frisse lucht

22-11-2011 20:01 32 berichten
Hallo iedereen

Ik zou graag jullie advies/ mening willen over het volgende:

Ik vind het altijd belangrijk om " frisse lucht" in huis te hebben. Ik lucht 's ochtends altijd de slaapkamers, en 's avonds de woonkamer. Het liefst heb ik 's nachts een raam open op onze slaapkamer, maar dan verrekt mijn man van de kou ( hij is een koukleum) dus doen we de slaapkamer deur op een kier en heb ik in de badkamer een raam open en daar ook de deur open.

Als mijn zoontje 's avonds op bed gaat, doen we zijn slaapkamer deur eerst altijd dicht, ( omdat we ook zelf nog wel eens boven rondlopen en hem niet wakker willen maken) en als we zelf op bed gaan en bij hem gaan kijken dan laten we daarna de deur ook op een kiertje staan om maar weer die frisse lucht binnen te laten.

Nu het wat kouder is geworden valt me op dat ons ventje het eerste gedeelte van de avond prima slaapt en lekker warm aan voelt, en nadat wij ook op bed zijn gegaan hij vaak wakker wordt. Als we hem dan oppakken voelt hij ook wat koudig. Goede kans dat ie dus wakker is geworden van de koude luchtstroom, ondanks alle dekentjes die hij over zich heen heeft.

Maar ja, het lijkt me niet gezond om de deur dicht te laten en dat hij dan alleen de lucht heeft die op dat moment in de kamer is, en dus die lucht en zuurstof steeds weer herbruikt. Ik heb wel het rooster open maar ik vind dat niet genoeg. Wellicht ben ik hier overdreven in, maar dat heeft ook een reden. Hoe doen jullie dat? Deuren van de slaapkamers dicht?
Dat is inderdaad een hele nare ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je hierdoor wat panisch bent voor frisse lucht. Wij hebben 's avonds zelf de deur open en de kinderen hebben de deur dicht. Roosters staan wel open.
Alle reacties Link kopieren
Voor je eigen gemoedsrust: bij ieder doe-t-zelf-zaak kun je voor ongeveer 35 euro een koolmonoxidemelder kopen (variant op de rookmelder). Ik heb mijn leven aan zo'n ding te danken en dan is 35 euro echt niet veel geld. (Lees wel goed de gebruiksaanwijzing zodat je weet hoe en waar je hem moet monteren).
Ik snap sowieso niet dat mensen geen CO2 melder hebben hangen. Wat is dat nou voor moeite?

Je leest keer op keer dat de vergiftiging sluipend verloopt, je ruikt en merkt het niet. Dan hang je toch zo'n ding op?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
helaas hebben we hier nergens roosters... ja in de bijkeuken, maar die is nu standaard dicht. Tis echt ijskoud daar met dit weer. We willen in de toekomst wel roosters laten plaatsen, ook omdat ik graag altijd frisse zuurstof wil.

Nu zet ik overdag altijd t raam van onze slaapkamer op kiepstand en soms die van t kantoor boven. Voor we naar bed gaan doe ik die wel weer dicht, vind t anders veeeel te koud
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
slaap trouwens wel altijd met slaapkamerdeur open, dat doe ik al van kinds af aan
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:himalaya schreef op 22 november 2011 @ 21:35:

Ik snap sowieso niet dat mensen geen CO2 melder hebben hangen. Wat is dat nou voor moeite?

Je leest keer op keer dat de vergiftiging sluipend verloopt, je ruikt en merkt het niet. Dan hang je toch zo'n ding op?Ook wij hebben koolmonoxide en brand melders. Maar ja, het blijven apparaatjes waar je dan op vertrouwt.
Fijn te horen dat je die melders al hebt! Ik hoop dat je iets hebt aan de tips van de anderen en dat je leert vertrouwen op die apparaatjes... want een kind dat steeds wakker wordt van de kou... da's wel een beetje zielig, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven