Facebook vraagje

25-11-2011 08:32 66 berichten
Laatst heb ik bij 'n kennisje verslagen of abonneren uitgezet, omdat ik me ergerde aan haar constante onzinposts die ook nog 'ns bol stonden van 'me dit' en 'me dat'. Nu ligt haar partner echter ernstig ziek te zijn en wil ik weer wél kunnen volgen. Echter zie ik nergens hoe ik het weer aan kan zetten. Ze staat er bij mij nog wel gewoon als vriend in. Kan overigens wel haar eigen pagina checken, maar ben voor 't gemak.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dit eigenlijk heel erg goed. Iedereen die bij elke scheet voor mij totaal nutteloze info post zit bij mij ook onder de negeerknop. Net als ex-scharrels of zelfs vriendinnen die alleen maar chaggerijnige en negatieve dingen online smijten als 'Kan die stomme bus nou niet één keer op tijd komen?!?!?!?!' (en dat elke dag). En waarom dan niet verwijderen? Tsja, het is toch een sociaal dingetje en er zijn nou eenmaal mensen die Facebook als het echte leven zien en dingen niet in perspectief kunnen zien als je ze er uit zou gooien.....
Ze heeft gewoon een vraag, ze vraagt niet om afgekraakt te worden.

gedraag je even.

Allemaal volwassen huisvrouwen die waarschijnlijk niets beters te doen hebben dan de hele dag achter de computer deze forums af te kraken.

we kunnen wel op elk klein dingetje het hele forum af kraken, maar mensen moeten toch gewoon ongegeneerd even een vraagje kunnen plaatsen zonder dat ze er van jan en alleman vervelende berichten op krijgt? zeg dan niets.
Ik kraak helemaal geen forums af, hoe kom je daar nou bij??

Gek mens.
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 09:15:

[...]

Ik bash niet hoor. Het "meeleven" komt alleen een beetje merkwaardig over. Zo ken ik Elninjoo niet.

Maar goed, ik ben al weg, kritiek op de TO mag hier niet.Oh... wat eng.... iemand blijkt een andere kant te hebben dan die jij 'kent'..... brrrrrr!!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 25 november 2011 @ 09:32:

[...]

Oh... wat eng.... iemand blijkt een andere kant te hebben dan die jij 'kent'..... brrrrrr!!!Eng? Nou neu. Verrassend, dat wel ja. Ongeloofwaardig ook best wel.
quote:himalaya schreef op 25 november 2011 @ 09:32:

[...]

Oh... wat eng.... iemand blijkt een andere kant te hebben dan die jij 'kent'..... brrrrrr!!!
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 09:33:

[...]

Eng? Nou neu. Verrassend, dat wel ja. Ongeloofwaardig ook best wel.En hoe goed ken jij EN dan wel niet, dat je hier over kunt oordelen?
Ik oordeel niet. Ik vertel hoe het op míj overkomt. Ongeloofwaardig dus. EN blinkt namelijk bepaald niet uit in meelevendheid hier op het forum. Maar dat zal dan wel een act zijn of zo.
Haha, Nien, hieruit blijkt dus dat je vooral geen informatie moet geven in je OP.
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 09:37:

Ik oordeel niet. Ik vertel hoe het op míj overkomt. Ongeloofwaardig dus. EN blinkt namelijk bepaald niet uit in meelevendheid hier op het forum. Maar dat zal dan wel een act zijn of zo.

En in die negatieve gedachte dacht jij:

Ik maak een goede nickname aan zeg! Voodoochild...Nee dat is een positieve vibe.

Brrrrr
quote:sunstars schreef op 25 november 2011 @ 09:39:

[...]

En in die negatieve gedachte dacht jij:

Ik maak een goede nickname aan zeg! Voodoochild...Nee dat is een positieve vibe.

Brrrrr

Dat is gewoon de titel van een nummer van Jimi Hendrix! Cultuurbarbaar!
quote:voodoochild schreef op 25 november 2011 @ 09:41:

[...]

Dat is gewoon de titel van een nummer van Jimi Hendrix! Cultuurbarbaar! I know... maar het straalt niks uit joh.
Ja, lekker belangrijk sunstars. (zonnesterretjes?)

Ik ga weer es wat nuttigs doen.
Heel herkenbaar! Heb een aantal collega's waar ik het op werk prima mee kan vinden, maar oh mijn god wat erger ik me aan ze op Facebook. De 'is de dag al voorbij...wat doe ik hier nog....' types, of degenen die om de 10 minuten foto's van hun kinderen plaatsen. Of de 'weer heerlijk verwend door m'n lief' berichtjes - bhuuuuhhhhh!!! Die staan dus allemaal onder de negeerknop bij mij. Dat betekent niet dat ik niet in ze geïnteresseerd ben, maar dat ik niet van élke scheet op de hoogte gehouden hoef te worden.
quote:viva1990 schreef op 25 november 2011 @ 09:30:

gedraag je even.

Allemaal volwassen huisvrouwen die waarschijnlijk niets beters te doen hebben dan de hele dag achter de computer deze forums af te kraken.

we kunnen wel op elk klein dingetje het hele forum af kraken, maar mensen moeten toch gewoon ongegeneerd even een vraagje kunnen plaatsen zonder dat ze er van jan en alleman vervelende berichten op krijgt? zeg dan niets.

Elninjoo is een forummer die de hele dag op het VF rondhangt en mensen negatief bejegent. Meestal niet over kleine dingetjes gelukkig, meestal over grote dingen. Ze vertelt ze dat ze abortus zouden moeten plegen, zich zouden moeten laten steriliseren, hoe vervelend ze andere mensen in het algemeen vindt en kinderen in het bijzonder. Dat mag natuurlijk, daar is het een forum voor. Net zoals mensen zich mogen afvragen waarom Elninjoo anderen een hart onder de riem zou willen steken.

Mijn persoonlijke vraag is vooral 'hoe'. En daarbij nog een goedbedoeld advies: Elninjoo, hoezeer jij zelf ook gedistantieerd naar een dergelijke situatie zou kunnen kijken, anderen kunnen dat niet, vooral niet als het hun eigen lijden betreft. Ik zou dus op geen enkele manier een zonnige kant van de ziekte proberen te benadrukken, als poging tot troost. Mensen die heel verdrietig zijn, zien dat meestal als erg kwetsend.

Een beetje off topic natuurlijk, maar ik neem aan dat jij daar geen bezwaar tegen hebt, gezien je eigen extracurriculaire activiteiten op topics
Fijn om te weten! Ik wist niet eens dat er een knop bestond om al die onzinnige berichtjes te lezen!
Er is ook een nieuwe trend op Facebook.

Naast onzinberichten hebben bepaalde stellen bedacht op hun pagina met elkaar in discussie te gaan.

Dan plaatst vrouw bijvoorbeeld een foto. Daar reageert de man op.Vervolgens wordt er met elkaar gesproken over wie de boodschappen doet en wat er gekookt gaat worden.

Kunnen die stellen elkaar niet via de telefoon vinden?

Ik wacht op het moment dat stellen hun sexleven gaan bespreken op Facebook. Inclusief beeldmateriaal.

Mensen lijken geen grenzen meer te kennen. Of gene.
quote:Onderdezon schreef op 25 november 2011 @ 09:44:

[...]

Elninjoo is een forummer die de hele dag op het VF rondhangt en mensen negatief bejegent. Meestal niet over kleine dingetjes gelukkig, meestal over grote dingen. Ze vertelt ze dat ze abortus zouden moeten plegen, zich zouden moeten laten steriliseren, hoe vervelend ze andere mensen in het algemeen vindt en kinderen in het bijzonder. Dat mag natuurlijk, daar is het een forum voor. Net zoals mensen zich mogen afvragen waarom Elninjoo anderen een hart onder de riem zou willen steken.

Mijn persoonlijke vraag is vooral 'hoe'. En daarbij nog een goedbedoeld advies: Elninjoo, hoezeer jij zelf ook gedistantieerd naar een dergelijke situatie zou kunnen kijken, anderen kunnen dat niet, vooral niet als het hun eigen lijden betreft. Ik zou dus op geen enkele manier een zonnige kant van de ziekte proberen te benadrukken, als poging tot troost. Mensen die heel verdrietig zijn, zien dat meestal als erg kwetsend.

Een beetje off topic natuurlijk, maar ik neem aan dat jij daar geen bezwaar tegen hebt, gezien je eigen extracurriculaire activiteiten op topics

Het wordt allemaal veel groter gemaakt dan 't is. Ik heb gewoon geschreven dat ik haar en de rest van de familie veel sterkte wens en hoop dat ie er doorheen komt.

Dat je 'n hekel hebt aan 't moeten doorbladeren van 20.000 onzinberichtjes, wil nog niet zeggen dat je niet op cruciale postings even 'n teken van leven als steun zou willen kunnen geven.
Lief van je!
Elninjoo, ik denk dat ze niet zo zeer dit afkraken maar meer in het algemeen hoe je hier reageert. Er zijn mensen die daar niet zo mee overweg kunnen, ik ben het ook met genoeg dingen niet met je eens, maar er bestaat nog zoiets al vrijheid van meningsuiting, ook hier op het forum. Gelukkig wel, al vind ik wel dat het niet kwetsend moet worden.
quote:viva1990 schreef op 25 november 2011 @ 09:30:

gedraag je even..

Elninjoo weet hoe het er hier toe kan gaan hoor,die kan het zelf ook.

En ze kan zich ook heel goed zelf redden gelukkig...heeft de HRS niet nodig
Hihi grappig dit, mijn sociale leven speelt zich deels af op facebook, ik onderhou er veel leuke contacten en de onzin berichtjes die vliegen besteel over en weer, ik heb al gemerkt dat ik bij een aantal mensen niet meer te lezen ben, omdat ik hen ook niet meer kan zien hahah maar ja, dat stoort toch niet, want het is uiteindelijk maar internet. Een van mijn beste vriendinnen heeft mijn updates uitgezet, want ze werd gek van de hoeveelheid van mijn berichten die tussen de hare en die van haar familie en anderen op blijven duiken. En gelijk heeft ze.

Verbaasd me altijd dat mensen dat niet kunnen relativeren. Het is maar internet hoor, en mijn vriendin is in real life echt een maatje. Daar hebben wij facebook daweer niet voor nodig.
..popcorn?
Ze moeten geen appels met peren vergelijken. Als hier op dit forum iemand schrijft dat ie ziek is of dat 'n dierbare ziek is, wens ik ook gewoon sterkte als ik die persoon 'ken' of anders laat ik 't topic voor wat 't is.

Heeft niet zoveel te maken met 'n sterke (afwijkende) mening hebben wat veel onderwerpen betreft.
Maar even on topic, el ninjoo niks mis met betrokkenheid tonen als het slecht gaat met iemand.
..popcorn?
Hier op het forum mag je je mening ventileren, feit blijft dat als je een contra mening niet fijn vind, je niet een publiek toegankelijke post moet plaatsen op een forum waar de hele wereld op reageren kan. En op de hele wereld zijn er altijd mensen die dingen compleet anders kunnen zien en ervaren dan jij.

Als el ninjoo verweten wordt dat ze eens zegt dat een ander voor abortus moet gaan dan mag dat. En weer een ander mag het daar niet mee eens zijn.

Soms is een directe reactie een wat hardere, maar kan ten gevolge, ook reden zijn dat een to gaat nadenken over andere invalshoeken, dat kan iemand zomaar helpen bij het nemen van een beslissing.

Niet zo bitchen hoor mensen, middelbare school was toen oprah nog op tv was.
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven