stofzuiger.. welke
donderdag 1 december 2011 om 15:09
POEF , rook en stinken.. oftewel.. stofzuiger heeft het na een jaar of 10 begeven.. Maar welke nu ? Ik neig erg naar een stofzuigerzakloze variant.. Is dat wat ?
Ik zoek een stofzuiger die goed sterk zuigt (heb 2 honden)... We hebben tijdelijk een vloerbedekking (ivm pup) en daaronder ligt laminaat.. dus hij moet beide vloersoort goed kunnen zuigen.. O ja.. boven is ook alles glad.. En belangrijk, gewoon een gesprek kunnen voeren tijdens het stofzuigen ..
Wie heeft er ervaring met dit soort apparaten ?
Ik zoek een stofzuiger die goed sterk zuigt (heb 2 honden)... We hebben tijdelijk een vloerbedekking (ivm pup) en daaronder ligt laminaat.. dus hij moet beide vloersoort goed kunnen zuigen.. O ja.. boven is ook alles glad.. En belangrijk, gewoon een gesprek kunnen voeren tijdens het stofzuigen ..
Wie heeft er ervaring met dit soort apparaten ?
donderdag 1 december 2011 om 16:26
donderdag 1 december 2011 om 16:35
quote:Rosaliexx schreef op 01 december 2011 @ 16:12:
Een Henry van het merk Numatic. Zo'n rode of groene. Als je hem ziet herken je hem wel.
Nooit meer een andere!
Helemaal mee eens! Wij hebben hem sinds kort (na lange tijd miele )..en ik ben er super blij mee!!
Het snoer is lang, de stofzakken enorm groot (ideaal als je dieren hebt) , hij zuigt als een gek en maakt niet extreem veel lawaai. En dan dat lachende hoofd Stofzuigen wordt gewoon leuk!
Een Henry van het merk Numatic. Zo'n rode of groene. Als je hem ziet herken je hem wel.
Nooit meer een andere!
Helemaal mee eens! Wij hebben hem sinds kort (na lange tijd miele )..en ik ben er super blij mee!!
Het snoer is lang, de stofzakken enorm groot (ideaal als je dieren hebt) , hij zuigt als een gek en maakt niet extreem veel lawaai. En dan dat lachende hoofd Stofzuigen wordt gewoon leuk!
donderdag 1 december 2011 om 16:37
donderdag 1 december 2011 om 16:43
Girlxxx : dat de kracht afneemt is bij die zakloze varianten ook. Alleen Dyson heeft dat naar eigen zeggen niet, maar daar heb ik geen ervaring mee. Alle andere zakloze stofzuigers die ik heb gehad, hebben dat probleem ook.
Heb nu een Miele en ben er heel tevreden over! Heb beneden parket liggen en boven en op de trappen overal hoogpolig tapijt. Heb nergens een aparte zuigmond voor nodig, doe alles met degene die erbij zit. Wel zet ik voor de vloerbedekking de borstel uit. Verder heb ik er na 7 jaar nog nooit problemen mee gehad en de kracht blijft best goed, ook bij een volle zak. Ik merk het nl nooit echt aan de stofzuiger als de zak vol is. Met gevolg dat ik heel moeilijk moet doen om die zak eruit te krijgen haha! Het snoer vind ik lang genoeg, kan de hele woonkamer door op 1 stopcontact. Zelfde met de bovenverdieping. En hij is wel iets duurder dan andere merken, maar hij gaat dan ook wel heel lang mee. Mijn schoonmoeder heeft die van hun wel 25 jaar gehad voordat hij overleed. Vraag me af of je dat met een dyson haalt, die 3 keer zo duur is.
Heb nu een Miele en ben er heel tevreden over! Heb beneden parket liggen en boven en op de trappen overal hoogpolig tapijt. Heb nergens een aparte zuigmond voor nodig, doe alles met degene die erbij zit. Wel zet ik voor de vloerbedekking de borstel uit. Verder heb ik er na 7 jaar nog nooit problemen mee gehad en de kracht blijft best goed, ook bij een volle zak. Ik merk het nl nooit echt aan de stofzuiger als de zak vol is. Met gevolg dat ik heel moeilijk moet doen om die zak eruit te krijgen haha! Het snoer vind ik lang genoeg, kan de hele woonkamer door op 1 stopcontact. Zelfde met de bovenverdieping. En hij is wel iets duurder dan andere merken, maar hij gaat dan ook wel heel lang mee. Mijn schoonmoeder heeft die van hun wel 25 jaar gehad voordat hij overleed. Vraag me af of je dat met een dyson haalt, die 3 keer zo duur is.
donderdag 1 december 2011 om 17:05
donderdag 1 december 2011 om 17:28
Dirt devil heb ik ook gehad. Vond dat een smerig ding om schoon te maken. Dat filter wat je met alleen uitkloppen niet echt schoon kreeg, zeker als je lang haar hebt vond ik het een crime. En ik kreeg die bak er nooit goed in terug. Dan zat ie scheef en klemde hij ergens tegen. Ooit echt een half uur zitten duwen en trekken voordat ik hem weer los had en er goed in kon doen. En ook daarvan werd de kracht een stuk minder als hij wat voller was.
Owja, achteruit rijden kon dat ding ook niet! Ik stofzuig langs mijn bed altijd en duw dan de stofzuiger met mijn voet achteruit terug. Dat ding ging dan altijd schuin en belande uiteindelijk op zijn kont
de miele gaat tenminste gewoon recht achteruit in de richting die ik wil haha!
Owja, achteruit rijden kon dat ding ook niet! Ik stofzuig langs mijn bed altijd en duw dan de stofzuiger met mijn voet achteruit terug. Dat ding ging dan altijd schuin en belande uiteindelijk op zijn kont
donderdag 1 december 2011 om 17:33
Hier ook Miele! Superding! En de mijne is best stil hoor.
Ik vind zonder stofzak ook niks. Die had ik eerst, maar dan moet je wel elke keer dat filter schoonmaken en dergelijke. Zo'n wegwerp zak is toch veel handiger? Zo'n zak vind ik juist luxueuzer dan zo'n ding wat je moet schoonmaken. Het lijkt wel de omgekeerde wereld.
Ik vind zonder stofzak ook niks. Die had ik eerst, maar dan moet je wel elke keer dat filter schoonmaken en dergelijke. Zo'n wegwerp zak is toch veel handiger? Zo'n zak vind ik juist luxueuzer dan zo'n ding wat je moet schoonmaken. Het lijkt wel de omgekeerde wereld.
donderdag 1 december 2011 om 17:38
Ik heb 2 katten en een zoon, dus veel haren en kruimels enzo. Vorig jaar heb ik de Bosch Free'e gekocht. Deze is zeer aan te raden! Ik hoop dat plaatje plakken goed gaat. http://t2.gstatic.com/ima ... ef5d6eoJ7JQrRTbbA2ygNI24g
Komt wel goed, schatje!