vergoeding van brillen en contactlenzen
dinsdag 29 november 2011 om 14:49
Ik ben verzekerd bij national acadmic en was van plan vandaag wat declaraties in te dienen. Net kreeg ik echter een telefoniste van deze verzekeringsmaatschappij aan de telefoon, en zij vertelde mij dat national academic alleen brillen en contactlenzen vergoed met een hogere sterkte dan -3 of +3. Ik heb -2.5. Ik heb even op internet gekeken, maar kan zo snel geen overzicht vinden waarop te vinden is wat zorgverzekeraars vergoeden, en welke met mijn lenzen dus het voordeligst is. Omdat ik verder vrijwel niets declareer, vind ik het toch wel fijn als ik een zorgverzekeraar kan vinden die mijn contactlenzen wél (deels) wilt vergoeden. Wie kan mij een goede tip geven over een zorgverzekeraar bij wie ik daarvoor aan het juiste adres ben?
woensdag 30 november 2011 om 23:14
Maatschappijen vergoeden inderdaad 1x per 2 jaar of 1x per 3 jaar een bepaald bedrag (bij aanvullende verzekeringen). Daarom ben ik dit jaar overgestapt van VGZ naar Unive. Verzekering was exact hetzelfde, maar ik kon nu in 2010 en 2011 mijn lenzen declareren. Als ik in januari weer overstap naar een andere dan kan ik het opnieuw doen...
donderdag 1 december 2011 om 09:43
quote:abcdefg2009 schreef op 30 november 2011 @ 23:14:
Maatschappijen vergoeden inderdaad 1x per 2 jaar of 1x per 3 jaar een bepaald bedrag (bij aanvullende verzekeringen). Daarom ben ik dit jaar overgestapt van VGZ naar Unive. Verzekering was exact hetzelfde, maar ik kon nu in 2010 en 2011 mijn lenzen declareren. Als ik in januari weer overstap naar een andere dan kan ik het opnieuw doen... Best (heel erg) slim!
Maatschappijen vergoeden inderdaad 1x per 2 jaar of 1x per 3 jaar een bepaald bedrag (bij aanvullende verzekeringen). Daarom ben ik dit jaar overgestapt van VGZ naar Unive. Verzekering was exact hetzelfde, maar ik kon nu in 2010 en 2011 mijn lenzen declareren. Als ik in januari weer overstap naar een andere dan kan ik het opnieuw doen... Best (heel erg) slim!
donderdag 1 december 2011 om 15:52
Ik ben overgestapt naar ditzo. Hier kun je een bril en lenzenabonnement afsluiten voor 10 euro per maand, hoef je verder geen aanvullende verzekering voor te nemen en dan krijg je 240 euro per jaar vergoed. Goede deal lijkt mij. Let wel op dat je bij Pearle (schrijf je dat zo?) je lenzen/bril moet afnemen.
donderdag 1 december 2011 om 22:08
quote:Pauline65 schreef op 29 november 2011 @ 15:15:
[...]
Dat kun je helemaal niet zo algemeen stellen, hangt er maar net vanaf welke aanvullende verzekering je hebt!
Hangt inderdaad af van hoe je aanvullend verzekerd bent, maar CZ maakt geen onderscheid in sterkte.
Ik heb -1.25 en - 0.75, krijg gewoon de vergoeding
[...]
Dat kun je helemaal niet zo algemeen stellen, hangt er maar net vanaf welke aanvullende verzekering je hebt!
Hangt inderdaad af van hoe je aanvullend verzekerd bent, maar CZ maakt geen onderscheid in sterkte.
Ik heb -1.25 en - 0.75, krijg gewoon de vergoeding
donderdag 1 december 2011 om 22:10
quote:funnymiss schreef op 01 december 2011 @ 15:52:
Ik ben overgestapt naar ditzo. Hier kun je een bril en lenzenabonnement afsluiten voor 10 euro per maand, hoef je verder geen aanvullende verzekering voor te nemen en dan krijg je 240 euro per jaar vergoed. Goede deal lijkt mij. Let wel op dat je bij Pearle (schrijf je dat zo?) je lenzen/bril moet afnemen.
Vind ik jusit helemaal geen goede deal.
Je verzekerd je voor 120 euro per jaar om 240 te kunnen vergoeden.
Ik zou dan eerder naar een verzekering kijken die ook lenzen/brillen vergoed, maar gewoon in een aanvullende verzekering.
Dan betaal je ook vaak rond de 10 euro aan extra premie, maar valt er veel meer onder
Vind ik jusit helemaal geen goede deal.
Je verzekerd je voor 120 euro per jaar om 240 te kunnen vergoeden.
Ik zou dan eerder naar een verzekering kijken die ook lenzen/brillen vergoed, maar gewoon in een aanvullende verzekering.
Dan betaal je ook vaak rond de 10 euro aan extra premie, maar valt er veel meer onder
dinsdag 6 december 2011 om 15:46
dinsdag 6 december 2011 om 19:53
Hallo,
Ik vroeg mij eigenlijk nog wat af:
Over de brilverzekering. Mijn zoon van 4 heeft een bril. Wij allemaal niet. Hij wordt verzekerd bij de hoofdverzekerse begrijp ik? Dan zal ik dan zijn. Maar is er geen oplossing voor? Hij heeft sinds zijn 3e een bril. En dit is al bril 4!!! Weet iemand of je dit apart kunt verzekeren? Ik vind het gewoon belachelijk dat je met zulke jonge kinderen die wat onbenullig kunnen zijn maar 1x een bril met glazen kunt verzekeren bij de brillen winkel. (hij heeft +7) ?
(ps ik het deze vraag ook gesteld bij "welke zorgverzekering kies jij?" Ik zag deze pas later en dacht goh deze vraag kan ik ook hier stellen...)
Bedankt alvast.
Over de brilverzekering. Mijn zoon van 4 heeft een bril. Wij allemaal niet. Hij wordt verzekerd bij de hoofdverzekerse begrijp ik? Dan zal ik dan zijn. Maar is er geen oplossing voor? Hij heeft sinds zijn 3e een bril. En dit is al bril 4!!! Weet iemand of je dit apart kunt verzekeren? Ik vind het gewoon belachelijk dat je met zulke jonge kinderen die wat onbenullig kunnen zijn maar 1x een bril met glazen kunt verzekeren bij de brillen winkel. (hij heeft +7) ?
(ps ik het deze vraag ook gesteld bij "welke zorgverzekering kies jij?" Ik zag deze pas later en dacht goh deze vraag kan ik ook hier stellen...)
Bedankt alvast.
dinsdag 6 december 2011 om 21:43
quote:Deana schreef op 06 december 2011 @ 19:53:
Hallo,
Bedankt alvast.Volgens mij is dat anders voor kinderen (juist omdat die sneller kapot gaan/van sterkte veranderen). Ik zou de verzekering van jouw keuze gewoon bellen om te vragen hoe dat geregeld is
Hallo,
Bedankt alvast.Volgens mij is dat anders voor kinderen (juist omdat die sneller kapot gaan/van sterkte veranderen). Ik zou de verzekering van jouw keuze gewoon bellen om te vragen hoe dat geregeld is

woensdag 7 december 2011 om 08:43
woensdag 7 december 2011 om 22:12
Bij Ditzo geldt de extra verzekering voor brillen niet voor de kinderen onder de 18. Ik heb gebeld vandaag. Maar ik zou 120 euro per jaar terugkrijgen voor mijn zoon. Vind ik nog best veel.
Maar aan Ten..... (forum mobiel en weet je naam niet meer sorry)
Jij krijgt wel heel veel vergoed. Hoeveel is jou premie dan in de maand?
Gr. Deana
Maar aan Ten..... (forum mobiel en weet je naam niet meer sorry)
Jij krijgt wel heel veel vergoed. Hoeveel is jou premie dan in de maand?
Gr. Deana
donderdag 8 december 2011 om 21:43
Hall deana, ik denk dat je mij bedoelt. Bij kiemer betaal ik voor de basisverzekering 103 en voor de aanvullende ayla verzekering 99,50. Totaal dus 202,50. Dat is 6 euro meer dan als ik bij onvz, mojn verzekeraar in 2011, zou blijven. Mijn vrouw heeft nooit iets dus zit alleen in een basisverzekering bij zekur. Dus ik betaal voor mijzelf en mijn 2 kids 202,50, MAAR kan dan wel 3 x 500 aan brillen/lenzen declareren ( incl. Montuur!) PER JAAR, orthodontie 100%, tandarts kids is sowieso gratis en deze ayla heeft ook nog een tandartsvergoeding voor >18 van 1000 euro per jaar! Fysio op medische indicatie ook 100%. dus voor 6 euri per maand meer kan ik veel declareren, zelfs mijn tandarts, daarvoor hoef ik niet nog eens een tandartspakket te nemen. Ik word hiertoe wel grotendeels gedwongen door de kinderen. Als die kosten er niet zouden zijn, zou ik een basisverzekering nemen en de tandartscontrole zelf betalen, bril koop je dan ook niet elk jaar. Maar dat is weer toekomst. Voor nu is deze heel passend voor de kosten die wij hebben.
zaterdag 10 december 2011 om 14:46
Hallo Thenotorius,
Bedankt voor je informatie.
Ik neem aan dat je drie brildragende kinderen hebt? En kinderen met een beugel?
Voor mij is die verzekering niet aantrekkelijk mijn kinderen zijn nog jong. Daarbij vind ik dat bedrag dan erg hoog.
Want ik weet niet precies hoe het zit maar als alle drie jouw kinderen onder de 18 zijn betaal je echt heel veel...
Gr. Deana
Bedankt voor je informatie.
Ik neem aan dat je drie brildragende kinderen hebt? En kinderen met een beugel?
Voor mij is die verzekering niet aantrekkelijk mijn kinderen zijn nog jong. Daarbij vind ik dat bedrag dan erg hoog.
Want ik weet niet precies hoe het zit maar als alle drie jouw kinderen onder de 18 zijn betaal je echt heel veel...
Gr. Deana
maandag 12 december 2011 om 08:37
dinsdag 3 april 2012 om 21:01
Zijn er hier toevallig meer mensen die er nu achter komen dat Blue van VGZ de vergoedingen opeens heeft aangepast?
Voor het afsluiten van de verzekering stond in de voorwaarden bij pakket b dat je ¤200,- per 3 jaar kan declareren. Indien je bij Eye Wish Groeneveld gaat zou je een dubbele vergoeding krijgen bij zowel een bril als bij lenzen.
Nu staat er opeen een ander verhaal. Ze spreken nu over een korting van 200 euro bij een bril van 400 euro en slecht 15% korting op lenzen. Helaas heb ik lenzen. Ik voel me bedonderd, wie heeft hier ook mee te maken?
Lang leven het online vergoedingenoverzicht, had ik het maar op papier gekregen toen...
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit niet zomaar willen laten gebeuren!
Voor het afsluiten van de verzekering stond in de voorwaarden bij pakket b dat je ¤200,- per 3 jaar kan declareren. Indien je bij Eye Wish Groeneveld gaat zou je een dubbele vergoeding krijgen bij zowel een bril als bij lenzen.
Nu staat er opeen een ander verhaal. Ze spreken nu over een korting van 200 euro bij een bril van 400 euro en slecht 15% korting op lenzen. Helaas heb ik lenzen. Ik voel me bedonderd, wie heeft hier ook mee te maken?
Lang leven het online vergoedingenoverzicht, had ik het maar op papier gekregen toen...
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit niet zomaar willen laten gebeuren!
woensdag 4 april 2012 om 11:56
Beste v_stokvis,
Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Stuur anders even een e-mail met je klantnummer naar webcare@blue.nl, dan nemen we contact met je op!
Met vriendelijke groet,
Blue van VGZ
Birgit Walet
Medewerker Webcare
Wat vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Stuur anders even een e-mail met je klantnummer naar webcare@blue.nl, dan nemen we contact met je op!
Met vriendelijke groet,
Blue van VGZ
Birgit Walet
Medewerker Webcare
vrijdag 6 april 2012 om 22:33
quote:v_stokvis schreef op 03 april 2012 @ 21:01:
Zijn er hier toevallig meer mensen die er nu achter komen dat Blue van VGZ de vergoedingen opeens heeft aangepast?
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit niet zomaar willen laten gebeuren!Yep, het is mij ook opgevallen. Heel gedoe bij EyeWish en nu een declaratie bij Blue lopen. Duurt lang voordat ze hem afhandelen maar ben nog in afwachting. Ik blijf nog even positief en ga ervan uit dat ze de 200 verdubbelen omdat ik bij EyeWish heb gekocht. Indien dat niet zo zal zijn wordt het een leuke mail wisseling met de webcare afdeling
Ik hoop dat er meer mensen zijn die dit niet zomaar willen laten gebeuren!Yep, het is mij ook opgevallen. Heel gedoe bij EyeWish en nu een declaratie bij Blue lopen. Duurt lang voordat ze hem afhandelen maar ben nog in afwachting. Ik blijf nog even positief en ga ervan uit dat ze de 200 verdubbelen omdat ik bij EyeWish heb gekocht. Indien dat niet zo zal zijn wordt het een leuke mail wisseling met de webcare afdeling