We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
donderdag 14 februari 2008 om 19:31
een weeje naar het buitenland??? Op vakantie/ wat elkker en veel plezier daarmee!!!
Lieve toet, geef niet op, je kan het wel! Kijk maar een aantal dagen terug, wat een prchtige lijstjes je maakte, dat kan morgen ook weer, echt!
O: 2 crackers met smeerworst, melk
T: appel
L: 2 bolletjes, cup a soup, appel
T: reepje van Tony Chocolonely, klein schaaltje light chips
D: broodje bapao, 2 bolletje fricandeau.
Lieve toet, geef niet op, je kan het wel! Kijk maar een aantal dagen terug, wat een prchtige lijstjes je maakte, dat kan morgen ook weer, echt!
O: 2 crackers met smeerworst, melk
L: 2 bolletjes, cup a soup, appel
T: reepje van Tony Chocolonely, klein schaaltje light chips
D: broodje bapao, 2 bolletje fricandeau.
vrijdag 15 februari 2008 om 21:04
Ik krijg de neiging met Toet mee te doen... maar ik heb wel een broek die losser zit. Heb me afgelopen dagen ongans gevreten en lag ook nog ziek op bed. Sorry dames, lijstje blijft dus ook vandaag nog zoals ie was
(f)
Toet, je hoeft niet élke dag goed te doen, 5 van de 7 is al hartstikke goed! Ook al val je niet af, je hebt toch weer aan gezondheid gewonnen, en dáár doe je het voor!
(f)
Toet, je hoeft niet élke dag goed te doen, 5 van de 7 is al hartstikke goed! Ook al val je niet af, je hebt toch weer aan gezondheid gewonnen, en dáár doe je het voor!
Later is nu
zaterdag 16 februari 2008 om 11:32
ALlemaal waar
maar ik baal er gewoon van dat als ik mezelf "opleg" da tik moet "lijnen"
ik bijna dagelijks faal.
Daar heb ik geen zin meer in
dus haak ik af
in de hoop dat ik regelmatig gezonde keuzes maak
en zo niet
dan niet
Ik heb geen zin meer om elke dag weer het gevoel te hebben dat ik het niet kan
en er elke dag weer mee bezig te zijn.
Jammer dan maar
Misschien komt de puf later wel weer terug
dan hoor je mee weer!
Liefs,
Toet
maar ik baal er gewoon van dat als ik mezelf "opleg" da tik moet "lijnen"
ik bijna dagelijks faal.
Daar heb ik geen zin meer in
dus haak ik af
in de hoop dat ik regelmatig gezonde keuzes maak
en zo niet
dan niet
Ik heb geen zin meer om elke dag weer het gevoel te hebben dat ik het niet kan
en er elke dag weer mee bezig te zijn.
Jammer dan maar
Misschien komt de puf later wel weer terug
dan hoor je mee weer!
Liefs,
Toet
zaterdag 16 februari 2008 om 12:06
Weetje Toet, ik vind dat opzich eigenlijk gewoon een heel goede keuze van je! Dat getuigd óók van doorzettingsvermogen en zelfinzicht!!
En als ik je lijstjes zo eens doorneus, dan kan ik alleen maar denken: meisje, als je dat falen noemt, dan vind ik dat heel erg rot voor je. Want je doet het nu juist zo ontzettend goed!
Noem het gewoon geen lijnen, let een beetje op, en hou het leuk. Ik denk dat het voor jou gewoon belangrijker is, dat je niet heel veel meer aankomt, dan dat je ineens enorm veel gaat afvallen. Stabiel zijn en blijven is nog altijd gezonder, dan heel snel veel afvallen of er psychisch helemaal van naar de knoppen te gaan. En bovendien is stabiel blijven ook nog eens gezonder dan jo-jo-en.
Geniet van je leven, maar alles met mate, en weg met dat schuldgevoel.
Je bent het waard meid, echt!!
En als ik je lijstjes zo eens doorneus, dan kan ik alleen maar denken: meisje, als je dat falen noemt, dan vind ik dat heel erg rot voor je. Want je doet het nu juist zo ontzettend goed!
Noem het gewoon geen lijnen, let een beetje op, en hou het leuk. Ik denk dat het voor jou gewoon belangrijker is, dat je niet heel veel meer aankomt, dan dat je ineens enorm veel gaat afvallen. Stabiel zijn en blijven is nog altijd gezonder, dan heel snel veel afvallen of er psychisch helemaal van naar de knoppen te gaan. En bovendien is stabiel blijven ook nog eens gezonder dan jo-jo-en.
Geniet van je leven, maar alles met mate, en weg met dat schuldgevoel.
Je bent het waard meid, echt!!
zaterdag 16 februari 2008 om 12:11
En idd wat Dreamer zegt. Mss val je niet meteen af, maar met gezond, afwisselend en verantwoord eten en leven, heb je los van de kilo's wel heel veel gezondheidswinst, en dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait toch?
Buitenkantje is wel leuk, maar we moeten er als het even kan nog wel een jaartje of wat mee doen. Dan denk ik, liever gezond met een paar kilo's overgewicht ( het moet natuurlijk niet té gek worden, dat snap je denk ik wel) dan ongezond en niet lekker in je vel, voor die paar kilo's minder met hangen en wurgen.
Té dik is mss niet heel gezond, maar laten we het ook weer niet overdrijven. Toen ik te dik was, maar al jaren stabiel, was ik zo gezond als een vis en had geen hoge bloeddruk, geen last van knieen etc ( okee toen nog niet, dat klopt, had wel kunnen komen op latere leeftijd, fair enough) Maar nu ik dus dun ben, kwakkel ik de hele godganse tijd. En heb het echt altijd en eeuwig koud, en zie er bovendien als klap op de vuurpijl, minstens 10 jaar ouder uit als toen.
Dikke kus en alle goeds.
Je bent een lieve schat, niet vergeten hé!
Buitenkantje is wel leuk, maar we moeten er als het even kan nog wel een jaartje of wat mee doen. Dan denk ik, liever gezond met een paar kilo's overgewicht ( het moet natuurlijk niet té gek worden, dat snap je denk ik wel) dan ongezond en niet lekker in je vel, voor die paar kilo's minder met hangen en wurgen.
Té dik is mss niet heel gezond, maar laten we het ook weer niet overdrijven. Toen ik te dik was, maar al jaren stabiel, was ik zo gezond als een vis en had geen hoge bloeddruk, geen last van knieen etc ( okee toen nog niet, dat klopt, had wel kunnen komen op latere leeftijd, fair enough) Maar nu ik dus dun ben, kwakkel ik de hele godganse tijd. En heb het echt altijd en eeuwig koud, en zie er bovendien als klap op de vuurpijl, minstens 10 jaar ouder uit als toen.
Dikke kus en alle goeds.
Je bent een lieve schat, niet vergeten hé!
zaterdag 16 februari 2008 om 19:47
Laat 100 dan die grens zijn, waar je gevoelsmatig niet overheen komen mag. Laat dát dan stap 1 zijn. Want stel je gaat er op een goede dag toch overheen, dan hoor je wel eens dat het mensen helemaal niet meer kan schelen, en dat moet je voor je gezondheid gewoon niet willen,
Meid als ik een wonderpil voor je had, dan nam ik er zelf ook 1
Hele dikke knuf!!
Meid als ik een wonderpil voor je had, dan nam ik er zelf ook 1
Hele dikke knuf!!
zaterdag 16 februari 2008 om 21:12
geen idee waar het nu weer aan ligt, maar ik kan het ook niet. Ik blijf het proberen. Moet mijn hele weekschema weer opnieuw indelen, opnieuw tijd en zin vinden/maken om te sporten. Opnieuw wennen aan heel vroeg opstaan en lange dagen werken en daar mijn eetpatroon op aanpassen.
Gelukkig gaan we de goede tijd van het jaar weer in, als de dagen langer worden en ik meer zonuren heb gehad dan komt het vast weer goed...ook met jullie...vast en zeker... dat moet.
Wel een ontdekking gedaan: havermoutpap is veel lekkerder met sojamelk (alpro light)dan met gewone melk vinnik! En er zit niet veel in (qua kcals) en vult wel goed en lang.
Gelukkig gaan we de goede tijd van het jaar weer in, als de dagen langer worden en ik meer zonuren heb gehad dan komt het vast weer goed...ook met jullie...vast en zeker... dat moet.
Wel een ontdekking gedaan: havermoutpap is veel lekkerder met sojamelk (alpro light)dan met gewone melk vinnik! En er zit niet veel in (qua kcals) en vult wel goed en lang.
zondag 17 februari 2008 om 08:16
Tja lieverds, ik weet wel dat ik in feite niet mee mag praten hier over lijnen, omdat ik gewoon niets te dik ben. Maar ook ik ben een pietsie het spoor bijster. Had het er gister nog met mijn man over. Dat ik net een kliko ben, en het gewoon ook niet gezond meer kan zijn. Omdat ik op de automatische piloot krampachtig dooreet, of mijn leven ervan af hangt. En dan vooral en met name savonds voor de tv enzo, dan gaan álle remmen los. En daar schaam ik me rot voor.
Ik heb wel een poosje geprobeerd om te kappen, en dat ging me bijzonder slecht af, maar het rotste was nog wel, dat ik na een paar dagen niet snacken savonds, gewoon 2 kilo afviel, en dat kan ik helemaal niet hebben. Dus ja, dan heb je meteen weer een goed excuus, maar ik weet gewoon, in mijn achterhoofd, dat gezond toch bepaald anders is. Alhoewel ik echt probeer te letten op wát ik naar binnen prop, het gaat dan vooral om de dwangmatigheid en de hoeveelheden. Alles waar té voor staat is gewoon niet gezond, en dat weten we.
Maar toch....
Ik heb wel een poosje geprobeerd om te kappen, en dat ging me bijzonder slecht af, maar het rotste was nog wel, dat ik na een paar dagen niet snacken savonds, gewoon 2 kilo afviel, en dat kan ik helemaal niet hebben. Dus ja, dan heb je meteen weer een goed excuus, maar ik weet gewoon, in mijn achterhoofd, dat gezond toch bepaald anders is. Alhoewel ik echt probeer te letten op wát ik naar binnen prop, het gaat dan vooral om de dwangmatigheid en de hoeveelheden. Alles waar té voor staat is gewoon niet gezond, en dat weten we.
Maar toch....
zondag 17 februari 2008 om 13:21
Ja, dat vind ik ook moeilijk, dat dwangmatige eten. Gewoon doorgaan, als je geen honger hebt, maar omdat er wat ligt, of omdat je wat wilt kauwen of wat dan ook. Maar doorgaan. En daar hielpen de olielepels niet tegen, trouwens. Als ik wat klaar heb voor vanavond, wil ik het vanmiddag opeten.
Heb enkele dagen zonder de olie gedaan, maar begin er morgen wel weer mee, omdat het op het werk toch leek te helpen.
Ik ga proberen me een tijdje niet te wegen, trouwens, maar wél aan het eet/leefpatroongebeuren houden. Ik zal wel de tabel bijhouden. Deze week nog niet gedaan, wegens die rottige hoofdpijn.
De reden dat ik niet ga wegen is, dat ik wél af lijk te vallen (strakke broek zit nu makkelijker, gaat makkelijer aan én ik ben dus kennelijk 3 cm om de taille kwijt) maar niet afval qua gewicht. En dat frustreerd dan weer. Dus.. even proberen gewicht los te laten. Zodra ik merk dat die éne broek dus weer strakker gaat zitten, stap ik op de weegschaal. (en ws tussendoor ook nog wel, zo moeilijk om niet te doen, belachelijk!)
Heb enkele dagen zonder de olie gedaan, maar begin er morgen wel weer mee, omdat het op het werk toch leek te helpen.
Ik ga proberen me een tijdje niet te wegen, trouwens, maar wél aan het eet/leefpatroongebeuren houden. Ik zal wel de tabel bijhouden. Deze week nog niet gedaan, wegens die rottige hoofdpijn.
De reden dat ik niet ga wegen is, dat ik wél af lijk te vallen (strakke broek zit nu makkelijker, gaat makkelijer aan én ik ben dus kennelijk 3 cm om de taille kwijt) maar niet afval qua gewicht. En dat frustreerd dan weer. Dus.. even proberen gewicht los te laten. Zodra ik merk dat die éne broek dus weer strakker gaat zitten, stap ik op de weegschaal. (en ws tussendoor ook nog wel, zo moeilijk om niet te doen, belachelijk!)
Later is nu
zondag 17 februari 2008 om 19:50
Ja dat geweeg daar word je ook soms niet helemaal goed van.
Ik merk dat als ik er soms ineens een hele tijd niet op gestaan heb ( de weegschaal) het gewoon vergeet.
En dan sta ik er ineens wel weer op, en als het dan mee of tegen valt, bepaald het toch je dag. Dat is toch achterlijk?
Net of je je voor je je woog, nog goed dacht te voelen en nadat je je woog ( en het 0.5 kg tegenviel) ineens helemaal kut schijnt te voelen. Dat is echt zonde hoor als je het mij vraagt, en toch werkt het zo. En daarom sta ik gewoon zo weinig mogelijk op dat stomme ding. En soms ineens weer vaker en dan voel ik meteen dat het me stoort en ik me er door laat leiden en dat verdom ik.
Ik voel zelf wel als mijn kleren me echt niet lekker meer zitten, daar heb ik in feite geen weegschaal voor nodig. Hopenlijk kom ik ooit op een punt dat dat ding helemaal de deur uit kan. Maar zover ben ik nu toch nog niet helaas.
Ik merk dat als ik er soms ineens een hele tijd niet op gestaan heb ( de weegschaal) het gewoon vergeet.
En dan sta ik er ineens wel weer op, en als het dan mee of tegen valt, bepaald het toch je dag. Dat is toch achterlijk?
Net of je je voor je je woog, nog goed dacht te voelen en nadat je je woog ( en het 0.5 kg tegenviel) ineens helemaal kut schijnt te voelen. Dat is echt zonde hoor als je het mij vraagt, en toch werkt het zo. En daarom sta ik gewoon zo weinig mogelijk op dat stomme ding. En soms ineens weer vaker en dan voel ik meteen dat het me stoort en ik me er door laat leiden en dat verdom ik.
Ik voel zelf wel als mijn kleren me echt niet lekker meer zitten, daar heb ik in feite geen weegschaal voor nodig. Hopenlijk kom ik ooit op een punt dat dat ding helemaal de deur uit kan. Maar zover ben ik nu toch nog niet helaas.
maandag 18 februari 2008 om 15:52
Een goede dag vandaag! Had met de lunch nog niet eens trek, ben toch maar gaan eten en toen kreeg ik wel trek. Da's wel lastig dan. Maar ik ben er doorheen. Gewoon aan 't werk gaan en vergeten, eigenlijk
dus..
O: 2 br met filet americain
T: yoghurt en appel
L: 2 br met 20+ kaas
T; 2 mandarijnen
A: Kip Siam gerecht, denk ik, met salade
en zwemmen vanavond
toedels
dus..
O: 2 br met filet americain
T: yoghurt en appel
L: 2 br met 20+ kaas
T; 2 mandarijnen
A: Kip Siam gerecht, denk ik, met salade
en zwemmen vanavond
toedels
Later is nu
maandag 18 februari 2008 om 16:36
pfff ben ik weer. Ik ben helemaal los gegaan. thuis frustreert het me nogal momenteel en dat is te merken aan mijn vreetgedrag. alles wat ook maar enigzins lekker is is erin gegaan, walgelijk. Vanaf vandaag weer normaal, ik probeer het echt!
In elk geval gaat het tot nu toe goed:
O: 2 beschuit met appelstroop en smeerkaas, melk, appel
T: niets
L: 3 boterhammen, pindakaas, leverworst, witte chocopasta, melk
T: yakultachtig drankje
D: gepofte aardappel, broccoli en gehaktballetjes, optimelvla toe
In elk geval gaat het tot nu toe goed:
O: 2 beschuit met appelstroop en smeerkaas, melk, appel
T: niets
L: 3 boterhammen, pindakaas, leverworst, witte chocopasta, melk
T: yakultachtig drankje
D: gepofte aardappel, broccoli en gehaktballetjes, optimelvla toe
maandag 18 februari 2008 om 23:27
och hier eigenlijk ook een best goede dag, wel een beetje gesnoept maar niet veel, en ook weer eens lekker gerend. Sjonge het was wel koud maar wat een lekker loopweer!! Super!
Lijstje:
O: Havermoutpap met sojamelk
T: boterham met pindakaas van cashewnoten (MMMM!)
L: 4 (kleine) mandarijntjes en 2 boterhammen met philadelphia light en rauwe ham
A: aardappelpuree, spruitjes en een gehaktbal
T: bak yoghurt met beetje delight jam
Dat was allemaal best goed maar ik heb ook nog 2 paaseitjes, een winegum en een stroopwafel gehad...mmm, nu ik dat zo zie valt dat ook best nog wel mee. En op de fiets naar mijn werk, en looptraining.
Conclusie: een goede dag!
(gisteravond wel heerlijk uiteten geweest, moest eigenlijk ook wel een beetje balansen vandaag)
Succes allemaal weer!
Lijstje:
O: Havermoutpap met sojamelk
T: boterham met pindakaas van cashewnoten (MMMM!)
L: 4 (kleine) mandarijntjes en 2 boterhammen met philadelphia light en rauwe ham
A: aardappelpuree, spruitjes en een gehaktbal
T: bak yoghurt met beetje delight jam
Dat was allemaal best goed maar ik heb ook nog 2 paaseitjes, een winegum en een stroopwafel gehad...mmm, nu ik dat zo zie valt dat ook best nog wel mee. En op de fiets naar mijn werk, en looptraining.
Conclusie: een goede dag!
(gisteravond wel heerlijk uiteten geweest, moest eigenlijk ook wel een beetje balansen vandaag)
Succes allemaal weer!
dinsdag 19 februari 2008 om 09:01
Misschien een boksbal ophangen voor de frustraties, Bent?
Fijn Meis, een goede dag
Ik heb gisteren nog 2 chocospritsen gehad en een stuk chocolade. Verder niet gezwommen, want zwemvriendin belde af en ik had niet zo'n zin alleen. In plaats daarvan heb ik een uur stevig gewandeld. Had er pijn in de bovenbenen van, haha. Voelde ook heel goed en scheelt behoorlijk in tijd, zou ik vaker moeten doen, maarja...
Fijn Meis, een goede dag
Ik heb gisteren nog 2 chocospritsen gehad en een stuk chocolade. Verder niet gezwommen, want zwemvriendin belde af en ik had niet zo'n zin alleen. In plaats daarvan heb ik een uur stevig gewandeld. Had er pijn in de bovenbenen van, haha. Voelde ook heel goed en scheelt behoorlijk in tijd, zou ik vaker moeten doen, maarja...
Later is nu
dinsdag 19 februari 2008 om 09:56
Ik kreeg trouwens vanmorgen een 'januari-dieetplan' van de Vriendin onder ogen. In 4 weken 10 kg kwijt. Dagmenu's alá Mevr. Bakker, de kcal per dag stonden erbij van 1300 - 1435 per dag. Triest vind ik het, dat dit mag. Het is toch bekend dat dagmenu's ónder de 1500 kcal slecht is voor het metabolisme op de lange duur.
Later is nu
dinsdag 19 februari 2008 om 13:43
pfff 10 kilo in 4 weken! Dat kan al nooit goed zijn, ben benieuwd of mensen nou echt denken daar definitief van af te vallen.
So far, so good vandaag, al vrees ik de weegschaal morgen. Bij mij werkt dat echt niet zoals bij zoyla en dreamer, niet wegen is killing. Tuurlijk vind ik het fijn als ik afgevallen ben en is het minder als er wat bij is, maar het duurt niet langer dan een kwartier dat dat gevoel aanwezig is (of het nou positief of negatief is). In mijn geval is wegen dus gewoon verstandig.
So far, so good vandaag, al vrees ik de weegschaal morgen. Bij mij werkt dat echt niet zoals bij zoyla en dreamer, niet wegen is killing. Tuurlijk vind ik het fijn als ik afgevallen ben en is het minder als er wat bij is, maar het duurt niet langer dan een kwartier dat dat gevoel aanwezig is (of het nou positief of negatief is). In mijn geval is wegen dus gewoon verstandig.
dinsdag 19 februari 2008 om 16:41
Een collega kopieerde trouwens dat dieet voor z'n vrouw, dus kennelijk zijn er mensen die denken dat dat kan. Ik heb 'm gezegd dat ik het een ongezond dieet vond en dat het toch niet zou helpen. Maar blijft dat ik óók vind dat een tijdschrift zoiets niet zou moeten mogen plaatsen.
Aan de andere kant, Mevr. Bakker mag ook haar boeken verkopen, dus sja. Alleen zegt zij dat haar menu's wél boven de 1500kcal per dag zijn, in het tijdschrift staat er gewoon zwart op wit dat het niet zo is.
Aan de andere kant, Mevr. Bakker mag ook haar boeken verkopen, dus sja. Alleen zegt zij dat haar menu's wél boven de 1500kcal per dag zijn, in het tijdschrift staat er gewoon zwart op wit dat het niet zo is.
Later is nu
dinsdag 19 februari 2008 om 19:03
dinsdag 19 februari 2008 om 22:49