krijsende vogel..

21-11-2011 11:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
een paar maanden geleden hebben wij een grote alexanderparkiet gekocht en daar heb ik ook een topic over geopend.

Nu is het zo dat ze bijna niet meer praat/gezellig keuvelt, maar alleen maar zit te krijsen, echt heel hard! ze kijkt dan naar het raam en zakt door haar knietjes en flappert dan met haar vleugels.

We hebben de lamellen al dicht gedaan en haar van plek veranderd maar het helpt niet ze blijft gillen. We worden er nu behoorlijk wanhopig van want ze stopt maar niet en het is echt een gruwel om aan te horen urenlang. Wanneer de doek over haar kooi zit is ze stil, maar om haar daar nou de hele tijd onder te laten zitten is ook zielig..

Wat moeten we doen??
Zet gewoon die kooi open en laat je vogel zijn gang gaan en lekker rondscharrelen. Je hoeft hem er echt niet zelf uit te halen, hij zal vanzelf op ontdekking uitgaan. Neem de tijd. Niet forceren. Succes!
Heey Tjoepertje, wij zijn er ook achter gekomen dat hij ( Dennis) niet fris is...

We geven haar veel aandacht en belonen goed gedrag, en ze is ook lief, papier scheuren vind ze maar even leuk, maar het leren riempje valt wel in de smaak.

Ze kan altijd haar kooi uit, maar gaat altijd op de rand zitten, verder komt ze eigenlijk niet en als we haar op de grond zetten om te wandelen wil ze gauw terug naar haar huisje.

Ik ben al een beetje aan het kijken voor kwekers van Alexanders die ze in een voliere hebben zitten mocht het echt zover komen dat ze weg moet..de gedachte alleen al vind ik vreselijk..

Bedankt voor je advies!
Dat ze gauw terug wil naar haar huisje zal zijn omdat ze bang is. Papegaaien zijn van nature rete-nieuwsgierig en willen alles ontdekken.

Ga naar een goede dierenwinkel (bijv. de Vogelkelder in Den Haag) en koop daar gewoon allemaal speelgoed. En met een kameraadje erbij krijgt ze misschien wel voldoende zelfvertrouwen om op ontdekkingsreis in huis te gaan. Belangrijk is dat ze dan een eigen plekje heeft waar ze zich thuis voelt. Die 2 van mij hebben een standaard in de vensterbank, met een belletje en een spiegeltje eraan, daar kunnen ze zich úren mee vermaken.

Succes!
Hey Tjoeperdje, Vogelkelder kome we idd regelmatig, leuke zaak is dat!

Het mannetje gaat niet door helaas, die mensen kunnen geen afstand doen, wel egoistisch want het beest is eenzaam, maar goed daar ga ik niet over.

Ze heeft nu een kartonnen huisje om te schuilen maar ipv dat ze erin gaat zitten vreet ze hem aan gort haha.

We hebben nu besloten om te gaan kijken voor een halsband, die schijnen ook goed met Alexanders te kunnen.

Nogmaals bedankt voor je advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven