Gezondheid alle pijlers

longembolie

30-11-2011 22:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje misschien dat iemand mij wijser kan maken .

ik heb pas een vriend hij heeft twee jaar geleden een ernstige embolie gehad ,hij is nu hersteld maar gebruik nog bloedverdunners .nu het volgende ik heb twee kortharige poesjes ,en hij zeg dat dat een probleem gaat worden als we samen willen gaan wonen.dat hij dan last krijg van zijn longen ,maar hij heeft het nooit benauwd en wat heeft een genezen ombolie met poesen te maken ,ik zet mijn vraag teken hierbij .kan iemand mij daar meer over vertellen
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 01 december 2011 @ 09:11:

Je kent hem net twee maanden en nu heb je al zoveel ergernissen. Ik zou dat samenwonen even op de lange baan schuiven en eerst eens gaan kijken of je relatie wel goed genoeg is voor een verdieping.ik heb verder geen ergenis het ging goed het is leuk samen tot gisteren dat hij ineens over mijn beestjes begon .
quote:elninjoo schreef op 01 december 2011 @ 13:48:

Smoes of niet, hij heeft natuurlijk wel 't recht om in 'n huisdiervrij huis te willen wonen. Alleen zal het dan geen samenwonen worden met 'n vrouw die katten heeft.ja maar dat wist hij ,en niks over gezegd ,ik ga alleen meer vraag tekens krijgen nu .ik heb een koop woning hij huur en hij is steeds bezig om op een motorboot te willen wonen ,maar dat wil zeggen dat ik mijn huis verkoop en alles daar in steek hij heeft niks dan schuld .alles op een rijtje bekeken denk ik dat ik misschien toch weer tegen de verkeerde gelopen ben.
Longembolieen kunnen de oorzaak zijn van o.a. de aandoening pulmonale hypertensie.

Een hart/longaandoening. Daarbij is er sprake van benauwdheid, maar niet veroorzaakt door bijv. kattenharen.

Als hij deze aandoening zou hebben, dan zou je dat echt wel weten.

Als er een kattenharenallergie is staat dit los van de longembolieen.
quote:elninjoo schreef op 01 december 2011 @ 13:48:

Smoes of niet, hij heeft natuurlijk wel 't recht om in 'n huisdiervrij huis te willen wonen. Alleen zal het dan geen samenwonen worden met 'n vrouw die katten heeft.Natuurlijk, maar wees er dan eerlijk over.
Overigens heeft mijn oom een hele ernstige kattenallergie en mijn broertje in veel mindere mate.

Mijn oom krijgt al ernstige aanvallen zodra hij een huis binnenloopt met katten, bij mijn broertje moet er wat directer contact zijn geweest (haren, of hij heeft kat geaaid en wrijft dan in zijn gezicht), maar bij beide zie je heel duidelijk een reactie.

Ik zou overigens pertinent niet willen samenwonen met iemand die over zoiets liegt.

Als hij eerlijk zou toegeven dat hij geen huisdieren wil, dan zouden we nog kunnen praten over mogelijke oplossingen. Maar uiteindelijk denk ik niet dat ik mijn huisdier weg zou doen voor iemand die geen huisdieren wil (bij een allergie moet ik nog wel even nadenken).

Maar wanneer huisdier dan overlijdt, zou ik in ieder geval positiever tov samenwonen staan dan als hij er over zou liegen. Dat is voor mij direct exit hoor.
quote:kuukelesaan schreef op 01 december 2011 @ 13:46:

Heb zelf door trombose op meerder plaatsen, 3 long-emboliën gehad. Schade aan hart en longen daardoor.. Maar: ik heb gewoon een kat en straks komt er zelfs nog eentje bij. Ik ben snel kortademig, maar niet door beesten ofzo. Dat komt bij mij dan door inspanning. Als hij kortademig wordt van jouw katten dan heeft hij gewoon een allergie. Heeft hij geen allergie? Dan moet ie niet zeiken en gewoon zijn leven weer oppakken! Dat zielige gedoe van 'ohhh...maar ik heb wel wat gehad..." Ja, we hebben allemaal wel

Sorry, ben misschien wat kort door de bocht maar jouw vent moet effe een schop onder z'n kont krijgen! Nu doen, anders loopt ie over je heen en breng jij je katten weg.... (kort samengevat: het is volgens mij gewoon een smoes)kijk dat is eerlijk .en u heb er 3 gehad dat is veel en hoe lang is het bij u geleden ? hij heeft geen allergie die klachten ken ik wel ,nee volgens zijn dokter kan hij geen poesen hebben door die long ,want oh het zou nog eens een keer gebeuren. ik vind dat hij zich ziek praat dat begin al als hij van zijn werk kom ,want oh voor hem is dat veel zwaarder. ik kan me voorstellen dat je longen best een opdonder hier door krijgen ,maar hele dagen klagen ik ben ouder maar het lijk wel anders om .ik doe echt die poesen niet weg nee hoor ,zijn mijn kindjes ,en die doe je ook niet weg .voor een vriend die kan komen en gaan .ik ga straks met hem praten .heel erg bedankt voor u reactie en ook voor u sterkte
anoniem_125501 wijzigde dit bericht op 01-12-2011 17:59
Reden: verkeerd ingedeeld
% gewijzigd
quote:Missprincesa schreef op 01 december 2011 @ 16:43:

Overigens heeft mijn oom een hele ernstige kattenallergie en mijn broertje in veel mindere mate.

Mijn oom krijgt al ernstige aanvallen zodra hij een huis binnenloopt met katten, bij mijn broertje moet er wat directer contact zijn geweest (haren, of hij heeft kat geaaid en wrijft dan in zijn gezicht), maar bij beide zie je heel duidelijk een reactie.

Ik zou overigens pertinent niet willen samenwonen met iemand die over zoiets liegt.

Als hij eerlijk zou toegeven dat hij geen huisdieren wil, dan zouden we nog kunnen praten over mogelijke oplossingen. Maar uiteindelijk denk ik niet dat ik mijn huisdier weg zou doen voor iemand die geen huisdieren wil (bij een allergie moet ik nog wel even nadenken).

Maar wanneer huisdier dan overlijdt, zou ik in ieder geval positiever tov samenwonen staan dan als hij er over zou liegen. Dat is voor mij direct exit hoor.daarom iemand die allergie heeft ,die heeft veel klachten en als hij hier is niks allergie hoor.ik dacht weer eens een goede man tegen gekomen te zijn maar ik zet nu mijn twijfels hoog op ,mijn poesjes zijn nog maar anderhalf en twee ,dus die overlijden zomaar nog niet en wil ik niet ook .het is of hij aan het uit proberen is wat ik allemaal zou doen voor hem om te laten zien dat ik bij hem wil blijven ,hij klaag over vorige relaties ,dat die zeiden alles te doen voor hem ,dus niet .
hij heeft zelf een hond gehad die twee jaar geleden is overleden en ik weet dat hij van poesen hou of leuk vind hij koop eten voor poesen die niet van hem zijn daarom dacht ik ook dat het wel goed zat tot hij gisteren zo wat uit zijn vel sprong omdat er een paar haartjes op zijn jas zat ,
@luna400: Help! Ik ben geen u, ik ben een je

Bij mij is het anderhalf jaar geleden. Het was bij mij zo erg dat er ook trombose in en aan mijn hart en slagaders zat, zelfs in mijn benen. Die zijn daardoor afgestorven en moesten geamputeerd worden. Binnen een half jaar woonde ik weer op mezelf mét kat! Er is tegen mij niets gezegd over overgevoeligheid of dat het opnieuw zou kunnen gebeuren. Want: dat kán gewoon helemaal niet!!! Een embolie of trombose wordt veroorzaakt door een bloedstolsel of bloedpropje! Dat heeft niets met katten of allergie te maken! Wat een drama-queen is jouw vriend zeg. Nogmaals: hij moet effe een schop onder zijn kont krijgen! Want dit is gewoon een smoes!

Hoe wil hij het medisch verklaren dan? Staat hij nog onder controle van een cardioloog, hematoloog, longarts of thorax-team??? Zo ja, ga eens met hem mee en stel daar de vraag!

Zelf heb ik forse schade aan mijn hart (pompkracht van 45%) en mijn longcapaciteit is flink terug gelopen.... Op dit moment ligt mijn kat tevreden spinnend op mijn schoot, terwijl ik dit typ. Echt, geloof zijn gekeuvel niet want het is pure onzin!

En nogmaals, als hij erge rest-schade heeft dan kan hij kortademig zijn, maar dat heeft niets met allergie te maken!

Confronteer hem met dit feit en vraag anders of jullie eens samen naar de huisarts kunnen, misschien kan hij het verklaren (maar dat denk ik dus niet!)
Luna, weet je, ik word gewoon kwaad van jouw vriend. Hij kan zijn leven toch weer oppakken?? En dat gezeur over zijn gezondheid... Hij moet niet zo piepen!
quote:kuukelesaan schreef op 01 december 2011 @ 18:44:

Luna, weet je, ik word gewoon kwaad van jouw vriend. Hij kan zijn leven toch weer oppakken?? En dat gezeur over zijn gezondheid... Hij moet niet zo piepen!nou moet je zien hoe jij er door heen gekomen ben petje af hoor .ik kan niet anders zeggen dat hij altijd klaag over hoe moeilijk het wel niet is omdat hij dat mee gemaakt heeft .ik heb me er nu wat in verdiept en nam eerst aan wat hij zei,nu begin ik te denken klagen klagen .hij is niet kortademig ,hij heeft last van zijn neus die altijd dicht zit en kaakholte maar dat heeft er helemaal niks mee te maken .hij heeft een bloeddruk meter naast zijn bed zo gauw hij denk iets te voelen ga hij meten ,(is altijd goed)waar die bloedprop bij hem vandaan is gekomen is onbekend zeg hij en slik bloedverdunners om te voorkomen dat het weer gebeurd,hij doet of iedere dag de laatste kan zijn ,maar dat kan ook als je de straat oversteek,nu ben ik aan het klagen he sorry hoor ,maar ik begon weer al te denken dat het aan mij lag ,ik word gewoon moe van hem ,erg he het word tijd dat ik vanavond goed babbel met hem en voor mijzelf en de poesjes kies .wederom bedankt ,echt ik heb respect voor iemand als u(jij)
Hee Luna, ga het licht zien en ga zonder vent verder zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een bloeddrukmeter naast zijn bed??? Is ie wel lekker? (Nee!)

Ik heb géén bloeddrukmeter in huis en die komt er ook nooit in! Als je bloedverdunners slikt is de kans op herhaling heel klein. Zelf moet ik elke week mijn bloedwaardes prikken om te kijken of mijn bloed wel dun genoeg is... Mijn INR is rond de 4.0, zó serieus is het bij mij dus. Er is nóóit gezegd dat ik een bloeddrukmeter in huis moet nemen. Op het moment van een embolie heb je daar namelijk toch niks aan, dan heb je echt serieuze hulp nodig. Met zo'n meter loop je bij elke scheet naar dat ding toe! Denkt ie dat ie met zo'n meter een embolie kan voorkomen?? Ik denk dat hij een goede psycholoog nodig heeft! 'Verwerken' die boel (want ik kan best begrijpen dat het inpact op zijn leven heeft gehad), maar hij moet ook weer verder!

En jij natuurlijk ook! Ik hoop dat je babbel gisteravond geholpen heeft en dat hij minder hypochondrisch wordt! En please, gewoon je katten houden hoor, zou zonde zijn als je voor die lamzak (sorry hoor) je schatjes wegdoet!
quote:kuukelesaan schreef op 02 december 2011 @ 07:27:

Een bloeddrukmeter naast zijn bed??? Is ie wel lekker? (Nee!)

Ik heb géén bloeddrukmeter in huis en die komt er ook nooit in! Als je bloedverdunners slikt is de kans op herhaling heel klein. Zelf moet ik elke week mijn bloedwaardes prikken om te kijken of mijn bloed wel dun genoeg is... Mijn INR is rond de 4.0, zó serieus is het bij mij dus. Er is nóóit gezegd dat ik een bloeddrukmeter in huis moet nemen. Op het moment van een embolie heb je daar namelijk toch niks aan, dan heb je echt serieuze hulp nodig. Met zo'n meter loop je bij elke scheet naar dat ding toe! Denkt ie dat ie met zo'n meter een embolie kan voorkomen?? Ik denk dat hij een goede psycholoog nodig heeft! 'Verwerken' die boel (want ik kan best begrijpen dat het inpact op zijn leven heeft gehad), maar hij moet ook weer verder!

En jij natuurlijk ook! Ik hoop dat je babbel gisteravond geholpen heeft en dat hij minder hypochondrisch wordt! En please, gewoon je katten houden hoor, zou zonde zijn als je voor die lamzak (sorry hoor) je schatjes wegdoet!hoi hoi ja heel gesprek gehad en heb gezegd dat ik lekker thuis blijf met mn poesjes ,en dat hij niet moet denken dat die ooit weg gaan .ik moet nu weg kom later nog
Je kent hem net twee maanden? Waarom ben je je uberhaupt druk aan t maken over samenwonen?
Ik zou in ieder geval, als ik ik jou was, ook nog een tijd latten, tot hij wel normaal kan doen. Als je nu al het gevoel krijgt dat hij je aan het uittesten is, dan doet hij dat meer lekker in zijn eigen tijd. Niet aan toegeven dus.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je eigen huis verkopen en in 'n gezamenlijke woning (woonboot) stoppen moet je natuurlijk nóóit doen. Hou je eigen huisje en als je relatie dan strandt dan sta jij niet op straat.

Da's 'n stuk belangrijker dan wel of niet die katten houden.
quote:lotje85 schreef op 02 december 2011 @ 07:58:

Je kent hem net twee maanden? Waarom ben je je uberhaupt druk aan t maken over samenwonen?nou dat doe ik eigenlijk niet en dat hoef ook helemaal voor mij ,maar hij zeg dat het bewijs dat ik wel tevrouwen en met hem verder wil
quote:elninjoo schreef op 02 december 2011 @ 08:25:

Je eigen huis verkopen en in 'n gezamenlijke woning (woonboot) stoppen moet je natuurlijk nóóit doen. Hou je eigen huisje en als je relatie dan strandt dan sta jij niet op straat.

Da's 'n stuk belangrijker dan wel of niet die katten houden.ik heb altijd mijn huis wel aan gehouden ,ik verkoop zomaar niet .ja het is droom een woon motorboot zodat je ook vacanties alles er mee doet he .maar het is wel mijn geld ,ik vind dit allemaal zo snel en te vroeg
quote:luna400 schreef op 02 december 2011 @ 16:45:

[...]

ik heb altijd mijn huis wel aan gehouden ,ik verkoop zomaar niet .ja het is droom een woon motorboot zodat je ook vacanties alles er mee doet he .maar het is wel mijn geld ,ik vind dit allemaal zo snel en te vroeg

Realiseer je je dan wel altijd dichtbij op vakantie moet als met zo'n slome boot zou moeten. En dan ben je er nog niet uit als je met je eigen 'huis' op reis gaat.

Buiten dat: als het zijn droom is, moet ie het zelf maar bekostigen. Lekker makkelijk om op de zak van 'n partner te willen gaan teren omdat hij zelf blijkbaar nog niets heeft opgebouwd. Klinkt beetje erg als 'n profiteurstype.
quote:luna400 schreef op 02 december 2011 @ 07:44:

[...]

hoi hoi ja heel gesprek gehad en heb gezegd dat ik lekker thuis blijf met mn poesjes ,en dat hij niet moet denken dat die ooit weg gaan .ik moet nu weg kom later nog

hoi hoi ja ik heb hem over jou verteld wat je mee gemaakt heb en toch verder gaat .en gezegd dat hij niet zo moet lopen klagen dat er nog ergere zieke mensen zijn .

hij begon zich gelijk te verdedigen en zeg Ja maar ik moet wel verdunners gebruiken omdat ik het anders terug krijg .het gesprek tussen ons is echt nog niet klaar ,
Heeft hij een stollingsziekte?

Meestal moet je namelijk bloedverdunners blijven slikken na een embolie of infarct om EVENTUELE herhaling te voorkomen. Bij mij is gezegd dat het een hele stomme toevalstreffer is geweest en dat ze er bijna 100% zeker van zijn dat ik het nooit meer krijg. Maar de arts zei er achteraan: Maar het risico willen we gewoon niet nemen, daarom bloedverdunners.

En dan heb je dus ook nog verschillende soorten! Moet hij bijvoorbeeld zelf elke week zijn waarden prikken? Of moet hij wekelijks bij de trombosedienst komen? Hoe hoog is zijn INR eigenlijk want als het tussen de 1 en 2 moet zijn bij hem dan is het zogenaamd 'therapeutisch ontstollen', oftewel: geen heel hoog risico, maar gewoon 'just incase'.

Héél veel mensen in NL slikken bloedverdunners, om welke reden dan ook (embolie, infarct, noem maar op). Als al die mensen zo gaan lopen piepen als hij dan wordt NL behoorlijk onleefbaar.

Nogmaals: hij moet bloedverdunners gebruiken om eventuele herhaling te voorkomen. Dat is iets anders dan: 'anders krijg ik het weer.'

Maar misschien snapt hij het zelf nog niet zo goed, dat zou ook kunnen.
hoi kuukelesaan .hij hoeft maar om de 3mnd of zo bloed prikken .en verder geen controlle .

ik denk dat hij zelf heel snel in paniek is .ik heb gevraagd of hij misschien trombose in zijn benen had of zo .dat was niet zo ze hebben schijnbaar onderzocht en konden niet vinden waar het van daan komt .maar daar net was hij hier ,ik zit zelf met nierbek ontsteking hij maak daar gelijk een drama van dat ik naar het ziekenhuis moet want ik kan daar dood van gaan .ik heb medicijnen van de huisarts .

ik vind toch alles een beetje vreemd ,hij vertelde net dat hij vorig jaar een keel ontsteking had ,en ohhhh hij had het zo zwaar dat de dokter hem eigenlijk op wou nemen (zeg hij he) alles wat hij krijg of doe het heeft allemaal met die embolie te maken.

maar wat ik mij afvroeg hoe kom jij de dag door ?je woon wel op je zelf en lukt dat allemaal?
Hey luna,

Ik woon gewoon op mezelf, al binnen het half jaar na mijn amputatie. Ben 100% afgekeurd om mijn hart en de amputatie, heb protheses en kan lopen (dat kost 300% meer inspanning en is mega-zwaar voor hart en longen) en ik werk in ons familie-bedrijf. De weken dat het goed gaat werk ik daar langer dan de weken dat het minder goed gaat... Ik doe zelf mijn boodschappen en het grootste deel van het huishouden.

Vervelend van je nierbekkenontsteking! Want daar voel je je flinke naar van! Beterschap daarmee!

Bij mij is de trombose ontstaan door een ziekte die op mijn hart sloeg. Dat kan met virussen, maar komt echt heeeeel weinig voor! De huisarts vond me een zeikerd en stuurde me niet door. Dat gebeurde veel te laat, mijn hart pompte toen nog geen 10% meer. Daar ontstaan dus bloedstolsels door en bij mij zaten die door mijn hele lijf.

Om herhaling te voorkomen sta ik onder controle bij 4 verschillende artsen die met elkaar samenwerken. Koorts is heel slecht voor mijn hart, dus dat moet ik eigenlijk voorkomen, maar afgelopen half jaar 3 keer een nierbekkenontsteking gehad waardoor mijn hartcapaciteit 15% afgenomen is. Nog 5% er af en ik moet een ICD (soort pacemaker)

Bij koorts moet ik me dus wel even melden bij één van mijn artsen. Maar dan nog heb ik weinig kans op een embolie of trombose!

Precies een jaar na mijn amputatie kwam ik mijn huidige vriend tegen, we hebben nu 8 maanden een relatie. Hij woont nog in zijn eigen huis, maar vanaf april komt hij bij mij wonen. Hij zegt: je hebt een zware handicap, maar laat dat niet merken. Je doet alles en je leeft een redelijk normaal leven. Veel dingen kan ik lopend, maar als we uit gaan of gaan winkelen, moet ik altijd in de rolstoel. Dat is balen, maar niet het einde van de wereld!

Ik denk eigenlijk dat jouw vriend de embolie niet goed heeft verwerkt en dat hij dat nodig moet gaan doen, mét professionele hulp. Want dit is geen leven, ook niet voor jou, want hij zit je wel bang te maken!

Je gaat echt niet dood van een keelontsteking of een nierbekkenontsteking, hij is echt een hypochonder. Let wel goed op de koorts, of die niet te hoog wordt en drink veel!

En ja.... het zijn mannen he, dus als ze een pleister op de duim hebben willen ze eigenlijk al vertroeteld worden ;)

Hoe lang is het eigenlijk geleden van zijn embolie? En heb je het idee dat hij wat bijdraait wat betreft je katten 'en zijn longen'??

Beterschap iig!
quote:kuukelesaan schreef op 02 december 2011 @ 23:40:

Hey luna,

Ik woon gewoon op mezelf, al binnen het half jaar na mijn amputatie. Ben 100% afgekeurd om mijn hart en de amputatie, heb protheses en kan lopen (dat kost 300% meer inspanning en is mega-zwaar voor hart en longen) en ik werk in ons familie-bedrijf. De weken dat het goed gaat werk ik daar langer dan de weken dat het minder goed gaat... Ik doe zelf mijn boodschappen en het grootste deel van het huishouden.

Vervelend van je nierbekkenontsteking! Want daar voel je je flinke naar van! Beterschap daarmee!

Bij mij is de trombose ontstaan door een ziekte die op mijn hart sloeg. Dat kan met virussen, maar komt echt heeeeel weinig voor! De huisarts vond me een zeikerd en stuurde me niet door. Dat gebeurde veel te laat, mijn hart pompte toen nog geen 10% meer. Daar ontstaan dus bloedstolsels door en bij mij zaten die door mijn hele lijf.

Om herhaling te voorkomen sta ik onder controle bij 4 verschillende artsen die met elkaar samenwerken. Koorts is heel slecht voor mijn hart, dus dat moet ik eigenlijk voorkomen, maar afgelopen half jaar 3 keer een nierbekkenontsteking gehad waardoor mijn hartcapaciteit 15% afgenomen is. Nog 5% er af en ik moet een ICD (soort pacemaker)

Bij koorts moet ik me dus wel even melden bij één van mijn artsen. Maar dan nog heb ik weinig kans op een embolie of trombose!

Precies een jaar na mijn amputatie kwam ik mijn huidige vriend tegen, we hebben nu 8 maanden een relatie. Hij woont nog in zijn eigen huis, maar vanaf april komt hij bij mij wonen. Hij zegt: je hebt een zware handicap, maar laat dat niet merken. Je doet alles en je leeft een redelijk normaal leven. Veel dingen kan ik lopend, maar als we uit gaan of gaan winkelen, moet ik altijd in de rolstoel. Dat is balen, maar niet het einde van de wereld!

Ik denk eigenlijk dat jouw vriend de embolie niet goed heeft verwerkt en dat hij dat nodig moet gaan doen, mét professionele hulp. Want dit is geen leven, ook niet voor jou, want hij zit je wel bang te maken!

Je gaat echt niet dood van een keelontsteking of een nierbekkenontsteking, hij is echt een hypochonder. Let wel goed op de koorts, of die niet te hoog wordt en drink veel!

En ja.... het zijn mannen he, dus als ze een pleister op de duim hebben willen ze eigenlijk al vertroeteld worden ;)

Hoe lang is het eigenlijk geleden van zijn embolie? En heb je het idee dat hij wat bijdraait wat betreft je katten 'en zijn longen'??

Beterschap iig!hoi zo wat een verhaal zeg dan heb je al inderdaad veel mee gemaakt ,er zouden er veel zijn die hun hoofd laten hangen maar jij doet nog zoveel ,ja vrouwen zijn sterker als mannen.,echt petje af .en wat leuk zn vriend en dat hij geen oordeel geef omdat je een handicap heeft ,ik vind ook als de liefde er is maak dat niet uit ,echt leuk voor jullie .? die embolie van mijn vriend is twee jaar geleden ,hij is pas sinds een half jaar weer gaan werken ,maar het lijk of alles zoveel moeite kost .gisteren begon hij over een poes die eens bij hem binnen was gegaan en heel de bank zat onder haren .ik heb er niet op gereageerd ,ik ga ze niet weg doen dan blijven we maar apart zitten ik vind het ook nog veel te vroeg.het is of hij probeer vast te stellen dat ik ze weg ga doen voor hem .maar dan heeft hij pech ,jullie nog prettig weekend ,ik heb er niet veel aan nu ik slaap veel en probeer wel zoveel mogelijk te drinken .groetjes
anoniem_125501 wijzigde dit bericht op 03-12-2011 19:15
Reden: vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven