Gezondheid alle pijlers

longembolie

30-11-2011 22:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje misschien dat iemand mij wijser kan maken .

ik heb pas een vriend hij heeft twee jaar geleden een ernstige embolie gehad ,hij is nu hersteld maar gebruik nog bloedverdunners .nu het volgende ik heb twee kortharige poesjes ,en hij zeg dat dat een probleem gaat worden als we samen willen gaan wonen.dat hij dan last krijg van zijn longen ,maar hij heeft het nooit benauwd en wat heeft een genezen ombolie met poesen te maken ,ik zet mijn vraag teken hierbij .kan iemand mij daar meer over vertellen
Ik heb zelf in 5 jaar tijd 3 keer longembolie gehad en moet voor de rest van mijn leven bloedverdunners gebruiken. Maar ik voel me verder prima en heb ook geen klachten als ik in de buurt kom van katten. Rook vind ik niet lekker maar ik krijg er geen benauwdheidsklachten van. Ik doe alles, mag alleen niet meer diepzeeduiken (maar ik was toch al bang van haaien) en parachutespringen (zal toch niet waar zijn dat ik dat ga doen, met mijn hoogtevrees?) en geen contactsporten (kickboksen, judo enz.). Ik prik mezelf 1 x in de week en doseer ook zelf mijn bloedverdunners.

Wat mij alle drie de keren opviel was dat de artsen en verpleegkundigen zo zeurden! Dat ik ontzettend ziek was! Dat het heel ernstig was! De eerste embolie was een hele zware ruiterembolie (zeggen ze) en inderdaad was ik toen heel benauwd en kon geen 5 meter lopen. De 2 daarna waren lichter. Behalve de benauwdheid voelde ik me absoluut niet ziek en baalde ik van het getrut in het ziekenhuis, mocht absoluut niet lopen om naar het toilet te gaan bijv.

Misschien is jouw vriend heel gevoelig voor die signalen van de doktoren en neemt hij het daardoor zo zwaar op? Ik bekijk het positiever, hou me aan de 'regels' en ben van plan om 100 te worden. En dat ik geen poezen heb komt door mijn man, die houdt niet van katten
quote:Iebee schreef op 03 december 2011 @ 19:35:

Ik heb zelf in 5 jaar tijd 3 keer longembolie gehad en moet voor de rest van mijn leven bloedverdunners gebruiken. Maar ik voel me verder prima en heb ook geen klachten als ik in de buurt kom van katten. Rook vind ik niet lekker maar ik krijg er geen benauwdheidsklachten van. Ik doe alles, mag alleen niet meer diepzeeduiken (maar ik was toch al bang van haaien) en parachutespringen (zal toch niet waar zijn dat ik dat ga doen, met mijn hoogtevrees?) en geen contactsporten (kickboksen, judo enz.). Ik prik mezelf 1 x in de week en doseer ook zelf mijn bloedverdunners.

Wat mij alle drie de keren opviel was dat de artsen en verpleegkundigen zo zeurden! Dat ik ontzettend ziek was! Dat het heel ernstig was! De eerste embolie was een hele zware ruiterembolie (zeggen ze) en inderdaad was ik toen heel benauwd en kon geen 5 meter lopen. De 2 daarna waren lichter. Behalve de benauwdheid voelde ik me absoluut niet ziek en baalde ik van het getrut in het ziekenhuis, mocht absoluut niet lopen om naar het toilet te gaan bijv.

Misschien is jouw vriend heel gevoelig voor die signalen van de doktoren en neemt hij het daardoor zo zwaar op? Ik bekijk het positiever, hou me aan de 'regels' en ben van plan om 100 te worden. En dat ik geen poezen heb komt door mijn man, die houdt niet van katten haha dat je man niet van katten houd wist je waarschijnlijk wel al van te voren? ik vind ook dat hij heel dramatisch doet met alles eigenlijk ,hij zie al gauw niks meer zitten .ik ben er nog niet helemaal uit maar ik denk dat ik toch 1dezer dagen de knoop doorhakt ,ze zeggen altijd volg je gevoel en sinds een paar dagen is dat negatief voor hem .dankje voor je reactie .(en vrouwen zijn veel sterker als mannen )mannen kunnen echt zeuren
Haha... dat klopt! Ik heb een schat van een vriend, echt een engel. Maar als ie hoofdpijn heeft... dan is er echt niemand die zieliger is dan hij. Als ik dan vraag: "gaat het?" Zegt ie doodleuk: "Nee, het gaat écht niet!" en trekt er dan zo'n zielig gezicht bij dat een ander al snel 112 gebeld zou hebben. Gelukkig weet ik hoe ie in elkaar zit... En eigenlijk moet ik er dan stiekem om lachen!

Vervelend dat je een negatief gevoel hebt.. Maar aan de andere kant: dat heb je natuurlijk niet voor niets he. Heel veel sterkte met het doorhakken van die knoop! Volg je hart! En vraag jezelf af of dit dé man is met wie je oud zou willen worden (hij gedraagt zich al alsof ie oud is trouwens ;) hihi)
quote:luna400 schreef op 08 december 2011 @ 14:35:

[...]

haha dat je man niet van katten houd wist je waarschijnlijk wel al van te voren? Nee, dat wist ik niet! Mijn 2 katten woonden al 5 jaar bij mij toen hij erbij kwam! Hij is altijd lief voor ze geweest hoor, geen probleem. Maar toen ze het loodje hadden gelegd en ik na een tijdje voorzichtig begon over andere katten, zei hij dat het voor hem niet hoefde.
quote:kuukelesaan schreef op 08 december 2011 @ 16:13:

Haha... dat klopt! Ik heb een schat van een vriend, echt een engel. Maar als ie hoofdpijn heeft... dan is er echt niemand die zieliger is dan hij. Als ik dan vraag: "gaat het?" Zegt ie doodleuk: "Nee, het gaat écht niet!" en trekt er dan zo'n zielig gezicht bij dat een ander al snel 112 gebeld zou hebben. Gelukkig weet ik hoe ie in elkaar zit... En eigenlijk moet ik er dan stiekem om lachen!

Vervelend dat je een negatief gevoel hebt.. Maar aan de andere kant: dat heb je natuurlijk niet voor niets he. Heel veel sterkte met het doorhakken van die knoop! Volg je hart! En vraag jezelf af of dit dé man is met wie je oud zou willen worden (hij gedraagt zich al alsof ie oud is trouwens ;) hihi)nou ja oud we zijn ook de jongste niet meer hij is 43 en ik 52 ,nu vind ik leeftijd niet zn probleem ook zie je het verschil niet ,maar dat hij oud over kom ja haha dat dacht ik dus ook mijn grootmoeder zeurde niet eens zoveel .soms is het wel ,ik ben zelf een spontane jong denkende vrouw en heb al genoeg mee gemaakt om over ieder klein dingetje te zeuren hij zou jullie verhalen eens moeten lezen .he groetjes en prettig weekend
quote:Iebee schreef op 09 december 2011 @ 17:14:

[...]

Nee, dat wist ik niet! Mijn 2 katten woonden al 5 jaar bij mij toen hij erbij kwam! Hij is altijd lief voor ze geweest hoor, geen probleem. Maar toen ze het loodje hadden gelegd en ik na een tijdje voorzichtig begon over andere katten, zei hij dat het voor hem niet hoefde.ok dan begreep ik het verkeerd dacht dat je nu ook nog katten had .als er iets met mijn poesen zou gebeuren ,dan val er over te denken om geen andere te nemen ja ,maar nu om deze weg te doen ,nee nee voor niemand groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven