Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen met Curlsys?

06-07-2011 10:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een X mijn haar met de curlsys techniek laten knippen, ik ben alleen nogal geschrokken van de prijzen. De kapper waar ik nu een afspraak mee heb rekent ¤53 en zegt wel anderhalf uur bezig te zijn, terwijl ik erbij zei dat ik vrij kort haar heb (valt op zo'n 10 cm schat ik). Ik kan nog terug, dus ik wil graag jullie ervaringen horen. Is het de prijs waard?
Hoi,

Ik heb halflang haar met krullen/slag.

Ik heb het ook in die techniek laten knippen..Ze zijn er indd lang mee bezig. Alleen nadien had ik minder krullen. Nu na een paar maanden komen ze wel weer terug, maar ik doe het niet meer.

Maar zoals altijd, iedereen is anders.
Mijn zusje, met flinke krullenbos, heeft ook haar haar laten knippen met deze methode. Zij was 50 euro kwijt en de kapster is ook zo'n 1,5 uur bezig geweest.

Zij had juist meer krullen en het ziet er erg mooi uit! Meer lossere krullen zeg maar. Opzich vind ik de prijs wel meevallen, als ik naar een goede kapper ga ben ik ook zo 30 - 35 euro kwijt. En je gaat voor deze techniek natuurlijk niet iedere maand naar de kapper...
Hoi Kitty26, he dat is nou net niet de bedoeling, dat je minder krullen krijgt. Vervelend, zeker als je er dan zoveel geld voor betaald hebt!

@Bambi, dus bij jouw zus heeft het wel goed uitgewerkt. Laat ze het nu steeds volgens die techniek knippen?
Ik ben nu 2 keer bij 2 verschillende curlsys kappers geweest, met helaas wisselend resultaat.

De eerste keer zat het geweldig, maar deze kapster was vrij duur. De 2e keer ben ik naar een goedkopere kapper geweest maar helaas vind ik nu bedroevend zitten, dus het gaat nu veel op een knot tot het weer lang genoeg is en dan ren ik weer snel terug naar de 1e, ook al was zij duurder.
Hoi, hier komt mijn ervaring met curlysys. Ik ben gisteren naar een kapper geweest die op deze manier kan knippen.

En ik moet zeggen dat ik best verrast en tevreden ben. Ooit lang geleden (5 jaar) ben ik ook naar een kapper geweest die curlysys kon knippen, alleen had ik toen langer en krulleriger haar, dus toen diegene klaar was zag ik niet echt verschil. Maar gisteren dus wel.

Mijn haar valt iets over mijn schouders, heb van mezelf meer slag dan krullen, maar al een tijdje vond ik mijn haar echt bagger. Heb allerlei dingen uitgeprobeerd die ik hier op het forum heb gelezen, big shampo van Lush, Bumble&Bumble creme, allemaal best dure producten die heerlijk ruiken maar niet echt iets deden voor mijn haar. Dus gisteren mijn laatste 'redmiddel'. En het werkte. Het duurde best lang, ongeveer 1,5 uur, ze knippen het plukje voor plukje, maar nadat ze het had gedroogd met de diffuser zag je echt meer krullen-vorming vergeleken met eerst. Zelfs mijn vriend die mee was en niet echt geloofde in deze methode, moest toegeven dat mijn haar en krulleriger uitzag. Het valt ook luchtiger dus bij mij heeft het gewerkt. Ik was er 42 euro voor kwijt incl wassen en stylingproduct erin en het drogen met diffuser.

Gr Meri_J
Klinkt goed! Waar zat die kapper Meri?

Ik heb halflang haar zonder krullen maar wel wat slag. Als het in laagjes geknipt is en het is nat dan heb ik echt veel slag en kan ik er met wax krullen in knijpen. Is deze methode ook wat voor mij om ook zonder veel water en wax wat meer krul te krijgen?
@blauwbloempje

Deze kapper zit in Delft, als je op curlysys kapper en delft googled zul je er twee vinden, ik ben naar die geweest die op de markt zit (het adres zeg maar). Als je googled zul je zien welke ik bedoel. Volgens mij mag ik niet de naam ervan hier neerzetten dus vandaar deze uitleg.

Ik heb dus zelf ook meer slag en bij mij heeft het gewerkt, maar ik doe dus altijd nog iets in mijn haar. Op dit moment was ik mijn haar met de lush shampo, zonder conditioner, ik kam het onder de douche uit. In handdoekdroog haar doe ik antifrizz curl activator creme van etos eigen merk (pas deze week gehaald) en nog beetje krullen mousse van fructis. Als ik tijd heb laat ik het zo opdrogen aan de lucht anders met diffuser. Pas als het zo goed als droog is ga ik met mijn handen doorheen. En dan zit het bij mij goed, maar miss vind jij deze methode te veel werk. Als ik niets in mijn haar zou doen zou ik meer slag dan krul hebben, bij mij moet er echt iets in. Mijn krul lijkt het meest op het soort krullen van Katja Schuurman, heb vaak complimentjes gekregen dat mijn haar op haar haar lijkt (verder lijken we niet op elkaar hoor).

Gr
marthe16 schreef:
06-07-2011 10:39
Ik wil een X mijn haar met de curlsys techniek laten knippen, ik ben alleen nogal geschrokken van de prijzen. De kapper waar ik nu een afspraak mee heb rekent ¤53 en zegt wel anderhalf uur bezig te zijn, terwijl ik erbij zei dat ik vrij kort haar heb (valt op zo'n 10 cm schat ik). Ik kan nog terug, dus ik wil graag jullie ervaringen horen. Is het de prijs waard?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2017 09:24
Reden: spam
18.74% gewijzigd
Spammert
Heb het ook ooit zo laten knippen. Het knippen duurde lang. Daarna moest ik ondersteboven hangen en werd het lang gefohned met de diffuser. Ik vroeg nog of dat altijd moest om krullen te krijgen want zelf fohn ik mijn haar nooit. De kapper zei van niet, maar na een wasbeurt thuis was mijn haar weer als gewoon en zonder uitgebreid fohnen met diffuser had ik geen extra krul. Kortom, bij mij kwam de krul door de styling en niet door de gebruikte techniek!
Bij mij werkte het helemaal niet, mijn haar was behoorlijk verpest.
Ik ben 1x zo geknipt en ik moet zeggen dat het er in de kapsalon geweldig uitzag, maar de volgende dag vond ik mijn haar ook weer gewoon net als anders. Vind het niet echt iets toevoegen, en inderdaad duur.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven