Tja, en dat was het dan....

11-09-2011 20:29 3115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone....
@allalone: Goed gedaan meid. Je bent op de goede weg. Ik weet dat het moeilijk is, maar hou vol! Ik heb zijn account verwijderd van Skype, zodat ik niet meer in de verleiding kom een snel berichtje te sturen of om te kijken of hij on-line is. Moeilijk, zal hij morgen wel pissig over zijn. Who cares?

@baby Ernie: zou een goed idee zijn, wat dat is de avond waar ik het meest tegen op zie. Tot op heden zie ik weinig goeds komen in het nieuwe jaar.
Iets heel anders waar ik tegenaan loop nu, is iets praktisch. Ik vind het in mijn eentje met drie kids wel erg lastig dat ik nooit meer zomaar weg kan 's avonds. Eerst was Hovaman thuis als ik weg wilde, nu kan dat natuurlijk ook. Maar dan moet ik het eerst aan hem vragen en moet hij ook net zelf niet iets hebben. Want hij kan gewoon zijn gang gaan, behalve de dinsdag en steaks om het weekend. En ik zou het niet andersom willen, begrijp me niet verkeerd. Maar ik voel me soms zo opgesloten, heb zo'n zin om weg te gaan dan 's avonds, gewoon geen zin om thuis te zitten, maar dat kan niet meer.

En als ik dat tegen bijna-ex zeg, zegt ie dat we de rollen ook wel een paar weken om kunnen draaien hoor. Maar hij weet dat dat niet kan omdat hij tig uur werkt in de week. Maar ergens vind ik het niet fair; we hebben samen drie kids genomen en nu draai ik er alleen voor op voor 95 procent. En hij kan de hort op wanneer hij wil, pfff....
Hova, ik herken het.. Hier heeft bij van de 14 dagen 10 avonden 'vrij'. Die avonden zit ik dus thuis. En natuurlijk vind ik dat niet altijd fijn (ex is overigens ook nog heel strikt: zijn mijn avonden dus als ik weg wil moet ik maar iets regelen) maar eerlijk gezegd zou ik er niet aan moeten denken dat het andersom was. Heb net nog met dochter een half uur in bed gelegen, zó heerlijk om effe met dat mooie lijffie quality-time te hebben.. Dát mist hij wel allemaal nu! Maar praktisch gezien heb je helemaal gelijk. En eerlijk is het sowieso niet, maar dat geldt voor heel veel andere dingen die ons gebeurd zijn (of die we hebben laten gebeuren)..

Is het overigens zo dat iedereen hier te maken heeft met mannen die ontrouw zijn en / of waren? Volgens mij wel hè?

Ik herken zóveel van jullie verhalen.. Echt ongelofelijk. Dat maakt mijn ex iets minder 'gek' hahahahahaha.

Bij ons is sinds vandaag écht de kogel door de kerk. Ik heb ook weken-maandenlang nog hoop gehad. Die deur op een klein kiertje laten staan. Maar een aantal dingen die vandaag voorgevallen zijn zijn voor mij de druppel. Ik kan niet meer met deze man door. Los van het feit dat hij dat ook niet met mij wil trouwens. Dus het échte loslaten is nu begonnen.

Fijne avond allemaal........
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Hova; zoek een goede oppas, dan ben je ex niets meer emotioneel verschuldigd. Ik had in het begin soms mijn zus hier een weekendje.

Kunstje; zijn account verwijderen is wel het minste waar hij boos om kan zijn. Haha. Als dat alles is!

Hier niet verdrietig hoor, integendeel. Juist blij dat oudste zoon weer hier is. Maar wel fulltime, dat dan weer wel. Dus jouw problemen, Hova, heb ik ook, maar dan 24/7... Al ben ik gisteravond twee uurtjes op de koffie geweest bij X :-) Om half 11 was ik weer braaf thuis. Oudste zoon sliep (hij is 15, bijna 16). Maar ik kan niet altijd zomaar weg; toen ik gisteren om 17.00 uur thuiskwam van mijn werk, trilde de aarde onder mijn voeten... Zat er vijf man hangjongeren in mijn schuur te chillen, met chips en bassboom... Schattig, maar minder aangenaam voor de buren. Dat soort werk.

Ex heeft trouwens toen zoon bij hem was gelijk zijn (kinder)alimentatie stopgezet en deze maand niet betaald, nu hij zoon weer bij mij gedumpt heeft. Even afwachten. Dan mailtje. Dan LBIOO.
Patsboem; de confrontatie met hem en haar lijkt me inderdaad niet nodig. Het gaat tussen jullie. En niet kiezen is ook kiezen!

Voor de kinderen is inderdaad het gezin weg, maar het komt wel weer goed. Het is alleen anders. Maar zo is het. (Terwijl ik dit tik, komt jongste zoon (7) naast me staan. "Even kijken hoe snel jij typt." Ik leg uit dat ik tegen jullie praat en dat de papa's daar ook met een andere mevrouw weggelopen zijn en dat ik tegen die mama's vertel dat ze niet de rest van hun leven ongelukkig zullen zijn, al denken ze dat nu misschien. Het wordt alleen anders.).

Hier is het 'stiefgezin' voor zover X en ik al samen zijn ook anders. X bemoeit zich niet in vervelende zin met mijn kinderen (ex wel) en X kan veel van hen hebben en is vertederd door hun dingen. HIj heeft echt wezenlijke interesse in hen en dat vinden ze heerlijk. Maar hij doet nooit oetsiekoetsie; ze komen naar hem toe.
@Gianna.. Jouw verhaal geeft mij moed.

Ook ik worstel met het feit dat mijn gezin kapot is. Ik kán en zál ook nooit begrijpen dat hij hier 'zomaar' van wegloopt. Gelukkig houdt hij zich prima aan afspraken, en gaan de kinderen ook heel graag naar hem toe, maar ons gezin is weg. De gezinsdingen die we samen deden zullen we nooit meer samen doen. En iedere andere man, hoe lief ook, zal dat nooit kunnen vervangen. Daar kan ik zó intens verdrietig van worden. Maar ook dát zal ik moeten accepteren en daar heb ik het eigenlijk nog het moeilijkst mee op dit moment..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
@ Soyli: Wat een stap heb je gemaakt!! wat ontzettend sterk van je!! Hele dikke knuffel...

Hova: grappig, als ik wil kan ik iedere avond weg, mits ik niet werk, maar heb er zo ontzettend geen behoefte aan...

Gianna: Your a strong, strong woman...
@All, het zal wel een kwestie zijn van wat niet kan, dat je dat graag hebt of zo ? Ik heb er soms gewoon behoefte aan weg te gaan, maar dat kan nooit. Maar heel vaak wil ik ook gewoon thuis blijven hoor, in mijn 'veilige holletje'

Maar goed, heb het wel ook bij bijna-ex neergelegd. Ik vind wel dat hij daar ook over mee mag denken; het zijn ook zijn kinderen en hij doet nu wel alsof hij een 'vrije man' is maar die kids blijft hij houden, hoe beperkt dan ook.

@Soyli; klinkt iid alsof je een grote stap hebt gemaakt!! Goed hoor!! En inderdaad hebben we hier allemaal met ontrouw van exen te maken.... en alle verhalen hebben raakvlakken ja...

@Gianna, ik blijf het zeggen; je bent een supersterke vrouw!! Ik hoop het, dat het wel weer goed komt met 'het gezin'. Ik hoop dat het voor de kinderen een plaats kan krijgen en dat ze het, op een hele andere manier weliswaar, ook ok gaan vinden. Ik blijf met dit deel verschrikkelijk veel moeite hebben, maar dat komt waarschijnlijk omdat het ook niet mijn keuze is geweest.

Mooi, zoals jij verteld van de rol van 'X' in jouw gezin! Fijn als het zo kan!!

Een goede oppas in deze buurt zijn we overigens al jaren op zoek naar, hebben het eea geprobeerd maar wil niet echt lukken. Oudste past af en toe wel op, maar alleen als ik niet te ver weg ga en ik wil hem (zeker nu niet) ook niet teveel belasten hiermee. Soqieso heb ik momenteel liever niet te veel oppas hier in huis....

Ach, het is ook maar een momentopname, waarschijnlijk meer veroorzaakt door het feit dat ik bijna-ex begin van de week vroeg of hij nog een avond voor de kinderen kwam (dan kon ik dus ook die avond weg) en dat hij avond voor avond op ging noemen wat hij allemaal had, dus dat hij eigenlijk geen tijd had. En toen voelde ik toch zoiets van; hij beschouwt zichzelf helemaal als een vrije man en verwacht van mij dat ik de kinderen wel opvang. Voelt niet als eerlijk.

Maar Soyli heeft ook gelijk; ik zou het zeker niet andersom willen!! Ik geniet ook heel veel van de kinderen en zou het zonder hen nog moeilijker hebben denk ik. Hij weet niet wat hij mist...
Hij weet inderdaad niet wat hij mist!! Maar... het steekt natuurlijk ook verschrikkelijk dat hij in zijn vrije tijd van alles en nog wat aan het doen is..of niet? Hier tenminste wel...En, nee.. wij hebben geen kleine kinderen meer waar hij of ik voor thuis moeten blijven maar daar komt even goed een groot stuk jaloersie om de hoek kijken...
Ja All, dat steekt! Toen ik hem begin van de week hoorde opsommen wat hij allemaal ging doen deze week, dacht ik: goh, daar had je de laatste anderhalf jaar dat we samen waren nooit tijd voor, want je werkte elke avond! En ik voelde inderdaad een steek van; dat kan ik dus niet. Maar goed, als ik denk aan het alternatief; de kinderen bij hem en ik alleen; ik zou dat echt nooit willen, NOOIT!

Dus dan heb ik toch het beste deel denk ik. Heb nu ook alweer spijt dat ik het hem gemaild heb. Een eventuele oplossing zou kunnen zijn dat hij de kids meer avonden heeft, maar dan moet ik voorlopig 'verplicht'; die avonden weg omdat hij nog geen woning heeft, dus dat lijkt me ook weer niet fijn. Dus ik heb alweer spijt van mijn mail.... dat heb ik nou altijd, ben altijd te snel met alles spuien, gooi altijd alles eruit en denk naderhand; daar had ik beter nog even over na kunnen denken....
Ach... daar heb ik dan gelukkig werkelijk nooooooooit last van.. Al ben ik nu op dit moment toch wel een beetje trots op mezelf...had een hele mail getikt...in tranen..miste hem..en..heb 'm verwijderd!! ik doe het niet, ik kan het!! (hoop ik)

En meid..jij hébt het beste deel!! Jij hebt inderdaad de kinderen en....jij kan jezelf in de spiegel récht in de ogen kijken, op alle fronten!
All, goed van je!!!

Ik had onder mijn mail eerst nog een persoonlijk deel gezet, maar heb dat ook weggehaald voordat ik hem verzond! Dus kan mezelf ook een schouderklopje geven, haha!
2 hé? Anders ga je scheef lopen....Maar, evengoed:sterk van je!! Weet je hova, ik heb deze topic eens een beetje terug zitten lezen en weet je wat me daarin opviel? Wij (ja! ook jij!) zijn al gegroeid, wij hebben al de nodige stapjes genomen! En ja, we hebben het met z'n allen regelmatig nog heel erg zwaar, soms is het wat mij betreft echt nog pikzwart, maar....wij zijn gegroeid! Wij gáán het redden!! het gáát goed komen met ons!! Goed komen op een andere manier die wij ooit voor ogen hebben gehad, en we gaan nog genoeg zware beslissingen moeten nemen...er zullen nog genoeg tranen vloeien... maar het gáát ons lukken!! met z'n allen!!
Wauw All, wat ben je positief vandaag!! Jij klinkt iig echt een heel stuk krachtiger vandaag! En zeker gaan we er komen uiteindelijk, hoe dan ook!
Heb inderdaad een "sterke"dag vandaag en geniet daar ook heel bewust van! Kakte vanavond even in, vandaar ook die bijna mail. maar heb me in plaats daarvan een wijntje ingeschonken en dat haalt bij mij ook de scherpe kantjes ervan af. Heb vandaag op mijn werk een aantal heul erg lieve reacties gehad en dat heeft me erg goed gedaan..Daarnaast heb ik ook hier uit het forum weer kracht kunnen halen.. Hova, ik wens het jou ook zo toe, ik wens je morgen een "sterke, krachtige" dag toe.. en overmorgen? tja, dat zien we overmorgen dan wel weer...Als er iets is wat ik in al deze ellende inderdaad geleerd heb? "leef bij de dag" zo waar....
Goed zo! Weet je hoeveel we met z'n allen leren door deze ellende? En hoe we anderen dus ook weer kunnen verder helpen? Het is raar om te zeggen, maar door alle ellende gaat er een hekje open!

Hoe oud is jouw oudste, qua oppas, Hova? Oudste hier is 16, bijna 17 en meisje en erg verantwoordelijk en koelbloedig. Maar ik ga niet constant de hort op; de bedoeling van het leven is juist dat z'i'j op stap gaat! :-) Oudste zoon is 15, bijna 16 en wel een aardige oppas voor een paar uurtjes tussendoor, maar dat is het dan wel. Jongsten zijn 11 en 7. Mijn ouders passen heel soms op of ik drop jongsten bij hen (12 km verderop), maar da's weer veel gedoe. En verder gaat buurmeisje nog oppassen half januari. Er is veel mogelijk als je het even uitzoekt, merk ik. Maar meestal gaat het hier aardig en doe ik dingen niet of op de meest overzichtelijke wijze.
Bijna-ex heeft trouwens nog steeds niet gereageerd op dat mailtje, zo belangrijk vind hij het...

Hoop dat jij morgen ook weer zo'n krachtige dag hebt, All!!
Stel we hadden dit niet meegemaakt? Dan waren we toch saaie burgermoeders zonder veel inlevingsvermogen gebleven? :-) Wat een verlies zou dat zijn!
Gianna, mijn oudste is net 15 geworden. Hij kan af en toe een paar uurtjes oppassen als ik niet te ver weg ga. Maar hij en middelste hebben regelmatig ruzietjes, dus doe ik liever niet te vaak.

Mijn familie en vrienden wonen eigenlijk allemaal een eindje weg, dus is ook niet handig.

Ach, ik moet er nog even mijn weg in vinden denk ik...
Het is op een of andere manier een belangrijke dag. Ik voelde al boosheid, en die is alleen maar groter geworden. Enorm geworden. Het is klaar. Vanavond ben ik er via via achter gekomen dat zijn leven met haar volop doorgaat. Ook in mijn schoonfamilie, en omgekeerd houdt hij hen in het ongewisse over hoe wij nu leven en wat hij mij laat weten: ik wil niet scheiden. Ik wist dat allemaal niet. Heb geen hoop meer voor ons, want geen vertrouwen meer in hem, maar kon het niet opbrengen degene te zijn die de uiteindelijke beslissing nam onze relatie op te zeggen, ons gezin er aan te geven. En nu ik dit weet, weet ik en voel ik: ik ben niet degene die dat doet. Hij is de lafaard die dat doet maar er geen consequenties aan verbindt. Ze mag hem hebben. Dit was het laatste duwtje dat ik nodig had. De klootzak. Want zelfs al is er twijfel bij hem, heeft hij het er ook moeilijk mee: hij kan de pot op, want zo moeilijk heb je het niet als er nog gewoon bezoekjes en etentjes met haar in mijn schoonfamilie van twintig jaar vanaf kunnen. Wat een huichelaars daar ook. Fijn dat mijn kinderen onderdeel zijn van deze familie. Niet dus. Ik ga voor mezelf zorgen. En voor de kinderen. Hij gaat me nu tegenkomen. Het is genoeg geweest. Echt genoeg geweest. Mijn nieuwe leven gaat beginnen. Zeer binnenkort in dit theater.
@Patsboem, rottig dat je er zo achter moet komen, maar we hebben al zo veel te slikken gehad. Nu is het dus echt over en kun je verder met je leven. Het zal nog steeds gaan met vallen en opstaan. Maar lees de laatste berichtjes maar eens door: het is echt opvallend hoe iedereen groeit en haar grenzen weet af te bakenen. Hoeraatje voor alle meiden :

We komen er wel en zeker met zulke voorbeelden als Gianna en Newwoman. Welterusten (voor degenen die kunnen slapen)
Het lijkt wel dat er vandaag een boel belangrijke beslissingen genoemen zijn. Is het toeval of steunen we elkaar zo goed dat we die beslissingen ook durven te nemen.
quote:hova schreef op 01 december 2011 @ 22:32:

Bijna-ex heeft trouwens nog steeds niet gereageerd op dat mailtje, zo belangrijk vind hij het...

Over mailtjes gesproken, heeft minnares jou nog gebeld?

Misschien heb ik er over heen gelezen hoor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hè Gijs, nee, ik heb een mailtje terug gekregen van haar dat ze het nog niet ziet zitten om nu kontakt met me te hebben, maar misschien in een later stadium. Ze durft de confrontatie niet aan (of is bang geconfronteerd te worden met een andere waarheid dan hij haar heeft verteld.. )

Ach, misschien maar beter ook. Doet er niet echt meer toe op dit moment.
Kom net thuis van relatietherapie (weinig zinvol volgens mij) Kon met bijna ex naar huis rijden, doch koos er voor om met de trein te gaan. Wilde geen gezellig gesprek met hem aangaan in de auto of nogmaals horen wat ik allemaal fout doe. Hij moest naar huisarts, zag er goed ziek uit. (net goed, hoop dat die trut zijn zielig gedoe snel beu is)

Toen ik thuis kwam, was hij al hier en toen verloor ik mijn zelfbeheersing compleet. Ik flipte helemaal uit. Ik heb hem letterlijk een schop na gegeven. Helemaal fout natuurlijk (hoewel het wel opluchtte), want dat gaat hij weer tegen me gebruiken. Hij blijft altijd zo verrekte kalm, maar ja dat is in zijn situatie natuurlijk makkelijker. Ik mag van hem zelfs niet eens meer boos worden. Ik zit hier nog steeds te trillen van woede en pijn.

Dit is wel een heel vals mailtje geworden, maar het moest er even uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven