dingen loslaten

27-11-2011 12:56 35 berichten
Mijn vriend is een half jaar geleden gestopt met roken. Voorgoed dit keer beloofde hij.

Uit zichzelf overigens niet op mijn verzoek.

Nu is hij op.vakantie met een groepje vrienden. Heeft hij toch meermaals een sigaar gerookt. Zelfs al.binnen 24 uur nadat hij weg was.terwijl.hij. zweerde niet te gaan roken.

Hij zegt dat het daar ook bij blijft.

Ik ben hier echter zo kwaad én gekwetst over.

Het voelt voor mij echt als een verbroken belofte. En dan ook nog eens met het grootste gemak verbroken.

Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ik kan het niet loslaten en heb de neiging elke keer als ik hem spreek daar ruzie over uit te lokken.

Hoe doen jullie dat : loslaten van dingen waar je toch niets aan kunt doen?
Rookte hij eerst sigaretten, en nu na het stoppen dan af en toe een sigaar?
Alle reacties Link kopieren
Die (TO) komt niet meer reageren? Ach, ik weet het antwoordt al, slap gelul van een schijterd (TO)
Plaats een sigarettentracker op z´n auto!

Als hij er een opsteekt, kun je gelijk achter hem aan met weetikveelwat.
Roken is echt een rotverslaving en dat heeft niets met moedwillig beloftes verbreken te maken. In plaats van je zo aan te stellen en het op jezelf te betrekken omdat hij weer is begonnen kan je hem beter steunen wanneer hij een nieuwe stoppoging waagt en verder die verwachtingen op dat punt laten varen.

Zeg nu eens eerlijk, is het roken (en de onrealistische belofte er omtrent) waar jij echt boos van bent of is er iets anders?
Hij is op vakantie en rookt een paar sigaren... Wat is daar mis mee? Wie weet pakt ie thuis zo de draad weer op door verder te gaan met niet-roken. De boog kan niet altijd gespannen staan, en als hij zijn eigen grenzen kent.

Wie ben jij om daar moeilijk over te doen?!
En zoniet, dan heeft ie wellicht een terugval. Kan de beste overkomen! Dan heeft hij er meer aan dat je hem steunt dan door jezelf zielig en gekwetst te voelen
Ik snap niet echt waar je je druk over maakt.... Je moet iemand nemen zoals hij is hoor. Vind het al knap dat hij het elke keer voor je probeert. Jij hebt vast ook wel iets wat hem irriteert.
Hij: Mijn vriendin is gestopt met zeuren en zeiken over mijn sigaretten. Ze had me zo beloofd zich er niet meer mee te bemoeien. Maar nu mekkert ze weer erover, zo klote. Ik kan het niet begrijpen en ben zoooo verdrietig. Het is maar iets kleins dat weet ik best, maar het blijft aan me vreten. Ze had me beloofd om er geen ruzie mer over te maken met mij en dan doet ze het toch... Tijd voor weer een vakantie

Ik hoop dat je nooit échte problemen in je leven zult treffen....
Ik weet het niet maar als ik dit allemaal lees voel ik mij in ene stukken beter :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven