Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Oeps sorry, per ongeluk nog x.
@vaintje en Nicole haha die reactie van jullie over een gecancelde afspraak is zo herkenbaar. Ik reageer exact hetzelfde, als een verwend prinsesje dat haar zin niet krijgt. Kan er echt een tijdje van slag van zijn. Ga dan ook voor hem denken in de trand van: als je er geen zin meer in hebt, zeg het dan gewoon. Achteraf is er altijd een goede reden en vind ik mezelf zo kinderachtig. Wel fijn om te lezen dat jullie daar ook last van hebben.
Het gaat er natuurlijk wél om wie de afspraak afzegt; vaak is dat de minnaar. Met als logisch gevolg dat de vrouw in kwestie zich waardeloos voelt, omdat ze zo graag wil. Eerste tekenen. De minnaar beslist, bepaalt en controleert en heeft op zeker moment de vrouw "aan een touwtje". Het klassieke beeld, dat toch in veel minnaar-situaties zichtbaar is...of op zeker moment zichtbaar gaat worden met als doel dat de vrouw in kwestie vaak op een bepaald moment in een soort van afhankelijkheidspositie wordt gedrukt. Vaak is het dan ook nog eens zo dat er -en dat lees ik net ook weer- (vlak) voor een afspraak/date relatief veel sms- of belcontact is, waarna na de date het contact weer vermindert...terwijl de vrouw dat eigenlijk helemaal niet wil, maar ja...ze heeft dan weinig te willen omdat de minnaar het simpelweg niet wil. Hij bepaalt en beslist immers. Volledige ongelijkwaardigheid en dat komt helaas best nog wel vaak voor.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen (en dat heb ik op pagina's 101 en 102 op dit topic ook al uitgelegd) dat het áltijd gebeurt.
Hmm, hyperion, ga jij er nu vanuit dat de minnaar degene met een relatie is?

Verder herken ik wel eea in je posts idd...
Wat bedoel je met ´vaak is dat de minnaar´? Bedoel jij dat in het geval dat er een een relatie heeft en de ander single is? Ik geloof dat hier op het moment alleen mensen posten met vaste relatie.

Ik ben blij dat het bij mij volledig in balans is qua behoefte aan hoeveelheid van contact, etc. Anders zou ik het ook niet willen.

Vaintje en Nicole, misschien speelt het ook mee dat jullie je minnaars nog niet zo heel lang kennen? Ik herken het van het begin van mijn affaire, maar inmiddels ben ik een paar jaar verder en ken ik hem beter. Daardoor weet ik ook dat er alleen een afspraak wordt gecanceld als daar echt een reden toe is.

Ik vind dit overigens niet iets typisch of vreemds voor in een affaire hoor. Ook in een beginnende legale liefdesrelatie kun je onzeker zijn. Een affaire kan veel voor je betekenen dus vind ik het niet vreemd dat je daar onzeker in kunt zijn. Je gaat toch ´iets aan met een ander´ wat heel vertrouwelijk en intiem is. Onzekerheid kan daar dus ook bij om de hoek komen kijken.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb geschreven dat de minnaar vaak degene is die afzegt. En nee, ik bedoel ook niet dat de minnaar of de vrouwen die hier posten single zijn. Vaak is het zo dat beiden gebonden zijn.

Mooi voor je dat er bij jou balans is in die behoefte, maar dat hoeft zoals gezegd niet voor elke vrouw te gelden. Het komt toch nog met enige regelmaat voor dat er disbalans is, waarbij de minnaar in kwestie alles bepaalt en beslist en dat de vrouw in kwestie het daar maar mee moet doen.
Dat zal zeker meespelen Secret, dat ik hem nog niet zolang ken. En ik begrijp de stiltes etc dan ook beter dan eerst. Maar mijn minnaar is zelf single, dus vind ik het dan minder goed te begrijpen dat hij een afspraak afzegt. Als ik het afzeg is dat omdat mijn man toch andere plannen heeft ineens of zo. En dat kan hij niet als reden geven.

Hyperion, komen een aantal van die dingen die jij beschrijft, niet gewoon ook voort uit het verschil tussen mannen en vrouwen en hoe zij tegen relaties aankijken?
Snelle ontmoeting gehad! En waarschijnlijk nog eentje voor het eind van het jaar. Toch beter dan niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hyperion, ik lees in jouw posts dat de man de 'gebruiker' met de touwtjes in handen is en de vrouw de afhankelijke.

Ervaart iedereen dat zo? Ik, maar ook mijn man, hebben een gelijkwaardige 'relatie' (groot woord) met onze minnaar/minnares. Ik herken dat beeld van de afzeggende, de controle naar zich toe trekkende man helemaal niet. Volgens mij zijn we allebei al hartstikke blij dat er een date staat, afzeggen komt helaas vaker voor van mijn kant. En daar balen we dan allebei van.
Hyperion heeft al vaker zaken over 1 kam geschoren Lieve3...

Natuurlijk zegt ook mijn minnaar vaker af.... Maar dan wel netjes een dag van te voren.. Maar is dat omdat hij de touwtjes in handen heeft?

Welnee, gewoon omdat hij een baan heeft waarbij de drukte en noodzakelijkheid van het aanwezigheid van dag tot dag kan verschillen. Als ik een vrije middag plan kan ik er voor 90% van op aan dat die vrije middag doorgaat.. en daar komt bij dat de dates ook meestal op mijn vrije dagen vallen.. Dan ben ik sowieso niet op het werk..
Ik heb vaker een date afgezegd dan mijn minnaar. Dus, nee, in mijn geval klopt het niet.
@ Zammm, je vroeg me bij het andere topic of ik verliefd ben. Ik heb geen zin meer om daar te reageren omdat ik niet blij word van de toon. Maar ik kan hier ook antwoorden. Ik weet niet of ik verliefd ben. Het voelt wel als verliefd zijn maar of ik nou verliefd op hem ben of verliefd op het hele gevoel weer zo aantrekkelijk gevonden te worden en alles wat erbij komt kijken, daar ben ik nog niet uit.

Secret, ook voor mij zal zeker meespelen dat ik hem nog niet zo lang ken. En onzekerheden komen in dit soort situaties volgens mij ook net zo makkelijk voor als in gewone relaties. Dat is denk ik logisch als je iemand nog niet zo lang kent. Maar wel lastig, en toch ook weer leuk om te voelen...

Hyperion, ik hoor en lees toch meestal dat juist niet de minaar of minares bepaalt en beslist maar juist degene met de relatie omdat diegene het minst flexibel is in het maken van afspraken. Maar misschien kom ik nog wel van die gedachte af als ik andere ervaring opdoe. De man die ik zie is vrijgezel en ik ken hem natuurlijk helemaal nog niet goed dus ik heb geen idee wat voor type hij daarin is. Minnaar is in mijn geval wel een heel groot woord want ik heb niet het idee dat wij daar al zijn (al neemt hij het woord wel in de mond, we hebben geen seks gehad dus volgens mij spreek je dan nog niet zo over een minnaar)

Dus Lieve3 ik kan (nog) niet zeggen hoe ik het ervaar of hij de touwtjes in handen heeft.
@ nicole Heb je enig idee hoe je "minnaar" hier in zit. Is hij verliefd? Je schrijft dat hij single is. Ben je niet bang dat je na donderdag in een stroomversnelling gaat komen? Nog 1 tip (ooit op de radio gehoord van een wetenschapper!): neem geen belangrijke beslissingen als je verliefd bent. Ik weet nog dat ik na de eerste "echte" date met minnaar in staat was geweest om mijn koffer te pakken en bij hem in te trekken......
@xxjolandaxx Ik heb geen idee of hij verliefd is. Ik weet wel dat hij me superleuk vindt en onze vorige poging tot afscheid nemen maakte dat bij beide de tranen kwamen maar dat was ook soort van machteloosheidsgevoel. Weet niet goed hoe ik dat omschrijven moet. Bij mijn gezin weg gaan is absoluut geen optie en daar ben ik altijd duidelijk over geweest tegen hem. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om mijn gezin voor hem te verlaten. Ik ben realistisch genoeg om te weten dat ook dan de verliefdheid over gaat en de kans van slagen echt minimaal is. Maar nu volledig kiezen voor mijn gezin en de date met hem afzeggen, tja... Dat wil ik dan ook weer niet.
Nicole.... 1 tip: run!!!

Echt: ik lees mezelf terug in jouw verhalen.

Ik had ook het verliefde gevoel (verliefd op hem, of op het gevoel, maakt niet uit.

Maar tjee.... een vrijgezel zegt altijd dat ie je begrijpt, en ook dat ie begrijpt dat je je gezin niet in de steek zal laten. Tot het moment dat ie zelf verliefd is en alleen maar jou wil. En dan heb je een probleem. Want tegen die tijd ben je al helemaal hoteldebotel van hem, heb je al sex met hem gehad. Kom je in die rollercoaster van gevoel en verstand.

En dat wil je niet.... je wilt genieten.

Maar ik weet ook..... dat je waarschijnlijk niet naar me luistert, want dat deed ik ook niet. ;)

Succes, sterkte, en als je er toch voor gaat: geniet ervan.

Jahoe1968, als er een 'vind ik leuk' knop was geweest had ik erop geklikt :-D.

Als ik niet wegren neem ik je laatste zin ter harte. Als is dat daarboven natuurlijk hardstikke waar. Pffff moeilijk, maar tis nog geen donderdag...
haha nicole626: fijn dat je het zo sportief opvat .

Ik weet het: het is keimoeilijk.

Je wilt niet bedriegen,

maar je wilt ook jezelf niks tekort doen.

En tja, soms wint gevoel van verstand.

Nogmaals: sterkte!
Ook voor mij heel herkenbaar. Is nu al een paar jaar geleden. Ik was ook met geen tien paarden van mijn idee af te brengen om iets buiten mijn huewlijk te gaan beginnen. Dan zit je dus in een fase dat je helemaal in de wolken bent, na al die jaren sloven voor je gezin voel je je weer eens begeerd enz enz.

Uiteindelijk heb ik het mijn man opgebiecht en zijn wij een open relatie begonnen die twee jaar geduurd heeft.

Ik heb hier heel veel van geleerd en door mijn egoisme heb ik daarin ook vele fouten gemaakt. Het is dat wij zo'n stabiel huwelijk hebben dat we nog bij elkaar zijn.

Maar ja, wat ik hiermee ook wil zeggen: er zijn genoeg mensen die dit geheim met zich mee kunnen dragen om iets stiekum te doen. Ik dacht dat ook te kunnen maar ging er totaal aan onderdoor. Ik kon het niet verdragen dat ik mijn man had buitengesloten of een dergelijke manier.

Mijn gevoelens voor mijn sv werden ook alsmaar sterker en het werd heel erg verwarrend voor mij. Ik had steed het gevoel te moeten kiezen en dat heb ik uiteindelijk gedaan. Ik kan bijna niet beschrijven hoe dit voelt want hij was een wezenlijk onderdeel van mijn leven geworden. Het is nu een paar maanden geleden maar dit zal nog lang duren voordat ik hier overheen bent.

Wat ik hiermee wil zeggen: overdenk wel goed eaar je aan begint. Dit wil niet zeggen dat ik met het vingertje wijs want ik heb er ook volop van genoten en een mooie tijd gehad. Maar ik heb wel altijd het gevoel gehad dat het tijdelijk zou zijn.

Door met iemand intiem te zijn, ga je gevoelens kweken en die zitten zoals bij mij na een paar jaar wel erg diep.

Dus Nicole het is natuurlijk belangrijk er goed over na te denken maar ik begrijp heel goed hoe het voelt en hoe verlokkelijk en spannend deze fase is.
Nicole, het is idd het beste om heel hard weg te rennen nu het nog kan! Ik zou vreemdgaan nooit aan iemand aanraden. Inmiddels weet ik dat het verwarrend, verslavend, spannend en ook soms lastig kan zijn. De kans is groot dat het je leven (tijdelijk) op zijn kop zet.

Hyperion, je bedoelde met je schrijven dus de ´mannelijke minnaar´, dat die vaak afzegt. Zoals je misschien wel weet was ik het al eerder niet met je eens, dat houdt het hier wel levendig,en ook in dit geval begrijp ik niet waar je deze info vandaan haalt. Hier is het niet iets dat ik lees. Het zal ongetwijfeld in sommige situaties het geval zijn, maar heb toch het idee dat men zich er hier iig niet in herkent (en dit topic is mijn enige referentiekader).

Mijn minnaar zegt ook vaker af, maar dat komt omdat zijn kinderen nog jonger zijn en ik geen kinderen heb, plus een man die soms op zakenreis is. Het ligt vaak aan de persoonlijke leefomstandigheden, zoals Sensuall ook al beschreef.

Xxas, ik heb veel respect voor hoe jij het hebt aangepakt. Het klinkt zeer pijnlijk, maar wel eerlijk.

Fame, heb je genoten?
voor cvb72 ,.. wat zul jij het moeilijk hebben..
Ai cvb, dat klinkt pijnlijk. Sterkte..
quote:xxjolandaxx schreef op maandag 28 november 2011 08:54 @ nicole Heb je enig idee hoe je "minnaar" hier in zit. Is hij verliefd? Je schrijft dat hij single is. Ben je niet bang dat je na donderdag in een stroomversnelling gaat komen? Nog 1 tip (ooit op de radio gehoord van een wetenschapper!): neem geen belangrijke beslissingen als je verliefd bent. Ik weet nog dat ik na de eerste "echte" date met minnaar in staat was geweest om mijn koffer te pakken en bij hem in te trekken......Nog 1 tip (ooit op de radio gehoord van een wetenschapper!): neem geen belangrijke beslissingen als je verliefd bent.

Volgens mij is de tip dat je in het eerste jaar niks moet doen wat je binnen 1 dag ongedaan kan maken.

Ja, ik lees mee. Vroeger weleens een minnaar gehad. Hopeloos verliefd... Als ik eraan denk dan voel ik alle heftige gevoelens nog.

Nicole, geloof me maar dat hij niks om jouw gezin geeft. Hij wil s*x! Maar als jij wil genieten dan moet je dat doen. Succes!
cvb72. Loslaten is het moeilijkste wat er is. Sterkte ermee.
Lijkt me pijnlijk. Net als je denkt het uit je systeem te hebben, heb je weet contact. Dit risico loop ik dus ook. Ik weet dat het heel lang zal duren dit uit mijn systeem te krijgen. Ik geloof eigenlijk dat zulk een intensieve relatie nooit echt helemaal uit je gedachten kan gaan. Zoiets iets te intens.

cvb72, waarom zou hij zich dan bedreigd moeten voelen? Is hij bang dat het uitkomt?
Nicola, heb jij in jouw topic de posts van Wordtel wel gelezen?? Die meent 'jouw minnaar' te kennen en als dat klopt zou ik nog eens 3 keer achter je oren krabben als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven