Wintersport 2012

28-02-2011 09:16 15 berichten
We zijn net terug van een geweldige week wintersport. Het is alleen zo jammer, dat als je echt een mooi plekje wilt in de voorjaarsvakantie, je er echt vroeg bij moet zijn. Dus wie heeft de gouden tip voor volgend jaar?

Eisen:

* Huis/appartement (8 personen), eigen keuken

* Oostenrijk (evt. Zwitserland)

* Loopafstand piste/skischool

* Skigebied minimaal 150 kilometer piste

* Betaalbaar (max. 2200, liever goedkoper)
Alle reacties Link kopieren
Geen tip. Hier hetzelfde probleem. We zijn dit jaar in januari gegaan. Dat kon nog net want dochter werd in februari 5. Tijdens onze laatste vakantie wilde ik bij het pension alvast voor volgend jaar boeken maar toen sprak de pensionhoudster de volgende woorden: Iest dass in die Krokoesvakanzie? Jaaah, antwoorde ik. Dat kon niet, dan zit het pension al helemaal vol. Volgend jaar hebben alle regios tegelijk vakantie ook nog. Topdrukte dus.

Maar goed, ik heb eigenlijk wel een tip; zoeken via Belvilla.nl

Vorig jaar zijn wij met drie stellen met kinderen naar westendorf geweest. Was echt superhuis alleen niet op loopafstand van de pist.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Belvilla heb ik inderdaad al gevonden. Zit misschien wel iets bij.

Willen jullie weer met 3 stellen? Ik weet in Frankrijk eventueel wel een leuk adresje (mijn dochter wil geen skiles meer van mensen, die ze niet verstaat, ze deden het wel heel leuk trouwens).
Nee, we gaan met ons eigen gezinnetje en liefst weer naar dezelfde plaats in Oostenrijk. Frankrijk trekt mij totaal niet als wintersportland. Maarreh, bedankt
Poep, wie heeft jou gescheten?
Als je een huisje wilt, kun je eventueel ook kijken op Interhome.nl, of als je het gebied weet waar je heen wilt, op de website van het lokale toeristenburo zoeken naar accomodaties. Zo heb ik toen in de kerstvakantie ook iets gevonden, appartement (ferienwohnung) voor 4 personen.

minimaal 150 kilometer piste: Wilder Kaiser-Brixental, Serfaus-Fiss-Ladis, Ischgl, St. Anton, Mayrhofen, Zillertal Arenna (Gerlos)...
Ik zou alvast wat in de accommodatiegidsen van de VVV van de plaats waar je heen wilt zoeken en nu alvast boeken. Dan heb je zeker je eerste keuze. Die gidsen kun je via internet aanvragen (google de plaats en tourismusverband) bij de VVV van die plaats, of bij het toeristenburo in Nederland (google toeristenburo oostenrijk).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-03-2011 22:32
Reden: spam
% gewijzigd
klopt, in Oostenrijk heb je ook een aantal landal parken in wintersport gebieden.
http://www.kirschner-serfaus.com/

Niet 1 huis, maar wel bij elkaar. Superleuk, niet duur, prima ligging, perfect skigebied...
Die is idd perfect highway....maar in de voorjaarsvakantie helemaal vol. iig de week van 18-25 februari. Wij boeken 'm altijd meteen ter plekke voor het volgend jaar.
Chalet.nl heeft wel veel keuze, en ook wel betaalbare aanbiedingen...
Bedankt voor alle tips nog, maar inmiddels heb ik al lang geboekt hoor.

Wie weet voor volgend jaar ......
en wat is het geworden Angelique?
http://www.belvilla.nl/va ... ach-8-personen-AT-6272-23

Bovenstaande is het geworden.
ziet er goed uit, en Kaltenbach lijkt me ook een super skigebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven