inderdaad dat je heel erg aan het compenseren bent...
Blijkbaar boeit het je wel een hol wat wij er van vinden anders open je geen topic. Wel apart ja, zomaar op je zus' nick! Overkomt mij nou nooit zomaar! Ohja ik denk dat je je lapop/toetsenbord/telefoon even weg moet brengen want je leestekens zijn stuk...
O, jee dubbelnicken
Roos, in andere topics hebben anderen je al vaker het advies gegeven ook eens naar je eigen aandeel in je problematische verhouding met alles en iedereen te kijken.

Je zit in een moeilijke situatie (met je wankele relatie en 2 hele zieke ouders), maar dat geeft je nog geen recht om op deze manier door het lint te gaan tegen mensen die de moeite nemen je advies te geven.

Na een scheiding worden mensen vaak niet gelukkiger. Je denkt nu misschien dat dat de oplossing voor alles is, maar daarna zit je nog steeds aan je ex vast omdat jullie een kind hebben, zijn je ouders nog steeds ziek en heb je nagenoeg geen vangnet.

Je zit in een emotionele rollercoaster. M.i. is dit niet de tijd om ingrijpende beslissingen te nemen t.a.v. je relatie.

Ik wens je veel sterkte en ook meer zelfinzicht.
quote:roosdezoveelste schreef op 20 november 2011 @ 12:18:

nu blijkt alleen dat mijn man een egoistische zak is en nee dat was hij voor ons huwelijk niet anders was ik niet met hem getrouwd en had ik al helemaal geen kind met hem gemaakt hij was te mooi om waar te zijn

en ik hoop heel erg dat het goed komt tussen mij en mijn man maar zijn ogen moeten geopend worden en dat kan ik duidelijk niet doen dus rest mij geen andere keus dan te doen wat ik het beste acht , weggaan bij mijn man.

Dus hij doet niet (meer) wat jij van hem verwacht en daarom deugt hij nu niet (meer). Opeens. De prins blijkt een kikker.

En jij hebt geen enkel aandeel in de stand van zaken van jullie relatie? Ik waag het te betwijfelen, maar jij houdt niet van spiegels Roos en het ligt altijd aan anderen...
mijn zus heeft op mijn pc een profiel aangemaakt en staat op automatisch inloggen oid dus als ik in wil loggen moet ik haar eerst uitloggen.

maargoed over mijn huwelijk, ik weet dondersgoed dat ik een aandeel heb maar ik gebruik geen geweld en het geweld is wat ik niet meer trek ,en wat gewoon schadelijk voor ons kind is, mijn man en ik weten dat als geen ander, toch gaat hij ermee door , zo vreemd is het trouwens niet dat een man gewelddadig word nadat hij getrouwd is, ik hoor het wel vaker.

ik heb me net inderdaad afgereageerd en het was heerlijk, sorry.

ik ben aan het einde van mijn latijn, door de gehele situatie, alles bij elkaar.

vervolgens vraag ik hoe ik een scheiding aan moet pakken en dan gaan er mensen mij op mijn gedrag afrekenen terwijl dat er niets mee van doen heeft , ookal gedraag ik me als een enorme heks mijn man heeft dan nog het recht niet om mij zo te behandelen als hij doet.

maar daar wou ik het dus niet over hebben, dan laat ik eerst mijn tanden zien, gaan ze door dan val ik aan en nee daar ga ik niets aan veranderen.

dit wou ik nog even kwijt
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 14:20:

mijn zus heeft op mijn pc een profiel aangemaakt en staat op automatisch inloggen oid dus als ik in wil loggen moet ik haar eerst uitloggen.

maargoed over mijn huwelijk, ik weet dondersgoed dat ik een aandeel heb maar ik gebruik geen geweld en het geweld is wat ik niet meer trek ,en wat gewoon schadelijk voor ons kind is, mijn man en ik weten dat als geen ander, toch gaat hij ermee door , zo vreemd is het trouwens niet dat een man gewelddadig word nadat hij getrouwd is, ik hoor het wel vaker.

Pardon, ik dacht dat je eerder zei dat er geen fysiek geweld aan te pas kwam. En mannen die na het trouwen gewelddadig worden, omdat ze getrouwd zijn? Nooit eerder gehoord.

ik heb me net inderdaad afgereageerd en het was heerlijk, sorry.

ik ben aan het einde van mijn latijn, door de gehele situatie, alles bij elkaar.

vervolgens vraag ik hoe ik een scheiding aan moet pakken en dan gaan er mensen mij op mijn gedrag afrekenen terwijl dat er niets mee van doen heeft , ookal gedraag ik me als een enorme heks mijn man heeft dan nog het recht niet om mij zo te behandelen als hij doet.

maar daar wou ik het dus niet over hebben, dan laat ik eerst mijn tanden zien, gaan ze door dan val ik aan en nee daar ga ik niets aan veranderen.

dit wou ik nog even kwijtJe kreeg toch tips? Waarom blijf je zo in die slachtofferrol hangen? Ken je het gezegde 'waar 2 vechten, hebben 2 schuld'.
klik

Je bent zelf ook behoorlijk agressief, met bovenstaande link kunnen zowel jijzelf als je man en kind geholpen worden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:ikbenevelyn schreef op 20 november 2011 @ 14:20:

Nou, dat vind ik ook wat kort door de bocht en dus ook ongezond, voor jou en voor je man. Natuurlijk mag jij je ook niet gedragen als een heks, hij mag zich namelijk ook niet misdragen... Op deze manier je misdragen doe je namelijk niet binnen een huwelijk. Dus jij houdt je in, en hij houdt zich in. Voor jullie kindje.

En verder vind ik inderdaad dat je de neiging hebt om in de slachtofferrol te gaan zitten, wat ik best begrijp, want het is gewoon erg veel om te behappen.

Dus ik zou eerst in therapie gaan, samen, relatietherapie dus, en daarna nog eens kijken of jullie alsnog gaan scheiden.

'gewoon' willen scheiden en dan vragen aan ons hoe, is bijna onmogelijk te beantwoorden. Vergeet niet dat je een klein kindje uit haar normale omgeving wegsleurt en dat je heel veel moet aanpassen en zelf moet gaan oplossen. Een moeilijke tijd wordt dat.

Als je echt weg wilt, moet je dat doen, natuurlijk, maar ik zou zelf niet over 1 nacht ijs gaan.
quote:lionlily schreef op 20 november 2011 @ 22:32:

[...]

Dus ik zou eerst in therapie gaan, samen, relatietherapie dus, en daarna nog eens kijken of jullie alsnog gaan scheiden.

dat wil zij wel maar dat wil hij niet zegt TO.

Vergeet niet dat je een klein kindje uit haar normale omgeving wegsleurt en dat je heel veel moet aanpassen en zelf moet gaan oplossen. Een moeilijke tijd wordt dat.

als ik het goed lees zit dat kindje niet in een normale omgeving en wil TO daarom scheiden.

inderdaad zal dat erg moeilijk worden,

denk er heel goed over na voor je dit doorzet!

Als je echt weg wilt, moet je dat doen, natuurlijk, maar ik zou zelf niet over 1 nacht ijs gaan.ik denk ook niet dat iemand zomaar inneens wil gaan scheiden,

dit vind ik erg gemakkelijk uitgedrukt,

ik geloof wel dat ik je snap maar aangezien TO nogal aangebrand overkomt.

word eerst eens rustig en denk alles goed uit voor je dit doorzet,

ik denk dat het op deze wijze misschien alleen maar tegenwerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven