boek menselijk lichaam

22-11-2011 09:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter (5) is er geïnteresseerd in hoe het lichaam werkt. Ik wilde haar voor sinterklaas eigenlijk een boek daarover geven, maar zie door de bomen het bos niet meer. Het moet een beetje een leuk boek zijn met veel plaatjes en niet te ingewikkeld, maar het moet ook niet al te kinderlijk zijn.

Iemand een suggestie van een goed (prenten)boek hierover.
wij hebben voor onze zoon het boek: het menselijk lichaam uit de serie "zoom in" (te koop bij action). hij is ook 5 en vind deze bijzonder intressant (hoewel soms nog wel beetje ingewikkeld)
goede tip de action! Daar kan ik vanmiddag wel even heen rijden.
Dacht laatst zoiets gezien te hebben bij de Hema.
Hema heeft ook een boek idd. Is van willem wever.
O wat een goed idee! mijn oudste dochter is 6 en vind alles wat met het menselijk lichaam te maken heeft interessant..Doktersprogramma's vindt ze nog leuker dan wat anders soms..in het ziekenhuis als iemand moet prikken of want anders staat ze er bovenop en mijn schoonmoeder moet haar glazen oog er tig keer uithalen als ze er is...ze wil dan ook dokter worden...(volgens jaar waarschijnlijk weer wat anders maar goed).......maar dit vind ik wel een leuk idee. bij Hema heb ik ze idd ook wel eens gezien met zón poperbij waarbij je ingewanden eruit kunt halen (wel voor kinderen hoor haha)
Puck
Ik heb het perfecte boek voor jou. Ik ga in het weekend zoeken en ik stuur het naar je toe.
bij de apotheek was ook lange tijd een reuzenboek over je lichaam te koop, bladzijden zijn ongeveer 60 cm hoog denk ik. Daar hebben mijn kinderen erg van genoten op die leeftijd.
Witteboekenwinkels hebben ook vaak dat soort boekenaanbiedingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 22 november 2011 @ 09:52:

Mijn oudste dochter (5) is er geïnteresseerd in hoe het lichaam werkt. .... niet te ingewikkeld, maar het moet ook niet al te kinderlijk zijn.

Moest lachen om de combi '5' en 'niet te kinderlijk'.

Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 22 november 2011 @ 12:32:

[...]

Moest lachen om de combi '5' en 'niet te kinderlijk'.

Zijn er echt boeken voor kinderen over de werking van het menselijk lichaam die te kinderlijk zijn voor een kind van 5?Haha ik vond het zelf ook al een beetje een dubieuze zin, maar ik bedoelde daarmee dat het niet op peuterniveau moet zijn. Mijn dochter wil echt weten hoe alles werkt en niet een beetje globaal zeg maar.
quote:MEFS schreef op 22 november 2011 @ 10:38:

Ik heb het perfecte boek voor jou. Ik ga in het weekend zoeken en ik stuur het naar je toe.Wat voor boek heb je dan?
het boek "van top tot teen"

er staat op voor kleuters maar ik denk dat het ook wel heel leuk is voor meisjes van 5, echt met het verschil tussen jongens en meisjes en welke weg eten aflegt en met flapjes enzo

ISBN 978 90 5878 065 2
Wij hebben vorig jaar een boek gekocht voor ons zoontje van 5, en hij vondt en vindt het boek nog steeds helemaal geweldig.

Goed uitglegd, en ook erg leuk omdat je ook dingen kunt bewegen enzo..

En nu zit ik te bedenken hoe dat boek heet.... dat ga ik nog even voor je opzoeken
quote:kwikkwekenkwak123 schreef op 22 november 2011 @ 12:48:

[...]

Wat voor boek heb je dan?Ik heb verschillende boeken, maar het beste voor jou is er een met schuif stukjes en met transparante bladjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven