Mode & Beauty alle pijlers

Legerkistjes

28-11-2011 18:24 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds mijn 'alto' periode ben ik in het bezit van kistjes. De paarse en oranje ribbroeken heb ik inmiddels al wel ingeruild voor andere exemplaren, maar mijn legerkistjes ben ik altijd blijven dragen. Ik draag ze nu voornamelijk tijdens het werk (lopen lekker) en klussen, anders eigenlijk nooit meer.

Draagt er iemand nog kistjes, en zo ja, hoe combineer je ze?

Gewoon benieuwd, omdat ik ze tegenwoordig eigenlijk bijna niet meer tegenkom. Waarschijnlijk met een reden
Mijn dr Martens heb ik regelmatig aan onder een spijkerbroek.
Ik heb ze jarennnnn gedragen. Ook vanaf mijn alto tijd haha.

Toen ik last kreeg van mijn spier/bot aandoening heb ik ze in moeten ruilen voor lichtere schoenen.

Ik droeg ze meestal met een spijkerbroek of met een rokje.
Ah know`t, tha shunt
Van welk bouwjaar ben je? Ik liep er tot een half jaar geleden ook nog bijna dagelijks op, maar werk nu met ouderen en op de één of andere manier vond ik het toch niet gepast om daar met militair schoeisel te lopen, want dat is het uiteindelijk toch.
ik heb ze ook in mn kast.

Heb ze jaren geleden gekocht toen ik bij de scouting zat. Ik wilde toen goede schoenen, omdat je bij de scouting toch regelmatig grote afstanden moest lopen en goede schoenen moest hebben waarin je geen natte sokken krijgt.

Nu heb ik ze alleen nog aan als we naar de zwarte cross gaan. Ideaal zijn ze dan! Of als we met slecht weer naar een motorcross/tractorpulling of iets dergelijks gaan.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
oja en draag ze onder een spijkerbroek, met de broekspijpen erover heen. Met een rok of broek erin vind ik geen gezicht.
@ Viva_ronja: bouwjaar 81. Kan me jouw punt goed voorstellen!! Zelf werk ik in de horeca, en draag altijd lange wijde broeken (die ook best moeilijk te vinden zijn tegenwoordig...) waardoor je echt alleen de neus ziet.

Dr. Martens heb ik ook gehad, daarna toch wel weer teruggegaan naar m'n kistjes. Vroeger droeg ik ze inderdaad ook wel eens onder een rokje, ik weet niet of ik er nu nog mee weg zou komen. Op festivals of treffens wil ik ze ook nog wel eens onder een zomerjurkje dragen (ivm met modder), maar ja, da's toch wel een andere setting natuurlijk.
quote:woepsie schreef op 28 november 2011 @ 18:40:

oja en draag ze onder een spijkerbroek, met de broekspijpen erover heen. Met een rok of broek erin vind ik geen gezicht.

Ik vind het juist wel leuk onder een rokje.

Zoals op deze foto met beenwarmers

Ah know`t, tha shunt
quote:KahlanAmnell schreef op 28 november 2011 @ 18:43:

[...]

[afbeelding]ja oke.. moet zeggen.. zo op die foto vind ik t wel gaan. Ben jij dat?
Zelf heb ik ook Dr martens< ik heb bordeau rode 8 eye en zwarte 20 eye. Zelf draag ik de rode met zwarte beenwarmers, zwarte legging en een kort spijkerrokje Dit staat hartsikke leuk.

Als je eenmaal Dr martens gewend ben, dan wil je niets anders meer dragen.

Sinds kort heb ik een paar Jenna laarzen met hakken voor gelegenheden waar de echte Dr Martens te grof zijn.

groetjes Merel.
.
Hier ook bouwjaar 81.

Momenteel liggen ze onder in de berging. Vanaf mijn 15e heb ik een paar jaar in een slagerij gewerkt waar waterdicht schoeisel wel handig was. Heb mijn pa een paar laten meenemen uit dienst.

Het duurde even voor ze ingelopen waren trouwens. Heb er echt gigantische schaafplekken en blaren van gehad.

Droeg ze ook onder een spijkerbroek.

Heb nu een paar hele fijne wandelschoenen van de Decathlon. Die hebben eigenlijk m'n kistjes vervangen...

De huidige kisten vind ik trouwens niet mooi, die hebben een rits.
quote:19juni schreef op 28 november 2011 @ 18:42:

@ Viva_ronja: bouwjaar 81. Kan me jouw punt goed voorstellen!! Zelf werk ik in de horeca, en draag altijd lange wijde broeken (die ook best moeilijk te vinden zijn tegenwoordig...) waardoor je echt alleen de neus ziet. Ik dacht eerst dat ik ze enorm zou missen, want voor gewone schoenen loop ik niet zo warm en ik droeg ze al zo lang (bouwjaar '76), maar inmiddels ben ik het toch wel gewend. Ik droeg ze ook alleen met wijdere broeken of met flodderbroeken met jurkjes/tunieken. Ik vind ze gecombineerd met gekke maillots/ beenwarmers en korte rok/jurk ook wel erg leuk, maar daar ben ik al heel lang mee gestopt, voelde ik me toch te oud voor .
quote:KahlanAmnell schreef op 28 november 2011 @ 18:43:

[...]

[afbeelding]

Wat leuk zeg, helemaal niet lomp.

(wat een goed figuurtje heb je trouwens)
quote:Biebeltje schreef op 28 november 2011 @ 18:58:

De huidige kisten vind ik trouwens niet mooi, die hebben een rits.

Oh echt waar?? Ik doe er meestal wel een aantal jaar mee maar ben nu dus aan het overwegen om nieuwe aan te schaffen (of eens te gaan kijken voor andere werkschoenen).

Grappig, ze worden dus nog best veel gedragen!

Ik zie ook wel eens van die 'nieuwere' veterlaarzen waarbij dan bijv. ook 'legerlaarzen' of iets dergelijks staat, maar die zijn toch net iets anders van vorm. Maar dus wel hip blijkbaar.
@ Kahlan, zo staan ze inderdaad ook leuk!! Heb zelf helaas niet zulke slanke benen...
Nou ja, ik kan alleen af gaan op het model wat mijn pa nu draagt.

Kopen jullie die kistjes bij leger dump zaken? dan hebben ze vast wel andere modellen in de verkoop.
Ik heb trouwens maat 40 en vind ze vrij lomp ogen...
Dr. martens draag ik toch dagelijks... en dat terwijl ik zat andere schoenen heb die wellicht iets eleganter zijn, maar ze lopen zo lekker!

Ook voor mijn werk (begeleider,verstandelijke beperking met vaak forse gedragsproblematiek) ideaal! meer dan de helft van mijn collega's loopt trouwens op dr. martens op op legerkistjes.

kisten heb ik ook maar die lopen voor m'n gevoel toch weer wat zwaarder dan mijn dr. martens...
Het eerste paar kocht ik in een dumpzaak, en later kon ik ze steeds bij de kazerne om laten ruilen (ik werkte er tegenover) door een vrouwelijke militair met mijn maat. Later kon dat niet meer en toen ging ik ze gewoon weer kopen in een dumpzaak.

Het zijn trouwens wel de schoenen die het allerlangste mee gaan uit mijn collectie (doe er toch wel een aantal jaren mee, en koop een keer nieuwe omdat het profiel van de zool wat wegslijt, of zoals nu, er een naad achterop heeft losgelaten)
Ik heb geen echte kisten, die zijn me wat te zwaar, maar ik ben vergroeid met schoenen die erop lijken (alleen zonder stalen neus). Zitten geweldig, ik krijg er nooit blaren in. Ik draag ze meestal met een rokje en een dikke legging/maillot/panty, soms met beenwarmers. Overigens zie ik heel veel Dr. Martens-achtige laarzen in de winkels, maar die zijn toch niet zo mooi als de echte of mijn merkloze schoenen (net iets te vrouwelijk en ik heb ze graag lomp ).
Oh maar die foto ben ik niet hoor hahaha. Was het maar waar.

Ik ben ongeveer 2x haar denk ik hahahaha
Ah know`t, tha shunt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven