opfriscursus Spaans in spanje
zaterdag 26 november 2011 om 15:33
Lang geleden sprak ik goed Spaans (inclusief correct toepassen van verleden tijden, sujuntivo etc), maar in de loop der jaren is dat wat weggezakt. Nu lijkt het me leuk om mijn Spaans op te frissen door 2/3 weken in Spanje een cursus te doen. Maar zie door de bomen het bos niet meer, er is zoooooveel aanbod.
Ik zoek een school waar meer gevordenden komen (groepje van een beetje gelijk niveau zodat ik me niet verveel) en liefst gemixt qua nationaliteiten. Liever niet Salamanca of Granada, Latijns Amerika zeker niet en Barcelona lijkt me leuk om een weekendje erachteraan te plakken, maar te groot en toeristisch voor de cursus. Ik denk aan april/mei volgend jaar en ben tweede helft 30.
Iemand tips of zelf goede ervaringen met een cursus voor gevorderden?
Ik zoek een school waar meer gevordenden komen (groepje van een beetje gelijk niveau zodat ik me niet verveel) en liefst gemixt qua nationaliteiten. Liever niet Salamanca of Granada, Latijns Amerika zeker niet en Barcelona lijkt me leuk om een weekendje erachteraan te plakken, maar te groot en toeristisch voor de cursus. Ik denk aan april/mei volgend jaar en ben tweede helft 30.
Iemand tips of zelf goede ervaringen met een cursus voor gevorderden?
zaterdag 26 november 2011 om 16:10
woon je toevallig in de buurt van Arnhem of Nijmegen? Dan zou je eens op deze site moeten kijken:
www.hablamos-spaans.nl
Ik ga waarschijnlijk ook volgend jaar mee met de taalreis naar Cadiz. Het is (waarschijnlijk) een week eerder dan op de site staat, omdat dan de Feria is in Sevilla. Lijkt me geweldig!
Ik weet niet of dit wat voor je is, omdat het maar een week is. Maar je kunt wel je Spaans opfrissen omdat je iedere dag les hebt. Ik heb op de MEAO (lang geleden) Spaans gehad, en ik vind het een prachtige taal.
www.hablamos-spaans.nl
Ik ga waarschijnlijk ook volgend jaar mee met de taalreis naar Cadiz. Het is (waarschijnlijk) een week eerder dan op de site staat, omdat dan de Feria is in Sevilla. Lijkt me geweldig!
Ik weet niet of dit wat voor je is, omdat het maar een week is. Maar je kunt wel je Spaans opfrissen omdat je iedere dag les hebt. Ik heb op de MEAO (lang geleden) Spaans gehad, en ik vind het een prachtige taal.
zaterdag 26 november 2011 om 18:33
ik ben al 2x geweest naar Salamanca met studytravel.nl
kan ze echt aanraden!! eerste keer was beginner en de 2e keer was gevorderden. de beginnersklassen waren met 10 en veel grammatica enz. de gevorderdenklas was veel meer conversatie en klassen van 6 tot 8 personen, dus er is meer tijd en aandacht voor jou.
kan ze echt aanraden!! eerste keer was beginner en de 2e keer was gevorderden. de beginnersklassen waren met 10 en veel grammatica enz. de gevorderdenklas was veel meer conversatie en klassen van 6 tot 8 personen, dus er is meer tijd en aandacht voor jou.
zondag 27 november 2011 om 10:22
Ik spreek het nog wel regelmatig. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn spaans avontuur destijds een hele goede basis heeft gelegd voor mijn kennis van Spaans. Ik heb later een jaar les gehad, maar voor mijn gevoel ken ik spaans doordat ik destijds in Spanje gewoon de taal 'moest' praten. Ik reis veel en ik merk dat ik me prima kan redden in spaanstalige landen. Ik heb een paar jaar geleden in Nicaragua een weekje een opfriscursus gedaan (ik was in een dorpje beland wat zo leuk was, dat ik ter plekke op zoek ging naar een school) en daar zijn de grammaticale regels weer wat opgerakeld.
zondag 27 november 2011 om 12:14
Ik heb niet direct tips, maar wat jij 'gevorderd' noemt, ligt denk ik wel boven het niveau wat de meeste talenscholen als 'gevorderd' rekenen.
Hoewel mijn ervaring wel is dat ze heel snel met de verleden tijden beginnen, en dat je daar dus wel iets aan zult hebben.
Ik zou dus goed doorvragen bij een school.
Misschien werken ze trouwens nog met dat systeem van A1, A2, B1, B2 (herinner ik me van een paar jaar terug) en dan kun je dus eerst kijken wat jouw niveau is, en daar een school bij zoeken.
Hoewel mijn ervaring wel is dat ze heel snel met de verleden tijden beginnen, en dat je daar dus wel iets aan zult hebben.
Ik zou dus goed doorvragen bij een school.
Misschien werken ze trouwens nog met dat systeem van A1, A2, B1, B2 (herinner ik me van een paar jaar terug) en dan kun je dus eerst kijken wat jouw niveau is, en daar een school bij zoeken.
zondag 27 november 2011 om 12:45
Moonlight, volgens internet testje 'heb' ik B2. Die verleden tijden wil ik graag opfrissen, daar raak ik verstrikt in de regeltjes die ik nog maar half weet (gewoonte is imperfecto, maar er was ook iets met twee dingen tegelijkertijd en dan was de ene 'n imperfecto en de andere indefinido of zo ). Die niveau's staan nog op de site van de DELE examens, dus neem aan dat dat up to date is.
Ik zoek inderdaad een school met meer mensen van ongeveer hetzelfde niveau, zodat ik niet samengevoegd word (dat is me bij een andere cursus eens gebeurd en is niet echt motiverend). Dus een grote(re) school?
Ik zoek inderdaad een school met meer mensen van ongeveer hetzelfde niveau, zodat ik niet samengevoegd word (dat is me bij een andere cursus eens gebeurd en is niet echt motiverend). Dus een grote(re) school?
zondag 27 november 2011 om 12:52
Ik heb zelf twee keer een cursus gedaan. De eerste keer ging ik blanco heen en moest echt alles nog leren. En dat ging eigenlijk best snel (heb toen 4 wk cursus gehad)
De verleden tijd kwam heel snel aan bod (eind eerste week, hele tweede week) maar voor mij te snel om het door te krijgen. Ik kon wel de oefeningen maken, maar ik heb het nooit 'automatisch' kunnen doen.
Terwijl ik door kennis van bijv Latijn, het principe wel snap. Maar er zijn zoveel tijden dat het kwartje niet helemaal viel, bij mij.
Volgens mij wordt er in een groep ook vaak gekeken waar de knelpunten nog liggen. Omdat nooit iedereen precies dezelfde dingen beheerst.
Zo blijven dezelfde dingen ook op elk niveau weer terugkomen.
Ik kan me idd goed voorstellen dat je een groep op jouw niveau wilt.
Ik denk dat je idd bij een grotere school de meeste kans hebt.
De verleden tijd kwam heel snel aan bod (eind eerste week, hele tweede week) maar voor mij te snel om het door te krijgen. Ik kon wel de oefeningen maken, maar ik heb het nooit 'automatisch' kunnen doen.
Terwijl ik door kennis van bijv Latijn, het principe wel snap. Maar er zijn zoveel tijden dat het kwartje niet helemaal viel, bij mij.
Volgens mij wordt er in een groep ook vaak gekeken waar de knelpunten nog liggen. Omdat nooit iedereen precies dezelfde dingen beheerst.
Zo blijven dezelfde dingen ook op elk niveau weer terugkomen.
Ik kan me idd goed voorstellen dat je een groep op jouw niveau wilt.
Ik denk dat je idd bij een grotere school de meeste kans hebt.
zondag 27 november 2011 om 15:24
quote:bergamot schreef op 26 november 2011 @ 19:51:
Koekie, Salamanca heb ik niet de beste herinneringen aan, maar Studytravel heb ik gelijk even bekeken. Had jij veel NL in de groep, of was het wel gemengd?
2 uit ierland, 1 uit engeland, 2 uit japan, 2 uit duitsland, 1 uit denemarken en ik. Plus 1 italiaan die beginner was maar omdat de taal zoveel op elkaar lijkt, meteen in een gevorderden klas gezet werd.
Koekie, Salamanca heb ik niet de beste herinneringen aan, maar Studytravel heb ik gelijk even bekeken. Had jij veel NL in de groep, of was het wel gemengd?
2 uit ierland, 1 uit engeland, 2 uit japan, 2 uit duitsland, 1 uit denemarken en ik. Plus 1 italiaan die beginner was maar omdat de taal zoveel op elkaar lijkt, meteen in een gevorderden klas gezet werd.
zondag 27 november 2011 om 20:33
maandag 28 november 2011 om 00:54
Ik ben ook geheel blank begonnen en ben geeindigd in B2 na 2 maanden. Geen idee wat jij een grote school vindt, maar er was een groep voor ieder niveau met iets van 10 leerlingen per groep. Als er meer leerlingen waren kwam er een groep bij.
Veel nationaliteiten in Valencia. In mijn groep zaten Chinezen, Europeanen, 1 Japanse, een Nieuw Guineaanse en Australiers. Er werd door de school ook regelmatig buitenschoolse dingen georganiseerd. Ik vond het er erg leuk.
Veel nationaliteiten in Valencia. In mijn groep zaten Chinezen, Europeanen, 1 Japanse, een Nieuw Guineaanse en Australiers. Er werd door de school ook regelmatig buitenschoolse dingen georganiseerd. Ik vond het er erg leuk.