Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Ik bedacht me vanochtend ook dat Chiquita niet echt aan de omschrijving voldoet
Ze valt ook niet bij je aan de borst in slaap Lucia? Sen deed dit voorheen dus altijd wel maar de laatste tijd dus niet meer. Voorheen, was hij ook wel vroeg wakker maar dan sliepen we samen nog wel even verder tot dat hij weer wakker werd. Maar nu is hij klaar wakker. Chiquita had dat ook een tijdje toch? Dat nu niet meer?

Yuna is ook helemaal zindelijk, ook de nachten. Heb samen met haar een waterdichte molton gekocht en sindsdien ook geen luier meer. Heerlijk geen luiers meer! Brrr en die wc's ja, hier ook altijd doekjes mee! En als de wc echt te vies is, dan houdt ik haar vast onder haar oksels. Verder is ze ook al in de Sinterklaas stemming dus we gaan zaterdag maar even kijken. Denk wel dat ze het heel leuk gaat vinden.

Kitty; wat heerlijk dat jullie nachten wel goed gaan. Geeft me hoop . Het ziek zijn valt me hier tot nu toe gelukkig wel mee! Had het gevoel dat Yuna op deze leeftijd al vaker ziek is geweest. Sen is ook heel beweeglijk. Hij tijgert de kamer door maar dan achteruit. Hij staat ook al op handen en knietjes dus ben benieuwd wanneer hij gaat kruipen. Wel lastig inderdaad, je moet echt opletten of er niets ligt in de woonkamer wat hij niet mag hebben.

Wen; hoe gaat het met je website winkel? Loopt het een beetje? Zet je de link nog eens op hyves?
Lucia, misschien is er wel helemaal geen oorzaak voor het slechte slapen van Chiquita. Als ik jouw topic erover lees lijkt het helaas veelvuldig voor te komen en ook mijn schoonzus bijv maakt hetzelfde mee. Eerste kind sliep redelijk tot goed, tweede ronduit slecht. Tot z'n 8 maanden moest ze er 's nachts 8 x uit daarna een paar keer en was hij vanaf 5 uur wakker en sliep overdag maar hooguit een uur om dan om 8 uur weer naar bed te gaan. Hij is nu 16 maanden en ik heb haar al een poosje niet gesproken dus ik weet niet hoe het nu is (ze woont in USA). Ik weet wel dat ze er zo doorheen zat dat ze haar moeder gesmeekt heeft om te komen dus m'n schoonmoeder is er nu voor een maand.

Hopelijk krijg je wat rust als jullie volgende maand met vakantie zijn. Misschien dat je schoonfamilie wel graag een paar nachtjes oppast? En verder hopen dat het toch zo snel mogelijk overgaat. Ik vind het wel raar dat ze overdag weinig behoefte heeft aan voeding en 's nachts wel.

Als ik Tim nu z'n laatste fles geef om 6 uur 's avonds drinkt hij het vaak niet helemaal meer op omdat hij zo vol zit van alles wat hij overdag eet. Daardoor weet ik wel zeker dat hij geen honger meer heeft.

Chili, bij jouw heb ik meer de indruk dat het om een fase gaat die je uit moet zitten..... Ik verwacht dat ook nog wel mee te maken. Wat dat betreft is het wel makkelijker als ze wat ouder worden. Laatst besloot Elena om kwart voor 4 's nachts dat het tijd was om op te staan. Toen we uitlegden dat het daar echt nog geen tijd voor was begreep ze dat wel en ging ze weer slapen. Maar bij babies werkt die uitleg helaas nog niet!

Hoe gaat het trouwens met Sen z'n bijvoeding? Eet hij wel goed?

Wat goed van Yuna dat ze helemaal zindelijk is. Ik heb er helemaal geen aandacht meer aan besteed. Hoop nog steeds dat het vanzelf komt maar ik weet niet of Elena echt niet voelt of ze naar het toilet moet (alleen als ze in bad zit weer wel ) of dat het gewoon gemakzucht is. Ik zal er over een paar maanden wel weer aandacht aan gaan besteden. M'n schoonzus zweert bij de leeftijd van 3 jaar .

Wen, is Bloem nu wel zindelijk aan het worden?

Ziek zijn is bij ons ook niet aan de orde hoor. Gelukkig maar. Alleen verkoudheden. En Tim is toch echt wel vaker verkouden geweest dan Elena toen ze zo oud als hij was. Elena was pas voor het eerst verkouden toen ze 9 maanden was en naar de creche ging.

Tim is vandaag aan een grondige inspectie onderworpen. Hij ontwikkeld zich uitstekend, z'n gehoor is perfect en met z'n 7 maanden is hij nu 72,5 cm lang en weegt 9680 gram. Lengte en gewicht was goed in verhouding.

Lucia, hoe groot en zwaar is Chiquita nu ongeveer? Ik herinner me dat zij en Tim een poosje geleden ongeveer even groot/zwaar waren.

Tim kruipt trouwens op vloerbedekking maar op onze gladde houten vloer schuift hij nog vaak uit en gaat dan verder op z'n buik.

Lucia en Chili, kunnen jullie je kinderen samen laten zonder dat er iemand bij is? Ik merk dat dat hier nog moeilijk gaat. Als Tim in de box is wel maar als hij kruipt bijv gaat Elena bovenop hem liggen, niet wetende dat zij bijna 2 x zo zwaar is. Ook wilde ze laatst een strikje om z'n nek maken en een week geleden heeft ze zijn duim per ongeluk klem gezet waardoor het zo bloedde dat hij sindsdien niet meer geduimd heeft! Ik moet dus blijven opletten.
zo lang geleden dat ik hier ingelogd heb. ik kijk nu meestal met mijn mobiel op t forum maar dan kan ik op een of andere wijze niet inloggen.

hier begint langzaam weer alles zijn gangetje te gaan.Afgelopen donderdag is in het ziekenhuis alles schoongemaakt. Ben wel nog thuis, ben nog erg moe. Ben ook nog steeds bezig om mijn toekomstplaatje weer even bij te stellen, we gingen er zo van uit dat het vanaf mei weer anders was. Oudste is er niet zo mee bezig, uk des te meer. Hij heeft er echt een paar dagen slecht door geslapen, plots huilen overdag etc. de eerste griep had hij ook direct te pakken, dus het was ook niet zijn beste week. Toen ook 2x een foutje ineens, broek nat. Zit echt al helemaal niet meer in mijn systeem. En openbare toiletten, tja, het blijft een vies idee, maar ook uk houdt zich stevig vast aan de bril. Is ook wel nodig, want omdat hij zo klein en tenger is zakt hij er anders helemaal in. Dat doet hij trouwens ook graag als grapje, tijdens het plassen zich door zijn armpjes laten zakken zodat hij helemaal in de pot zakt. echt vies, maar hij vindt het geweldig. Staand plassen is geen succes. Oudste zit ook nog altijd, hoop eigenlijk dat het zo blijft. Nu is het alleen papa die over de rand kan plassen

Verder gaat het super met hem. Hij is zo vrolijk en opgewekt, echt een clown. Hij slaapt wel nog s middags, soms 1 uur, soms 2. s avonds tussen 19.00-19.30 erin en dan horen we hem niet meer tot 7.00.

Inmiddels zijn de heren wel zo groot dat ze samen naar beneden kunnen gaan s ochtends en dan lekker samen spelen. Kitty, het komt dus goed! Op die leeftijd was oudste ook een gevaar voor uk. Gewoon uit onwetendheid.

Hier is de sint stemming helemaal toegeslagen. Oudste is er heel bewust mee bezig, dus uk doet vrolijk mee. Wel hebben vriend en ik besloten dat ze weinif cadeaus van ons krijgen. naast ons krijgen ze nl nog op 5 plaatsen cadeaus en we komen nu al om in het speelgoed.

Oudste krijgt dus wat lego en een spel. Uk ook een spel en verder nog meer playmobil. Spellen, duplo en playmobil zijn eigenlijk ook het enige speelgoed waar hij echt mee speelt, naast zijn keukentje. Verder is hij heel graag buiten. We zijn aan het denken om in het voorjaar een trampoline aan te schaffen, maar ik vind het zo zonde van de ruimte in de tuin. We hebben ook al een joekel van een klimtoestel met glijbaan en schommel.
Even snel, want ik ben me aan het voorbereiden op een cursus:

Golfje, ;hug:

Was je onder narcose geweest? Wat sneu ook dat Uk er zo mee bezig is. Het lijkt me moeilijk hoor, om zo weer om te moeten schakelen en tegelijk dit allemaal te verwerken.

Kittycat, ze is ongeveer net zo zindelijk aan het worden als het afgelopen jaar ik gok ook op de leeftijd van 3 nu.
ha, ja is onder algehele narcose gebeurd. Het schakelen is het lastigste ja. Uk was ook echt sneu. Kwam ook aan lopen met plakband, omdat papa t weer moest gaan maken.

Jouw nieuws was ook wel erg heftig,pfff.

2 wordt lastig ja,als ze er nog niet mee bezig zijn... Ik vind t wel grappig, ging er echt vanuit dat Bloem als eerste zindelijk zou zijn, met de stoffen luiers enzo. Maar ze volgt gewoon volledig haar eigen pad.
Wat n narigheid Golfje.. Viel de ingreep je mee? Mij viel het destijds lichamelijk wel mee, geestelijk voelde ik me erg leeg.. Herkenbaar ook van dat toekomstbeeld bijstellen. Ik dacht toen na n half jaar moeder te zijn, dat ging toen niet door..

Wat zielig voor uk...

Ik kan de meisjes wel even samen laten, maar niet te lang.

Chiquita woog met 9 maanden 8,5 kg en was 72 cm

Flinke vent ook weer! En wat snel met kruipen! Was Elena ook zo snel?

Chiquita valt aan de borst wel in slaap, maar zonder echt niet!
quote:wen schreef op 10 november 2011 @ 09:25:

Kittycat, ze is ongeveer net zo zindelijk aan het worden als het afgelopen jaar ik gok ook op de leeftijd van 3 nu.

Zo'n beetje hetzelfde als Elena dus. M'n schoonmoeder maakte een tijd geleden wel de opmerking dat m'n man erg laat zindelijk was..... hoe laat heb ik toen niet gevraagd. Ik geef hem dus maar de schuld.

Golfje, fijn om weer wat van je te lezen. Het lijkt me ook erg moeilijk om als je je helemaal ingesteld hebt op een grote verandering dat dat dan niet doorgaat. Het zal tijd kosten om daar overheen te komen. Zielig inderdaad voor Uk, ik zou eerder verwachten dat je oudste er meer moeite mee zou hebben gezien z'n leeftijd.

Het lijkt me inderdaad heerlijk als ze allebei oud genoeg zijn om samen naar beneden te gaan ed. Ook als ze weer allebei hetzelfde ritme hebben zodat het wat gemakkelijker wordt om er gezamelijk op uit te gaan.

Lucia, Tim ligt qua lengte en gewicht een maand voor op Elena toen zij dezelfde leeftijd had en toevallig ook wat betreft motorische ontwikkeling. Elena had wel eerder tanden. Die heb ik bij Tim nog niet gezien.

Is Chiquita niet een stuk slanker geworden? Ik dacht dat haar gewicht enkele maanden geleden in verhouding een stuk hoger was en op de foto's lijkt ze ook best mollig vind ik.

Verder alles goed hier. Vandaag m'n vriendin op bezoek gehad die een dochter heeft van dezelfde leeftijd als Elena en nog een baby van dezelfde leeftijd als Tim. De kinderen hebben zich dus goed vermaakt.
Hoe is het hier?

Kitty, Chiquita is vrij gemiddeld qua lengte en gewicht, en goed in verhouding. Ze komt nu natuurlijk wat minder hard aan, nu ze ouder wordt. Ze is niet dun, maar ook echt niet mollig, ze heeft geen rimpels in haar benen en armen, bijvoorbeeld.

Zijn jullie peuters ook zo in de ban van Sinterklaas? Hier klinken de hele dagen (eigen versies van) sinterklaasliedjes, overal worden pietjes en sintjes gespot en het verhaal van de intocht wordt dagelijks meerdere keren herhaald. Schoen zetten was ook een hele happening..
Vooral opa en oma lijken bij ons in de ban van Sinterklaas . Als je niet in Nederland woont, zoals wij, leeft het toch wat minder. Elena heeft wel de intocht van Sinterklaas gezien. Een gedeelte ervan tenminste want het is toch wel wat langdradig voor die hele kleintjes merkte ik. Ook worden er regelmatig sinterklaasliedjes gezongen maar een schoentje zetten is er niet bij want Sinterklaas komt alleen in Nederland..... Over twee weken zal dat wel anders worden als we ook daadwerkelijk in Nederland zijn! Hier is Santa in alle openbare gelegenheden al te zien dus er wordt net zo veel over de kerstman gesproken als over Sinterklaas.

Verder zit Elena momenteel vooral in de verkleedfase. Doen jullie kinderen dat ook zo graag? Ze heeft verschillende prinsessenjurken en wil die alleen maar aan. Ook op een dag als vandaag, als ze naar de creche gaat. Het kost echt heel veel moeite om haar in iets 'normaals' de deur uit te krijgen.
Verkleden vind Chica niks aan. Wil ze niet.

Ook al verkleedt de hele groep zich op het kdv, zij wil niet. En zegt dat ook. 'Nee, dat vind ik niet leuk ' . Fijn eigen willetje dus en geen meeloper, daar hou ik wel van

Ik snap dat het soms wel lastig is om haar normale kleren aan te doen, haha. Maar ook schattig toch, dat ze dat verkleden zo leuk vindt?

Chica wil wel altijd make up op.. Staat ze met een oogschaduwkwastje driftig d'r ogen op te maken (uiteraard zonder oogschaduw) en met een beetje labello (lippenstift volgens haar) erbij vindt ze zichzelf prachtig!
Sorry golfje nog niet gereageerd. Een hele dikke knuffel! Hoe is het nu met je? En met uk? Lijkt me heel heftig allemaal... Wel fijn dat ze nu afleiding hebben met Sinterklaas.

Hier ook Sinterklaas stemming. Hele dag liedjes en Sinterklaas en piet spotten in winkels. Schoen zetten was ook leuk, klein beetje eng. Zaterdag komen ze hier aan dus maar even kijken. Mag ze ook weer de schoen zetten. Hoe vaak mogen jullie kids dat doen?

Geen idee of ze verkleden leuk vindt. Thuis hebben we geen kleding, zal het op het kdv eens vragen. Gister hadden ze pepernoten gemaakt, vond ze super leuk.

Bij voeding gaat goed maar nog wel muizehapjes. We prakken en rapley. Maar vind dat ineens enger dan bij Yuna. Raar hè?! Hoelang blijven jullie in nl? Tot kerst? Wanneer betellen jullie lucia?
Oh Yuna doet dat ook lucia. Ze had laatst al mijn mascara te pakken! Sowieso is ze echt een meisje meisje. Laatst zei ze, ik ben gek op tasjes haha
Typ op mijn iPad dus gaat niet zo snel en vergeet de helft. Maar kost mij ook moeite hole kitty om haar in leuke kleding te hijsen. Het liefst wil ze elke dag hetzelfde roze rokje.
Sinterklaas is hier helemaal geen issue gelukkig. Ze heeft een mijter gemaakt op de creche, verder hebben we het er niet over eigenlijk. Misschien de week voor Sinterklaas of zo.

Verkleden en opmaken gebeurt hier ook al niet Bloem is veel bezig met treintjes, vooral met haar Thomas de trein-treintje. Die gaat mee naar bed en zo, haha.

Golfje, met plakband da's wel heel sneu inderdaad.

Ja, ik dacht ook, wasbare luiers, kat in 't bakkie maar ze kan blijkbaar niet zo goed tegen het fleece erin of zo, of ik ben te langzaam met verschonen, en met steeds luieruitslag ben ik er niet zo consequent mee geweest. Ik merk wel dat als ze vaker wasbaar draagt, dat ze dan er ook iets meer bewust van is.
Jij vindt Sinterklaas dus niks Wen? Ik vind het eigenijk wel gezellig. Ze is de hele dag aan het zingen Voor het eerst sinds jaren dat ik het zelf ook weer leuk vind . Schoentje hebben we 1x gedaan, morgen mag ze nog een keer en verder zien we wel weer.
Ik vind sinterklaas ook helemaal leuk! We zijn naar de intocht geweest en dat vond ze zo geweldig! Nu ziet ze alle versieringen in elke winkel en roept dan meteen KIJK MAMA SINTERKLAAAAAAAAAAAAAAS!!! Ook zingt ze alle liedjes mee.

Chica en Chiquita mogen morgenavond nog een keertje de schoen zetten. Morgen overdag gaan ze met mn man naar de sinterklaasviering op zijn werk. Verheugt ze zich ook vreselijk op.

Het weekend erop vieren we het met mn familie en dan krijgen ze ook nog wat cadeautjes. Niet te veel, althans, dat hoop ik..
Ik denk ook dat op deze leeftijd het enthousiasme van de kinderen voornamelijk afhankelijk is van het enthousiasme van de ouders. Ik vind Sinterklaas trouwens ook leuk. Daarom laat ik het Elena ook meemaken (en ook om m'n ouders een heeeel groot plezier te doen). We blijven trouwens niet tot kerst. Dat vieren we in eigen land aangezien Santa Claus hier erg populair is bij kinderen . Op 11 december gaan we terug.

Lucia, zijn jullie naar Dordrecht geweest? Dat zal inderdaad wel een hele happening geweest zijn.

Eigenlijk had ik Elena's verkleedfase, prinsessenfase moeten noemen. Ze wil namelijk alleen maar prinsessenjurken aan. Make-up en creme's daar is ze ook dol op. Dus ook een echte meid.

Als Thomas de trein op tv is loopt ze weg, daar vind ze dus niets aan. Grappig dat Bloem dat wel leuk vind. Ik ben benieuwd of Elena meer met jongensspeelgoed gaat spelen als dat hier ook in huis komt. Want dat zal niet lang meer duren.

Chili, ik prak ook bijna al Tim z'n eten. Geef heel af en toe iets in het handje maar als er dan iets in z'n keel blijft steken schrik ik al weer en wacht weer even. Laatst heeft hij wel een groot stuk pannekoek gegeten. Dat ging goed en vond hij heerlijk! Ik ben heel erg geschrokken van de dood van een peuter vorig jaar op een creche hier in het land doordat er een stukje wortel in z'n keel bleef steken. Ben daardoor denk ik ook voorzichtiger dan bij Elena.

Ik verwacht m'n man zo thuis. We kunnen het weekend beginnen! Prettig weekend allemaal.
Oh, ik vind Sinterklaas op zich een heel leuk feest hoor, begrijp me niet verkeerd Maar alles eromheen hoeft niet zo voor mij (ons). Een beetje op z'n ouderwets, zeg maar, pakjesavond en misschien een keer de schoen zetten of zo.

Thomas de trein kijkt ze niet naar, dat is af en toe best een nare serie! Vond ze niet leuk. Het houten treintje dus wel, ze speelt ook veel met de rails van Ikea En Lego, en tekenen.

Goh, dat jullie nu bij de tweede zoveel voorzichtiger zijn, je zou het juist andersom verwachten!
Veel meer dan dat doen wij er ook niet aan hoor. Ze vindt de liedjes vooral geweldig, dus we zetten het sinterklaascdtje regelmatig op (althans, dat doet ze zelf).

Waar zien jullie kinderen die series? Klinkt misschien geitenwollensokkerig, maar Chica kijkt eigenlijk nooit naar de tv.. Ze taalt er ook niet naar. Ze kijkt weleens naar youtubefilmpjes van nijntje, of het zandkasteel (vreeeeeselijk)

Chili en Kitty, zijn jullie tweede kinderen ook zo anders dan de oudste?

Bij mij zijn ze zó verschillend. Chiquita is veel actiever (Chica kon nog lang niet kruipen op deze leeftijd), eet het liefst alleen maar vlees (Chica pas met ruim 1,5 voor t eerst), is enorm ontdekkerig en een klimgeit. Ik kom ogen en oren tekort! Gisteren had ze binnen 5 minuten (in de tijd dat ik even ging koffiezetten in dezelfde ruimte) de boekenkast leeggetrokken, een paar scheppen aarde uit de bloempot gehaald (en een hapje geproefd, en de duplodoos volledig omgegooid...

Ik moet echt even omschakelen!

Chica neemt haar rol als grote zus ook erg serieus en haalt haar zusje regelmatig uit de problemen. Als ze klem zit onder de tafel, als haar handje bijna tussen de deur zit etc.. Ook ruikt ze regelmatig eerder dan ik dat Chiquita een poepluier heeft..

Over ruiken gesproken, Chica ruikt pas een paar maanden echt bewust, hebben jullie kinderen dat ook? Dan zegt ze dat het eten lekker ruikt, of dat Chiquita gepoept heeft, dat ik koffie gezet heb. Herkenbaar of deden jullie kinderen dat al lang?
Grappig dat ze zo verschillend zijn, en dat Chica als koene ridder(es) haar zusje komt redden Geen idee hoe dat zit met ruiken, ik heb er hier nog niet echt iets van gemerkt, of ze bewust ruikt of niet.

Wij hebben zo'n kinderpakket voor tv, maar Bloem kijkt eigenlijk alleen 's avonds voor het slapen gaan een kwartiertje naar Wonderteam van Nick Jr., dat nemen we standaard op. En af en toe overdag op 'zo'n dag' (jullie kennen het vast wel...), maar dan is het vooral Baby TV, gelukkig vindt ze dat wel grappig. Ze vraagt nooit naar tv of een serie of zo.

Gisteren nog de huisarts gebeld, Bloem had 'bleekselderij' gemaakt van de afgevallen blaadjes van de ficus. En er eentje lekker opgepeuzeld We hadden de ficus een tijd bij mijn schoonouders gestald omdat ik had begrepen dat die giftig zijn. Nou ja, het valt gelukkig allemaal mee, het zou hooguit wat diarree of een beetje uitslag veroorzaken. Wel heeft ze vandaag een paar keer overgegeven, maar dat zal wel de rondgaande buikgriep zijn.
Oh, get.. Denk je echt dat het overgeven van de buikgriep komt? Nou ja, waar het ook vandaan komt, het is niet fijn. Beterschap met haar!!

Aha, een kinderpakket, vandaar dat ik die programma's niet ken..

Van dat ruiken, het valt me nu sinds een tijdje pas op, omdat ze het regelmatig benoemt. Grappig hoe dat werkt.
Ja maf hè Wen maar sinds een paar dgn toch maar weer geprobeerd en het gaat goed. Ik vind het toch makkelijker, kunnen we zelf ook rustig eten.

Hier trouwens ook maar een paar keer de schoen met heel goedkope cadeaus. Stickers en knipjes tot nu toe. Pakjes avond krijgt ze een roze badjas en een bedelarmbandje.

wen wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig gaat alles goed al is overgeven niet fijn. Heb je daar nog moeite mee?

Lucia sen is een heel ander kindje alleen al qua slapen, yuna sliep en slaapt veel beter. Sinds een paar dgn kan ie al kruipen, had net ook al de duplo doos onderste boven getrokken. Yuna is ook oplettend. Mama kijk sen!
Kitty wat ik nog wilde schrijven, ik kan yuna best even alleen laten met sen. Ze heeft gelukkig tot nu toe niets raars uitgehaald. zo leuk hoe gek ze nu al met hem is.

Oh ja, yuna 'ruikt' al een tijdje. Vooral bloemen vind ze heerlijk ruiken. En laatst riep ze jakkes het stinkt
Dat is schrikken Wen, denken dat ze iets giftigs gegeten heeft. Ik hoop dat ze zich weer wat beter voelt.

Lucia, ik zal het nog geitenwollensokkeriger laten klinken. Wij hebben niet eens tv. Nou ja, wel een tv, maar niet de kanalen, behalve NL1 en 2 zeg maar. Na de verhuizing hebben we dat als een soort van kostenbesparing uitgesteld omdat we er toch maar weinig naar kijken. Elena kijkt thuis dus voornamelijk dvd's. Bij m'n ouders of ergens anders kijkt ze wel tv natuurlijk. Ik heb laatst veel dvd's gekocht van Disney omdat ik die zelf ook nog wel leuk vind. Elena vind ze ook wel leuk, maar ze duren nog te lang dus halverwege, net als ik er in begin te komen, wil zij iets anders zien . En dat is vaak Peppa Pig momenteel. Voordeel is denk ik wel dat ze niet al die advertenties ziet. Een vriendin zei laatst dat haar dochter, die 5 maanden ouder is, al een verlanglijstje had gemaakt met dingen die ze allemaal wil hebben. Hebben jullie kinderen dat ook al gedaan? Elena gelukkig niet.

Ook bij ons zijn de kinderen erg verschillend. Sowieso in uiterlijk maar ook in gedrag. Niet zozeer wat betreft eten en ontwikkeling maar Tim vraagt stukken minder aandacht dan Elena en kan zich veel beter vermaken. Zolang hij maar op tijd eten krijgt en kan slapen wanneer hij moe is dan vind hij het allang goed. Ook lacht hij bijna altijd, iets wat Elena nooit zo gedaan heeft. Bij Elena had ik altijd het idee dat ik haar constant bezig moest houden en eigenlijk is dat nog steeds zo. Als zij thuis is heb ik het ook 10 keer drukker dan wanneer ik alleen met Tim ben. Ik probeer ze dan 's middags ongeveer tegelijk te laten slapen om zelf ook wat rust te krijgen.....

Chili, doe je nu alleen maar eten a la Rapley bij Sen? Tim zou daar nooit genoeg aan hebben! Ik geef hem ook wel vaak iets in z'n hand als wij aan het eten zijn, maar dan meer als extraatje. Wat hier heel succesvol is zijn 'rice crispy's' (gepofte rijstkorreltjes, geen idee of je ze in NL ook hebt). Ik gooi een handvol op het plateau van z'n kinderstoel en hij pikt ze een voor een op en stopt ze in z'n mond. Daar is hij wel een poosje zoet mee. Schijnt ook goed te zijn voor de fijne motoriek. Op het cb hadden ze me geadviseerd om hem 2 warme maaltijden per dag te geven om genoeg eiwitten binnen te krijgen. Nu geef ik een verse warme maaltijd en een uit een potje omdat ik anders aan het koken kan blijven. Hij eet dan altijd zo'n potje van 200 gram en yoghurt na. Hij krijgt dus 3 maaltijden (ontbijt is pap met fruit) per dag en 3 flessen van 200 ml plus enkele tussendoortjes. Ik moet wel meer gaan oefenen met drinken uit een beker. Dat heb ik nog te weinig gedaan tot nu toe.

Sen is trouwens ook een snelle kruiper!

Ruiken zal Elena wel doen maar heeft ze nog nooit benoemd. Ze is meer met haar taalontwikkeling bezig. Nee mama, zeg je verkeerd! hoor ik tegenwoordig regelmatig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven