Gezondheid alle pijlers

longembolie

30-11-2011 22:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje misschien dat iemand mij wijser kan maken .

ik heb pas een vriend hij heeft twee jaar geleden een ernstige embolie gehad ,hij is nu hersteld maar gebruik nog bloedverdunners .nu het volgende ik heb twee kortharige poesjes ,en hij zeg dat dat een probleem gaat worden als we samen willen gaan wonen.dat hij dan last krijg van zijn longen ,maar hij heeft het nooit benauwd en wat heeft een genezen ombolie met poesen te maken ,ik zet mijn vraag teken hierbij .kan iemand mij daar meer over vertellen
Volgens mij niets, en dat zou betekenen dat je vent nu een smoes bedenkt om niet samen te wonen of de katten de deur uit te krijgen.

Een embolie is een stolsel in de bloedvaten die los is geschoten. (als ik het me goed herinner). In iig is het een stolsel in het bloed. Katten kunnen effect hebben op de luchtwegen, maar niet op stolsels geloof ik.
Heeft niets met elkaar te maken: het een is een stollingsprobleem, het ander een allergie/overgevoeligheidskwestie.
Wees blij!
Het staat op geen enkele manier in verbinding met elkaar.
Hmm. Lekkere vent is dat. Maar, maar, misschien is hij ook nog allergisch erbij?
Inderdaad, een longembolie heeft niets te maken met allergieën.
verba volant, scripta manent.
Een allergie staat los van een longembolie, dus die longembolie kan hij niet gebruiken om je twee poezen de deur uit te laten doen.
.
Wat de anderen zeggen dus.

Weet je alleen zeker dat hij niet allergisch is?
Kan me wel voorstellen dat hij er asma achtige longklachten aan overgehouden heeft en daardoor nu minder goed tegen katten/stof/rook kan.
Hij wil geen katten in huis, of dat nu wegens ernstige gezondheidsklachten is of 'n milde allergie, dat is 'n legitieme wens. Zou ofwel blijven latten, ofwel overwegen je katten elders onder te brengen als je toch wil gaan samenwonen.
Een longembolie veroorzaakt vaak littekenweefsel op de plek waar het heeft gezeten. Als iemand al gevoelige luchtwegen had, kan dit het versterken. Kunnen de katten niet in de tuin gaan wonen? Den die van mij ok zo'n 23 uur per dag.
quote:luna400 schreef op 30 november 2011 @ 22:20:

ik heb een vraagje misschien dat iemand mij wijser kan maken .

ik heb pas een vriend hij heeft twee jaar geleden een ernstige embolie gehad ,hij is nu hersteld maar gebruik nog bloedverdunners .nu het volgende ik heb twee kortharige poesjes ,en hij zeg dat dat een probleem gaat worden als we samen willen gaan wonen.dat hij dan last krijg van zijn longen ,maar hij heeft het nooit benauwd en wat heeft een genezen ombolie met poesen te maken ,ik zet mijn vraag teken hierbij .kan iemand mij daar meer over vertellen

Legt hij zelf de link met de longembolie of doe jij dat?

Misschien bedoelt hij wel dat hij buiten zijn longemblie ook allergisch is voor katten.

Misschien is hij idd gevoeliger ivm littekenweefsel maar dan zou dat niet alleen katten hoeven zijn maar bv ook andere huisdieren, pollen, stofmijt ed.
Mijn vriendin heeft 2 x een longembolie gehad, ze heeft er nog een ernstige aandoening door gekregen, maar ze heeft zelf een kat, met honden ook geen probleem.

Ze kan alleen niet in een rokerige ruimte, zelfs niet een klein beetje rook, dit heeft te maken met de benauwdheid die door de aandoening komt, en niet zozeer door de embolie zelf.

Maar je longen hebben hoe dan ook een opdonder gehad, ik denk echter dat hij of de kat als een soort excuus gebruikt of hij is allergisch, maar dat staat dan buiten de embolie op zich.
het woord allergisch is niet eens gevallen ,maar hij zag dat ze een klein beetje haar uit vielen en zei gelijk er boven op .

ja maar dat is een probleem met mijn longen ik heb wel wat mee gemaakt he .

ik zeg maar ik ga mijn beestjes niet weg doen dan blijf ik in mijn eigen huis .tja zeg hij het is maar hoeveel je om mij geef.

ik vind dat een beetje raar zeggen hoor.

hij heeft wel last van rook zei hij mij ,maar ik rook niet ,en daar kan ik mij ook wat bij voor stellen .hij heeft een beetje problemen met zijn neus (sinissen) ?die altijd dicht zit net of hij altijd verkouden is. hij vind poesen ook lief hij koop zelfs brokjes voor poesen uit de buurt .voor evt kat haartjes ,hij heeft geen vloerbedekking dus makkelijk schoon te houden .ik weet eigenlijk niet zo wat ik er mee moet ,ik ken hem net 2mnd ,
quote:namita schreef op 30 november 2011 @ 23:41:

Mijn vriendin heeft 2 x een longembolie gehad, ze heeft er nog een ernstige aandoening door gekregen, maar ze heeft zelf een kat, met honden ook geen probleem.

Ze kan alleen niet in een rokerige ruimte, zelfs niet een klein beetje rook, dit heeft te maken met de benauwdheid die door de aandoening komt, en niet zozeer door de embolie zelf.

Maar je longen hebben hoe dan ook een opdonder gehad, ik denk echter dat hij of de kat als een soort excuus gebruikt of hij is allergisch, maar dat staat dan buiten de embolie op zich.dat bedoel ik nou ,dus het gaat wel .ik zet mijn ? er ook bij het is net of hij uit probeer hoeveel ik over heb voor hem .
Mijn moeder heeft een zware longembolie gehad, die is niet allergisch voor kattenharen. Zij heeft het gekregen door een te hoog cholesterol. Het kan zijn dat hij wat kortademig is maar dat krijg je niet door kattenharen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:moekie76 schreef op 30 november 2011 @ 23:34:

Een longembolie veroorzaakt vaak littekenweefsel op de plek waar het heeft gezeten. Als iemand al gevoelige luchtwegen had, kan dit het versterken. Kunnen de katten niet in de tuin gaan wonen? Den die van mij ok zo'n 23 uur per dag.nee dat is geen optie voor mij ,ik heb ze vanaf 5weken oud al en zijn binnen poesen ,ze zijn niet anders gewent en ik neem geen huisdieren om ze buiten te zetten(moet ieder voor zich weten hoor) en weg doen is helemaal geen optie ,sorry voor hem dan maar hij wist dat ik poesen had en deed er ook altijd heel dier vriendelijk er tegen ,omdat hij nu wat haar uit val zag geef hij dit als reden
poesen?

gewent?

dan blijf je dus latten en gaat niet samenwonen, meer smaken zijn er niet als jij die katten niet weg wil doen
quote:Maleficent schreef op 01 december 2011 @ 08:05:

Mijn moeder heeft een zware longembolie gehad, die is niet allergisch voor kattenharen. Zij heeft het gekregen door een te hoog cholesterol. Het kan zijn dat hij wat kortademig is maar dat krijg je niet door kattenharen.maar hij is niet kortademig juist daarom snap ik het probleem niet ,en als je allergische ben heb je daar meestal toch ook last van ,niezen e.d hij heeft ook een hoge cholesteron maar dat heeft ook niks met beesten te maken .
Ik ben ook allergisch voor katten, maar niet op mijn luchtwegen. Van katten krijg ik jeuk en uitslag, met name als ik moe ben. Dus ik kan wel bij iemand thuiskomen met katten, ze zelfs aaien, maar wel m'n handen wassen voor ik 'ns in m'n gezicht wrijf anders heb ik prijs. Dat kan dus best voor 'n visite of zelfs logeerpartij, maar niet in permanentere vorm, want je bent niet de hele tijd 100% fit. Zo kan het dus ook best zijn voor luchtwegproblemen. Misschien kan ie het wel handelen als ie fit is, maar als je bij elkaar in huis woont, zullen er ook veel momenten komen dat je weerstand gewoon minder is en dan kan zo'n kat de trigger zijn.
quote:elninjoo schreef op 01 december 2011 @ 08:21:

Ik ben ook allergisch voor katten, maar niet op mijn luchtwegen. Van katten krijg ik jeuk en uitslag, met name als ik moe ben. Dus ik kan wel bij iemand thuiskomen met katten, ze zelfs aaien, maar wel m'n handen wassen voor ik 'ns in m'n gezicht wrijf anders heb ik prijs. Dat kan dus best voor 'n visite of zelfs logeerpartij, maar niet in permanentere vorm, want je bent niet de hele tijd 100% fit. Zo kan het dus ook best zijn voor luchtwegproblemen. Misschien kan ie het wel handelen als ie fit is, maar als je bij elkaar in huis woont, zullen er ook veel momenten komen dat je weerstand gewoon minder is en dan kan zo'n kat de trigger zijn.ja ok dat kan ik mij voorstellen maar dan heb je inderdaad een allergie en dat heeft hij niet .hoe meer ik er over na denk wat hij zei ,het is volgens mij alleen de haren (wat echt niet veel is) maar hij had zijn jas op de stoel gehangen en de poes lag op de stoel toen hij weg ging zaten er een paar haartjes op zijn jas ,waar door hij ineens geirriteerd zei (kijk daar kan ik dus echt niet tegen he)
Je kent hem net twee maanden en nu heb je al zoveel ergernissen. Ik zou dat samenwonen even op de lange baan schuiven en eerst eens gaan kijken of je relatie wel goed genoeg is voor een verdieping.
Heb zelf door trombose op meerder plaatsen, 3 long-emboliën gehad. Schade aan hart en longen daardoor.. Maar: ik heb gewoon een kat en straks komt er zelfs nog eentje bij. Ik ben snel kortademig, maar niet door beesten ofzo. Dat komt bij mij dan door inspanning. Als hij kortademig wordt van jouw katten dan heeft hij gewoon een allergie. Heeft hij geen allergie? Dan moet ie niet zeiken en gewoon zijn leven weer oppakken! Dat zielige gedoe van 'ohhh...maar ik heb wel wat gehad..." Ja, we hebben allemaal wel wat!

Sorry, ben misschien wat kort door de bocht maar jouw vent moet effe een schop onder z'n kont krijgen! Nu doen, anders loopt ie over je heen en breng jij je katten weg.... (kort samengevat: het is volgens mij gewoon een smoes)
Smoes of niet, hij heeft natuurlijk wel 't recht om in 'n huisdiervrij huis te willen wonen. Alleen zal het dan geen samenwonen worden met 'n vrouw die katten heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven