man is koel

08-11-2011 13:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
hello,

iemand ervaring met een vriend of man die heel koel is, maar waarvan je toch weet dat hij je graag ziet?

in mijn vorige 2 lange relaties was mijn vriend telkens heel open, lief, attent, super veel complimentjes geven ( soms zo erg dat je het bijna beu word )

mijn huidige vriend is een zakenman, hij zegt me wel eens dat het heel goed tussen zit en dat hij echt van me houdt, maar voor de rest is hij meestal koel, naar mij en iedereen toe...

ik heb het soms moeilijk om ermee om te gaan, ik heb niet zoveel zelfvertrouwen als iedereen denkt en ik hou wel van die bevestiging en lieve blikken en woorden, zeker in het begin... ( ok ik ben wel het echte emotionele, romantische type )

zijn er nog mensen die ervaring hebben met mannen met zo'n karakter? want ik weet soms niet hoe ik ermee moet omgaan...
Bovenstaande ook in reactie op Klavier. Over het waarom van bevestiging nodig hebben, in het begin van / tijdens een relatie.
ondertussen zijn we weer 2 weken verder...

nu ben ik niet alleen het noorden kwijt maar ook het zuiden

ik kan er gewoon niet meer aan uit!!!!

ik doe niets anders dan er de hele dag over nadenken... nog nooit meegemaakt... zowel zo'n situaties als zo'n persoon...

al genoeg erover proberen te praten maar we worder er niet wijzer uit...
quote:kathrien schreef op 23 november 2011 @ 11:00:

ik doe niets anders dan er de hele dag over nadenken... nog nooit meegemaakt... zowel zo'n situaties als zo'n persoon...

al genoeg erover proberen te praten maar we worder er niet wijzer uit...

hoi Kathrien,

ik heb precies hetzelfde gehad. De relatie heeft 7 maanden geduurd. In die tijd hebben 3 keer afscheid van elkaar genomen omdat hij niet kon geven wat ik nodig had maar we konden toch niet zonder elkaar. Ik ging steeds verder in het verleggen van mijn grenzen. Ik vroeg altijd wanneer ik naar hem toe kon komen, schikte mijn agenda naar die van hem, zocht als eerste contact via msn, begon met knuffelen, met sex, zei dat ik hem lief vond en ga zo maar door. Als ik dan vroeg of hij ook veel voor mij voelde, zei hij altijd, "dat weet je toch". maar hij sprak het nooit uit. Praten deed hij niet graag, bellen alleen als het nodig was kortom het voelde als trekken aan een dood paard. Maar als ik bij hem was, was het altijd erg fijn. Hij ging dan uitgebreid voor me koken, hielp me met allerlei praktische zaken en was heel lief voor me.

Het leek iets beter te gaan na de 3e stop. We hadden vaste afspraken gemaakt om elkaar te zien en hij had me meegenomen naar zijn ouders om kennis te maken. Was allemaal erg leuk.

Totdat we ruzie kregen omdat hij de avond voor onze vaste afsprakendag zei dat hij naar een verjaardag moest. vond dat geen probleem en zei dat ik dan later zou komen. hij gaf toen aan dat dat moeilijk was omdat ook zijn ex daar zou zijn. ik vroeg wat ik daar dan mee te maken had, hij gaf aan dat hij het ook niet wist. maar het kwam er op neer dat we die dag elkaar niet zouden zien. ik was erg boos en zei dat hij maar goed moest nadenken wat er nu belangrijker was. daarop kreeg ik een mailtje dat hij denkt dat onze relatie niet lang meer zou stand houden en dat hij daarom meer aan het afbreken dan aan het opbouwen is en dat we op termijn maar ieder ons eigen weg moeten gaan. Dat ik een man verdien die echt voor mij gaat etc. heb niet geantwoord en een dag later mijn spullen opgehaald. Hij huilde toen ik wegging.

Nu heb ik sinds een week contact met een andere man die het tegenovergestelde gedrag vertoond, maar wat ik wel graag wil. Vanaf het begin hebben we best intensief digitaal contact. Gisteren 1e date gehad, was wel leuk maar moet erg wennen. Hij raakt me steeds aan, aait over mijn wangen en wil hand in hand lopen. Nu smst hij me de hele dag en morgen hebben we de 2e date. Raak er een beetje van in de war en moet zeggen dat ik mijn ex mis toch behoorlijk mis wat ik niet had verwacht. De nieuwe date is erg lief en wil het zeker een kans geven maar vind het erg lastig dat ik die gevoelens heb.

Kan je geen advies geven maar wel meegeven dat je je gevoel moet volgen.

Hoewel ik dat ook heb gedaan weet ik natuurlijk niet hoe het verder gaat uitpakken. Maar misschien een schrale troost te weten dat je in deze situatie niet de enige bent. Wens je veel wijsheid en sterkte toe.
Een man die na de 1e date steeds je wangen wil aaien. Is dat geen ontzettende afknapper voor je, klaproosje?

Ik zou aan het rennen gaan. Maar dat ben ik.
quote:klavier schreef op 24 november 2011 @ 21:31:

Een man die na de 1e date steeds je wangen wil aaien. Is dat geen ontzettende afknapper voor je, klaproosje?

Ik zou aan het rennen gaan. Maar dat ben ik.Wil het even aankijken morgen maar ga wel zeggen dat ik het rustig aan wil doen. Voor zover ik het kan inschatten is het wel een goede, serieuze man.
haha klaproosje, heb met jouw topic over je vorige vriend meegeleefd! Was ik niet degene die je aanraadde gelijk te daten? En heb je dat gedaan? Wat leuk dat je deze vriend hebt die wel helemaal voor je wilt gaan! Geniet ervan.
quote:kathrien schreef op 23 november 2011 @ 11:00:

al genoeg erover proberen te praten maar we worder er niet wijzer uit...Wel heel vervelend als al het initiatief tot lichamelijk contact van jou uit moet komen. Maar als jij het initiatief neemt, hoe reageert hij dan? Als jij zijn hand pakt, laat hij dat toe of probeert hij snel weer los te komen (met een smoesje dat hij iets moet aanwijzen ofzo?) Lopen jullie hand in hand? Ik weet niet of het iets met onzekerheid bij jou te maken heeft, of met bevestiging zoeken. Het kan ook gewoon zo zijn dat jij houdt van lichamelijk contact en dat je fysiek wilt voelen dat iemand graag bij je is. Dat kan ook gewoon je karakter zijn. Kun jij hem aangevan dat je het fijn zou vinden als een knuffel van hem uit zou komen? Hoe reageert hij dan? Kun je met hem niet een gesprek hierover aangaan, waarin je het bij jezelf houdt. Dus niet aanvallend: waarom knuffel jij mij zo weinig. Dan moet hij in de verdediging schieten. Maar: ik zou het fijn vinden als je mij uit jezelf een knuffel zou vinden. Dan voel ik mij veilig, geborgen, vrolijk, o.i.d. vul maar in. Als hij daar niets mee kan, moet je idd. een overweging maken of je op deze manier je relatie wilt hebben of dat je er ongelukkig van wordt. Iemand veranderen die niet inziet wat een ander wil, lukt meestal niet.
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 21:56:

haha klaproosje, heb met jouw topic over je vorige vriend meegeleefd! Was ik niet degene die je aanraadde gelijk te daten? En heb je dat gedaan? Wat leuk dat je deze vriend hebt die wel helemaal voor je wilt gaan! Geniet ervan.

Haha huismuts, dat klopt, je was de enige!

Weet nu niet wat me overkomt, hij houdt gewoon rekening met mij.

kreeg vanmiddag echt tranen in mijn ogen toen hij zei dat hij morgen eerder weggaat van zijn werk om me op te halen om zo nog voor de files in Antwerpen te zijn. En dat terwijl hij ook een hele verantwoordelijke baan heeft.

Aan de andere kant ook heel verwarrend hoor, voel dat ik mijn ex toch wel mis.
Tuurlijk mis je je ex! Je was gek op hem, dat gaat niet zomaar voorbij. Ik vind het wel geweldig dat je aan het daten bent en misschien is deze man niet de ware voor je, maar hij kan je wel een heerlijk gevoel geven, dat je belangrijk en geliefd bent en dat je het waard bent om van gehouden te worden. Dat is toch een heerlijk gevoel en het helpt je misschien wel om over je ex heen te komen. Gewoon genieten van dit gevoel en denk maar niet te ver in de toekomst.
Klaproosje, op onze leeftijd moet je meer genieten van het nu:-) haha
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 22:29:

Tuurlijk mis je je ex! Je was gek op hem, dat gaat niet zomaar voorbij. Ik vind het wel geweldig dat je aan het daten bent en misschien is deze man niet de ware voor je, maar hij kan je wel een heerlijk gevoel geven, dat je belangrijk en geliefd bent en dat je het waard bent om van gehouden te worden. Dat is toch een heerlijk gevoel en het helpt je misschien wel om over je ex heen te komen. Gewoon genieten van dit gevoel en denk maar niet te ver in de toekomst.Lief van je. Denk je dat ik het moet zeggen dat ik nog maar zo kort bij mijn ex weg ben? Hij weet wel over mijn vorige relaties en ik die van hem maar niet dat het nog geen 2 weken geleden is.
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 22:32:

Klaproosje, op onze leeftijd moet je meer genieten van het nu:-) hahaje hebt helemaal gelijk maar wil hem geen verdriet doen, hij heeft ook al het nodige meegemaakt.
Dus eigenlijk sta jij nu aan de andere kant. Ik bedoel dat jij nu degene bent die hem wilt afremmen. Wat jou is overkomen bij je ex? Ik ben ook heel snel gaan daten na mijn breuk en ik heb het mijn vriend wel verteld. Hij kwam er toen wel een aantal keren op terug, maar nu niet meer. Wel werd hij er wat onzeker van. Ik vind het moeilijk om te zeggen of je het wel of niet moet zeggen. Misschien kun je het wel vertellen, dat het zo kort geleden is, maar niet dat je nog van hem (je ex) houdt. Je moet dit wel een kans geven, want dit is ook goed voor jou.
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 22:48:

Dus eigenlijk sta jij nu aan de andere kant. Ik bedoel dat jij nu degene bent die hem wilt afremmen. Wat jou is overkomen bij je ex? Ik ben ook heel snel gaan daten na mijn breuk en ik heb het mijn vriend wel verteld. Hij kwam er toen wel een aantal keren op terug, maar nu niet meer. Wel werd hij er wat onzeker van. Ik vind het moeilijk om te zeggen of je het wel of niet moet zeggen. Misschien kun je het wel vertellen, dat het zo kort geleden is, maar niet dat je nog van hem (je ex) houdt. Je moet dit wel een kans geven, want dit is ook goed voor jou.

Ik ga het zeker een kans geven want het voelt wel heerlijk. Alleen de fysieke aantrekkingskracht ontbreekt nog. Hoop dat dat gaat groeien als we elkaar beter leren kennen.

Heb vanavond wel aangegeven rustig te willen opbouwen. Hij is het daar helemaal mee eens en schrijft: "opbouwen doen we wat mij betreft samen in een tempo waar we ons allebei goed bij voelen. Belangrijk om het er samen over te hebben" Nou dat klinkt goed toch. We gaan morgen eerst een pintje pakken in een kroeg, daarna uit eten en dan naar de film in Antwerpen. Klinkt leuk he.
Mijn vriend is ook niet van het hand in hand lopen, zoenen in het openbaar, of welke vorm dan ook van fysiek contact in het openbaar. Sommige mensen zullen hem (of ons) dan wel koel vinden t.o.v. elkaar.

In het begin moest ik er heel erg aan wennen, maar van zijn familie hoorde ik dat hij nou eenmaal zo is. heeft niets met mij te maken, was met zijn ex ook zo. Zijn familie houdt er ook niet zo van.

Maar... als we samen zijn daarentegen, dan kan hij vaak niet van me afblijven. Hij weet zich gewoon niet zo´n houding te geven in het openbaar. Ook als hij bv een programma ziet waarin mensen elkaar aflebberen of steeds klef doen, dan zapt hij naar een andere zender.

Maar hij is vreselijk lief voor me, doet alles, ik mag hem altijd en overal voor bellen (wat ik niet doe, maar wat hij altijd zegt dat ik dat mag doen), nooit te beroerd om me met wat dan ook te helpen. En ja als we samen zijn, dan is hij wel knuffelig en zo.

Ach ik vind het soms wel jammer dat hij in het openbaar niet zo aanhalig is, maar ik weet hij is nou eenmaal zo, en ik weet wat voor fantastische man ik heb.

Het is mss meer voor de buitenwereld, voor je eigen onzekerheid mbt de buitenwereld, dat andere mensen mss zouden kunnen denken dat hij niet genoeg om me geeft. Maar ik weet beter, en dat is het belangrijkste.

Ik moet wel zeggen dat juist hoe langer we bij elkaar zijn (nu 3 1/2 jr) hij juist meer durft/laat zien. Mijn vriend moet je niet pushen, gewoon z´n gang laten gaan, en dan komt het vanzelf.

Mss is jouw vriend ook wel zo.
Ja joh, dat kan nog gebeuren hoor. Ik vond mijn vriend de eerste keer ook niet superaantrekkelijk, maar omdat hij zo verliefd op mij was werd ik dat ook op hem. Gewoon door de aandacht die ik kreeg en de leuke dingen die hij deed. Het kan nog wel komen. Maar het is wel belangrijk. Als het echt niet komt van jouw kant, wat doe je dan? Heb je geen zin in sex met hem? Kan natuurlijk zijn omdat je het als verraad voelt naar je ex toe?
Oh jee, ik heb het tegen klaproosje trouwens..... Sorry we nemen het topic over, maar het is een topic van 8 november en kathrien reageert niet meer......
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 23:09:

Ja joh, dat kan nog gebeuren hoor. Ik vond mijn vriend de eerste keer ook niet superaantrekkelijk, maar omdat hij zo verliefd op mij was werd ik dat ook op hem. Gewoon door de aandacht die ik kreeg en de leuke dingen die hij deed. Het kan nog wel komen. Maar het is wel belangrijk. Als het echt niet komt van jouw kant, wat doe je dan? Heb je geen zin in sex met hem? Kan natuurlijk zijn omdat je het als verraad voelt naar je ex toe?Moet er op dit moment nog niet aan denken, heb hem pas 1 keer gezien he. Maar ga er vanuit dat dat inderdaad wel komt. Ben niet van steen hoor hahaha. En nee, voelt niet als verraad, weet dat ex en ik niet de juiste partners zijn voor elkaar en heb daar vrede mee hoewel dat wel pijn doet.
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 23:11:

Oh jee, ik heb het tegen klaproosje trouwens..... Sorry we nemen het topic over, maar het is een topic van 8 november en kathrien reageert niet meer......ja ook sorry van mij. Huismuts, heb je misschien zin om contact te houden via email?
geef maar. dan stuur ik je een bericht met mijn adres. ik heb geen nickemailadres.
quote:huismuts schreef op 24 november 2011 @ 23:19:

geef maar. dan stuur ik je een bericht met mijn adres. ik heb geen nickemailadres.ok
heb hem verstuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven