We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zaterdag 9 februari 2008 om 20:48
Ola!
O: fruit 'n fibre
T: 2 pepermuntjes
L: 3 br, 2 filet am, 1 vruchtenhagel, 2 crackers met veel chocohagel ( )
T: warme chocomel met slagroom, 1 liga, 1/2 twix
A: 4 br, 2 filet am, 1 chocopasta, 1 pindakaas
Geen vitamientjes vandaag.
Wel lekker gewandeld en geklauterd met de kinderen. Eerst een stukje fietsen, slakkentempo, want Jootje op eigen fiets en toen een dik uur wandelen. Slakkentempo, want Vietje op eigen voetjes. En toen weer in slakkentempo terug op de fiets. Laat thuis, geen tijd meer om te koken, dus brood. De rest met soep, maar ik had geen zin in soep.
O: fruit 'n fibre
T: 2 pepermuntjes
L: 3 br, 2 filet am, 1 vruchtenhagel, 2 crackers met veel chocohagel ( )
T: warme chocomel met slagroom, 1 liga, 1/2 twix
A: 4 br, 2 filet am, 1 chocopasta, 1 pindakaas
Geen vitamientjes vandaag.
Wel lekker gewandeld en geklauterd met de kinderen. Eerst een stukje fietsen, slakkentempo, want Jootje op eigen fiets en toen een dik uur wandelen. Slakkentempo, want Vietje op eigen voetjes. En toen weer in slakkentempo terug op de fiets. Laat thuis, geen tijd meer om te koken, dus brood. De rest met soep, maar ik had geen zin in soep.
zondag 10 februari 2008 om 11:59
Hela! Jullie hebben toch geen leven hè? Naast het forum?
o: 2 weetabix met melk
t: 1 cracker met vruchtenhagel
l: 3 br, 1 phil light, 1 ontbijtkoek, 1 halvajam
En in de planning:
t: ehm... zag net dat het fruit op is, dus zal wel een cracker worden ofzo of twee...
a: spinazie, spekjes, rijst of pasta. Yoghurt toe.
Vanavond sporten.
En in de planning:
t: ehm... zag net dat het fruit op is, dus zal wel een cracker worden ofzo of twee...
a: spinazie, spekjes, rijst of pasta. Yoghurt toe.
Vanavond sporten.
zondag 10 februari 2008 om 18:20
zondag 10 februari 2008 om 20:21
Nee hoor, geen leven, naast het forum, tuurlijk niet!! jij wel dan????
Men, was het vandaag even lekker weer of hoe zit het? Zo tot half mei, en dan langzaam beter had ik zo gedacht, wat jullie?
Gisteren was niet best qua eten, weet niet meer wat allemaal, maar wel allemaal te veel... vandaag best goed eigenlijk, en nog gezwommen en gefietst ook...ondanks PMS. Nu nog zien de avond netjes te houden.
Morgen werken, was zo blij dat er op mijn nieuwe werk geen snoeppot stond...komt er vrijdag een met een zak paaseitjes aan, en die staan op mijn buro want dat is lekker centraal... nee bedankt! Nou ja, gewoon het eerste ei zolang mogelijk uitstellen dan maar... en morgenavond weer eens rennen! Ben al weken niet meer geweest...
Men, was het vandaag even lekker weer of hoe zit het? Zo tot half mei, en dan langzaam beter had ik zo gedacht, wat jullie?
Gisteren was niet best qua eten, weet niet meer wat allemaal, maar wel allemaal te veel... vandaag best goed eigenlijk, en nog gezwommen en gefietst ook...ondanks PMS. Nu nog zien de avond netjes te houden.
Morgen werken, was zo blij dat er op mijn nieuwe werk geen snoeppot stond...komt er vrijdag een met een zak paaseitjes aan, en die staan op mijn buro want dat is lekker centraal... nee bedankt! Nou ja, gewoon het eerste ei zolang mogelijk uitstellen dan maar... en morgenavond weer eens rennen! Ben al weken niet meer geweest...
zondag 10 februari 2008 om 20:52
zoooo daar ben ik ok weer eens! Hioer gaat het matig, snoepen lukte best, maar langzaam lijkt er weer wat meer structuur in te komen. Vrijdag was bal, weet niet meer precies wat, maar niet zo gezond en `s avonds ook uit eten geweest. Gisteren kan ik denk ik nog wel reproduceren:
O: 2 plakken ontbijtkoek
T: appel
L: cup a soup, 3 boterhammen, appel
T: 4 zoute stengels (niet van de pepsils, eerder bladerdeegachtige dingen)
D: tortilla`s met kip, paprika, ui, geraspte kaas en zure room
vandaag:
O: 2 crackers, karnemelk
T: dikke plak ontbijtkoek
L: broodje filet en broodje kaas met gekookt ei, halbve liter karnemelk
T: niets
D: soep, stokbrood en wat frituurhapjes
O: 2 plakken ontbijtkoek
T: appel
L: cup a soup, 3 boterhammen, appel
T: 4 zoute stengels (niet van de pepsils, eerder bladerdeegachtige dingen)
D: tortilla`s met kip, paprika, ui, geraspte kaas en zure room
vandaag:
O: 2 crackers, karnemelk
T: dikke plak ontbijtkoek
L: broodje filet en broodje kaas met gekookt ei, halbve liter karnemelk
D: soep, stokbrood en wat frituurhapjes
zondag 10 februari 2008 om 21:04
Nee hoor, ik heb uberhaupt geen leven.
De middag verliep iets anders, want ik was weer op stap met de jongens, met mijn vader dit keer en belandde weer op hetzelfde terrasje.
Dus:
t: dikke plak ontbijtkoek, warme choco met slagroom, 1/2 twix
a: rijst, spinazie a la creme, twee gekookte eitjes
Verder veel bewogen: een stuk gefietst, een dik uur gelopen weer (langzaammmm) en nog gesport net (40 min cardio + rondje krachttraining).
Ik denk dus dat het wel goed zit met die choco/slagroom/halve twix...
(Maar cola light en verder niks was beter geweest natuurlijk...)
De middag verliep iets anders, want ik was weer op stap met de jongens, met mijn vader dit keer en belandde weer op hetzelfde terrasje.
Dus:
t: dikke plak ontbijtkoek, warme choco met slagroom, 1/2 twix
a: rijst, spinazie a la creme, twee gekookte eitjes
Verder veel bewogen: een stuk gefietst, een dik uur gelopen weer (langzaammmm) en nog gesport net (40 min cardio + rondje krachttraining).
Ik denk dus dat het wel goed zit met die choco/slagroom/halve twix...
maandag 11 februari 2008 om 18:25
Hai dames, hoe gaat het nu?
Ik ben vandaag thuisgebleven, per definitie niet goed. Ik kan het niet hoor, niet eten als ik geen trek heb en wel lekkers in huis.
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: mandarijntje en stuk chocolade
L: 2 br met 20+kaas en banaan (tosti) + 1 br met chocopasta
T: 2 minihartigetaartjes (1 hap per taartje, grootte v. muffin) + stuk chocolade
T: halve komkommer en wortel + cola zero
A; kip madras
Vanmiddag wel 1,5 uur gewandeld.
Vanavond zwemmen
Ik ben vandaag thuisgebleven, per definitie niet goed. Ik kan het niet hoor, niet eten als ik geen trek heb en wel lekkers in huis.
O: 2 br met kruidensmeerkaas en komkommer
T: mandarijntje en stuk chocolade
L: 2 br met 20+kaas en banaan (tosti) + 1 br met chocopasta
T: 2 minihartigetaartjes (1 hap per taartje, grootte v. muffin) + stuk chocolade
T: halve komkommer en wortel + cola zero
A; kip madras
Vanmiddag wel 1,5 uur gewandeld.
Vanavond zwemmen
Later is nu
maandag 11 februari 2008 om 19:19
O: 1 cracker met worst, beschuit met appelstroop
L: 3 boterhammen (kaas, appelstroop), melk
T: 2 handjes chips (en ze lonken nog!), appel, 1 klein zelfgebakken koekje
D: broccoli, beetje gebakken aardappels, gebakken kaasplak, optimel vanilleyoghurt toe/
Heb wel heel veel bewogen vandaag: gefietst, getuinierd, schoongemaakt èn ga vanavond nog wandelen (al heb ik nu al moeie voeten).
L: 3 boterhammen (kaas, appelstroop), melk
T: 2 handjes chips (en ze lonken nog!), appel, 1 klein zelfgebakken koekje
D: broccoli, beetje gebakken aardappels, gebakken kaasplak, optimel vanilleyoghurt toe/
Heb wel heel veel bewogen vandaag: gefietst, getuinierd, schoongemaakt èn ga vanavond nog wandelen (al heb ik nu al moeie voeten).
maandag 11 februari 2008 om 21:58
heb vandaag m'n taille weer opgemeten, heb vervolgens zojuist de maten weer opgezocht in dit topic: ik ben 3 cm rond de taille kwijt!!
Dat is wel fijn, omdat m'n gewicht minder gedaald is, voornamelijk voor mijn gevoel
heb heerlijk gezwommen en net nog een beker warme melk gehad. Tussen de middag trouwens ook melk.
Als het zulk weer blijft, ga ik m'n skates weer eens tevoorschijn halen en skaten met zoon. Die wil dat nou ook wel eens leren
Dat is wel fijn, omdat m'n gewicht minder gedaald is, voornamelijk voor mijn gevoel
heb heerlijk gezwommen en net nog een beker warme melk gehad. Tussen de middag trouwens ook melk.
Als het zulk weer blijft, ga ik m'n skates weer eens tevoorschijn halen en skaten met zoon. Die wil dat nou ook wel eens leren
Later is nu
dinsdag 12 februari 2008 om 10:15
Goeimorgen
Nouja, als je op gaat schrijven wat we zo allemaal doen (in geval van LD deden) dan zijn we best sportief ja
Goedendag zeg, gisteren, Meave!
Ik ben vergeten fruit mee te nemen naar het werk. Gelukkig zit ik nu op een locatie met kantine, dus even kijken wat ze daar hebben.
Geen idee wat ik tussen de middag eet, dus m'n lijstje komt later
Nouja, als je op gaat schrijven wat we zo allemaal doen (in geval van LD deden) dan zijn we best sportief ja
Goedendag zeg, gisteren, Meave!
Ik ben vergeten fruit mee te nemen naar het werk. Gelukkig zit ik nu op een locatie met kantine, dus even kijken wat ze daar hebben.
Geen idee wat ik tussen de middag eet, dus m'n lijstje komt later
Later is nu
dinsdag 12 februari 2008 om 17:31
Hm. Zo goed als het gister ging...
o: 3 weetabix, melk
t: 3 crackers, 2 suikervrije jam, 1 phil light
l: 3 br, 2 phil light, 1 suikervrije jam, 1 snack a jack
t: ehm... 2 dikke plakken ontbijtkoek met halvarine, 1 chocolaatje, 1 cracker met dikke laag chocopasta
a: sperziebonen, gado gado-saus, zilvervliesrijst, kipfilet, misschien een toetje, dat weet ik zometeen.
o: 3 weetabix, melk
t: 3 crackers, 2 suikervrije jam, 1 phil light
l: 3 br, 2 phil light, 1 suikervrije jam, 1 snack a jack
t: ehm... 2 dikke plakken ontbijtkoek met halvarine, 1 chocolaatje, 1 cracker met dikke laag chocopasta
a: sperziebonen, gado gado-saus, zilvervliesrijst, kipfilet, misschien een toetje, dat weet ik zometeen.
woensdag 13 februari 2008 om 07:57
Nou, we zitten weer bijna op het startgewicht: 83,4. Rare toestanden. Ik had eigenlijk een afspraak met de huisarts, maar ik bedacht me gister dat ik ook op school moet zijn voor de schoolkrant (kinderredactievergadering). En aangezien ik moeilijk op twee plekken tegelijk kan zijn, heb ik de dokter maar afgebeld. Als ik terug ben uit Engeland maak ik wel weer een nieuwe afspraak.
Als Vietje meewerkt (het niet erg vindt om bij de sportschooloppas achter te blijven), dan ga ik zo sporten. En als hij het wel erg vindt, dan ga ik misschien morgenochtend nog wel even sporten. Mav is morgen ook vrij.
Als Vietje meewerkt (het niet erg vindt om bij de sportschooloppas achter te blijven), dan ga ik zo sporten. En als hij het wel erg vindt, dan ga ik misschien morgenochtend nog wel even sporten. Mav is morgen ook vrij.
anoniem_654038f62dff5 wijzigde dit bericht op 13-02-2008 07:57
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 13 februari 2008 om 12:37
Ik weet wel dat ik mijn weegschaal een paar keer op moet tillen. Er zitten losse pootjes onder en als die niet goed staan, ben ik zó nóg een kilo zwaarder Dus alsik mezelf tezwaar vind, dan til ik 'm wel 3 of 4x op, vanmorgen hielp dat dus, was eerst 73,4
Uit frustratie (en van chagrijn, want vanmorgen ongesteld geworden) vanmorgen bij de koffie zo'n 5 kleine kokosmakroonkoekjes gehad (van die horecadingen) Dat was wel lekker. EN geschaatst, Heerlijk! wel 5 rondjes, toen had ik bloedende enkels (bleek achteraf) en nu heb ik spierpijn
latersz
Uit frustratie (en van chagrijn, want vanmorgen ongesteld geworden) vanmorgen bij de koffie zo'n 5 kleine kokosmakroonkoekjes gehad (van die horecadingen) Dat was wel lekker. EN geschaatst, Heerlijk! wel 5 rondjes, toen had ik bloedende enkels (bleek achteraf) en nu heb ik spierpijn
latersz
Later is nu
woensdag 13 februari 2008 om 15:43
Hahaha heb je soms dezelfde klere weegschaal als ik heb?
Zo'n digitale van een zgn bekend merk. Nou het is een takke ding, eerlijk waar.
Je kan hem op honderd verschillende plekken neerkwakken en er komt telkens een ander gewicht uit. Echt debiel. Ik neem voor het gemak dan maar het gemiddelde, maar leuk is anders, zo weet ik nog niks....
Suc6 met puinruimen Monser
Zo'n digitale van een zgn bekend merk. Nou het is een takke ding, eerlijk waar.
Je kan hem op honderd verschillende plekken neerkwakken en er komt telkens een ander gewicht uit. Echt debiel. Ik neem voor het gemak dan maar het gemiddelde, maar leuk is anders, zo weet ik nog niks....
Suc6 met puinruimen Monser
woensdag 13 februari 2008 om 19:28
hier ook status quo. Heb geen zin meer, maar dat werkt natuurlijk niet zo. Gelukkig is mijn weegschaal wel betrouwbaar, geeft altijd hetzelfde gewicht, al ga ik er 24 keer achter elkaar op staan.
Raar hoor, die schommelenede getallen van jullie.
O: 2 crackers, smeerwrst en smeerkaas, karnemelk
T: 2 plakken ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, cup a soup en druiven
T: minimarsje
D: gekookte aardappels, speklapje, snijbonen, yoghurt
Raar hoor, die schommelenede getallen van jullie.
O: 2 crackers, smeerwrst en smeerkaas, karnemelk
T: 2 plakken ontbijtkoek
L: 3 boterhammen, cup a soup en druiven
T: minimarsje
D: gekookte aardappels, speklapje, snijbonen, yoghurt
donderdag 14 februari 2008 om 12:48