Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
wat een prachtig mooi weer vandaag. Ik had een paar keer de neiging om te stoppen en foto's te maken. Maarja, ik liep zo lekker dat ik het ook weer zonde vond om te stoppen en bovendien had ik natuurlijk geen fototoestel mee..

het rondje was ongeveer 17,5 km. Onderweg wel een stukje gewandeld toen vriend belde met verslag van de 7 heuvelen. Heb normaal eigenlijk nooit een telefoon mee maar vandaag toevallig wel. Hij was tevreden over zijn tijd voor de omstandigheden. Hij had eigenlijk anderhalve minuut sneller willen lopen en dat zou normaal gesproken ook wel moeten kunnen. Hij had nu 53 laag en kon daar nu wel mee leven.

@ Lauwe.. daar hou ik je aan :D Hoewel.. met die fietsen die bij jou in de buurt gejat worden is een reserve fiets misschien nog wel handig ;)

wat leuk om een beetje alternatief te trainen met een fietsband. Altijd leuk als trainers een beetje creatief zijn.

De warandeloop is voor mij een eind uit de buurt maar ik geloof dat een paar vrienden er wel heen gaan. Het schijnt een hele leuke (en ook goed bezette) wedstrijd te zijn..

@ Baukje.. dat rondje van mij ging ook lang niet op het tempo om op 1:30 uit te komen! Maargoed, dat is meer het doel voor het voorjaar. Mocht jij dat in het voorjaar nog willen lopen dan kunnen we dat mooi samen doen ;)

@ Fluorescent.. kleding kiezen is ook niet makkelijk. Ik werk in een hardloopspeciaal zaak en daar adviseer ik met name om voor laagjes te gaan. En inderdaad, je mag best een beetje koud zijn als je weg gaat. Bij mij helpt het goed om de uiteindes (mijn handen dus) warm te houden, dan krijg ik het niet zo snel koud. Ik start dus best vaak met handschoentjes. Als ik warm word doe ik de mouwen van mn shirt omhoog en de handschoentjes bij mn broek in.

Ik heb de luxe dat ik al lang sport en dat ik door mijn werk een aardige collectie sportkleding voor alle weerstypes heb verzameld.. Vandaag liep ik in een lange tight met een thermoshirtje met korte mouw (die heb je van craft in 2 diktes, ik had de minst dikke aan --> pro zero extreme) en daarover een dun loopshirt met lange mouwen.

Als je goede onderkleding hebt isoleert dat goed maar voert het goed vocht af als je gaat zweten. Dat is heel belangrijk want als je gaat zweten maar je shirt wordt nat, dan koel je heel snel weer af. Het is best even een investering maar ik heb mijn thermokleding zo vaak aan! En het gaat ook jaren mee, ondanks het intensieve gebruik.

15 graden is voor ons (ook vanuit de vereniging) de temperatuurgrens voor een lange broek. Vandaag zag ik ook weer mensen in een korte broek terwijl de zon al haast onder ging. Dat is niet goed voor je spieren en gewrichten.
@ Max.. inderdaad fijn dat de tentamens weer klaar zijn. Ik moet nog t/m ong juni 2 dagen in de week naar school. Nog 3 rondes met tentamens dus Daarna moet ik ongeveer een half jaar stage lopen en dan ben ik klaar met mn tweede studie. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik 25 als ik klaar ben. Dat is tenminste zo als alles mee zit en ik alles haal binnen de gewone termijnen. Maar opzich heb ik daar nu wel vertrouwen in. Door mijn 1e studie is het theoretisch niet zo moeilijk en kan ik me dus gelijk al makkelijker focussen op de praktijk. Mn propedeuse heb ik cum laude gehaald dus hopelijk blijft het zo goed te doen.

Het scheelt dat ik maar 2 dagen naar school hoef en ik zo nog genoeg tijd heb om er bij te werken. Want een 2e studie doen is financieel niet zo aantrekkelijk meer. Ik heb heel veel geluk want ik ben van de laatste lichting die een 2e studie kan doen voor normaal collegegeld ipv voor 7000 euro.

Jammer dat jij niet meer naar Nijmegen kon. Gelukkig is trainen op de veluwe geen straf. Je kunt eventueel 4 dec naar de montferlandrun gaan. Ook 15 km met hoogteverschillen. De omgeving is mooi en het is ook best een serieuze wedstrijd! Je moet je wel uiterlijk morgen inschrijven. Het is redelijk dicht bij mn ouders en die dag vieren we daar sinterklaas dus ben ik er toch..
Bedankt voor de tips! Fijn om te weten dat t niet erg is het eerst koud te hebben. Heb van die hardloophandschoentjes zien liggen bij de sportwinkel, misschien wel een goede investering (of kerstkado ;) ) Of dragen jullie gewone handschoenen. Het zijn denk ik vooral handen en nek die koud zijn.

Ik heb een dunne lange tight, thermo shirt met lange mouwen (de dunne denk ik), kort dry fit shirt en zo'n winddicht jasje (hele dunne, maar wel warm) en een aantal korte broeken natuurlijk. Gister om 2 uur liep ik nog in korte broek, shirt en jasje en dat was ok, maar vandaag was t alweer stuk kouder. Laatst had ik thermoshirt en jasje aan, maar dat was nog echt veel te warm.

@baukje hoe snel kan je ongeveer opbouwen? Heb je ergens een voorbeeld schema van de duur van het lopen opbouwen? Een keer opbouwen, kortere training en interval klinkt iig goed. Lekker afwisselend!
Fluorescent een veilige richtlijn is maximaal 10 % per week van de duur uitbreiden. (dus niet in km's maar in de tijd die je loopt). Dus loop je nu maximaal 30min dan mag de langste duurloop volgende week 33min zijn. Daarnaast is het dan goed om na 3 a 4 weken van opbouw weer even een kleint stapje terug te doen (en ook de andere trainingen van die week een beetje rustiger) en van daaruit weer opbouwen.

Hier op de club werkt de opstapgroep in een kleine 4 maanden naar 2x30min met een korte pauze ertussen.

Maar het zijn allemaal richtlijnen, ook schema's die je van het net plukt. Een ieder lichaam reageerd anders.

Heb zelfs destijds in 2 1/2 maand van 0 naar de 10km opgebouwd.

Het beste is natururlijk je te laten adviseren door een ervaren trainer bij een atletiek vereniging of andere loopgroep.

Fiekes mooie tijd van je vriend. Maar goed we wisten dat het een snelle jongen was. Bij jullie was het weer duidelijk anders dan hier. Want foto's maken was hier de hele dag vrij zinloos door die enorme dichte mist die de hele dag niet opgetrokken is. En dan die natte vrieskou. Brr.

Fiekes bij de warande loop lopen er twee soorten lopen door elkaar. Je hebt de recreantenloop over de 5 en de 10km over goed verharde paden en je hebt het NK cross over een geheel ander parcours en met geheel andere afstanden. En die laatste heeft volgens mij zelfs een goede internationale bezetting.
@Fluorescent, wellicht is dit een leuke site voor je. Hier heb ik enkele hardloopschema's van gebruikt als leidraad voor een marathontraining. Er staan ook wat leuke intervaltrainingen op. Je kan kiezen voor een beginnersschema of een schema voor wat gevorderden.

Wat betreft de kleding, ik doe pas een lange broek aan als de (gevoels)temperatuur lager is dan 10 graden. Persoonlijk loop ik prettiger in een korte broek. De eerste 10 minuten wel fris natuurlijk, maar daarna heb ik er profijt van. Met een korte broek bedoel ik een running thight en niet zo'n Keniaans kort marathonbroekje

Een jasje draag ik eigenlijk nooit meer omdat die dingen te veel klapperen of die lastige touwtjes die altijd maar in je gezicht dansen. Ik draag het natuurlijk wel als extra laagje als het echt koud is echter ik probeer wel altijd eerst een thermisch onderlaagje met een hardloopshirt (longsleeve) daar overheen. En wat Fiekes zegt is helemaal waar, de thermische kleding van Craft is duur, maar gaat een eeuwigheid mee.

Handschoenen dragen is wel belangrijk want uit ervaring weet ik dat je handen niet snel warm worden tijdens het hardlopen. Je moet wel speciale kopen want gewone handschoenen zijn veel te warm.
@ fluorescent.. de 10% regel is inderdaad een veel toegepaste regel met opbouwen. Je neemt dan dus steeds 10% van je vorige training.. dus bijvoorbeeld 30 - 33 - 36.5 - 40.nog wat (en niet 30-33-36-39)

Maar ik vind dit zelf wel een beetje het maximum van toenames.. Je ziet dat het in het begin nog wel gaat met 3 minuutjes maar 10% wordt natuurlijk steeds meer..

Voor handschoenen en een muts geldt eigenlijk hetzelfde als met de gewone kleding. Liever van een dun en functioneel materiaal.. Lijkt mij een ideaal sinterklaas/kerst/verjaardagscadeautje! (en dat vind ik niet alleen want ik sta nu met december op komst steeds handschoen, hardloopsokken en fluorescerende hesjes en lampjes in te pakken op mn werk)

mocht je zo'n craft thermo een keer willen proberen dan weet ik nog wel een site waar ze vaak wel wat tegen mooie prijzen verkopen. Heb zelf een aantal keer wat bij die site besteld en dat was qua levering heel betrouwbaar..

@ Baukje.. dan was het bij jullie gister waarschijnlijk zoals het hier vandaag is. Ontzettend koud en grijs.. Toen ik terug uit het zwembad kwam was ik, ondanks mn muts, bijna bevroren (wat een aansteller ben ik toch ;) )

Vriend was zelf naar omstandigheden ook wel tevreden met zn tijd. Maar het moet toch zeker anderhalve minuut sneller kunnen. In december op de halve in de herkansing!

Normaal schaats ik op maandagavond maar vandaag red ik het niet door school. Daarom vanavond maar naar de baan waar altijd een kracht en techniektraining gegeven wordt. Dat wordt morgen spierpijn..

De dames die een hekel hebben aan roze mogen nu stoppen met lezen.. Maar ik vind het wel mooi om af en toe een beetje een statement te maken.. Ik heb als cadeautje een zwempak gekregen van het merk dolfin uglies.. google maar eens! Ik heb m net binnen en heb enorme zin om te zwemmen :D
Fiekes ik heb wel een roze trainingsjasje en een paar roze shirts (en nee ik ben helemaal niet van de roze maar soms vind ik het gewoon leuk), maar ik geloof dat een roze badpak me echt te ver zou gaan. Maar jij bent veel jonger dus kun je het vast nog heel goed hebben.

Vandaag gelukkig het zonnetje weer gezien. Scheelt voor het gevoel in ieder geval gelijk een graad of tien. Maar toen ik zojuist van de club naar huis fietste trok het weer helemaal dicht.

Was een best pittige training vanavond. De langere intervallen gaan me altijd beter af dan de kortere. Had nu meerdere series van 800-600-400m en dan moeten die 400tjes natuurlijk steeds heel snel.
Gaaf, bedankt voor alle tips! Ik heb die site bekeken @keesokp, ziet er goed uit. Heb besloten eerst nog 2 of 3 weken gewoon 3 keer per week half uur te lopen (zoals op de site wordt aangeraden) en daarna te beginnen aan het opbouwen naar een uur. Zoals ik er nu in sta ga ik voor 1x per week 10% langer lopen, 1 keer rustig 25-30 min lopen en een keer intervaltraining doen. Maar wie weet denk ik er over 2 weken weer anders over. Zal nog wel wat andere schema's ook opzoeken en gaan kijken wat voor mij werkt. Ik zal nog wel eens laten weten hoe het gaat!
Hallo allemaal, ik heb niets in het roze, meeste kleding is zwart Vanavond nog een rondje gelopen van 8 kilometer met een gemiddelde van 11 km/h. Het was heerlijk rustig weer met een vleugje mist. Lampjes en hestje aan en mijn zoon had wel zin om mee te fietsen. Dit brengt toch wel wat gezelligheid met zich mee. Ik heb 2 keer een kilometer op een stevig tempo gelopen en dan is het wel wat moeilijker om zijn vragen te beantwoorden als de hartslag oploopt tot 160. Helaas krijg ik de laatste traingen last van mijn linkerknie. Die knie zeurt eigenlijk al sinds oktober na de kustmarathon maar nu wordt het toch echt vervelend. De rest van de week neem ik rust. Zondag tijdens de halve van Nisse maar rustig beginnen.
@fluorescent. Voor zover ik er verstand van heb, het lijkt mij een mooi schema. Wellicht kan Baukje met haar ervaring hier nog wat aan toevoegen. Met de intervaltraining kan je in ieder geval ook nog wat snelheid winnen.
Goh kees, jij geen roze kleding? Maar hier ook heel veel zwarte kleding hoor. Al zorg ik zeker in de wintermaanden er wel voor boven iets lichter te dragen zodat ik beter zichtbaar ben.

Geen idee wat het weer zondag gaat doen (nu is het hier redelijk zacht buiten). Dus ook nog geen idee wat ik zondag aantrek. Maar na ik begrijp heb ik startnummer 827. Dus kees als je heel laag bij de grond iemand met dat nummer ziet met een grijs haar en een paardenstaart ben ik dat.

Voor mij is het zondag toch de bedoeling voluit te gaan. Maar geen idee welke tijd me dat gaat brengen. Als de weers en parcours omstandigheden gunstig zijn ga ik op 1hr35 weg. Ik zag overigens dat vorig jaar het parcours maar 15km was.

Fluorescent lijkt me een goed plan. Ik zou niet te snel wisselen van schema want je moet het wel eerst een kans geven. En geen schema's door elkaar gebruiken want dan kunnen ze soms juist niet goed op elkaar aansluiten. Voor als je voor jezelf een schema maakt zou ik voordat je gaat lopen wel vooraf voor je zelf duidelijk maken wat je precies gaat doen en je daar dan ook aan houden. Begin dus niet te voortvarend met hogere tempo's zodat je weet dat je het kunt. Als je dan uitbouwt/tempo opvoert weet je ook dat je het zou moeten kunnen.

Ik heb vanmiddag een rustig rondje op de planning staan met een blokje van 40min D2 erin. Loop ik weer een keertje richting de nog dichterbij gelegen bos. Het is nu toch vrij droog geweest de afgelopen tijd.
ik had geluk bij de krachttraining maandag, het is rustweek dus we deden rustig aan. Geen spierpijn in de benen maar mijn buikspieren zijn wel flink aan het werk gezet!

Vanavond weer lopen. Ben best moe want ben de hele week al aan het schilderen op mn werk. Maargoed, ook deze training is wat rustiger dan normaal ivm rustweek.

@ baukje.. mn badpak is ook niet helemaal roze. Hij heeft juist nog heel veel andere kleuren

@ Keesokp.. geen roze? jammer :p Asics heeft een herenschoen die volgens hun blauw met rood is (de kayano) maar wij vinden dat rode toch wel erg roze! Ik kan er helaas geen plaatje van vinden.. Daar reageren mannen niet heel enthousiast op!
Fiekes, ik heb ze even gegoogled en ze zien er heel vrolijk en fleurig uit!!

Keesokp,doe je een beetje voorzichtig met je knie, overbelasting van mijn knie heeft mij vorig jaar en ook begin van het jaar behoorlijk een tijd uit de running gehouden.

Gisteren ineens een vrije dag, dus kon ik sávonds weer gezellig naar de training. Intervaltrainig ook nog, dus dat komt goed uit.

Vanmorgen weer lekker een rondje gemountaindbiked en deze keer bleef het zadel wel goed zitten. Maar tot mijn schrik deed mijn garmin helemaal niks meer!! Gelukkig bleek hij later wel weer een teken van leven te geven en kon ik hem weer opladen. Waarschijnlijk was hij echt helemaal leeg.
Lauwe heb inderdaad ook gegoogled en ook tot de conclussie gekomen dat de badpakken erg leuk en fleurig zijn (maar niet voor mij).

Is het niet het zadel dan is het wel de garmin die niet meewerkt. Ik heb overigens een keer gehad dat de garmion echt niets meer deed ,ook niet meer op te laden was. Maar toenheb ik hem aan de praat gekregen dmv resetten.

Ik heb gisteren nog 70min gelopen waarvan 40min op D2. Kwam daarbij op het tempo van 4min34. Dus eigenlijk mag zondag die 4min28 geen probleem zijn. Vandaag maar een hele korte training. Maar dan op het streefttempo van zondag dus kijken of het veel uitmaakt in hartslag als ik op 4min27-4min28 loop.

We worden tegenwoordig op dinsdag aardig afgebeuld met allerelei oefeningen. Binnenkort komt daar de woensdagavond nog bij. Ook wel goed want ik ben er zelf met de dagelijkse oefeningen iets gemakkelijker voor mezelf in geworden. (lees wie geeft er me een schop onder mijn kont).

fietsen komt er hier niet veel meer van. Zit dagelijks al zo veel op de fiets om van hot naar her te komen dat ik er met dit weer geen zin in heb om er nog een rondje aan vast te plakken. Daarnaast is er naast het lopen ook weinig tijdsruimte. Zeker nu met de drukte voor sinterklaas. Kost allemaal zoveel tijd alles bij elkaar te vergaren.
Baukje, ik was net de tips om te resetten aan het lezen toen hij toch weer een klein piepje gaf, dus snel onder de lader gelegd en nu doet hij het gelukkig weer.

Ja, vrijdag na het lopen moet ik ook even op pad en dan volgende week zal ik toch echt een vrije morgen moeten gaan opofferen om op pad te gaan.
@Baukje, ik heb voor zondag startnummer 954. Tegen de tijd dat ik binnen kom zit jij zeer waarschijnlijk al weer op de terugweg in de auto ;) Ik loop in ieder de eerste 10/11 kilometer samen met een familielid die voor de tweede keer een halve marathon gaat lopen. Daarna wil ik wat versnellen en de laatste 10 kilometer op eigen tempo lopen. Overigens zie ik dat het zondag windkracht 5 gaat waaien. Dat wordt in groepjes lopen in de polder.

Wat betreft de kleuren op de schoenen. Ik heb een paar weken geleden deze Brooks gekocht. Die hadden ze alleen in het zwart met een felle lime-kleur en mijn dochter van 7 vond het een blitse schoen. Ik moet dus wel gaan oppassen met felle kleuren

Met de Garmin Forenummer heb ik ook de nodige kuren gehad. Op een gegeven moment werd na verwisselen van de batterij in de hartslagmeter deze hartslagmeter niet meer gevonden. Ook niet na telefonische hulp van de dealer. De hele set teruggestuurd en ik kreeg een nieuwe Garmin horloge. En net op zaterdagmorgen voor de laatste kustmarathon trek ik de hartslagmeter stuk. Het hartslaggedeelte zit met drukknopjes vast aan de band. Zo'n achterkant van het drukknopje was losgekomen van de band. Gelukkig kon ik het geheel met sporttape vast-tapen. Inmiddels heb ik een nieuwe hartslagmeter gekocht. Het fenomeen dat de Garmin niet meer aanging heb ik ook wel eens gehad maar weet niet meer hoe ik dat heb opgelost.
Kees met windkracht 5 ga ik er waarschijnlijk ook wel wat langer over doen. Tenzij ik natuurlijk een aantal brede mannen vind die toevallig op mijn tempo lopen. En mijn man loopt ook mee en die doet er naar alle waarschijnlijkheid ook wel langer over dan ik. Daarnaast moet ik na de wedstrijd toch ook nog een km of twee/drie uitlopen. Maar ik ga naar je startnummer uitzien.

Vandaag was het weer lekker korte broeken weer.Dus ik heb hem toch maar weer even naar boven gevist. En als ik de temperaturen voor zondag bekijk kan ik hem na het wassen nog wel even bovenop laten liggen.

Heel typisch, vandaag dus na goed inlopen een blok van 4km op 'wedstrijdtempo' gelopen. Nu wilde ik 4min27/4min28 aanhouden. Maar de eerste km ging al wat sneller en eigenlijk ging ieder volgende km met hetzelfde gemak steeds iets sneller. Uiteindelijk lag het gemiddelde van die 4km op 4min18, maar dan wel op 10 hartslagen later dan afgelopen zaterdag en ook niet geheel onbelangrijk met een veel beter gevoel.

Trek hier maar weer uit mijn leering dat ik vooral de eerste km's relatief rustig moet beginnen en dat er dan toch nog alles mogelijk is. Alleen moet ik me dan zondag tot de tweede helft weten te beheersen en niet na een paar km al te veel gaan versnellen.

Max ik las elders dat je toch nog naar de zevenheuvelenloop geweest bent. En tevreden met het resultaat. De loop zelf viel je wat tegen niet? Wel leuk om het hoogteprofiel te zien op je blog. Die 7 heuvelen zijn inderdaad niet echt terug te vinden zoals ik al gehoord had.

Misschien dat ik toch volgend jaar een keertje meedoe. Hoewel ik ook helemaal niet van dat massale gedoe ben. Maar sommige lopen wil je toch een keer zelf beleven.

Lauwe ik ga morgen middag nog een poging doen om mijn slag te slaan. Het vervelende is dat de oudsten alleen maar wensen hebben die het buget verre te boven gaan.

Op 4 dec doen de kinderen nog mee met de sinterklaas loop. Is altijd wel leuk. Sinterklaas die het startschot geeft en een cadeautje bij de finish en een veel te dikke piet die nog serieuse pogingen onderneemt een stukje mee te rennen.

Moet ik nog iets bedenken dat bij thuiskomst na de wedstrijd de pakjes klaarstaan.
@ baukje: ja ik vond de loop niet echt heel bijzonder. Vooral erg druk en niet heel mooi of spannend ofzo. Maar misschien liep ik ook wel teveel te denken 'o jee straks wordt het heel zwaar' terwijl er wel 'klimmetjes' zijn maar dan meer in de zin van ff omhoog. Ik weet het niet.

@ fiekes: het schiet dus allemaal lekker op. Je doet nu toch fysiotherapie? Wat deed je hiervoor? Ja studies zijn onwijs duur en alleen maar duur geworden Ik was uiteindelijk wel in Nijmegen. Nu nog op 11 december de Bruggenloop

@ lauwe: op zich is het prima om de garmin eens een keer helemaal leeg te laten lopen. Daarna gaat de accu ook veel langer mee. Ik deed het laatst bewust (gewoon aanzetten en autopauze uit zetten) en daarna merkte ik het verschil meteen!
Max, ja ik had op je blog intussen ook al gelezen dat het toch allemaal gelukt was. Paar mensen op de club hadden hem ook gelopen en waren wel redelijk enthousiast. Hij staat ook nog op mijn lijstje van wedstrijd die je toch eens gelopen moet hebben. Maar dat wil niet zegen dat het dan een mooie wedstrijd is. Ik loop steeds vaker in het bos en dat bevalt me steeds beter dan hier over de straten.

Normaal laat ik de garmin ook wel zo ver leeg lopen dat hij vanzelf uitvalt, maar nu kreeg ik zelfs onder de lader geen reactie meer. Dus daar schrok ik toch wel even van. Verder heb ik eigenlijk nog nooit problemen met dat ding gehad.

Keesopk, zien er toch wel flitsend uit!! Maar de laatste tijd heb je steeds meer flitsende schoenen. En voor zondag alvast heel veel sucses!!

Baukje, ook veel sucses voor zondag!! Wordt het wel warmer zondag? Ik vond het vandaag dat er een zuur windje stond, zeker wind tegen. Ik zie wel wat het wordt, maar ik denk gewoon lange broek.

Oja jullie jubelden allemaal zo over het craft thermoshirt, ik begon net te denken van is dat ding niet versleten, het begint steeds kouder aan te voelen. Alsof mijn zweet niet meer goed wordt afgevoerd en ik het dan later koud krijg. Dacht dat het kwam door het vele wassen. Want nu heb ik dat ding toch zeker 3x per week aan. Maar dat zou niet moeten zijn?

Vanmorgen weer een rondje van 10 km gelopen en nu weet ik wat meer mountainbike paadjes dus die probeer ik steeds meer ook te lopen. Nu is het toch niet meer druk met mountainbikers.
Lauwe voor zondag nat en winderig weer, dus het is maar te bezien of het korte broeken weer wordt. Wat temperatuur betreft misschien wel , maar dan had ik er wel een zonnetje bij gewild.

Lauwe ik heb mijn craftshirt een jaar of vier. Maar gebruik hem natuurlijk alleen maar in de wintermaanden. Loop in de winter ook niet altijd met een thermoshirt en heb er ook nog van odlo en falke. Dus uiteindelijk maar twee a drie keer per week die maanden (of nog minder als het niet echt koud is). Maar na al die jaren nog geen slijtage in ieder geval.

Gebruik jij misschien een droger? Lijkt me overigens voor sportspullen overbodig.

Leuk he nieuwe paadjes/weggetjes te ontdekken.

Volgens mij heb ik hier in het bos alle paadjes echt wel gehad in de loop der jaren. Daarom is het ook wel leuk om vanuit elders te vertrekken.
Lauwe hoe is het gegaan vandaag in Tilburg. Ik hoorde van iemand die er vandan kwam dat het erg druk was.

De voorspellingen voor morgen worden verre van optimaal. Tot stormachtig aan de kust , windkracht 7. Dan heb ik wel heel veel brede mannen nodig die toevallig mijn tempo lopen om een beetje uit wind te blijven. En ik vrees dat met die slechte weersvoorspellingen veel van de vooringeschrevenen niet aan de start staan.

Vanmogren mijn wedstrijdvoorbereiding gedaan. Een kleine 7,5km op een opvallend lager hartslag.

Vanmiddag nog om nieuwe schoenen geweest. Weer de gebruikelijke asics die ik al jaren heb. Alleen waren de vorige blauw/groen. Dit paar is zo roze als het maar zijn kan.

Ik twijfel nu of ik ze morgen aandoen. In princiepe hoeven ze niet ingelopen te zijn. Gewoon hetzelfde type. Alleen de demping is zoveel beter. Alleen toch een raar idee een wedstrijd op nieuwe schoenen. Als ik er vandaag nu al die 7,5km op had kunnen lopen. Verder ook nog yaktraks gekocht. Laten we hopen dat ze deze winter in de verpakking kunnen blijven. Maar ijs zal mij er in ieder geval deze winter niet van weerhouden gewoon mijn tempo trainingen te doen. De schoenverkoper was er zelf zo enthousiast over. Ook voor op de baan. Want als er ergens glad wordt dan is het altijd als eerste op de atletiekbaan.
Wij gaan pas morgen, maar kreeg al een extra mailtje dat er veel meer inschrijvingen waren dan anders. En dat er extra parkeerplaatsen zijn. Maar we zullen morgen wel zien. Jij en kees, morgen veel sucses!!!
Dan succes vandaag lauwe. Inderdaad vandaag ook weer een 5 en een 10km. Maar ik sprak toevallig gisteren in het dorp iemand die net van tilburg vandaan kwam en er de 10km en nog wat had gelopen. Op zaterdag waren de afstanden net wat anders door de gelijk startende halve marathon.

Behalve het gevaar voor vallende takken loop je in het bos in ieder geval een beetje beschermd tegen de wind. Vrees dat ik en kees dat in de polder niet kunnen zeggen. Maar extra genieten van de stukken dat de wind wel meezit.
Mogge, bedankt voor de steunbetuigingen.

Ik hoorde het vannacht al, stevige windvlagen. En vanmorgen zie ik de takken al flink bewegen. Het beloofd dus een halve te worden met een stormachtig karakter. Het zal dus niet mijn beste tijd worden, maar des te leuker is het om over de finish te komen. In ieder geval hoop ik wel dat het droog blijft want van regen in combinatie met een heleboel (tegen)wind koel je enorm af.

Baukje, succes en hopelijk kan je een goede groep vinden om samen mee te werken.
Kees ik heb mijn doelstellingen inmiddels wel wat begesteld hoor. Een pr gaat het vandaag zeker niet worden. Verstandig de krachten verdelen zal het belangrijkste worden. En inderdaad slim misbruik maken van de brede ruggen van anderen. Maar de rug van de gemiddelde loper is zo breed niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven