Het gaat slecht met mijn zus

30-11-2011 12:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan gesloten worden
Mishandeld hij haar misschien ook lichamelijk? Laat haar als de sodemieter naar een Blijf van mijn Lijf huis gaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je zus zal zelf de stap moeten maken om bij iemand die ze vertrouwd aan te geven dat het zo niet verder kan. Als ze mooi weer blijft spelen tegenover de buitenwereld zal er niks veranderen vrees ik. 1 op 1 met haar is een goed gesprek niet mogelijk?
Je kunt weinig doen, behalve er zijn voor je zus, en dat doe ja al.

Ze heeft weinig aan jouw mening over hem, ze zal zelf moeten inzien, dat ze niet gelukkig is in deze relatie.

Lastig hoor!

Succes ermee.
Wat een nare situatie. Ik denk dat je het goed ziet dat je zus ongelukkig is en dat dit wellicht verkeerd gaat aflopen. Want het is absoluut niet gezond!

Helaas kun je niks voor je zus doen, zolang zij dit zelf niet inziet. Ik denk dat je (voorzichtig) best eens je mening kunt geven als haar vriend er niet bij is. Probeer haar langzaamaan bewust te maken van de situatie. Maar verder moet je het toch echt bij haar laten. Als je dat gaat forceren, verlies je het contact.

En contact houden is juist essentieel. Als zij alleen maar voor haar vriend en haar kind leeft, en jij haar enige lijntje bent met de buitenwereld, vervul jij een heel belangrijke rol! Zo ziet zij wat normaal is, en dat het ook anders kan. En als zij ooit de moed krijgt om uit de situatie weg te gaan, heeft ze in elk geval één vertrouwd persoon bij wie ze terecht kan.

Kortom; ik denk dat je helaas niet meer kan doen, maar wat je nu doet, doe je goed! Het lijkt me ook heel moeilijk om het allemaal aan te zien en niet te kunnen handelen. Maar het is uiteindelijk haar keuze om nu dit leven te leiden. Probeer wat afstand te nemen.
.
Het zijn ook lastige gesprekken. Hopelijk vind je de goede ingang en geeft ze wat informatie vrij. Dan pas kunnen er daadwerkelijk kleine stapjes gemaakt worden.
Zinza, je zus mag blij zijn met een zus zoals jij
In het gesprek dat je aangaat met je zus moet je er voor waken niet de vriend van je zus zwart te maken maar haar proberen in te laten zien hoe vreemd haar situatie is. Laat haar zelf de balans maar opmaken waar het hem in zit dat haar situatie is zoals hij is en steun haar waar ze je nodig heeft.
Lijkt me heel lastig dit TO. Maar probeer contact te blijven houden met je zus. Zoals iemand al zei, jij bent haar enige connectie met de buitenwereld en de enige die missschien een glimp opvangt van hoe het bij hun thuis er aan toe gaat. Probeer er voor je zus te zijn.

Ken jij zijn familie bijvoorbeeld ook? Weet je hoe zijn ouders tegen het gezin en tegen de acties van je zwager aankijken?

En heb je ook het idee dat je zwager jou kwijt wil? Omdat je nog de enige buitenstaander bent. Want op het moment dat hij jou probeert te lozen is hij haar aan het isoleren van de buitenwereld en dan zou ik wel ik actie komen.
Inderdaad, contact houden voor wanneer zij zelf de situatie helder gaat zien.
.
Het zal voor je zus niet nieuw zijn dat hij zich zo ontpopt heeft neem ik aan, als ze kijkt naar het gezin waar je zwager uit komt lag het in de lijn der verwachting.

De relatie tussen jouw en zwager is dus goed. Houdt hetgeen je tegen je zus wilt zeggen bij jezelf, laat haar het puzzelwerk doen. Als ze idd je hulp nodig heeft bij zaken moet ze weten dat ze bij jou aan kan kloppen. In je opening staat dat ze wel al regelmatig iets heeft laten vallen over kleineren en zo... dus ze vertrouwd jou af en toe wat dingen toe.
.
Persoonlijk zou ik mijn mond niet kunnen houden als iemand lelijke dingen over mijn moeder zou zeggen waar ik bij ben. Ik zou hem vriendelijk doch dringend verzoeken dat maar te doen als ik weg ben!!
.
quote:justme27 schreef op 30 november 2011 @ 13:09:

Inderdaad, contact houden voor wanneer zij zelf de situatie helder gaat zien.Mee eens. Probeer je zus zoveel mogelijk te zien als hij er niet is. Als je zus wil praten ben je er voor haar. Lief dat je zo begaan bent maar zolang je zus het zelf nog niet wil inzien kan je niet zoveel doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven