boek menselijk lichaam
dinsdag 22 november 2011 om 09:52
Mijn oudste dochter (5) is er geïnteresseerd in hoe het lichaam werkt. Ik wilde haar voor sinterklaas eigenlijk een boek daarover geven, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het moet een beetje een leuk boek zijn met veel plaatjes en niet te ingewikkeld, maar het moet ook niet al te kinderlijk zijn.
Iemand een suggestie van een goed (prenten)boek hierover.
Iemand een suggestie van een goed (prenten)boek hierover.
dinsdag 22 november 2011 om 10:24
O wat een goed idee! mijn oudste dochter is 6 en vind alles wat met het menselijk lichaam te maken heeft interessant..Doktersprogramma's vindt ze nog leuker dan wat anders soms..in het ziekenhuis als iemand moet prikken of want anders staat ze er bovenop en mijn schoonmoeder moet haar glazen oog er tig keer uithalen als ze er is...ze wil dan ook dokter worden...(volgens jaar waarschijnlijk weer wat anders maar goed).......maar dit vind ik wel een leuk idee. bij Hema heb ik ze idd ook wel eens gezien met zón poperbij waarbij je ingewanden eruit kunt halen (wel voor kinderen hoor haha)
Puck
dinsdag 22 november 2011 om 12:32
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 22 november 2011 @ 09:52:
Mijn oudste dochter (5) is er geïnteresseerd in hoe het lichaam werkt. .... niet te ingewikkeld, maar het moet ook niet al te kinderlijk zijn.
Moest lachen om de combi '5' en 'niet te kinderlijk'.
Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?
Mijn oudste dochter (5) is er geïnteresseerd in hoe het lichaam werkt. .... niet te ingewikkeld, maar het moet ook niet al te kinderlijk zijn.
Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 22 november 2011 om 12:48
quote:himalaya schreef op 22 november 2011 @ 12:32:
[...]
Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?Haha ik vond het zelf ook al een beetje een dubieuze zin, maar ik bedoelde daarmee dat het niet op peuterniveau moet zijn. Mijn dochter wil echt weten hoe alles werkt en niet een beetje globaal zeg maar.
[...]
Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?Haha ik vond het zelf ook al een beetje een dubieuze zin, maar ik bedoelde daarmee dat het niet op peuterniveau moet zijn. Mijn dochter wil echt weten hoe alles werkt en niet een beetje globaal zeg maar.
dinsdag 22 november 2011 om 13:28