elektrische kachel
dinsdag 29 november 2011 om 20:25
dinsdag 29 november 2011 om 20:46
Hmmm zojuist wat op internet gelezen... het is dus voor een kamer van 16.47m2 en dat is volgens mij inclusief een douche van 2m2, slechte ventilatie al zeg ik het zelf en ondanks dubbelglas voel ik ergens vandaag koude lucht komen. Is het wel handig dan om dat kacheltje midden in de kamer te laten staan wanneer na het douchen al die damp uit die kleine ruimte komt? En ook nog eens een keukentje?
dinsdag 29 november 2011 om 20:51
quote:leyla88 schreef op 29 november 2011 @ 20:47:
[...]
haha eerlijk gezegd maakt dat me niets uit, het is all-in. Het is gewoon echt koud!! De gewone verwarming verwarmt deze kamer onvoldoende en dat komt waarschijnlijk door de tocht.
En het milieu dan?
Maarre, als het tocht enzo dan zou ik eerst de verhuurder maar eens aanspreken. Je betaalt voor iets waar je wel gezondheidstechnisch verantwoord en dergelijke moet wonen.
[...]
haha eerlijk gezegd maakt dat me niets uit, het is all-in. Het is gewoon echt koud!! De gewone verwarming verwarmt deze kamer onvoldoende en dat komt waarschijnlijk door de tocht.
En het milieu dan?
Maarre, als het tocht enzo dan zou ik eerst de verhuurder maar eens aanspreken. Je betaalt voor iets waar je wel gezondheidstechnisch verantwoord en dergelijke moet wonen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 29 november 2011 om 20:52
ja er is al zoveel mogelijk aan gedaan, alles dubbelglas en onderaan de deur zo'n tochding geplaatst, maar het blijft koud en ik kan maar niet uitvogelen waar het vandaag komt. Binnenkort komt er wel iemand kijken, maar via de mail is al op te maken dat ze er eigenlijk niks aan gaan doen. Dus
stoken is nog de enige optie..
stoken is nog de enige optie..
dinsdag 29 november 2011 om 20:53
quote:Fame schreef op 29 november 2011 @ 20:51:
[...]
En het milieu dan?
ik weet het.... ;(
de verhuurder komt binnenkort kijken. Ik hoor het ook van andere bewoners die bijv. hun bureau voor het raam hebben neergezet dat ze ook last van toch hebben. Het is eigenlijk alleen als je rustig achter je bureau zit, verder merk ik er eigenlijk niks van.
[...]
En het milieu dan?
ik weet het.... ;(
de verhuurder komt binnenkort kijken. Ik hoor het ook van andere bewoners die bijv. hun bureau voor het raam hebben neergezet dat ze ook last van toch hebben. Het is eigenlijk alleen als je rustig achter je bureau zit, verder merk ik er eigenlijk niks van.
dinsdag 29 november 2011 om 20:55
wij hebben deze winter ons huisje (in het buitenland, scandinavie) moeten verwarmen met alleen electrische kachels en een houtkachel. Omdat het geregeld -20 was, was het geen optie de kachels uit te doen als wij niet thuis waren. Ze stonden dus altijd aan. maar wie hadden wel goede kachels. Met keurmerk en alles en goed op de voorschriften letten.
Kosten waren wel echt enorm, en dan bedoel ik echt enorm. Ondanks dat elke avond de houtkachel aanstond waren wij gemiddeld 300 euro per maand kwijt aan stroom!!! Milieu zullen we het maar niet over hebben dat moet een flinke aanslag zijn geweest. Er was echter geen andere optie. Huisje was trouwens 57m2 en we stookten niet alle ruimtes, zoveel kostte het!
wat ben ik blij dat we nu in een gewoon huis wonen!!!
Maar goed qua veiligheid, niet voor de goedkoopste gaan maar voor een merk, met keurmerk!
Kosten waren wel echt enorm, en dan bedoel ik echt enorm. Ondanks dat elke avond de houtkachel aanstond waren wij gemiddeld 300 euro per maand kwijt aan stroom!!! Milieu zullen we het maar niet over hebben dat moet een flinke aanslag zijn geweest. Er was echter geen andere optie. Huisje was trouwens 57m2 en we stookten niet alle ruimtes, zoveel kostte het!
wat ben ik blij dat we nu in een gewoon huis wonen!!!
Maar goed qua veiligheid, niet voor de goedkoopste gaan maar voor een merk, met keurmerk!
dinsdag 29 november 2011 om 20:55
dinsdag 29 november 2011 om 21:01
O, en voorspel je huurbaas dat zijn energierekening deze winter gigantisch zal gaan stijgen. (Die -20 wordt hier voorspeld). En dat jullie dan allemaal (huisgenoten dus ook) maar aan de electrische kachel gaan. Jij hebt all-inn, maar hij moet de rekening wel betalen namelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 29 november 2011 om 21:09
Hmm ja dat zou weleens heel goed kunnen. Ik vind het echt slecht dit. Ze hebben nu bijv. het klepraampje vervangen door dubbelglas met een ventilatiesysteem, en wanneer die dicht staat, komt er alsnog lucht doorheen!!!! het is echt slechte kwaliteit, erg jammer. Dan maar opstoken idd, denk dat hij er weinig van zal merken als ik de enige ben die het doet, het is een grote flat met allemaal zelfstandige kamers (volgens mij 300 of zo)
iemand nog een idee voor een bepaald merk? weet echt niet waar ik kijken moet
iemand nog een idee voor een bepaald merk? weet echt niet waar ik kijken moet
woensdag 30 november 2011 om 00:20
Kun je niet wat extra isoleren met flinke dikke overgordijnen voor je raam en je deur naar de hal/buiten? Misschien dat je dan die tocht al kwijt bent. En dan verwarm je ook sneller je kamer met een eventueel elektrisch kacheltje.
Ik heb er ooit eentje van Tefal gehad, zag er uit als een broodrooster op zijn kant, met de opening aan de zijkant. Dat ding verwarmde zo goed dat ik hem vaak maar een kwartiertje aan deed en dan weer uit. En dan later als het weer kouder werd weer even aan. Wat een hetelucht kacheltje, had het idee dat die warme lucht sneller verspreid werd dan de warmte van een ander straal kacheltje dat ik eerder heb gehad.
Ik heb er ooit eentje van Tefal gehad, zag er uit als een broodrooster op zijn kant, met de opening aan de zijkant. Dat ding verwarmde zo goed dat ik hem vaak maar een kwartiertje aan deed en dan weer uit. En dan later als het weer kouder werd weer even aan. Wat een hetelucht kacheltje, had het idee dat die warme lucht sneller verspreid werd dan de warmte van een ander straal kacheltje dat ik eerder heb gehad.