Mode & Beauty alle pijlers

H&M cupmaat 70B????

26-11-2011 01:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag een vrije dag en besloot even nieuw ondergoed te gaan kopen bij mijn alltime favourite H&M. Die bh's zitten bij mij altijd goed en ik kon ze meestal ook gewoon vinden in mijn cupmaat 70B.

Vandaag kom ik tot de ontdekking dat er bijna geen een bh meer te verkrijgen is in deze cupmaat bij H&M, heb 2 winkels geprobeerd! Ook in de webshop staat deze maat er gewoon niet meer bij :o

Kan iemand dit uitleggen? Hihi
Uitleggen? Het good old vraag-en-aanbod-gebeuren komt niet zelf bij je op?
Omtrek 70 is soïso altijd moeilijk te krijgen volgens mij, wat voor cupmaat je ook hebt. Nederlandse vrouwen zijn oha nou eenmaal wat grover gebouwd. Bij sommige merken past een (meer standaard) 75 cm omtrek wel als je 1 cupmaat kleiner neemt dan je normaal gesproken draagt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Mijn ideale maat is 70C. Echt niet dat je die vaak tegenkomt. Dus neem ik maar 85B
Ik denk ook dat 70B veel verkocht wordt.

Ik denk dat veel jonge meiden hun bh's bij de H&M kopen en ik denk dat het dan een vrij gangbare maat is, dus ook snel weg.
Ik heb ook 70C maar echt niet dat ik een 85 (!!!) B pas hoor. Die is veel te wijd. 70C vind ik wel goed te verkrijgen. Gewoon bij de Hunkemoller of Livera ofzo. Hema heeft 70C niet.
Probeer eens een 75A.
Of een andere winkel
70B is sowieso een rot maat om te vinden. bijna overal beginnen de maten bij 75B
Dit is geen maat die heel veel voorkomt dus ze zullen er weinig van inkopen, en die exemplaren zijn dan snel uitverkocht. Of ze worden zo weinig verkocht dat het niet meer rendabel is om ze te produceren.

Soms past een kleinere cup bij een grotere omtrekmaat wel. Ik heb eigenlijk maat 70D maar koop bij de HEMA bijvoorbeeld 75C, die zit goed. Misschien kan je wat exemplaren in verschillende maten passen en kijken of er een geschikte tussen zit? Anders naar een speciaalzaak, maar dat wordt weer zo duur.
Ja, ik zag het ook en ik baal er ook flink van! Blijkbaar is die maat toch uit het assortiment. Bh's van andere winkels zijn standaard te groot, de 70 omtrek van de H&M is gewoon precies goed...

70B of 70C is vaak nog wel te verkrijgen bij sommige winkels.

Maar een maat 65 is pas een probleem.

Nu zit de 70 goed, maar als ik mijn oude gewicht weer terug heb, ben ik toch bang dat ik de 65 weer nodig heb.
70 is een rotmaat. Heb zelf 70F en dat is lastig. Ik kan nooit een keer een BH van de Hema aan, want die denken: grote cup = dik mens.

Als ik jou was zou ik even wachten, want de kerstcollectie komt zo binnen.
quote:_flower_ schreef op 26 november 2011 @ 09:54:

70B of 70C is vaak nog wel te verkrijgen bij sommige winkels.

Maar een maat 65 is pas een probleem.

Nu zit de 70 goed, maar als ik mijn oude gewicht weer terug heb, ben ik toch bang dat ik de 65 weer nodig heb.

Dat is nou juist de grap: de 70 van de H&M valt heel klein. Als ik naar andere winkels gaat is 70 te groot en zou ik dus eigenlijk 65 moeten dragen, maar die wordt niet verkocht.

Verder heb ik het geld niet om naar een speciaalzaak te gaan/ dure merken te kopen, vandaar dat ik zo blij was met de H&M.
quote:lechatnoir schreef op 26 november 2011 @ 09:58:

[...]

Dat is nou juist de grap: de 70 van de H&M valt heel klein. Als ik naar andere winkels gaat is 70 te groot en zou ik dus eigenlijk 65 moeten dragen, maar die wordt niet verkocht.

Verder heb ik het geld niet om naar een speciaalzaak te gaan/ dure merken te kopen, vandaar dat ik zo blij was met de H&M.herkenbaar probleem ja
Ik heb 75B en de enige winkel bij wie ik die niet pas is de H&M. Dan is ie ineens te klein. Dus ik zou de 75B proberen!
quote:lechatnoir schreef op 26 november 2011 @ 09:58:

[...]

Verder heb ik het geld niet om naar een speciaalzaak te gaan/ dure merken te kopen, vandaar dat ik zo blij was met de H&M.Zie je, je moet 5 cm groter hebben.
quote:emaille schreef op 26 november 2011 @ 10:00:

[...]

Zie je, je moet 5 cm groter hebben.

?

kleiner toch?
Hihi
Nee groter, omdat die van de hm kleiner uitvalt. Dus met de grotere past ie wel.

Ik heb 75b en zou daar dus een 80b moeten kopen. Snappie?
Maar ik had dus bij de H&M de 70B en die verkopen ze niet meer. Dus de 75B van de H&M is mij te groot.

Waar ik bij de H&M in 70B pas, moet ik in winkels met 'normale' maatvoering eigenlijk 65A hebben (die zo goed als nergens verkocht worden).
Ik heb me ook jaren gestoord aan het gebrek van de maten die ik heb in reguliere winkels. Zelfs toen ik nog 'gewoon' een 70DD had. Leg je erbij neer, probeer evt een andere omvang of dat voor jou werkt. Mijn ervaring (maar dat zal door mijn huidige maat komen) is dat de electronisch doorgepaste modellen van de H&M en Hema niet logisch zijn. Wat eerder al geschreven, als je in de B of C of hoger komt, dan kan je bijna geen omvang 70 meer krijgen. Vraag en aanbod inderdaad.

Ik zit momenteel in 75H en kom van een 65G.

Dan maar meer geld uitgeven, maar ik wil liever een bh die echt goed zit. Dat scheelt een hoop frustratie met kleding kopen en zorgt ervoor dat ik me met mijn bonbonella's nog enigszins charmant voel.
Kijk eens bij Wehkamp. Het is geen H&M maar wel andere merken die een beetje in de richting komen. De maat is er wel in ieder geval. De selectie op maat en cup werkt daar niet helemaal goed. Kan je het beste op omvang van 70 zoeken.

Ik heb de maat gehad en die was niet makkelijk aan te komen.

Ik heb zelf een aantal besteld en er eindelijk een paar gevonden die wel goed zitten. De maattabel daar heb je niet zoveel aan. Het is gewoon even uitproberen hoe het zit en dan proberen wat het beste past. Zalando heeft ook, maar die zijn wel veel duurder dan H&M. Ik geloof ook dat ze minder modellen hebben.
quote:lechatnoir schreef op 26 november 2011 @ 10:14:

Waar ik bij de H&M in 70B pas, moet ik in winkels met 'normale' maatvoering eigenlijk 65A hebben (die zo goed als nergens verkocht worden).

Ik vind de maten heel gek bij de h&m. De cup van 80B is bijvoorbeeld groter dan die van 70B, dat is toch raar?

Ik heb hier eenm BH liggen 70B van de h&m, maar die is mij ( de cup) bijna te klein. Terwijl ik een A cup heb.
quote:Ruza schreef op 26 november 2011 @ 01:55:

Mijn ideale maat is 70C. Echt niet dat je die vaak tegenkomt. Dus neem ik maar 85BHuh?? Dus als je B-cup neemt is je onderomvang ineens met 15 cm toegenomen??
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven