Gezondheid alle pijlers

Help! slechte adem

18-11-2011 21:16 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sindskort heb ik last van een slechte adem. Ik eet gezond, poets 2x per dag mijn tanden, drink voldoende water en merk dat het soms niet lekker ruikt. Vooral 's ochtends is het erg. Ik nam de proef op de som, en raakte met mijn vinger het achterste deel van mijn tong aan en ruikte eraan. Die geur was niet te harden! Rotte eieren, zwavel en een penetrante geur kwam er vanaf. Ik heb dus ook een tongschraper gekocht en sinds enkele dagen merk ik dat de vieze geur geleidelijk aan afneemt. Ook zit ik aan de zink-zuigtabletten om het probleem te verhelpen. Zijn hier meer mensen met een slechte adem en wat doe je er tegen? Ook als je tips hebt is het welkom. Kauwgum helpt niet, maskeert het alleen.
Als je echt wil ruiken hoe je adem ruikt moet je aan de rug van de hand likken, dat laten drogen en er aan ruiken.

Ik zou naar de tandarts gaan als de tongschraper niet helpt. Kan ook een andere oorzaak hebben
Internagelaktisch
Suiker kan ook zorgen dat je een vieze adem hebt, dat gaat gisten tussen je tanden/in je keel/maag. En etensresten, die gaan rotten als je ze niet weg haalt met flosdraad en/of tandenstokers.

Flossen, spoelen met Listerine en tongschrapen zou al veel moeten schelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je tong poetsen! Is het eerste wat in me opkomt..
Tongschraper kopen.
quote:himalaya schreef op 18 november 2011 @ 21:20:

Suiker kan ook zorgen dat je een vieze adem hebt, dat gaat gisten tussen je tanden/in je keel/maag. En etensresten, die gaan rotten als je ze niet weg haalt met flosdraad en/of tandenstokers.

Flossen, spoelen met Listerine en tongschrapen zou al veel moeten schelen.

Juist niet, droogt je mond uit en ga je nog meer stinken.

Halita werkt goed tegen "halitose", de medische term voor dit probleem.

Het kan ook een andere oorzaak hebben, zoals ontstoken tandvlees of een rotte kies. Laat dus ook je gebit nakijken en ga iniedergeval 1 keer naar de mondhygienische zodat zij kan kijken hoe jouw mondhygiene is.
Schrapen met de tongschraper en gorgelen met Halita.
Je kunt wel mondwater gebruiken, dan moet je alleen wel opletten dat er chloorhexidine in zit.

Je hebt listerine met fluor, dat helpt tegen gaatjes. Maar je hebt ook met chloorhexidine en dat doodt bacteriën die slechte adem veroorzaken.

Het is niet echt de bedoeling dat je voor eeuwig blijft spoelen daarmee. Als het niet over gaat, zou ik de huisarts raadplegen.

Bovendien heeft chloorhexidine de vervelende bijwerking dat het verkleuring op je tanden geeft als je het lang gebruikt.
IK zag toch laatst een stuk op TV dat slechte adem het meeste voortkomt uit de maag en niet uit het gebit. Er is zelfs een aparte dokter voor slechte adem. Dus als niks helpt is dat wellicht een optie. Wat een vak trouwens...steeds in iemands straatstank zitten...
Bazinga!
Mijn tandarts heeft me listerine ten sterkst afgeraden! Ik spoelde ook met listerine (uit gewoonte niet omdat ik ineens een nare adem had), maar de alcohol daarin doet toch iets niet goed (wat weet ik helaas niet meer is al ff geleden).
Als er een vieze lucht uit je maag opstijgt, gaat er iets niet goed. Dan zou ik me zéker bij een dokter melden.

Ik kan veel viezeN dingeN aan, ook in m'n werk, maar heel de dag vuile asem.....
Flutzel: dan heb je nog Listerine Zero.

Weet alleen niet of daar chloorhexidine in zit.

Je moet ook niet 10x per dag spoelen en dat maanden volhouden.

De mondhygiëniste raadt hier spoelen juist aan, mits je er een reden mee hebt. Anders moet je gewoon poetsen zoals het hoort.
Listerine Zero is prima. Het gaat erom dat er geen alcohol in het mondwater zit. Alcohol zorgt voor een droge mond - ook niet bevoordelijk.
quote:Britannia schreef op 19 november 2011 @ 00:06:

Flutzel: dan heb je nog Listerine Zero.

Weet alleen niet of daar chloorhexidine in zit.

Je moet ook niet 10x per dag spoelen en dat maanden volhouden.

De mondhygiëniste raadt hier spoelen juist aan, mits je er een reden mee hebt. Anders moet je gewoon poetsen zoals het hoort.Ik heb nou die van Parodontax, ook de tandpasta, ben er heel goed mee. Ik spoel ook geen tien keer per dag, smorgens een keer en savonds een keer. Ben beetje freak op gebied van tandhygiëne (bloos)...
Mondhygiëniste raadt mondspoelmiddel met alcohol af omdat het je slijmvliezen kan aantasten ook kun je er op dan duur verkleuringen van je tanden mee krijgen. Als je toch wil spoelen er zijn mondspoelmiddelen zonder alcohol verkrijbaar. Van oral b bijvoorbeeld.

Slechte adem akn verschillende oorzaken hebben. Dus eerst nagaan waar het vandaan komt.
ruikte?
Ik heb denk ik al een vermoeden waar het opeens zo vandaan komt. De tong is al benoemd, maar een half jaar geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad en toen heeft de tandarts er een vulling ingezet, 2 maanden later is er, door het eten van drop, een stuk van die nieuwe vulling afgebroken. In het nieuwe jaar wil ik naar de tandarts, omdat ik dan weer extra tandverzekering erbij gaan nemen (wil niet weer paar 100 euro betalen). Wellicht is de kies de boosdoener in combinatie met de tong.

Aan de andere kant, ik poets goed, eet geen snoep, eet juist heel gezond en water. Mijn oplossingen voor de komende tijd: tongschraper, zinktabletten en meditol mondwater (zonder alcohol) en januari weer naar de tandarts om de kapotte vulling weer te herstellen!

Dank jullie reacties overigens
Twijfelman,

M.i. ben je al op de goede weg om van slechte adem af te komen: je vermeldde dat je een tongschraper kocht, en dat je sinds het gebruik de slechte adem afnam.

Dus ga verder met tongschrapen, en je zult er uiteindelijk helemaal vanaf geraken.
World of Warcraft: Legion
Hay ze hebben iets nieuws op de markt, toevallig gisteren gezien op tv. Het heet Oragenics OralCare en je kan het via de website bestellen of kopen bij de DA. Het zijn zuigtabletten die je na het tandenpoetsen moet innemen..Dus wie weet helpt dit, succes!
quote:andersnogiets schreef op 19 november 2011 @ 01:10:

ruikte?Idem
To, eet je toevallig koolhydraat arm?
quote:twijfelman1 schreef op 19 november 2011 @ 01:11:

Aan de andere kant, ik poets goed, eet geen snoep, eet juist heel gezond en water. Mijn oplossingen voor de komende tijd: tongschraper, zinktabletten en meditol mondwater (zonder alcohol) en januari weer naar de tandarts om de kapotte vulling weer te herstellen!

Dank jullie reacties overigens Je kan beter meer water drinken. Echt 2 liter per dag.
Wat eet je?

Verder is het onzin dat Lysterine niet werkt. Het werkt juist wonderen! Ik spoel wel altijd na met water, anders blijf ik dat spul de hele dag proeven.
Heb eens gelezen dat je niet alleen je tong moet poetsen maar ook je gehemelte; daar blijven nl. ook bacterien achter. Misschien kun je dat nog proberen als aanvullling op het flossen en spoelen e.d. Succes!
Ik gebruik oral b als ik last heb van een slechte adem. Vind ik (en mijn vriend ) erg goed werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven