* * Ju(n/l)i 2007 * *
maandag 18 februari 2008 om 21:28
Whaaa Emmetje en Jane ook al !
hiihihi, wat léuk !
ik voel me ineens echt een enorme bofkont dat het hier al weer zo ver is!
ik hoop echt voor jullie dat jullie snel ook over rotkwaaltjes kunnen posten
Metis, het schema van Eva komt erg overeen met dat van ilse!
meestal nog 3slaapjes overdag, tenzij het 'sochtends wat later is, en ze dan pas weer om 14:30 gaat slapen.
Dan redt ze het wel van 17:00 tot 19:30 ongeveer.
ik ben gaan zwemmen net, mijn god...wááááárom ?!
ben kapot.
nu boterham met kaas naar binnen aan het werken omdat ik buikpijn had van de honger. En na de laatste hap naar de douche en naar bed!
tot morgen!
maandag 18 februari 2008 om 22:43
Bedankt Metis, Emmetje en Marit voor jullie verhaal over slapen. Wat ik graag nog wil weten is hoeveel uren ze totaal slapen.
Laura slaat vaak ook nog wel 3x per dag (soms 2x), maar ze slaapt altijd heel kort. Bijv. 's ochtends 45 min., tussen de middag 45 min, en 's middags 30 min. En soms duren deze slaapjes nòg korter of slaat ze een slaapje helemaal over (net hoe het uitkomt qua dagindeling en uit huis zijn). Vandaar dat ze gemiddeld 1,5 à 2 uur overdag slaapt. Dit was tot voor kort altijd 3 uur, maar sinds de laatste weken dus nog minder.
Verder is ze een heel vrolijk kindje. Ik heb niet het idee dat ze meer slaap nodig heeft. 's Avonds is ze wel heel moe, ze gaat rond 18.45 uur naar bed, tot ca. 06.45 uur (en in de weekenden tot 07.15 uur).
In totaal krijgt ze dus gemiddeld 14 uur slaap per etmaal. Klopt toch wel?
Hoeveel slapen jullie kindjes?
Laura slaat vaak ook nog wel 3x per dag (soms 2x), maar ze slaapt altijd heel kort. Bijv. 's ochtends 45 min., tussen de middag 45 min, en 's middags 30 min. En soms duren deze slaapjes nòg korter of slaat ze een slaapje helemaal over (net hoe het uitkomt qua dagindeling en uit huis zijn). Vandaar dat ze gemiddeld 1,5 à 2 uur overdag slaapt. Dit was tot voor kort altijd 3 uur, maar sinds de laatste weken dus nog minder.
Verder is ze een heel vrolijk kindje. Ik heb niet het idee dat ze meer slaap nodig heeft. 's Avonds is ze wel heel moe, ze gaat rond 18.45 uur naar bed, tot ca. 06.45 uur (en in de weekenden tot 07.15 uur).
In totaal krijgt ze dus gemiddeld 14 uur slaap per etmaal. Klopt toch wel?
Hoeveel slapen jullie kindjes?
What matters most is how you see yourself
dinsdag 19 februari 2008 om 08:41
Niks geen hypochonderachtige kwaaltjes meer, maar échte kwaaltjes. Ik ga lekker met je meemekkeren Marit. Ik had vanmorgen een positieve test!!! AAAAH
Jane, ik weet eigenlijk niet hoelang Salomé slaapt omdat ze ook heeeel stilletjes kan liggen spelen in bed (ik denk dat ze vast oefent voor als ze groter is, kan ze stiekem lezen in bed) Als Laura zo kort slaapt overdag, duurt het dan ook even voordat ze inslaapt of is ze zo vertrokken?
Jane, ik weet eigenlijk niet hoelang Salomé slaapt omdat ze ook heeeel stilletjes kan liggen spelen in bed (ik denk dat ze vast oefent voor als ze groter is, kan ze stiekem lezen in bed) Als Laura zo kort slaapt overdag, duurt het dan ook even voordat ze inslaapt of is ze zo vertrokken?
dinsdag 19 februari 2008 om 08:56
EMMETJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GEFELICITEERD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JOEHOUUUUUUUUUUUUUUU wat LEUk !
Wanneer!?
Hoe reageerden jullie toen je het zag!?
Jane, per etmaal:
nacht van 10-11uur
overdag 3-5uur
op zijn minst slaapt ze dus 13uur, maar net zo vaak ook wel 16uur
klopt dus wel met wat laura slaapt!
fijn te kunnen vergelijken zeg...geeft 'rust' !
Nou Metis en Jane, nu jullie nog!
dinsdag 19 februari 2008 om 09:31
Het zal wel ergens rond 20 oktober zijn, ik weet niet precies hoe ik moet rekenen met die miskraam, zal wel vergelijkbaar zijn.
Eigenlijk wist ik al wel dat ik positief zou testen, ik herkende de kwaaltjes meteen, maar ja, dat hoeft niks te zeggen natuurlijk. Man stond helemaal te glimmen vanmorgen, helemaal blij (ik ook natuurlijk, ook al is het iets eerder dan gepland)
Eigenlijk wist ik al wel dat ik positief zou testen, ik herkende de kwaaltjes meteen, maar ja, dat hoeft niks te zeggen natuurlijk. Man stond helemaal te glimmen vanmorgen, helemaal blij (ik ook natuurlijk, ook al is het iets eerder dan gepland)
dinsdag 19 februari 2008 om 09:36
dinsdag 19 februari 2008 om 09:43
Ja klopt Marit, maar op stoppen met de pil schrijf ik eigenlijk niet meer mee, ik lees af en toe hoe het gaat met Zonnebloem, Xandora en Moussie. Ik herken het wel, voor mijn gevoel hoor ik ook hier. Maar ik heb me toch maar even voorgesteld bij oktober ook al zijn dat er een heleboel. Maar goed toen ik net zwanger was van Salomé heb ik me ook bij een juni groep aangesloten, maar die viel na een paar maanden totaal uit elkaar. Na een maandje is het nieuwe er ook wel weer af whahaaha, dus dan vallen er misschien wel weer mensen af. Er is toch geen ledenstop oid bij oktober of wel?
dinsdag 19 februari 2008 om 09:47
@ Emmetje: Gefelicteerd! Wat leuk joh, geweldig!
@ Jane: Eva slaapt per etmaal zo'n 14-16 uur ongeveer. Dus die tijden liggen allemaal wel beetje bij elkaar. Wij moeten haar dan nog altijd wakker maken rond 2300 uur, ben wel benieuwd hoe ze doorslaapt als dat niet meer hoeft. Dan zal ze overdag wel wat meer wakker zijn.
Nu eerst koffie.
@ Jane: Eva slaapt per etmaal zo'n 14-16 uur ongeveer. Dus die tijden liggen allemaal wel beetje bij elkaar. Wij moeten haar dan nog altijd wakker maken rond 2300 uur, ben wel benieuwd hoe ze doorslaapt als dat niet meer hoeft. Dan zal ze overdag wel wat meer wakker zijn.
Nu eerst koffie.
dinsdag 19 februari 2008 om 10:13
Omdat ze nog altijd rond de onderste curve blijft zweven en ze een kleine eter is moet ze nog die 5e fles hebben. 13 mrt moeten we weer naar het cb, ben benieuwd of het dan kan stoppen. Het maakt mij verder niet uit, wij gaan toch altijd laat naar bed, maar vind het zo sneu voor Eva. Ze is dan zo verschrikkelijk moe en hoogstens 20 min uit bed. Fles, luier en hup er weer in. Het lijkt me voor haarzelf prettiger als ze lekker door kan slapen.
Maar wat ik me sowieso afvraag, misschien weet jij dat, Eva was natuurlijk een kleine gup bij geboorte, ze zeiden toen dat ze binnen een half jr een groeispurt zou maken. Die heeft ze dus niet gemaakt maar ze groeit goed mee met die onderste curve. Kan het dan niet gewoon zo zijn dat ze gewoon een tengere/kleinere bouw heeft? Of denk ik dan te simpel? Of hebben eigenlijk alle dysmatuurtjes wel die groeispurt en is zij nu zo apart? Aangezien die kinderarts bleef volhouden dat ze toch echt 1.80 m moest worden.
Maar wat ik me sowieso afvraag, misschien weet jij dat, Eva was natuurlijk een kleine gup bij geboorte, ze zeiden toen dat ze binnen een half jr een groeispurt zou maken. Die heeft ze dus niet gemaakt maar ze groeit goed mee met die onderste curve. Kan het dan niet gewoon zo zijn dat ze gewoon een tengere/kleinere bouw heeft? Of denk ik dan te simpel? Of hebben eigenlijk alle dysmatuurtjes wel die groeispurt en is zij nu zo apart? Aangezien die kinderarts bleef volhouden dat ze toch echt 1.80 m moest worden.
dinsdag 19 februari 2008 om 10:21
Tja ik weet het niet Metis, ze heeft nog wel een paar jaar voordat 1.80 een handige lengte is voor haar. Maar ze gaat toch heel goed in haar ontwikkeling, als ik lees dat ze al papa zegt en dat ze kusjes kan geven. Ik denk dat haar groeispurt geestelijk is geweest tot nu toe en die lichamelijke groeispurt komt er wel achteraan denk ik. Tot zover mijn mening als leek
dinsdag 19 februari 2008 om 10:45
dinsdag 19 februari 2008 om 10:55
Eva zit met beide (lengte en gewicht) op de onderste curve. 15-01 zijn we voor het laatst geweest en toen 6330 gr/64 cm. Op cb waren ze overigens heel tevreden daarmee, daar zeggen ze dat zolang ze meegroeit (ook al is het de onderste) dat het prima is. Maar die kinderarts van umcg begon er ineens over dat groeispurt allang had moeten zijn geweest enzo. Qua ontwikkeling gaat het ook prima volgens mij. Alhoewel ze nog niet kan zitten/kruipen/tijgeren maar ook dat was volgens cb geen probleem omdat ze zich, volgens hen, echt heel goed ontwikkelt.
En ze is altijd een kleine eter geweest. Ze heeft altijd minder gedronken dan de meeste andere kindjes, maar ook daarvan zeiden ze op cb dat het geen probleem is aangezien je grote en kleine eters hebt dus blijkbaar is zij een kleine. Ze zit snel vol, dus daarom hebben we eea moeten proberen dat ze wel voldoende binnenkrijgt, en daaruit zijn die 5 flessen gekomen. Dus meer eetmomenten aanbieden waarin ze kleinere hoeveelheden eet.
En ze is altijd een kleine eter geweest. Ze heeft altijd minder gedronken dan de meeste andere kindjes, maar ook daarvan zeiden ze op cb dat het geen probleem is aangezien je grote en kleine eters hebt dus blijkbaar is zij een kleine. Ze zit snel vol, dus daarom hebben we eea moeten proberen dat ze wel voldoende binnenkrijgt, en daaruit zijn die 5 flessen gekomen. Dus meer eetmomenten aanbieden waarin ze kleinere hoeveelheden eet.
dinsdag 19 februari 2008 om 11:06
mooi!
zolang ze qua lengte/gewicht maar mooi in evenwicht is, is het toch prima?
zitten/kruipen is pas iets dat je rond 9maanden echt wil zien
(ik wil het ook al zien hier.. maar mooi dat ilse nog wel lekker ligt!)
ik zou toch eens zeggen: bekijk eens hoe het gaat als je die 5e fles weg laat!
paar dagen aanzien, en dan straks op het cb bespreken.
Ik denk namelijk dat madam het zelf wel gaat regelen!
ik voel me nogal brak vandaag,
ilse is al weer wakker en happy aanwezig, ik ga haar dus maar in de kinderwagen zetten zodat de boodschappen en het vermaken van ilse gecombineerd kunnen worden.
tot vanmiddag!
dinsdag 19 februari 2008 om 14:53
dinsdag 19 februari 2008 om 16:28
Hier met die kleine weer een rare nacht en dag achter de rug. (ik zei gisteravond nog tegen Jane-man: wat is ze toch gemakkelijk en lief de laatste tijd. Gauw van genieten, voordat er weer een sprongetje komt).
Enfin: vannacht is ze dus 3x om een voeding gekomen. Let op:
om 23.00 uur
om 00.00 uur èn
om 01.00 uur
KRIJSEN !!!! en heeft ze 200 cc weggeklokt.
Dus 600 cc in 2 uur tijd. Is toch niet normaal????
Gistermiddag had ze ook al zoveel gegeten. Over bootwerkers gesproken....
En vandaag op de crèche een drama. Ze hebben 3x gebeld en ik heb Laura net maar opgehaald. Ze heeft nog maar 10 min. geslapen vandaag en qua eten weten ze niet wat ze er mee aan moeten.
En wij maar zeggen: vol gooien als ze daar om vraagt, maar op de één of andere manier kunnen ze geen eigen initatief tonen ofzo. Als je het niet duidelijk opschrijft, weten ze niet wat ze moeten doen. Heel frustrerend.
Net thuis en ze heeft gelijk een volle fles weggeklokt.
Nu ligt ze bekaf in bed, maar slapen: ho maar.... ze ligt al 25 min. te spelen / kletsen. Ik ben al een keer 'boos' wezen kijken, maar dat heeft nog geen effect, merk ik. Gek dat ze overduidelijk moe is (viel bij de fles zowat in slaap), maar eenmaal in bed wil ze niet.
Ik word altijd zó nerveus van die groeisprongetjes..... zucht.....
Enfin: vannacht is ze dus 3x om een voeding gekomen. Let op:
om 23.00 uur
om 00.00 uur èn
om 01.00 uur
KRIJSEN !!!! en heeft ze 200 cc weggeklokt.
Dus 600 cc in 2 uur tijd. Is toch niet normaal????
Gistermiddag had ze ook al zoveel gegeten. Over bootwerkers gesproken....
En vandaag op de crèche een drama. Ze hebben 3x gebeld en ik heb Laura net maar opgehaald. Ze heeft nog maar 10 min. geslapen vandaag en qua eten weten ze niet wat ze er mee aan moeten.
En wij maar zeggen: vol gooien als ze daar om vraagt, maar op de één of andere manier kunnen ze geen eigen initatief tonen ofzo. Als je het niet duidelijk opschrijft, weten ze niet wat ze moeten doen. Heel frustrerend.
Net thuis en ze heeft gelijk een volle fles weggeklokt.
Nu ligt ze bekaf in bed, maar slapen: ho maar.... ze ligt al 25 min. te spelen / kletsen. Ik ben al een keer 'boos' wezen kijken, maar dat heeft nog geen effect, merk ik. Gek dat ze overduidelijk moe is (viel bij de fles zowat in slaap), maar eenmaal in bed wil ze niet.
Ik word altijd zó nerveus van die groeisprongetjes..... zucht.....
What matters most is how you see yourself
dinsdag 19 februari 2008 om 16:43
~
jeetje Jane, wat een lastig gedoe weer !
moeilijk hoor. heb geen tips voor je vrees ik.
hoewel, misschien wel: niet te snel toegeven aan haar wakker zijn?
'Ria Blom' nog even lezen ?
ilse zit hier op haar eerste tandenborstel (met rubbertjes) te knabbelen!
was even wennen, maar nu vindt ze het heerlijk!
ik wil haar even showen.... muziek maken met papa
jeetje Jane, wat een lastig gedoe weer !
moeilijk hoor. heb geen tips voor je vrees ik.
hoewel, misschien wel: niet te snel toegeven aan haar wakker zijn?
'Ria Blom' nog even lezen ?
ilse zit hier op haar eerste tandenborstel (met rubbertjes) te knabbelen!
was even wennen, maar nu vindt ze het heerlijk!
ik wil haar even showen.... muziek maken met papa
dinsdag 19 februari 2008 om 17:24
Haha Marit, Salomé was hier aardig onder de indruk, ze zat met open mond naar Ilse te kijken.
Jane, wij hadden gisteren ook zoiets raars, Salomé werd ineens wakker s nachts, maar na 2 slokken hoefde ze niet meer. Gelukkig ging ze wel meteen weer slapen, maar dat zijn wel weer van die rare acties
Wat raar trouwens dat ze op het kdv weinig *lees geen* initiatief tonen wat eten betreft. Lastig hoor. Ze moet maar snel leren praten, dan kan ze iedereen duidelijk maken wat ze wil.
Jane, wij hadden gisteren ook zoiets raars, Salomé werd ineens wakker s nachts, maar na 2 slokken hoefde ze niet meer. Gelukkig ging ze wel meteen weer slapen, maar dat zijn wel weer van die rare acties
Wat raar trouwens dat ze op het kdv weinig *lees geen* initiatief tonen wat eten betreft. Lastig hoor. Ze moet maar snel leren praten, dan kan ze iedereen duidelijk maken wat ze wil.