Werk & Studie alle pijlers

Team-marketing

22-11-2011 17:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Volgende week heb ik een kennismakingsgesprek met iemand van marketing alternatives. Even googlen en je vindt hun site. Is er iemand die ervaring heeft met dit bedrijf of deze branche en wie kan mij er meer over vertellen? Het verhaal klonk over de telefoon wel goed, maar ik heb totaal geen ervaring en wist tot gisteren niet eens dat die term bestond!

Het gevoel van te mooi om waar te zijn bekruipt mij ook enigszins, maar er wordt gezegd dat ik het eerst parttime naast mijn huidige baan kan doen dus wat is er te verliezen? Ervaringen welkom!!
Let's have tea...
Ik heb even gegoogle-t en kom niet door hun geblaat heen. Kun je misschien copy-pasten wat ze precies doen?

Al dat geouwehoer over dat het fantastisch is, simpel, het iedereen enthousiast maakt en wat voor iedereen is die meer geld wil, is niet relevant. Wat doen ze in godsnaam? En wat zou jij moeten doen?
ík gok iets van MLM of herbalife achtige producten...als je passief inkomsten kunt vergaren dan doen mensen (die jij hebt aangebracht) dat...naahhhhh lijkt me niks!
Ik heb ineens visioenen van Egypte, ofwel ik denk heel sterk aan piramides.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een bedrijf dat meteen begint te blaten over de mogelijke geweldige inkomsten en niet direct duidelijk maakt wat het nu eigenlijk doet, lijkt me niet betrouwbaar.
Heb ff op hun site gekeken. Het ziet er uit als weer zo'n vaag Amerikaans concept als Herballife, Euphony of één van de tientallen andere MLM bedrijven. Wat mij vooral heel erg achterdochtig maakt is dat er op geen enkele manier maar een hint gegeven wordt in wat voor producten zij handelen. Veel van die MLM organisaties werven nieuwe distributeurs met van die hosanna Ratelband bijeenkomsten in dure hotels.

Zij proberen dan, onder druk, om je allerlei dingen te laten tekenen/verkopen.

Meestal komt het er op neer dat de hele organisatie draait op de distributeurs. Dat iedereen die mee doet voorraden aanschaft en dat dit zo'n beetje ook de enige verkopen zijn. Vervolgens mag je bij al je vrienden en kennissen gaan leuren om die producten weer kwijt te raken.

Wees goed voorbereid en teken helemaal niks voordat je er een paar nachten over geslapen hebt!

Ik heb zelf heeel lang geleden wel eens aan zoiets meegedaan en het schoot echt niet op.
als het goed is, moet ik mensen gaan adviseren over hun loopbaan en kennis overdragen over het bedrijf. In het kort: er zijn mensen die niet meer blij zijn met hun baan, die ga je begeleiden om het wel weer naar hun zin te hebben. Maar het is inderdaad een groot verhaal waar je niet 1-2-3 de essentie uit haalt. Vandaar ook mijn post.
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 22 november 2011 @ 17:26:

als het goed is, moet ik mensen gaan adviseren over hun loopbaan en kennis overdragen over het bedrijf. In het kort: er zijn mensen die niet meer blij zijn met hun baan, die ga je begeleiden om het wel weer naar hun zin te hebben. Maar het is inderdaad een groot verhaal waar je niet 1-2-3 de essentie uit haalt. Vandaar ook mijn post.Laat me raden. Jij moet die mensen weer adviseren om hetzelfde te gaan doen. En iedereen moet een bedrag betalen. Dat is een echte ouderwetse pyramideconstructie!
het bedrijf produceert producten met aloe vera vertelde ze en dat bedrijf met vestigingen in 140 landen zoekt steeds nieuwe mensen. maar ik vind het ook een beetje vaag nog, ga volgende week wel naar de afspraak maar teken inderdaad (nog)niets!
Let's have tea...
ja die mensen die ontevreden zijn, laat jij weer onder jou werken....zo werkt MLM
MLM?
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 22 november 2011 @ 17:30:

het bedrijf produceert producten met aloe vera vertelde ze en dat bedrijf met vestigingen in 140 landen zoekt steeds nieuwe mensen. maar ik vind het ook een beetje vaag nog, ga volgende week wel naar de afspraak maar teken inderdaad (nog)niets!Ik zou niet naar het gesprek gaan als het bedrijf niet eens kan vertellen wat zij doen en wat jij zou moeten doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing

In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen en Multi-Level Marketing heeft de Hoge Raad deze lijn gevolgd en bevestigd.

Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing-organisatie is dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM-systeem worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eindconsument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants. Het begrip reële prijs is daarbij cruciaal in de beoordeling van een en ander.

Dit betekent dat Multi-Level Marketing-organisaties en deelnemers duidelijk moeten kunnen maken dat de kosten die zij in rekening brengen aan deelnemers die direct of indirect voor hen verkopen redelijk zijn. In de praktijk ontbreekt die transparantie echter nogal eens.
Vind het heel vreemd dat iemand die beleidsadviseur aan de universiteit van Tilburg is (zie site) hiervan eigenaar zou zijn.
Aloe vera... Waar heb ik dat meer gehoord?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mmh... jullie zetten me wel aan het denken inderdaad!
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 22 november 2011 @ 17:34:

MLM?

=Multi Level Marketing

Het betekent dat je een soort boom moet opzetten. Jij werft weer nieuwe distributeurs die zelf ook weer nieuwe distributeurs werven. Van alle verkopen van de mensen onder jou, krijg je zogenaamd een percentage. Opgeteld zou je dan enorme bedragen gaan verdienen.

Ga maar naar de presentatie dan zie je het snel genoeg. Er komen vast allemaal opschepverhalen van mensen die "echt waar" miljonair met die fantastische producten zijn geworden.

En verhalen over het "bewezen succesvol systeem" en de omzetten die "in de miljarden" lopen.

En mensen die op wonderbaarlijke manieren opeens "gelukkig"en "succesvol"geworden zijn.

Wat je je vooral af moet vragen is : waarom zou je zo'n product in hemelsnaam bij een kennis gaan kopen en niet gewoon via internet of in de winkel.

Nogmaals de meeste omzet in dit soort systemen komt van de mensen die meedoen. Vooral zij kopen de producten onder het mom van dat zij met het systeem mee doen.
quote:Elynn schreef op 22 november 2011 @ 17:38:

Vind het heel vreemd dat iemand die beleidsadviseur aan de universiteit van Tilburg is (zie site) hiervan eigenaar zou zijn.Ze is zo te zien beleidsmedewerker (Linkje)

Ze werkt parttime volgens die link, dus ik denk dat zij haar miljoenen nog niet heeft binnengeharkt met dit bedrijf
Je kunt trouwens rustig naar zo'n bijeenkomst gaan hoor. Als je eenmaal weet hoe het werkt is het erg vermakelijk om te zien hoe mensen zich het vuur uit de sloffen praten om maar nog meer zieltjes te winnen.

Veel van die bedrijven lijken een beetje op een sekte.
ships...wel balen hoor dit, maar bedankt ik denk dat ik genoeg weet...
Let's have tea...
quote:Primabella schreef op 22 november 2011 @ 17:50:

[...]Ze is zo te zien beleidsmedewerker (Linkje)

Ze werkt parttime volgens die link, dus ik denk dat zij haar miljoenen nog niet heeft binnengeharkt met dit bedrijf

Op Linkedin zegt ze policy advisor te zijn. Hoe dan ook, het lijkt me geen club om mee in zee te gaan.

Succes bij het zoeken naar een andere baan.
ze is al 6 jaar bezig...als eigenaar....en heeft er al die 6 jaar naast gewerkt...mwoah...geen miljoenen dus :(
Ik heb de afspraak geannuleerd, mede door een kijkje op de website van 'het bedrijf' (forever) het is echt een sekte naar mijn idee!! Ik ben blij dat ik het hier even heb 'gepolst' en ga nu lekker verder zoeken naar ander werk!

Thanks!
Let's have tea...
http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html

Stuk van skepsis over de zin en vooral onzin van Aloe Vera en over het Forever Marketing Team. Als je nog twijfelde weet je na het lezen hiervan zeker dat je niks met die mensen te maken wilt hebben en ga je je zelf afvragen of je nog iets met als ingredient aloe vera in huis wilt. En het zeker niet wilt slijten aan mensen in je omgeving die je lief zijn.
Succes janine!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven