Ben ik onredelijk?

22-11-2011 09:21 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is weer 1 van de vele topics over relatie gezeik...

Ik weet het echt even niet meer.

Mijn vriend en ik hebben sinds afgelopen zondag weer een paar heftige ruzies gehad waarbij ik zondag riep dat ik klaar met hem was omdat ik het gewoon echt even niet meer zag zitten.

Gelukkig kwam het weer goed en was de maandag prima tot hij 's avonds er weer over wilde praten.

Dit escaleerde weer omdat hij verlangt dat ik me totaal aanpas aan hem, dit zou ik graag willen maar ik kan het niet.

Ondanks alles wilde ik het toch weer goedmaken gisteren, zonder succes.

Nu is hij vanmorgen deur uit gegaan naar zijn werk zonder mij nu te willen laten weten hoe het zit tussen ons en ik weet even niet meer wat ik moet.

De aanleiding van deze ruzies is dat hij mij zaterdag smste (toen ik aan het werk was) dat hij zich verveelde en tot zondagmiddag naar vrienden zou gaan (hij komt uit een stad +/- een uur verderop en is vorig jaar bij mij ingetrokken).

Dit terwijl we zaterdagavond een afspraak hadden staan om ergens heen te gaan (waarvan hij ineens 'dacht' dat het niet door ging).

Wel heeft hij voordat hij mij smste en in de auto sprong even zijn moeder en zusje gebeld om te vragen of hij dat wel kon maken. Hun vonden dus van wel, omdat ik hem toch al elke dag zie.

Zondag zei ik dus dat ik het de volgende keer echt niet zou pikken als hij dit nog eens zou doen, het gevolg staat hierboven.

Hij wilde niet beloven dat dit niet nog eens zou gebeuren.

Volgens hem is het ook mijn schuld dat ik hem loze beloftes laat maken waar hij zich niet aan kan houden.

Ben ik nou zo raar?

(Sorry voor het lange verhaal, Wet van Wuiles? , ik kan zo nog wel 100 dingen vertellen, maar ik wil echt even weten of ik zo onredelijk ben)
quote:sneeuwvlokje86 schreef op 24 november 2011 @ 08:00:

Wow, precies zelfde strekking wat ik ook met mijn ex had. Nu 2.5 maand al klaar. Heel veel respect voor jou Solus! Ik was namelijk zelf te slap om te kappen en dat heeft hij dus uiteindelijk gedaan. Maar ik denk dat ik hem daar dankbaar voor moet zijn, anders was ik vast nog langer blijven hangen...! Maar door dit topic zijn mijn ogen heeeeel ver geopend en zie ik echt in dat dit serieus niet gezond is.

Wees sterk en volhouden meis!

Hoe gaat het nu met je? Heb je het al een beetje kunnen verwerken verder?

Ik kan goed begrijpen dat je nog langer was blijven hangen, op de een of andere manier wil je toch dat het werkt :(

Dus 'gelukkig' maar dat hij er dan een punt achter gezet heeft..

Dankjewel voor je post
Hoi allemaal

Gisteren ging best goed moet ik zeggen.

Toen hij 'thuis' kwam was mijn moeder er gelukkig ook al.

Ik werd heel even emotioneel maar heb me daarna bij elkaar geraapt en heb hem heel rustig nog een beetje geholpen met de spullen. Ik voelde me best sterk toen.

Ik ben zelfs nog even meegelopen naar de auto, ik kon het niet laten om te vragen hoe het met hem ging. Hij heeft er nu nog niet zoveel last van en denkt dat dat later komt..

Hij vroeg mij ook hoe het ging en ik heb eerlijk gezegd dat ik me het ene moment kut voelde en dat het het andere moment wel oké ging.

Verdeling van gezamenlijke spullen ging ook wel goed gelukkig.

Toen hij weg ging heb ik hem 3 zoenen op zijn wang gegeven en hem bedankt voor de tijd die we samen hadden. Geen emotioneel gedoe niks.

Ik heb 's avonds heel even nog gehuild maar verder niet meer tot nu toe (het grijpt me nu weer even aan).

Ook wel weer goed geslapen maar was dan ook echt gesloopt aan het eind van de avond.

Vandaag op mijn werk ging het goed, ik denk omdat het erg druk was en mijn gedachten niet echt de kans kregen om me af te leiden.

Ik kan alleen nog steeds niet eten en daar baal ik best van.

Toch voel ik me al met al best oké nu, ik besef echt dat het beter is zo maar het gevoel dat ik het misschien toch nog had kunnen redden knaagt aan me. Zal tijd kosten.

Bedankt allemaal
Hi Solus!

Wow je komt heel sterk over hoor in je verhaal van gister.. dat je niet heel emotioneel hebt gedaan enz.

Ik ben er na 2.5 maand nog niet helemaal overheen. Zou m qua gevoel nog terugwillen als hij nou echt begrijpt dat hij een aantal dingen moet veranderen, gewoon omdat dat logisch is in een relatie of wanneer je verliefd bent op iemand. Maarja als een man dat niet inziet en het niet boeiend genoeg vindt om aan jouw "problemen" gehoor te geven. Tja dan houdt het op he.

Nog steeds denk ik soms: misschien komt het nog goed. Dat hij het inziet wat hij verliest enz. Maarja dan wat? Dan blijf je met dezelfde problemen zitten en daar word ik niet gelukkig van.

Tis heel moeilijk om voor ogen te blijven zien dat dit het beste is en dat hij je niet het gevoel geeft wat hij hoort te geven: vrolijkheid, blijheid, je hoort je geweldig te voelen ipv onzeker, geirriteerd, gefrustreerd, je af te vragen of hij het allemaal wel leuk vindt omdat dat niet blijkt uit zijn gedrag.

Eigenlijk had ik vanaf het begin dat gevoel al niet.. en tja waarom zou je dan eig nog een relatie aan willen gaan met iemand die maar af en toe je een blij gevoel kan geven ipv eigenlijk de hele tijd.

Tis moeilijk als je verliefd bent op iemand (zoals ik was en waarsch nog steeds ben op mijn ex) maar als die ander er niet net zoveel voor wil doen als jijzelf. Tja waar zijn we dan mee bezig.

Alsjeblieft hou vol he! Grote kans dat hij binnenkort terugkomt met dat hij je mist en dat hij het wil proberen enz. Maar dat gaat niet werken.

Bij mij is het ook nog eens het geval dat hij geen enkele keer mij heeft benaderd met ook maar iets in deze richting. Dat is ook heel zuur hoor, dat iemand er gewoon niet zo'n probleem mee heeft dat het voorbij is en rustig verder gaat en je niet eens mist of terug wil.. (
Wat goed Solus! Heel knap dat je je zo sterk hebt gehouden. Dat je af en toe even een zwak moment hebt en moe of verdrietig bent is heel normaal. Schrijf het van je af of bel je moeder, ga niet alleen zitten. Probeer wel weer een beetje te gaan eten, al is het maar een cracker ofzo, anders word je te slap.

Je twijfels zijn heel logisch. Maar lees dit topic nog eens door en bedenk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Je hebt voor jezelf gekozen en dat is het beste wat je hebt kunnen doen. Niet het makkelijkste en je zult het nog zwaar genoeg krijgen, maar je mag trots zijn op jezelf.
Wat een eikel...

Echt, hoe meer ik van je lees hoe harder ik denk dat je veel beter af bent zonder hem. Goed hoe je het nu hebt aangepakt en dat je voor jezelf hebt gekozen!!
Wauw, ben echt onder de indruk van je! :worship:Knap van je dat je voor jezelf hebt gekozen, het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.
Hallo

Ik had dit niet verwacht maar ik voel me ook vandaag alweer iets beter!

Neemt niet weg dat ik het graag anders had gezien tussen ons maar ik zie steeds meer in dat ik een goede keuze gemaakt heb.

Gister hadden we even mail contact over wat geld wat ik nog van hem krijg (van gezamenlijke spullen die hij meegenomen heeft) en ik was toch weer iets te aardig naar hem in de mail, zag ik vandaag in.

Dus ik heb vandaag kort gereageerd, niet onaardig, maar gewoon heel zakelijk.

Sneeuwvlokje, ik snap echt precies waar je het over hebt!

Ik weet alleen vrijwel zeker dat hij niet gaat laten weten dat hij me terug wil.

(Dat was in het begin wel een keer, toen was het een tijd uit en nam hij uiteindelijk weer contact met me op dat hij me graag nog eens wilde spreken om dingen uit te praten, ik kapte dit steeds af maar hij bleef volhouden en toen hij hier was... was het meteen weer goed...)

Mocht het wel gebeuren, begin ik er echt niet meer aan.

De liefde is echt niet minder maar mijn ogen worden wel steeds meer geopend.

Ik begrijp dat het heel zuur voor je is maar aan iemand die geen moeite voor je doet heb je niks!

Dus hou inderdaad voor ogen dat als hij contact met je opneemt dat je met dezelfde problemen zal blijven zitten en daar niet gelukkig van wordt zoals je zelf zegt!

Liquorice, ik ben wel veel alleen helaas, gelukkig is mijn zaterdag wel een beetje gevuld

Met eten doe ik erg mijn best, vooral omdat ik (dankzij hem) een best fanatieke sportster ben en mijn kracht echt nodig heb.

Morgen ga ik proberen om weer even naar de sportschool te gaan, wil dat toch blijven volhouden al ging ik altijd samen met hem.

En inderdaad, wanneer ik die twijfels op voel komen denk ik ook echt aan dit topic, wat mij toch geholpen heeft om deze keuze te maken.

Stiekem ben ik een beetje trots op mezelf ja

Hoe kut ik me ook nog steeds voel, en logisch, ik ben er klaar mee om me telkens rot te voelen door deze jongen.

De komende tijd zal echt nog niet makkelijk zijn maar als ik dan alles weer op een rijtje zet van wat er allemaal gebeurd is (damn wat zie ik het goed nu) heb ik echt GEEN zin meer om dit nog eens mee te maken.

Maar toch wil ik wel nog even benadrukken dat het echt niet allemaal aan hem gelegen heeft, waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Kastanjez en Caviahaar, bedankt, dit soort reacties doen me echt goed!

(sorry voor het lange verhaal..)
Ik wil je even zeggen dat ik je echt sterk vind zeg!! Wow! Jij komt er wel geloof ik.

Er zou vast wel een dipmoment komen, maar dat hoort erbij.. En dat is ook niet erg.

Verder heb je groot gelijk dat je trots op jezelf bent!!!
Nee, je bent niet onredelijk.

Het slaat nergens op dat hij zijn moeder en zusje moet bellen om te vragen of hij dat wel kan doen.

Hij had gewoon moeten vragen of het doorgaat of afwachten.
Goedemorgen,

Zo goed als ik me gister voelde, zo klote voel ik me nu.

Wakker worden in een leeg bed vandaag is heel anders dan de afgelopen dagen waarop ik moest werken.

Voel me best eenzaam nu.

Ik zit me nu heel de tijd af te vragen of hij al wakker zou zijn en wat hij allemaal gaat doen vandaag. Of hij ook aan mij denkt en me mist. Of hij niet even gedacht heeft dat hij toch liever bij me had gebleven.

Maar ik besef ook maar al te goed dat het bij hem er om draait dat hij wil kunnen doen waar hij zin in heeft, dat kan hij nu, dus de momenten dat hij mij zal missen zal hij er wel voor lief bij nemen.

He bah, wat klink ik nu weer zielig. Heb ik echt geen zin in dus hopelijk voel ik me straks iets beter.

Bedankt bungaa sta nog steeds achter mijn keuze.

Dank je agsa87, na al die tijd begon ik steeds meer te twijfelen aan mezelf, mede dankzij jullie besef ik dat het op deze manier niet verder kon gaan.
Even een dipmoment, geeft niets. Is het bij jou ook zulk grauw weer? Ga lekker wat leuks doen vandaag. Kop op, je kunt het!
Dat is zo

Hier is het weer ook niet best nee.

Ik heb straks met mijn vriendin afgesproken, die komt even langs. Vanavond komt mijn moeder nog even.

Ik ga mijn best doen, dank je wel.
Solus! Hoe is t ermee?? Nog ontwikkelingen ofzo?
Lieve dingen voor jezelf doen, want je hebt dat echt verdient!

Lekker shoppen, naar de kapper, jezelf een kadootje kopen.

Ik hoop dat het goed met je gaat solus
Sterkte meid!
Zag dit topic voorbij komen en dacht, ik reageer ook nog eens een keer. Gewoon, om je even een te geven.
Hoi allemaal,

Ik moet zeggen dat het wel goed met me gaat, ik weet nu dat het beter is zo.

Hij zoekt wel veel contact met me en vrijdag komt hij nog wat spullen halen die hier nog lagen.

Ik mis hem nog steeds hoor maar ik heb er vrede mee
@Solus: je klinkt rustig en positief en dat is goed om te horen.

Je zult hem vast nog wel vaker missen, maar de vraag is of je HEM mist of het hebben van iemand.

Sterkte de komende tijd!
Goed bezig meid. Als je het vervelend vindt dat hij steeds contact zoekt, gewoon afkappen op een beleefde manier. Sterkte de komende tijd.
Suc6 vandaag Solus!!!
Hoe ging het vandaag?
quote:solus schreef op 30 november 2011 @ 10:30:

Hoi allemaal,

Ik moet zeggen dat het wel goed met me gaat, ik weet nu dat het beter is zo.

Hij zoekt wel veel contact met me en vrijdag komt hij nog wat spullen halen die hier nog lagen.

Ik mis hem nog steeds hoor maar ik heb er vrede mee

Laat je niet ompraten door het vele contact zoeken. Als hij belt of mailt, zakellijk blijven en afkappen of op bepaald moment niet meer opnemen of reageren. Als je weet wat hij komt ophalen, kan je het eventueel bij elkaar zetten, zodat hij des te sneller weer weg is.

Wel heel knap dat je dit gedaan hebt en zo sterk bent gebleven!
hoop dat het vandaag niet al te moeilijk voor je was om hem weer te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven