man is koel

08-11-2011 13:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
hello,

iemand ervaring met een vriend of man die heel koel is, maar waarvan je toch weet dat hij je graag ziet?

in mijn vorige 2 lange relaties was mijn vriend telkens heel open, lief, attent, super veel complimentjes geven ( soms zo erg dat je het bijna beu word )

mijn huidige vriend is een zakenman, hij zegt me wel eens dat het heel goed tussen zit en dat hij echt van me houdt, maar voor de rest is hij meestal koel, naar mij en iedereen toe...

ik heb het soms moeilijk om ermee om te gaan, ik heb niet zoveel zelfvertrouwen als iedereen denkt en ik hou wel van die bevestiging en lieve blikken en woorden, zeker in het begin... ( ok ik ben wel het echte emotionele, romantische type )

zijn er nog mensen die ervaring hebben met mannen met zo'n karakter? want ik weet soms niet hoe ik ermee moet omgaan...
Ik heb ervaring, maar mijn koele man bleek helemaal niet zo koel te zijn. Niet steeds zeggen dat je om iemand geeft wil niet zeggen dat je dat niet doe.

Ik merkte het aan de kleine dingen, dat hij mijn lievelingskostje kookte, een afspraak anders plande om rekening te houden met mij, dat hij stiekem naar me kon gaan zitten kijken, altijd voor me klaarstond wanneer ik hem nodig had.

Zijn koele manier van doen heeft niet voor een breuk gezorgd, mijn onzekere gedachtes daarover wel... Had ik maar beter gekeken, geluisterd en gevoeld...
Mijn man is ook koel maar niet gevoelloos.

Vraag hem eens wanneer hij vindt dat hij liefde krijgt van jou en wanneer hij liefde geeft aan joiu. Vertel het hem ook vanuit jouw kant gezien. Was bij ons best verrassend.

Klinkt cliche maar een ander kan je geen zelfvertrouwen geven, dat kun je alleen zelf. De ander kan zich hoogstens zo gedragen dat het makkelijker voor je wordt om het te voelen. Vraag jezelf af waar je nog meer zelfvertrouwen van krijgt, anders dan van lieve woordjes van anderen, dan zal je zien dat je je zelfvertrouwen best wel in eigen hand hebt.
Mijn vriend is ook koel..niet liefdeloos of gevoelloos. Hij uit zijn liefde niet zoals ik dat zo graag zou zien of zoals je dat in films zou zien..dat beeld heb ik dan ook maar compleet losgelaten in de loop der jaren. Zijn liefde uiten zit in andere (kleine)dingetjes...Zoek ze :-)
Ik heb ook zo'n koele man.

Hij zegt op zijn manier dat hij van me houdt, door bv:

-mijn voorruit vorstvrij te maken als hij de zijne al gedaan heeft.

-mijn boterhammen te smeren voor de dag erna (af en toe dan).

-mij met rust te laten en iets anders te gaan doen als ik so you think you can dance wil kijken (anders klets ik er toch maar doorheen en jij wilt dit toch zien?). enz. enz. enz.

Niet bepaald filmachtig romantisch, maar ach, over ons valt ook geen film te maken denk ik....maar gelukkig maakt hij me wel.

Dus respecteer de dingetjes die hij wel doet om jou te laten zien dat je heel veel voor hem betekent en zet die filmscenes uit je hoofd!
Oja....probeer hem niet te "vergelijken" met vorige relaties, die zijn toch ook stukgelopen, dat zal ook niet voor niks zijn neem ik aan. Dus is zo'n romantische man wel iets wat bij jou past?Misschien kan deze koele man je juist helpen je af en toe met beide benen op de grond te zetten zodat jij (het romantische type) niet heel de dag in de wolken zweeft ;)?!

Iets met tegenpolen die elkaar aantrekken.......
Ik denk dat daden meer zeggen dan mooie woorden waar geen daden aan verbonden zitten. Mijn vriend is ook meer van de praktsiche liefde:

- mijn fietsen en auto in orde houden. Heb daar echt geen omkijken naar

- 's avonds thee of koffie voor me zetten (is zoveel lekkerder dan wanneer zelf gemaakt)

- hij maakt dingen voor me. Is dat niet veel handiger als je daar een plankje zou hebben om dit of dat op te zetten? Zal ik daar een extra lampje maken zodat je beter zich hebt?

- me opbellen als hij van zijn werk vertrekt zodat we samen kunnen fietsen

- nooit mijn kookkunsten afkraken en zonder commentaar het opeten wat ik hem voorzet. Aan de hoeveelheid die hij eet kan ik vaak wel zien of het gesmaakt heeft. En hij is erg complimenteus als hij het WEL heel lekker vindt, en dat is gelukkig vaker dan wanneer hij het niet zo lekker vindt.

- tijd vrij maken om samen dingen te doen.
Ik heb ook een stoere koele man, maar uit zich zowel in daden als woorden! Ha Ha heb ik even geluk (sorry voor deze totaal nutteloze ego-bijdrage )
bedankt voor jullie reacties. ik moet inderdaad meer gaan kijken naar de kleine dingen die hij wel doet, want ondertussen kijk ik soms blijkbaar enkel naar de dingen die hij niet doet of zegt... in zijn ogen doet hij natuurlijk niks verkeerd, maar zo benader ik hem wel...

maar ik vind het zo moeilijk, want ik ben ook eerder het emotionele en filmachtige type (alhoewel ik dit idd snel beu word als iemand continu zo bij mij doet ) en als ik "koeler" doe tegen iemand wil dit zeggen dat mijn verliefdheid er niet is ofwel niet meer is... en dit link ik telkens. ik vergelijk alles met "waarom ik zo zou doen"....
en heeft er niemand van jullie dan soms zoiets gehad van: "hmm eigenlijk mis ik iets, of had ik maar zo'n lieve, attente man..."
Mijn vriend is ook "koel", qua woorden dan, hij is echt het type "grote bek, klein hartje".

Dat was wennen, vooral in het begin en als je dat niet bent gewend..maar prik er doorheen.

Kijk idd naar de dingen die hij doet waaruit zijn liefde voor jou blijkt..want uiteindelijk tellen daden toch zwaarder dan woorden
ja maar ook qua fysiek is hij minder dan ik gewoon ben ( qua knuffelen, kussen,... )

en het probleem is, ik begin me heel anders te gedragen omdat ik gewoonweg niet weet hoe ik met zo'n persoon moet omgaan. verstik je deze personen niet sneller als je zelf wel aanhankelijk blijft doen? hoe gaan de emotionele vrouwen onder jullie om met de "koele" mannen?
Geen idee, mijn vriend is wel ontzettend fysiek ingesteld dus dat is geen issue bij ons.

Maar hoe reageert hij dan als je hem vastpakt of zomaar even kust?
quote:kathrien schreef op 08 november 2011 @ 15:33:

ja maar ook qua fysiek is hij minder dan ik gewoon ben ( qua knuffelen, kussen,... )

en het probleem is, ik begin me heel anders te gedragen omdat ik gewoonweg niet weet hoe ik met zo'n persoon moet omgaan. verstik je deze personen niet sneller als je zelf wel aanhankelijk blijft doen? hoe gaan de emotionele vrouwen onder jullie om met de "koele" mannen? hier heeft de schepping nou iets heel leuks voor bedacht: Communicatie!

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 08 november 2011 @ 15:43:

[...]

hier heeft de schepping nou iets heel leuks voor bedacht: Communicatie!

mja, zoals ik dus als zei: als ik met hem er over praat valt hij uit de lucht, dit is hoe hij is, en hij ziet daar dus ook niks verkeerd in
quote:xdienx schreef op 08 november 2011 @ 15:39:

Geen idee, mijn vriend is wel ontzettend fysiek ingesteld dus dat is geen issue bij ons.

Maar hoe reageert hij dan als je hem vastpakt of zomaar even kust?dan reageert hij positief, hij pakt me ook vast of kust me terug... hij doet dit ook soms uit zichzelf, maar niet zo dikwijls (of toch niet aan het tempo dat ik gewoon was )
quote:kathrien schreef op 08 november 2011 @ 15:55:

[...]

mja, zoals ik dus als zei: als ik met hem er over praat valt hij uit de lucht, dit is hoe hij is, en hij ziet daar dus ook niks verkeerd in op welke manier praat je dan met hem? Wat zeg je dan?
quote:rosanna08 schreef op 08 november 2011 @ 15:58:

[...]

op welke manier praat je dan met hem? Wat zeg je dan?

als dat onwennige gevoel weer sterk naar boven komt spreek ik hem erover aan. hij vraagt me dan wat hij verkeerd doet... hij doet niks verkeerd, maar ik vind het ook moeilijk om uit te leggen...

hij voelt zich dan een beetje aangevallen omdat hij denkt dat ik zijn persoonlijkheid afbreek... en hij gaat in de verdediging. hij probeert uit te leggen hoe hij is, en ik probeer uit te leggen hoe ik ben. maar omdat we hierin allebei anders zijn begrijpen we elkaar blijkbaar nog niet echt...
quote:kathrien schreef op 08 november 2011 @ 16:04:

[...]

als dat onwennige gevoel weer sterk naar boven komt spreek ik hem erover aan. hij vraagt me dan wat hij verkeerd doet... hij doet niks verkeerd, maar ik vind het ook moeilijk om uit te leggen...

hij voelt zich dan een beetje aangevallen omdat hij denkt dat ik zijn persoonlijkheid afbreek... en hij gaat in de verdediging. hij probeert uit te leggen hoe hij is, en ik probeer uit te leggen hoe ik ben. maar omdat we hierin allebei anders zijn begrijpen we elkaar blijkbaar nog niet echt... Je spreekt hem er op aan, met andere woorden, je roept hem ter verantwoording. Ja daar zou ik ook niet heel inschikkelijk van worden.

Probeer het eens op een andere manier, gewoon een keer als jullie gezellig samen zijn. Vraag hem waar zijn behoeften in zitten wbt jullie relatie, wat hij fijn vindt, in plaats van hem te vertellen hoe jij het wil.
ik neem aan dat je een gelijkwaardige relatie wil en niet eentje waarin jij afhankelijk bent/opstelt ten opzichte van hem. Neem dan ook je eigen verantwoording door op een volwassen manier met hem te communiceren
Mijn vorige vriend kwam vrij koel over. Maar dat was meer een kwestie van introvert zijn dan koel zijn.

Dat iemand om je geeft, dat merk je niet met woorden. Woorden zijn ook maar woorden. Echt liefde blijkt uit daden. Wat iemand voor je doet, wat hij samen met je wil doen. Je moet iemand kennen om te weten dat hij om je geeft. Er zijn mensen die zéggen dat ze om je geven maar er is niets waar dat uit blijkt.
Omdat het over een 'nieuwe' gaat vraag ik me af waar je dan verliefd op werd, als het koele iets is wat je tegenstaat/ moeite geeft.

Mijn partner is niet koel maar relaxed. Hij vindt het niet nodig elke dag maar over gevoelens te praten. Ik ook niet.

Waarom zou je steeds lieve woorden of bevestiging moeten krijgen? Dat dit jou manier is om je te uiten wil niet zeggen dat het ook zijn manier is. Hij is met je, dat zegt toch al genoeg? Wat wil je nog meer (van hem, terwijl dit niet is zoals hij is)?
Mijn vriend is heel cool. Mag dat ook?
quote:kathrien schreef op 08 november 2011 @ 15:15:

en heeft er niemand van jullie dan soms zoiets gehad van: "hmm eigenlijk mis ik iets, of had ik maar zo'n lieve, attente man..."ja, ik herken het wel en ik heb moeten wennen. Ik ben ook van het romantische hand in hand lopen, tegen elkaar hangen, lepeltje lepeltje liggen, noem maar op. Maar ook ik heb een 'koele' man. Niet in het begin van onze relatie toen we nog hevig verliefd waren, maar daarna toen het al een tijdje samen waren. Alle actie komt van mij uit of hij doet het omdat hij weet dat ik het fijn vind. Voor hem hoeft het allemaal niet, altijd hand in hand lopen, tegen elkaar liggen. Al dat kleffe gedoe hoeft niet. Hij uit zijn liefde op een andere manier, praktische dingen, zoals lekker koken of mij helpen met praktische dingen. Ik heb daar echt aan moeten wennen en had ook vaak het gevoel dat ik niet belangrijk was. Hij belt bijv. alleen als hij iets te melden heeft. Gezellig uren aan de telefoon hangen hoeft voor hem niet. 10 minuten is genoeg. Het heeft een tijd geduurd voordat ik het romantische beeld los heb kunnen laten en hem nu waardeer voor hoe hij is en wat hij voor mij doet. Maar soms mis ik het wel.
Huismuts, dat het in het begin wel was en nu niet meer, is dat wat je mist of überhaupt? Lijkt mij ook dat je juist in het begin bevestiging van elkaar vraagt, maar als je er eenmaal op durft te vertrouwen dat het goed zit, het niet / amper meer nodig is.

Ik heb wel (nog) veel bevestiging nodig,maar door juist dat ook bespreekbaar te maken is het voor ons beiden niet vervelend.

Ik weet echter dat het uit mijn eigen onzekerheid en wellicht ook ervaringen uit het verleden, voortkomt. Mijn vriend kan niets doen aan toen, wel aan hoe we nu daar samen mee omgaan. Gelukkig heb ik zo'n lieverd getroffen die er goed op reageert en de dialoog aangaat ipv deze te ontlopen of boos te worden of afstand te nemen. Wat dat betreft leer ik echt zo veel van hem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven