Gezondheid alle pijlers

Radiusfractuur

24-11-2011 15:39 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week vrijdag aangereden en heb daarbij mijn radiusfractuur gebroken (zit bij de elleboog)

ik moest een week gips maar het is er gister al afgehaalt, de breuk is geheelt maar mijn arm staat scheef en doet pijn. ze hebben wel gezegd dat ik last zou krijgen en oefeningen moest doen voordat ik mijn arm kan buigen maar ik vroeg me af of een van jullie misschien ook zoiets heeft gehad. Dit is namelijk de eerste keer dat ik iets breek.

grtjs
Je hebt je radius fractuur gebroken ?

Het breken van een breuk.. Das knap .
tip voor TO: google 'ns op radiusfractuur. Zo'n fractuur kan je overal krijgen, dus ook bij je elleboog.

Krijg je geen fysio?
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een fractuur van je caput radiale--> radius kopje hebt? Dat zit namelijk wel specifiek bij je elleboog.

Als de arts gezegd heeft dat alles genezen en goed is, zou ik daar op vertrouwen. Krijg je nu ook fysiotherapie ? Ik neem aan dat ze je niet zelf die oefeningen laten verzinnen .

Mijn nichtje heeft dit overigens ook gehad en zij heeft nooit meer haar arm helemaal kunnen strekken. Verder heeft ze nergens last van.

Maar dit soort dingen hebben veel te veel te maken met het exacte type breuk om voor jou van belang te zijn. Ze zijn dus heel persoonlijk.
Ik krijg geen fysio, ze hebben gezegd beweeg je arm af en toe een beetje ?_?

&jaa eleine beetje domme zin
ik zou toch maar even een afspraak maken bij een fysiotherapeut. Je kunt niet echt 'zomaar' wat oefeningen gaan doen in de hoop dat ze misschien geschikt zijn.
Ik heb ook ooit mijn elleboog gebroken, maar had absoluut fysiotherapie nodig! Mijn arm stond in een hoek van 90 graden en ik kon 'm een beetje op en neer bewegen (soort Lee Towers ), maar dat was het dan ook. Na een aantal maanden fysio kon ik er bijna alles weer mee. Laat dus in ieder geval checken wat ze voor je kunnen betekenen. Ik vind het trouwens wel heel raar dat je geen doorverwijzing krijgt...
jaa ik dacht ook nou dit kan niet zomaar, ga daar dan wel even over bellen

heb precies hetzelfde als jou @isa26
en idd ik dacht ook huh beetje armbewegingen doen ?
Zeker zorgen dat je naar een goede fysiotherapeut gaat!

Ik heb ook een radiusfractuur gehad, dit is bij mij gezet dmv pennen, en heb daarna zeker 3 kwart jaar fysio gehad, eerst 3 keer per week langzaamaan afbouwend tot 1 keer per week. Nu ruim anderhalf jaar later kan ik mijn arm nog niet voor de volle 100% strekken, hij blijft altijd een stukje gebogen staan, dit komt ook niet meer goed. De betreffende chirurg zei tijdens een laatste controle dat ik wel kon stoppen met fysio, want het zou niks meer helpen, gelukkig waren de fysio en ik eigenwijs, en hebben we toch nog een behoorlijk aantal graden in buiging/strekken kunnen winnen!
okee dankje

grtjs
Ik moest echt een week na mijn valpartij al aan de slag bij de fysio, hoe langer je wacht hoe moeilijker het word, en hoe 'vaster' alles gaat zitten, ik zou echt morgen bellen met je arts hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven