Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen: deel 3

29-01-2011 13:49 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je een beugel of overweeg je een omdat je je al jaren aan je gebit stoort, of omdat je gebit het volgens de tandarts zo geen 10 jaar meer uithoudt? Baal je van dat metalen geval in je mond en wil je soms nog het liefst naar buiten met een zak over het hoofd? Praat er gerust over met lotgenoten! Klagen mag uiteraard ook. Hier ondersteunen we elkaar en kletsen we erop los bij een zacht gebakje of soep

Dit is het overzicht der beugelmenschen:

'A smile is the prettiest thing you can wear': we zien jouw smile hier dan ook zeer graag terug in (al dan niet vergelijkende) foto's!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
@ Cheese, heb je nu al wel een nieuwe datum of blijft het voorlopig begin '12?

@ Lien, jouw kiezen zien er inderdaad raar uit. Weet je al wat er gaat gebeuren met je verstandskiezen? (wijsheidstanden )
@Aniet88, nee ik heb nog geen nieuwe datum. Moet 5 december weer naar de ortho en dan zal ik zijn verhaal wel horen.

Vindt het ook een beetje vreemd dat ik opgenomen wordt zonder dat ik eerst nog met de ortho heb overlegd! Had pas nog een foto laten maken bij hem en die was ook nog niet besproken met hem.

Was allemaal een beetje overhaast volgens mij. Alleen om een gat in de agenda van de kaakchirurg te vullen.

@Lien, Het lijkt mijn mond wel je bent net zover als mij ongeveer.
quote:Aniet88 schreef op 24 november 2011 @ 19:50:

@ Lien, jouw kiezen zien er inderdaad raar uit.Nou ja zeg

En ik heb nog niets durven zeggen over mijn wijsheidstanden, heb geen zin in de kaakchirurg

@Cheese: wat gek ook he, dat je ineens zo snel een afspraak krijgt, en dan nog zonder je ortho nog te spreken. Echt zo holderdebolder. Maar nu kan je tenminste lekker eten met de feestdagen!

Heb jij dan trouwens ook nog gaten of zo?
@Cheese, dat lijkt me ook wel wat vreemd. Ik heb maandag nog een afspraak en dan schijn ik voor 21 dec. nog sowieso 1 of 2 afspraken te hebben voor o.a. speciale elastieken (?) o.i.d. Lijkt me gek dat je zo ineens onder het mes kan.

@Lien, sorry dat klinkt niet zo aardig van me, ik bedoel eigenlijk dat ik het gek vind dat jouw kiezen niet keurig in het rijtje gaan staan
anoniem_112822 wijzigde dit bericht op 24-11-2011 21:56
Reden: kromme zin
% gewijzigd
En iemand heeft zich aangemeld voor de Beugelhyves, naam eindigt op -a. Wie o wie? (Al heb ik wel een vermoeden )
Weet ik hoor Aniet

Nu moet ik mijn elastieken aan de voorlaatste kies (-6) bevestigen ipv de laatste, ik denk dat dat er ook mee te maken heeft.
anoniem_103457 wijzigde dit bericht op 24-11-2011 21:51
Reden: gewoon (6) wordt blijkbaar een duivel..
% gewijzigd
@Lien, Nou 2 maanden geleden was het praktisch dicht door extra ijzerdraadjes enzo. Toen gingen die extra draden weer weg en toen werden de gaten weer groter.

Oja, mijn zoon zei van de week verstandskiezen zijn ver-stand- kiezen.(dus ze staan ver in de mond) wat een wijsheid. (zijn wijsheidstanden komen door haha!)

@Anniet88, Mijn ortho had wel verteld over elastieken na de operatie.En de draad met extra haken had ik al wel.

Maar jij gaat dus de 21e December onder het mes?

Dan ga je dus eerder dan mij!
quote:cheese schreef op 24 november 2011 @ 23:38:

Oja, mijn zoon zei van de week verstandskiezen zijn ver-stand- kiezen.(dus ze staan ver in de mond) wat een wijsheid.Ik heb hier op het forum al eens een paar mensen echt zien beweren dat daar de naam vandaan komt. Dikke onzin dus (Kijk maar naar het 'Vlaams', Engels, Duits, ...)

Hoe komt het trouwens dat je gaten terug groter geworden zijn? Was dat de bedoeling?
@Lien, ik denk dat de gaten groter zijn geworden omdat die extra ijzerdraadjes ze nu niet meer naar elkaar toe trekken.

Ik had het al aangegeven de vorige afspraak maar toen was er een andere ortho en kreeg toen van die elastieken aan elkaar om de slotjes. (weet even niet meer hoe dat ook al weer heet) Maar dat heeft toch minder kracht dan ijzerdraadjes.
Kettingelastieken? (chain)

Maar het was dus niet de bedoeling dat je gaten terug groter werden?
@Lien: ik heb me aangemeld voor de beugelhyves, ben nieuwsgierig naar de resultaten! Wil zelf ook foto's plaatsen maar ze zijn de hele tijd overbelicht. Had gister zo'n pijn, echt niet normaal! Gelukkig is het vandaag ietsje beter. Ik dacht wel: waar ben ik aan begonnen? Maar ja dat dacht ik ook toen ik aan het bevallen was hihi.
@Cheese: oei, draad met haken? Dat klinkt niet erg prettig. En inderdaad, 21-12 gaat het gebeuren. Volgens mij ben ik nu helemaal de eerste? Nouja, dan kan ik jullie mentaal voorbereiden

@Lien: ik ging eens kritisch naar m'n eigen kiezen kijken (die ook aan de wandel gingen) maar ook die van mij staan eigenlijk wel een beetje gek gekanteld vind ik.

@Patricia, het gaat wennen hoor!
anoniem_112822 wijzigde dit bericht op 25-11-2011 10:58
Reden: edit
% gewijzigd
Bij mijn eigen orthodontist werkt een assistente die al een jaar of 30 ervaring heeft....

...... en ZIJ heeft me gezegd dat ik het hartstikke goed doe!

Ben er onwijs blij mee, wég met die rottige onzekerheid!!
quote:Lotte35 schreef op 25 november 2011 @ 11:07:

Bij mijn eigen orthodontist werkt een assistente die al een jaar of 30 ervaring heeft....

...... en ZIJ heeft me gezegd dat ik het hartstikke goed doe!

Ben er onwijs blij mee, wég met die rottige onzekerheid!! Ga je het nu dan ook echt geloven? Zoiets zegt ze natuurlijk niet voor niets!
Ja, ik ga het écht geloven Aniet.

De lat mag best een tikkie lager, ik doe het goed genoeg.
Heel goed Lotte
Zie je wel Lotte! Je hoeft niet langer te twijfelen!
goedemiddag Allemaal,

Hier is weer eens een berichtje van mij. hier gaat het gewoon geweldig,aflopen 2 weken weer vaak naar het centrum geweest voor allerlei onderzoeken en dergelijkle.Ze willen voor de kestdagen dat het klaar is!!

Nou ja nog niet helemaal want er worden eerst nog 2 kiezen getrokken,die hebben de trekkracht van de beugel niet kunnen doorstaan.Daar worden dan weer 2 implantaten geplaast(2012) voor een brug.

Daarnaast gaat het op het werk ook zo heerlijk,wat zijn er toch veel openavonden en om dan te mogen helpen wel druk, maar zo gezellig.
quote:cheese schreef op 25 november 2011 @ 12:18:

Zie je wel Lotte! Je hoeft niet langer te twijfelen!
Aniet, wat spannend, en zo vlak voor de kerstdagen! We leven hier in ieder geval met je mee. En uiteraard ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen. Waarschijnlijk ben ik ergens aan het begin van de zomer aan de beurt. Misschien ook leuk om recepten voor vloeibaar eten uit te wisselen

Cheese, fijn dat het bij jou toch uitgesteld kon worden. Dat ze jou dan gebruiken om hun planning dicht te krijgen zeg... Wel vreemd dat jouw gaten weer groter worden trouwens. Het duurt best lang voor ze dicht zijn en dan gaan ze zo snel weer open, het lichaam zit bijzonder in elkaar.

Patricia, het went echt hoor, de pijn verdwijnt na een paar dagen vanzelf. Sterkte!

Maria, wat fijn dat het zo goed gaat. Op weg naar een prachtige lach!

En Lotte, ik heb het al eerder gezegd, maar you rule girl
Sinds afgelopen woensdag heb ik mijn noodbrug, 7 dec wordt de definitieve brug geplaatst. Ik zag er wel tegenop maar het viel wel mee. Ik vond het "happen" het vervelendst. Ik moest kokhalzen en mijn ogen begonnen te tranen. Over 2 weken moet ik naar de ortho om weer te happen. Dat is minder, maar....15 dec gaat de beugel eruit!!!

Er is al 1 band en 1 slotje verwijderd ivm de brug, dus ik weet ook al hoe dat voelt. Dat viel gelukkig ook wel mee, maar de assistente duwde erg met de slang tegen mijn tandvlees toen ze aan het polijsten was. Dat was wel pijnlijk.....

Nog minder dan 3 weken, ik vind het heel onwerkelijk. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik vind nu dat het heel mooi is geworden maar zonder beugel zie je het pas echt goed denk ik.

Ik hoop dat ik dan ook de afdruk krijg van mijn gebit voor de beugel.
Anniet88, Van de haken heb ik geen last. ze steken niet uit. en in het begin vond ik het wel lelijk maar nu zie ik het niet meer.

Maar hoe worden jouw kaken dan vast gezet straks?

Maria07, dus bij jouw schiet het ook op alleen die implantaten plaatsen is nog wel een gedoe of niet?

Suzanne70, wat is de tijd eigenlijk snel gegaan, lekker zeg over 3 weken zonder beugel. We krijgen wel foto's te zien he?
@ Lien, Als ik die foto zie van jou lien denk ik ow wat mooi, jammer van de kiesjes.

@ Lotte, You go Girl!

@ Patricia, Gaat idd over komt allemaal goed!

Hier zijn gangetje,

Fijne Avond
Zo, ik heb 'm uiteindelijk ook nog eens gekregen hoor, de 'Oh heb je een beugel? Nog niet zo lang dan!'

Ehm nee, 1,5 jaar.

@Suzanne: we kunnen weer aftellen! Het moet inderdaad wel onwerkelijk zijn, dat dat ding er ineens uitgaat. Jammer dat het happen zo tegenvalt voor je.
quote:Suzanne70 schreef op 25 november 2011 @ 16:36:

Ik vond het "happen" het vervelendst. Ik moest kokhalzen en mijn ogen begonnen te tranen. Over 2 weken moet ik naar de ortho om weer te happen

Maar happen voor een brug is veel vervelender dan happen bij de ortho. Want als het goed is, moest je voor de brug happen in een donkerpaars goedje, wat veel langzamer hard werd dan het afdrukmateriaal van de ortho.

Klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven