Gezondheid alle pijlers

Visgraat

28-11-2011 12:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moets afgelopen vrijdag naar de dokter, had een visgraat doorgeslikt en bleef klem zitten in mijn keel. Doker stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. KNO-arts keek in mijn keel en trok daarbij zo hard aan mijn tong dat ie nu nog zeer doet. Maar visgraat is weg. Dan krijg je het toch aardig benauwd met zo'n ding klem in je keel. Wie heeft dit ook al eens gehad?
Nee nog nooit gehad maar wel een grote angst zodat ik weinig vis eet. Als ik 1 graatje in de vis aantref of in mijn mond dan hoef ik niet meer. En hoe secuur je vis ook schoonmaakt, het kan altijd gebeuren dat er eentje achter blijft. Makreel vind ik bijv. erg lekker maar eet het echt zelden.

Wel lekker dat die graat uit je keel is. Je zal nog wel gewoon vis blijven eten?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 november 2011 @ 12:25:

Nee nog nooit gehad maar wel een grote angst zodat ik weinig vis eet. Als ik 1 graatje in de vis aantref of in mijn mond dan hoef ik niet meer. En hoe secuur je vis ook schoonmaakt, het kan altijd gebeuren dat er eentje achter blijft. Makreel vind ik bijv. erg lekker maar eet het echt zelden.

Wel lekker dat die graat uit je keel is. Je zal nog wel gewoon vis blijven eten?Ik eet een paar keer per week vis, maar omdat we vrijdag naar Bremen gingen ivm kerstmarkt, dacht ik; nog even vlug een makreel eten voordat we gaan. Te gulzig, hè? Uiteindelijk gingen we 2 uur later pas weg.
Dit is mijn nachtmerrie! Ik eet daarom bv. geen haring, maar ik heb sowieso een soort fobie op dat gebied (durf ook geen tabletten door te slikken behalve als ze zo klein zijn als "de pil").
Oh ook bij makreel. Nou ik kocht vroeger wel eens makreel voor de katten maar wat een rot werk die graten. Ik doe het echt nog maar zelden. Daar zit zoveel graten in, niet normaal. Ik heb het geloof ik vorig jaar rond kerst gemaakt voor zalmbonbons met makreelmousse vulling erin, was verrukkelijk dat wel.

Wel gelukkig dat het zo snel in orde is gekomen zodat je nog naar de kerstmarkt kon.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Heb ik ook eens gehad!

O wat een naar gevoel!

Het was een redelijke dikke graat van een zalm.

Ik probeerde het eerst weg te slikken, toen veel brood gegeten, om zo de graat 'te pakken'. Maar niks lukte.

Eerst kon ik er nog om lachen, maar later werd het irritant.

Ik kon met mijn vinger in mijn keel, om de graat te voelen, maar ik kon er niet bij, om de graat er uit te pakken.

Na een kwartier vond ik het echt niet leuk meer, en ben naar de eerste hulp gegaan.

Klinkt wat overdreven, maar ik durfde er eigenlijk niet mee te gaan slapen.

Na 6 uur op de eerste hulp zitten te wachten, komt er eindelijk een dokter naar mij toe, en precies op dat moment slik ik de graat door! Typisch.

Ze heeft me nog wel onderzocht. En vertelde me ook dat zalm graten, de enigste graten zijn die niet op een X Ray te zien zijn!

Citroen sap schijnt graten af te breken, dus mischien een tip voor in de toekomst.

Want als het iets kapot prikt ergens in je lichaam lijkt me ook niet fijn.

Ik eet wel gewoon weer vis, maar heeft wel even geduurd.

En ik heb een tijdje ook, zodra ik een graat vond, de maaltijd verder niet meer op gegeten. Maar dat gaat nu wel weer.

Ik vind vis gewoon veel te lekker!
O irritant inderdaad.

1x een graat in mijn net helende wondje van een getrokken verstandskies gehad..DJEEZ wat een pijn

Mijn angst is niet zozeer mijn keel maar ik heb eens gehoord (of het waar is weet ik niet) dat iemand een graat in een blindedarm had zitten die daardoor is onstoken..

ik eet nog wel vis ook met graat die ik tegenwoordig wel met een beetje beleid zo goed mogelijk kan verwijderen.
Puck
Ik ook, het is wel heel lang geleden. Ik werd ook doorgestuurd naar de kno arts. Mijn tong werd er ook helemaal uitgetrokken (althans zo voelde het). Hij ging toen met een soort vishengeltje met lampje naar binnen. Sinsdien nooit meer een graat in de keel gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven