Wie solliciteert momenteel ook? deel 2
zondag 6 maart 2011 om 19:54
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic
"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:
quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:
Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:
quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:
Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
maandag 21 november 2011 om 12:33
Aaah, mag ik even gillen?
Ik heb de baan! Per 1 januari ga ik in Hilvarenbeek werken! Whoehoe!
Dus zowel per 1 januari samenwonen als een andere baan, in een andere omgeving, doodeng!
Binnenkort even een afspraak om salaris etc. te bespreken, maar ga nu eerst een opzet maken voor mijn ontslagbrief bij mijn huidige werkgever...
Jullie allemaal ontzettend veel succes nog met het zoeken en vooral het vinden van een baan!
Ik heb de baan! Per 1 januari ga ik in Hilvarenbeek werken! Whoehoe!
Dus zowel per 1 januari samenwonen als een andere baan, in een andere omgeving, doodeng!
Binnenkort even een afspraak om salaris etc. te bespreken, maar ga nu eerst een opzet maken voor mijn ontslagbrief bij mijn huidige werkgever...
Jullie allemaal ontzettend veel succes nog met het zoeken en vooral het vinden van een baan!
maandag 21 november 2011 om 13:17
maandag 21 november 2011 om 13:35
gefeliciteerd Cin met je baan!
Gefeliciteerd Ladyanne met je verjaardag!
Mijn gesprek ging best goed vandaag. Ik had de goede/slechte-eigenschappen-vraag al verwacht maar die kwam niet. Het ging wel prima maar ik had last van hetzelfde als kaaaaaaaaatje; ik lul nogal veel... Oepsie... Volgende week hoor ik of ik door mag, er zijn nog 3 kandidaten. Duimen!! Ben wel moe nu trouwens, en zit nog de hele middag op mijn uitzendbaantje. Niet echt relaxed maar goed...
Gefeliciteerd Ladyanne met je verjaardag!
Mijn gesprek ging best goed vandaag. Ik had de goede/slechte-eigenschappen-vraag al verwacht maar die kwam niet. Het ging wel prima maar ik had last van hetzelfde als kaaaaaaaaatje; ik lul nogal veel... Oepsie... Volgende week hoor ik of ik door mag, er zijn nog 3 kandidaten. Duimen!! Ben wel moe nu trouwens, en zit nog de hele middag op mijn uitzendbaantje. Niet echt relaxed maar goed...
maandag 21 november 2011 om 15:06
dinsdag 22 november 2011 om 12:50
@Isabelle, dat is inderdaad niet altijd makkelijk,vooral als je op gesprek bent geweest en de terugkoppeling krijgt dat je het niet geworden bent....
Vandaag heb ik ook te horen gekregen dat ik via het UZB op gesprek bij een bedrijf mag waar ik tot eind volgend jaar kan werken en 5 min van mijn huis is alleen moet nog een kleine 2 weken wachten en ik hoop vandaag een terugkoppeling te krijgen van het bedrijf waar ik gister op gesprek ben geweest
Vandaag heb ik ook te horen gekregen dat ik via het UZB op gesprek bij een bedrijf mag waar ik tot eind volgend jaar kan werken en 5 min van mijn huis is alleen moet nog een kleine 2 weken wachten en ik hoop vandaag een terugkoppeling te krijgen van het bedrijf waar ik gister op gesprek ben geweest
woensdag 23 november 2011 om 08:38
GRRRRRRRR ik moet even spuien!! Ik werk inmiddels al 5 weken via het uitzenbureau en nog stééds krijg ik mijn uren niet uitbetaald! Was het eerst omdat we met ons clubje in een apart hoekje zitten, administratief gezien. Is het nu omdat die r*kker van een leidinggevende gewoon loopt te falen en mijn uren niet goedkeurt in het systeem!!!!!!!!! Ohh ik kan hem wel wat aandoen! Ik heb hem maandag uitgebreid uitgelegd wat hij moet doen en dat is echt niet ingewikkeld, en het is nu woensdag en hij heeft het gewoon nog steeds niet gedaan! GGGGGRRRRRRRRR Moet ik weer een week wachten op mijn geld. Alsof het op mijn rug groeit! (nee, dan had ik geen uitzendbaantje gehad... SUKKEL!)
Ok, bedankt dat ik dit even mocht uiten.... zucht.....
Ok, bedankt dat ik dit even mocht uiten.... zucht.....
woensdag 23 november 2011 om 10:06
Mag ik even mijn frustratie uiten? Gisteren maar liefst 3 afwijzingen gekregen. En de redenen? Bij een mbo-functie word ik afgewezen omdat mijn niveau te hoog is en bij een hbo-functie word ik niet eens uitgenodigd omdat ik geen hbo-opleiding heb. Om gek van te worden. Nou ja, we gaan weer vrolijk verder met solliciteren.
Voor degenen die nog aan het zoeken zijn: veel succes. Voor degenen die al iets hebben gevonden: gefeliciteerd.
Voor degenen die nog aan het zoeken zijn: veel succes. Voor degenen die al iets hebben gevonden: gefeliciteerd.
woensdag 23 november 2011 om 12:15
@ Dapperedoda: logisch hoor, dat je ff wilt spuien. Dat is wel heel slecht van die leidinggevende zeg! Alsof je met een uitzendbaan niet werkt voor je geld. Kun je het niet via het UZB aankaarten?
@ Mariska76: ik ken de frustratie. Ik heb ook vaak een te hoge opleiding, of wel de juiste opleiding, maar niet de juiste ervaring. Heb inmiddels wel geleerd het niet op mezelf te betrekken, want daar word je vreselijk depri van. Wel is het frustrerend, dat je echt denkt: wanneer is het nou wel goed? Idd maar vrolijk verder gaan, meer kan je niet doen.
@ Mariska76: ik ken de frustratie. Ik heb ook vaak een te hoge opleiding, of wel de juiste opleiding, maar niet de juiste ervaring. Heb inmiddels wel geleerd het niet op mezelf te betrekken, want daar word je vreselijk depri van. Wel is het frustrerend, dat je echt denkt: wanneer is het nou wel goed? Idd maar vrolijk verder gaan, meer kan je niet doen.
woensdag 23 november 2011 om 12:39
woensdag 23 november 2011 om 17:27
donderdag 24 november 2011 om 14:46
Dat is ook mijn ervaring, Doda. Telkens niet bereikbaar en vervolgens niet terugbellen. Vanmorgen heb ik nog een bedrijf "koud" gebeld en ze waren gewoon onvriendelijk. Ik vroeg naar de afdeling P&O en de telefoniste vroeg waar het over ging. Ik vertelde waar ik over belde en ze zei meteen dat ze geen vacatures hadden. Ik vroeg nog naar degene die daarover gaat, maar ze zei dat diegene niet aanwezig was en dat zij daarover ging. Nou sorry dat ik bel, hoor.
Ik heb vandaag weer een paar sollicitaties verstuurd. Weer afwachten.
Ik heb vandaag weer een paar sollicitaties verstuurd. Weer afwachten.
donderdag 24 november 2011 om 14:53
Nou ik had er net een aan de lijn en ik vroeg, mag ik wat vragen over de vacature. Zegt ze; ja, maar dan wel kort. Nou, dat nodigt ook niet uit! Toen ze vervolgens zei dat intern altijd voorrang heeft, dacht ik, joh.......... ik zoek nog wel even verder! Overigens is dit de eerste keer dat ik zo'n horkerig type aan de lijn krijg...
donderdag 24 november 2011 om 15:51
Eindelijk ben ik net terug gebeld, maar helaas hebben ze niet voor mij gekozen, de ander had ietsjes meer ervaring met het werk dan ik, ik zat er dichtbij maar ze moesten een keuze maken. Ik baal echt als een stekker nu, had best een goed gevoel hierover en zag me daar ook werken. De motivatie om nu weer verder te zoeken is even ver te zoeken bij mij.
Gelukkig heb ik iig nog een gesprek met een bedrijf via het UZB...
Gelukkig heb ik iig nog een gesprek met een bedrijf via het UZB...
zaterdag 26 november 2011 om 21:21