dingen loslaten

27-11-2011 12:56 35 berichten
Mijn vriend is een half jaar geleden gestopt met roken. Voorgoed dit keer beloofde hij.

Uit zichzelf overigens niet op mijn verzoek.

Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij. zweerde niet te gaan roken.

Hij zegt dat het daar ook bij blijft.

Ik ben hier echter zo kwaad én gekwetst over.

Het voelt voor mij echt als een verbroken belofte. En dan ook nog eens met het grootste gemak verbroken.

Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.

Hoe doen jullie dat : loslaten van dingen waar je toch niets aan kunt doen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand accepteren zoals hij is?
Wat een gezeur. JIJ bepaalt niet of hij rookt, dat bepaalt hij zelf.
quote:Artpiraat schreef op 27 november 2011 @ 12:58:

Iemand accepteren zoals hij is?

Geen beter antwoord.

Slotje op het topic..
Je kunt het ook uitmaken.
Zelf nooit dingen gedaan waarvan je dacht dat je ze nooit zou doen.

Of andersom, niet gedaan terwijl dat wel zou moeten, en je je ook echt voorgenomen had om dat wel of niet te doen. Voornemens zonder dat je ze aan iemand vertelt zijn ook voornemens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:MEFunny schreef op 27 november 2011 @ 13:05:

[...]

Slotje op het topic..

Lekker droog antwoord
Ik ken mensen die wel zo nu en dan een sigaar roken maar geen sigaretten.

Voor mij zit daar wel verschil in. Maar ik kan me ook voorstellen dat dat voor jou allebei onder roken valt.
Jij bent kwaad en gekwetst? Een verbroken belofte? Doe even normaal mens
Jij bent zijn vriendin, niet zijn eigenaar.

Hij is ook geen hondje dat af gaat ondanks dat je hem nog zo getraind hebt met snoepjes.....

Zouden er aan jou misschien ook kantjes zitten waar hij zich aan ergert maar er overheen stapt omdat jij het bent?

(Kan me er nu al 1 bedenken).
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
lees ik de titel : dingen loslaten, en dacht dat het om een interessant onderwerp ging.

Maar dit is gewoon een gevalletje "aanstelleritis"
Als ik je vriendje ben en je verteld me bovengeschreven informatie dan maak ik het met je uit.

Probeer het eens zou ik zeggen.
Nee, ze is anders dan anders. Zie dat dan in!
Je kunt ook overdrijven zeg!
Wat heeft zijn roken nou in godsnaam met jou te maken?

Waarom ben jij boos en gekwetst? Stoppen met roken kan je alleen uit jezelf en voor jezelf doen, het is een nogal pittige verslaving. En als ex-roker kan ik je 1 ding vertellen, iedere opmerking of gezeur van jou zal hem doen snakken naar een peuk. Stress = roken.
Iets zegt mij dat de OP elk moment in rook op kan gaan.
waar maak je je nou eigenlijk echt druk om?
..popcorn?
quote:AndersdanAnders schreef op 27 november 2011 @ 12:56:

Mijn vriend is een half jaar geleden gestopt met roken. Voorgoed dit keer beloofde hij.

Uit zichzelf overigens niet op mijn verzoek.

Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij.

Vertelde hij dit uit zichzelf? Zoja, chapeau voor eerlijkheid.

Zonee: je vraagt er dus zelfs naar als hij weg is...?

quote:

zweerde niet te gaan roken.

Hij zegt dat het daar ook bij blijft.

Ik ben hier echter zo kwaad én gekwetst over.

Het voelt voor mij echt als een verbroken belofte. En dan ook nog eens met het grootste gemak verbroken.

Je hebt een issue met vertrouwen c.q. verraden worden.

Het thema is roken, maar het had gelijk welk onderwerp kunnen zijn.

quote:Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.

Hoe doen jullie dat : loslaten van dingen waar je toch niets aan kunt doen?

Op zoek gaan naar de achterliggende oorzaak.

Kijken waarom je zo heftig reageert op iets 'kleins'.

Therapie? Goed boek lezen?
Ik zou me daar absoluut niet mee bemoeien tenzij ik daar echt last van heb, bijv. vieze adem. En dan speelt dat een rol bij de beslissing om daar te blijven of niet.

Het is geen kind.
Ik ben ook weleens stiekem aan het roken geslagen na meerdere jaren gestopt te zijn. Door plotselinge stress. Ik heb toen stiekem op de wc gerookt. En chapeau voor mijn man, want hij heeft er nooit naar ginformeerd. Ik was daardoor vrij om een nieuwe stoppoging te toen wanneer ik daaraan toe was.

En dat was na een half jaar. Als mijn man zich daarmee bemoeid had, dan had ik twee issues gehad in plaats van één. En die ene was al moeilijk genoeg.

Die laatste poging had overigens een definitief resultaat.
Inderdaad fijn voor je dat je een vriend hebt die zoiets eerlijk zegt tegen je. Nu kan je hem steunen met zijn evt. volgende poging.

Nu is hij eerlijk geweest en krijgt ie ook nog de volle laag dat hij het verpest heeft.
quote:Bahco schreef op 27 november 2011 @ 13:50:

En dat was na een half jaar. Als mijn man zich daarmee bemoeid had, dan had ik twee issues gehad in plaats van één. En die ene was al moeilijk genoeg.

Die laatste poging had overigens een definitief resultaat.

applaus voor jou Bahco!!

Ik moet er ook een keer weer lef voor hebben. Nu sinds een half jaar weer bezig.... was er alweer 4 jaar vanaf
Jee waar bemoei je je mee, zeg? Het is zijn leven, wat heeft dat met jou te maken dat je zo boos en gekwetst bent? Als mijn vriend daar boos om zou worden zou ik echt bijna expres een peuk op gaan steken..
Heb je al therapie aangevraagd om met dit vreselijke feit om te kunnen gaan en je gekwetstheid een plaatsje te kunnen geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven