Schoonmoeder en mijn zoon

26-11-2011 10:22 365 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje aan jullie, wil namelijk weten of ik het me allemaal te persoonlijk aantrek of dat jullie het ook niet leuk zouden vinden.

Om te beginnen heb ik een lieve en leuke schoonmoeder, maar soms kan ze me zo het bloed onder de nagels uit halen.

Voorbeeld 1:

Wij willen absoluut geen speelgoed op batterijen cq op een knopje drukken en er gebeurt iets. Wij willen zijn eigen fantasie prikkelen. Schoonmoeder blijft stug babytelefoons, gitaren en andere chinese batterij meuk aanschaffen voor onze zoon.

Voorbeeld 2:

Zoon heeft een bugaboo waar we heel blij mee zijn, schoonmoeder heeft een ouderwetse klapbuggy. Ze wilt perse onze zoon meenemen in die klapbuggy. Met dat hij in de winter geen winterzak om zijn beentjes heeft maar een fleecedeken. Opzich niet erg natuurlijk, hij overleeft het wel.Omdat ze de buggy zelf toch minder goed voor zijn rugje vind legt ze het kussen van zijn kinderstoel maar in dat ding ? Het ziet er niet uit en kan gewoon niet comfortabel voor zoon zijn.

Voorbeeld 3:

Zoon heeft een hele mooie en leuke schoenen collectie. Schoonmoeder wilt perse dat zoon elephanten draagt. Ik vind de dingen stront lelijk en wil ze niet aan de voeten van mijn zoon zien. Hij komt gisteren thuis van een middagje oma en wat heeft hij aan ? Juist die lelijke dingen.

Ik wordt het langzaam een beetje zat, en wil er op een nette, rustige toon iets van zeggen. Maar wil haar ook niet oor het hoofd stoten omdat ze verder een ontzettend lieve en leuke oma en schoonmoeder is.

Wat zouden jullie doen ?
Pff..

Je schoonmoeder past niet op, gaat een keer in de week iets leuks met haar kleinzoon doen.

Laat haar lekker.

En over anders eten en drinken gesproken: opa's en oma's zijn er om de kleinkinderen te verwennen, papa's en mama's om hun kinderen op te voeden.

Bij mijn opa's en oma's kreeg ik ook veel meer snoep dan thuis. Ook kreeg ik veel meer dingen voor elkaar.

Daar zijn het opa's en oma's voor. Die hoeven niet meer op te voeden, die mogen verwennen. Dat geluk heb jij later ook als je kinderen ouders worden.
quote:warmwaterbadeendje schreef op 26 november 2011 @ 10:55:

Ik vind het inderdaad erg belangrijk hoe wij als gezin eruit zien. Dat komt, denk ik, omdat wij jonge ouders zijn en mensen je dan als eerste op je uiterlijk beoordelen. Als mijn man met nikes en een petje achter een goedkope buggy zou lopen zouden mensen heel anders over hem oordelen dan dat hij een net paar schoenen aan heeft een zijn haar netjes in model heeft. Hetzelfde geldt voor mij. Dus inderdaad ik hecht veel waarde aan uitstraling.

De schoentjes die onze zoon heeft zijn allemaal goed, behalve zijn ugg (neppers) slofjes die hij aan heeft als we op de fiets zitten. Zodat zijn voetjes lekker warm zijn. Op het kinderdagverblijf draagt hij slofjes en thuis ook.

Shit mijn vriend loopt altijd op nikes in zijn vrije tijd en hij heeft ook nog vaak een petje op, en dan loopt hij zo ook nog achter de wagen met zoontje erin.

Nooit gedacht dat mensen dan slecht over hem gaan denken

Komop meid laat je niet zo leiden door de omgeving. Enerzijds heb je juist goed je eigen ideeen over de opvoeding, zoals speelgoed en eten en anderzijds wil je juist goed voordoen aan de omgeving, mooie, nette kleding, want wat zullen ze anders wel niet van jullie denken.

Twee tegenstrijdige dingen.
yep vien! Ik kan niet weg, dan maar posten!
quote:Demissionair schreef op 26 november 2011 @ 11:45:

yep vien! Ik kan niet weg, dan maar posten!

Haha. Het is net Hotel California hier. You can check out anytime you like, but you can never leave.

Anyway: Welcome back!!!!

*sorry voor het offtopic geleuter*
*ook sorry voor off topic*

Bedankt Vien! Ja een beetje wel. heb mij een beetje stil gehouden vanwege herkenning, maar die lol is er inmiddels een beetje af en ik kon niet weg. Dan maar weer mijn mening de virtuele ruimte insturen, internet weegt 0,3 gram dus mijn nikszeggende data kan er ook wel bij.

On topic

Uiterlijk vertoon gaat iedereen op termijn opbreken. Goede banden met vrienden en familie niet.
Je gaat het nog zwaar krijgen als je je hier al zo druk om maakt. Want straks gaat je kind een eigen leven leiden, nu bepaal jij nog alles.

Wat maakt het nou uit dat hij een speeltje met batterijen heeft? En als je het echt niet wil, dan leg je dat toch weg als oma weg is? Je houdt het op den duur toch niet tegen. Zit hij over 4 jaar altijd bij vriendjes te spelen omdat ze daar leuk speelgoed hebben. Die vriendjes komen niet bij jullie omdat de smaakvolle blankhouten trein gewoon niet zo leuk is om mee te spelen. Ook die schoenen, ik vind het bijna lachwekkend als ik het niet zo sneu voor oma zou vinden.

Je schoonmoeder klinkt al een heel lief, betrokken mens die een leuke band met kleinzoon heeft en dat ga je om zeep helpen omdat de schoenen niet matchen met wat hij aan heeft? .

Ik maak alleen bij de oma's ergens een punt van als het veiligheid en gezondheid betreft. Behalve het werkelijk overdadig snoepen zeg ik dus eigenlijk nergens wat van. Hey, kom op: Zij hebben ook met succes kinderen groot gebracht. Mijn moeder is aan het breien geslagen voor mijn kind, de truien zijn mijn smaak niet, maar ik vind het zo lief, zoon krijgt dit gewoon aan en niet alleen als hij naar oma gaat. Gewoon omdat mijn moeder daar liefde in heeft gestopt en dat zeg ik ook tegen zoon. Mooie trui, he leeuwtje? Heeft oma voor je gemaakt, wat lief van oma!

Je kind krijgt er echt niets van als het bij oma wat anders gaat dan bij jou. Ze hebben al heel snel door dat oma niet hun thuis is, hoor.

Kortom, ik vind echt dat je zeurt om kleine dingen. Als je schoonmoeder rokend een fles sherry leegtrekt als jullie kind er is, heb je een punt, maar een liefdevolle oma op het matje roepen om haar op de vingers te tikken omdat ze laarzen gekocht heeft die niet in jullie plaatje passen........
quote:warmwaterbadeendje schreef op 26 november 2011 @ 10:55:

Ik vind het inderdaad erg belangrijk hoe wij als gezin eruit zien. Dat komt, denk ik, omdat wij jonge ouders zijn en mensen je dan als eerste op je uiterlijk beoordelen. Als mijn man met nikes en een petje achter een goedkope buggy zou lopen zouden mensen heel anders over hem oordelen dan dat hij een net paar schoenen aan heeft een zijn haar netjes in model heeft. Hetzelfde geldt voor mij. Dus inderdaad ik hecht veel waarde aan uitstraling.

De schoentjes die onze zoon heeft zijn allemaal goed, behalve zijn ugg (neppers) slofjes die hij aan heeft als we op de fiets zitten. Zodat zijn voetjes lekker warm zijn. Op het kinderdagverblijf draagt hij slofjes en thuis ook.

Even serieus: wat kan het jou nou schelen wat Jan Lul over jou en je gezin denkt als jij over straat loopt? 99% van de mensen die je tegen komt kén je niet eens.

En al helemaal als je schoonmoeder met de kleine op straat loopt. Daar ben jij niet eens bij toch?
Liefdevol contact met oma, is duizend maal meer waard dan welke bugaboo dan ook, maar dat dat uit het oog wordt verloren voor de het 'aanzien' in buitenwereld is in en in triest.

Yuk.
O en het oordeel over jou en je perfecte gezinnetje komt er echt wel, of denk je niet dat mensen door de uiterlijke schijn heen kunnen kijken??

Erger nog. Jan Lul DENKT niet eens iets over haar gezin. Ik heb wel wat anders te doen dan op ieders kleding te letten als ik in de stad loop. Ik ken die mensen niet, dus wat boeit mij dat nu. denken dat iedereen naar je kijkt lijkt me of heel arrogant of redelijk onzeker.....
Over eten en drinken gesproken: zeker als ze zo klein zijn vind ik dat opa en oma rekening moeten houden met de wensen van de moeder. Daar ga je niet aan voorbij. Als ze ouder zijn vind ik een snoepje meer of minder niet erg, maar zo onder de twee bepalen de ouders wat er gegeten wordt. Ice tea met 11 maanden!!! Vind ik een reden om ruzie over te maken.
Natuurlijk gaat het om liefde, maar er is een goede bugaboo beschikbaar, waarom dan zo'n geknutsel met een buggy? Begrijp ik niet. En TO ook niet.
Dat je denkt dat mensen oordelen op hoe je eruit ziet..... heb je je wel eens gerealiseerd dat je voor onbekenden waarschijnlijk helemaal niet zo belangrijk bent om een oordeel vormen als ze je zien? Als ik op straat loop, dan check ik echt niet iedereen out, hoor.
quote:galadriel schreef op 26 november 2011 @ 11:57:

Liefdevol contact met oma, is duizend maal meer waard dan welke bugaboo dan ook, maar dat dat uit het oog wordt verloren voor de het 'aanzien' in buitenwereld is in en in triest.

Yuk.Eens
Stressed is just desserts spelled backwards
Het ziet er niet uit en kan gewoon niet comfortabel voor zoon zijn.

Tsja dat wordt wat als zoonlief een eigen mening en leven krijgt...

Oei....
quote:Bagheera schreef op 26 november 2011 @ 12:06:

Dat je denkt dat mensen oordelen op hoe je eruit ziet..... heb je je wel eens gerealiseerd dat je voor onbekenden waarschijnlijk helemaal niet zo belangrijk bent om een oordeel vormen als ze je zien? Als ik op straat loop, dan check ik echt niet iedereen out, hoor.

Niet zo belangrijk?

Badeendje en haar man en zoon zijn voor een onbekende totaal helemaal niet belangrijk.
quote:Mac123 schreef op 26 november 2011 @ 12:04:

Natuurlijk gaat het om liefde, maar er is een goede bugaboo beschikbaar, waarom dan zo'n geknutsel met een buggy? Begrijp ik niet. En TO ook niet.Je hoeft het toch ook niet te begrijpen? Laat oma toch. Kind krijgt er niets van en je gaat een goede relatie toch niet om zeep helpen om zoiets kleins? Waarom oma op het matje roepen? Omdat alles moet gaan zoals TO het wil? Hier ga je toch serieus geen ruzie om maken?
Ben benieuwd hoe je ooit zelf als schoonmoeder wordt...
quote:xalliesuper schreef op 26 november 2011 @ 12:12:

Tsja dat wordt wat als zoonlief een eigen mening en leven krijgt...

Oei....Ik gok op een hanenkam, mascara en tatoeages op zijn 14e . Om zich af te zetten tegen het juk van het perfecte plaatje.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de man van to hier nou écht over denkt aangezien to schrijft dat hij nou niet al te goed voor zichzelf kan opkomen.

Niet tegenover zijn moeder dus zeer waarschijnlijk ook niet tegenover to.
Maar het perfecte plaatje, dat IS toch een lieve oma?
quote:superstar_2 schreef op 26 november 2011 @ 12:12:

[...]

Niet zo belangrijk?

Badeendje en haar man en zoon zijn voor een onbekende totaal helemaal niet belangrijk. Maar het gaat niet om de onbekende, het zal per ongeluk wel zo kunnen zijn dat ze een dinnetje tegen komt, met een zoon in precies dezelfde uggs en hetzelfde stoer t shirt en dezelfde onderscheidende bugaboo met vader zonder petje en Nikes, maar met een Gaastra jas. Het zou kunnen hè.
ik heb heel veel chinese meuk speelgoed hier in huis. Zoon vindt het leuk, het maakt mij eigenlijk helemaal niet uit. Ik heb ook een klapbuggy want die past tenminste wel normaal in mijn auto. Mijn man loopt ook weleens in trainingsbroek achter de wagen, tjee wat zal de buitenwereld wel niet denken van ons.

Qua voeding ben ik het trouwens wel met je eens, hier ook geen snoep, koek, icethee, cola, fristi oid. Ik wil ook dat iedereen dat respecteert.

Ik zou het gewoon lekker laten gaan, oma haalt hem 1x in de week op, en laat het daar gewoon bij. Je zoontje wordt er niet ongelukkig van, sterker nog hij bouwt een leuke band op met zn oma. Geniet van de tijd die je dan voor jezelf hebt, ipv je druk maken over de buggy, schoenen en uiterlijk vertoon.
En wat betreft de opmerking hier ergens dat oma geen respect heeft voor schoondochter omdat ze schoenen koopt die niet in het perfecte plaatje passen: Als eerste vind ik het woord respect totaal misplaatst, respect is iets wat je moet verdienen, niet om te verliezen als je geen rekening houdt met andersmans smaak om zoiets triviaals als schoenen.

En ten tweede, zoon van TO is het kleinkind van schoonmoeder. Dat is ook haar eigen vlees en bloed, hoor. Daar mag ze zich toch wel mee bemoeien? Als het te gortig wordt en het tast jouw opvoeding wezenlijk aan, dan kun je er wat van zeggen, maar ruzie maken om een paar schoenen en een buggy. Allemachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven